Työtön: miksi olet työtön?
Kysymys otsikossa.
En provoile vaan tämä on hyväntahtoinen kysymys toiselta työttömältä, jota kiinnostaa, miksi jotkut (ml. minä itse) eivät vaan saa töitä.
Kommentit (86)
Työttömänä on mukavaa. Toimeentulo on turvattu, voi nukkua niin pitkään kuin huvittaa. On mahdollista hyödyntää äkkilähtöjä ja lähteä ulkomaille lomalle ihan milloin vain yms. Ihmettele, miksi ylipäätään koskaan olen tehnyt töitä, kun ilmankin saavuttaa saman elintason kun 8-17 raatavat naapurit. Vapaa-aika on työttömyydessä parasta.
Alentunut työkyky ja se näkyy cv:ssä aukkoina. Eli en ole saanut töitä, koska minua ei ole palkattu.
Vierailija kirjoitti:
Minua ollaan kiusattu eri kulmista enkä ole voinut millään tavalla estää ihmisten näkökulmista tunkeutumista minua kohtaan koska sitä on tapahtunut niin radikaalisesti ja arvaamattomasti mistä milloinkin. Töissä minua ollaan aina orjuutettu tai kiusattu ja minua ahdistaa työpaikat näiden kaikkien asioiden yhteensummana. En tunne enää nautintoa missään ja kaikki on vaikeasti tavoiteltavissa koska mikään ei ole ikinä antanut minulle mitään. Minua kiusataan paljon.
Eli sekopää. Ei työn ole tarkoitus olla nautinto, vaan tapa elättää itsensä.
Firmat ei palkkaa teräskuntoista 49v miestä.
Työhaluja ja kykyjä olisi, mutta sähköasentajaksi ei palkata ilman vuoden työkokemusta.
'
Mahdollista Suomessa, ei kovinkaan monissa muissa maissa.