Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: miksi olet työtön?

Vierailija
25.09.2018 |

Kysymys otsikossa.

En provoile vaan tämä on hyväntahtoinen kysymys toiselta työttömältä, jota kiinnostaa, miksi jotkut (ml. minä itse) eivät vaan saa töitä.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, sillä sain kenkää edelliseltä työnantajalta, enkä onnistu työllistämään itseäni palkanlaskijana, olen liian vanha.

Vierailija
2/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole terve ja työkykyinen, en ole ollut koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa itse:

Valmistuin yliopistosta alalle, jonka osaajia koulutetaan liikaa sekä paikallisesti että valtakunnallisesti. Työvoimaa on runsaasti tarjolla, työt menevät tiskin alta tutuille ja kilpailu on kovaa.

Aluksi hain aktiivisesti paikkoja ja pääsin haastatteluihin, mutta lannistuin, kun "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa"-viesti napsahti tarpeeksi monesti sähköpostiin.

Enää en ole hakenut töitä juuri ollenkaan, vaan suunnittelen täydennyskouluttautumista niin, että pääsisin parempien työmahdollisuuksien äärelle. Tai harjoittelua tmv. jolla saisi jalkaa oven väliin. Hakemalla töihin ei ilmeisesti pääse, aina joku kokeneempi tai muuten parempi menee valinnassa ohitse.

Vierailija
4/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen työnantaja lopetti toimintansa ja työsuhde uuden työnantajan kanssa astuu voimaan vasta ensi kuun alusta

Vierailija
5/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei koulutusta

- vähän työkokemusta

- ei osaamista

- ei halua

- liikaa ikää

- en hae töitä

Nuo ainakin.

Vierailija
6/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 48, en pääse edes haastatteluihin. Koulutusta ja osaamista kyllä olisi ja työuraa 20 vuotta edessä, mutta ikärasismi estää. Hakemuksia teen jatkuvasti.

Vierailija
7/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin miksi en työnantajille kelpaa, voisin sen asian korjata enkä enää olisi työtön. Olen oman alani työnantajien mielestä passelin ikäinen, työkokemusta ja suosittelijoita löytyy, mutta työpaikka (palkallinen) tuntuu olevan kiven alla.

Vierailija
8/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse töihin koske ei ole kokemusta, enkä saa kokemusta koska en saa töitä.

T. Vastavalmistunut FM

Vierailija
9/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin amkista, mutta minulla ei ole alan työkokemusta muuta kuin harjoittelut.

Olen päässyt haastatteluihin, mutta epäonnistun niissä aina, vaikka olen harjoitellut ja käynyt työhaastattelukurssillakin...

Kun haen työtä, joka on ihan eri alalta tai "hanttihommia", saan kysymyksiä "miksi sä oikein hait tätä?" Ei siinä oikein auta "no oon motivoitunut" yms. selittelyt, kun oikea vastaus on että en saa muutakaan, ja amkin takia en edes sitä. Voin vaan kuvitella, miten paha tilanne on yliopiston käyneillä samassa tolanteessa olevilla.

Vierailija
10/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vastavalmistunut FM

No tämähän se. T. Toinen samassa tilanteessa

P.S. Kaikki kyllä kannustavat, että kyllä se siitä vielä, mutta valitettavasti tilastollisesti a) työllistyminen yli 3 kk:n työttömyyden jälkeen on hankalaa ja b) töihin pääsee varmimmin, jos on jo töissä. Kannustavaa!

Vierailija
11/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ollaan kiusattu eri kulmista enkä ole voinut millään tavalla estää ihmisten näkökulmista tunkeutumista minua kohtaan koska sitä on tapahtunut niin radikaalisesti ja arvaamattomasti mistä milloinkin. Töissä minua ollaan aina orjuutettu tai kiusattu ja minua ahdistaa työpaikat näiden kaikkien asioiden yhteensummana. En tunne enää nautintoa missään ja kaikki on vaikeasti tavoiteltavissa koska mikään ei ole ikinä antanut minulle mitään. Minua kiusataan paljon.

Vierailija
12/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alalla ei ole töitä, ja kesätyöpaikka meni jo kiinni.

Vierailija
13/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkällä saikulla, ja lääkäri sanoi että seuraavaksi eläkepaperit. Kela ei enää antanut sairauspäivärahaa. En tosin joutunut työllistämistukitoimiin, näytin kai kipeältä kun haastateltiin. Ei lääkärit turhaan niitä sairauslomia ja työkyvyttömyyslausuntoja kirjoittele.

Vierailija
14/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisin miksi en työnantajille kelpaa, voisin sen asian korjata enkä enää olisi työtön. Olen oman alani työnantajien mielestä passelin ikäinen, työkokemusta ja suosittelijoita löytyy, mutta työpaikka (palkallinen) tuntuu olevan kiven alla.

Sipilän hallitus on tosiaan poistanut työttömyyttä. Palkkaa ei työstä saa, pikkujuttu heille?

Vierailija
15/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vastavalmistunut FM

No tämähän se. T. Toinen samassa tilanteessa

P.S. Kaikki kyllä kannustavat, että kyllä se siitä vielä, mutta valitettavasti tilastollisesti a) työllistyminen yli 3 kk:n työttömyyden jälkeen on hankalaa ja b) töihin pääsee varmimmin, jos on jo töissä. Kannustavaa!

Kolmen kuukauden? Olen ollut työttömänä yhtäjaksoisesti jo kolme vuotta. Ilmeisesti työllistymistodennäköisyyteni on tässä vaiheessa jo negatiivinen.

Vierailija
16/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilän hallitus on tosiaan poistanut työttömyyttä. Palkkaa ei työstä saa, pikkujuttu heille?

Otapa asiasta selvää ennen kuin tulet huutelemaan.

Vierailija
17/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä kerron oikein kunnon tarinan tilanteestani :D Olen siis ilmeisesti pääosin siksi työtön, ettei mulla ole tarpeeksi työkokemusta. 16-20-vuotiaana tein kesätöitä vanhempieni yrityksessä sekä yhtenä kesänä kaupassa. Sen jälkeen sairastuin (masennus, paniikkihäiriö, syömishäiriö) ja olin pitkään sairaslomalla. Kun aloin voida jonkinverran paremmin, ryhdyin pikkuhiljaa opiskelemaan ja valmistuin hyvillä arvosanoilla. En jaksanut opiskelun ohella työskennellä, koska paranemisprosessi vei silloin vielä aikaa ja voimia. Toki silloin tällöin autoin vanhempieni yrityksessä ja tietysti opiskeluihin kuului työharjoitteluja, jotka menivät hyvin. Etenkin viimeisin ja pisin työharjoittelu juuri ennen valmistumista sujui kivasti, sain paljon positiivista palautetta ja oma esimieheni olisi halunnut antaa mulle töitä sieltä, mutta taloudellisista syistä se ei sitten onnistunut kun asiaa kysyttiin ylimmältä taholta. 

No, valmistumisestani tulee 2 vuotta nyt joulukuussa ja olen ollut työtön valmistumisestani lähtien. Kun en muuta saanut, suostuin viime syksynä työkkärin ehdottamaan kuntouttavan työtoiminnan jaksoon (vaikka en enää siinä vaiheessa kärsinyt mt-ongelmista) eli tein palkattomasti töitä 9 kk. Mitään ongelmia ei ollut eli hoidin hommani hyvin, ei ollut poissaoloja yms. Työpaikkaa en kuitenkaan kyseisestä paikasta saanut, tilalleni tuli uusi kuntoutuja. Olen laittanut todella monia hakemuksia ja muutaman kerran päässyt haastatteluun asti, mutta tuntuu, että aina esille nousee tuo ongelma liian vähäisestä työkokemuksesta. Avoimesti olen kertonut mistä aukko cv:ssä johtuu, mutta että olen parantunut ja voin nykyään hyvin. Ja tottakai olen myös siitä suoraa sanonut, etten voi saada sitä kokemusta lisää, jos kukaan ei huoli mua töihin.

Harmittaa ja turhauttaa tämä tilanne. Tämähän on ihan oravanpyörä :( 

N27

Vierailija
18/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten jotkut ei muka löydä töitä!

Minulla on tällä hetkellä neljään työpaikkaan sopimus ja töitä ois enemmän kuin ehdin tekemään,osasta on jo pakko kieltäytyä.

Ja asun kuitenkin korkean työttömyysasteen alueella.

Vierailija
19/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työkykyinen muiden kuin kela lääkäreiden mielestä.

Vierailija
20/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, koska kukaan ei ota minua töihin. Sen suurempaa syytä en siihen keksi. Jos keksisin, voisin yrittää tehdä asialle jotain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi