Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: miksi olet työtön?

Vierailija
25.09.2018 |

Kysymys otsikossa.

En provoile vaan tämä on hyväntahtoinen kysymys toiselta työttömältä, jota kiinnostaa, miksi jotkut (ml. minä itse) eivät vaan saa töitä.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit vaan töihin sinakin, ap!

Vierailija
42/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole töitä.

T. työtön sähköasentaja

Sähköasentajista on joka puolella Suomea pula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole töitä.

T. työtön sähköasentaja

Sähköasentajista on joka puolella Suomea pula.

Jopa vitsin murjaisit!

Vierailija
44/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työkykyinen muiden kuin kela lääkäreiden mielestä.

Samanlaista kokemusta mullakin:D

Ekan kerran edes hain hoitavan lääkärini kanssa työkyvyttömyyseläkettä, ja tyrmistyin jo työeläkeyhtiöni hylkypäätöksestä, jossa he toteavat, että sairaudet minulla kyllä ovat, mutta huom: ARVIOIVAT siis näkemättä ja tapaamatta minua ikinä, että minä pystyisin ansiotyöhön kaikesta huolimatta. 

Kaikki särkyni ja kehoni jopa kuvannalla todetut iän myötä tulleet viat pistivät ihan villaiseksi, normaaleja kulumia ja kolotuksia vaan, vaikka vaivani ovat alkaneet jo kymmeniä vuosia sitten, eikä tässä "mummoiässä" vastikään!

Vierailija
45/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viime marraskuun lopulla työttömäksi määräaikaisesta työstä. Normaalin reippaan työnhakuni lopetin aktiivimallin tultua. Katsotaan, kun saadaan uusi hallitus, huvittaako minua ja huvitanko minä enää työnantajia.

Vierailija
46/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työkuntoinen koska olen niin sairas.

Vierailija
47/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pitkään työtön.

En päässyt edes mihinkään ilmaisiin harjoitteluihin, vaikka työkokemusta ja osaamista oli runsaasti.

Töitä alkoi löytymään vasta kun aloin laskuttamaan työstäni.

Nykyään toimin kevytyrittäjänä ja töitä saan tehdä niin paljon kuin itse haluan.

Kukaan ei yritä edes tinkiä hinnasta, vaikka veloitan työstäni aika kovan hinnan.

Halvemmallakin löytäisivät tekijöitä samoihin töihin.

Toki minulla on vahva osaaminen ja hyvä koulutus.

Vahva osaaminen ja hyvä koulutus eivät kuitenkaan auttaneet työnhaussa.

Omien kokemusten pohjalta voin suositella muillekin työttömille sitä, että laskuttaa siitä omasta työstä.

Vierailija
48/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näissä keskusteluissa pitäisi erottaa työttömät ja työkyvyttömät. On ihan eri asia olla työtön kuin työkyvytön, vaikka työkyvytön tavallaan onkin työtön.

Vierailija
49/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työkuntoinen koska olen niin sairas.

Oletko nyt sitten kuitenkin työnhakijana ja työttömänä , vaikkakin sairas, ja

sairaspäivärahahan ei ole ikuinen, vaan siinäkin tulee päivät täyteen yli vuoden oltua sairaspäivärahalla, ja sitten on taasen vaan pakosta siirryttävä työttömäksi työnhakijaksi, ja työmarkkinatuen saajaksi, vaikka olisitkin lääkärinkin diagnoosilla työkyvytön. Ihmeellisiä ovat nämä byrokratian kiemurat, en muuta sano!

Vierailija
50/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 2v sitten työttömäksi yt:n seurauksena. Käynyt monessa haastattelussa muttei ole tärpännyt. En tiedä syytä.

Vierailija
51/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työkykyinen muiden kuin kela lääkäreiden mielestä.

Sama! Loukkaanuin ja ranne sekä olkapää rakennettiin käytännössä uudelleen (oikea käsi ja olen oikeakätinen). On leikattu lukuisia kertoja. Käsi on jäykkä ja kipujakin on edelleen. Olen vielä hammasteknikko joka todellakin tarvitsee käsiä. En tiedä millaista työtä voisin edes tehdä/hakea.

Vierailija
52/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 55 vuotta. Kaikki työkokemus alalta, jolla ei ole enää töitä (toimistosihteeri). Fyysisesti raskaaseen työhön en enää kykene ja puhelinmyyjäksi en ala. Mitä jää jäljelle?

Vierailija
53/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mainostaa itseäni. Eikä ole mitään suhteita (varsinkaan nais-). Olen sellainen hiljainen tekijä.

Vierailija
54/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59-vuotias, ollut työttömänä 20 vuotta. Jouduin työttömäksi sairastuttuani (halvaus). Kun palasin pitkän sairasloman jälkeen töihin, olin toipilas, enkä selviytynyt työtehtävistäni. Työnantaja painosti minua eroamaan. Sen jälkeen en ole ollut työelämässä. Eikä kukaan enää ota töihin näin vanhaa ihmistä etenkin kun työllisyystilanne on se mikä on. Työkyvyttömyyseläkkeelle olen hakenut viiden vuoden ajan yhtämittaisesti, mutta Kela katsoo, että olen työkyvytön. Minua ei kuitenkaan onneksi ole laitettu "suojatyöpaikkoihin". Työurani jäi minimaalisen lyhyeksi (vain 17 eläkkeeseen edellyttävää vuotta). Onhan tämä elämä melkoista suorittamista ja selviytymistä päivästä päivään.

Vierailija
55/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisin miksi en työnantajille kelpaa, voisin sen asian korjata enkä enää olisi työtön. Olen oman alani työnantajien mielestä passelin ikäinen, työkokemusta ja suosittelijoita löytyy, mutta työpaikka (palkallinen) tuntuu olevan kiven alla.

Sipilän hallitus on tosiaan poistanut työttömyyttä. Palkkaa ei työstä saa, pikkujuttu heille?

Otapa asiasta selvää ennen kuin tulet huutelemaan.

https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/09/23/tyollisyys…

Mikä on sinun argumenttisi huudella vaikka juristi Saku Timosta vastaan? Kyllähän tämä ilmaistyön teettäminen on muutenkin ihan yleistietoa.

Timonen puhuu paskaa, kuten aina. Kaikki tilastot kertovat hallituksen luoneen satojatuhansia pysyviä työpaikkoja, eikä työttömyyden lasku selity millään ilmaistyöpaikoilla. Tästä on dataa olemassa ja on ikävää, jos et pysty sitä ymmärtämään vaan joudut turvautumaan ulkoiseen auktoriteettiin paikataksesi vajetta omassa ymmärryksessäsi.

Ja sinun arviosi kumpuavat omasta valopäästäsi?

Tilasto, jota kutsut työpaikoiksi, ei ole palkkatöitä vaan suurilta osin nollatuntisoppareita, kuntoutettavia työllisyyskurssilla, siivottu pussittamaan nauloja ja pesemään Vantaan päiväkotien pyykit ihan 9 euro päivässä kulukorvauksella.

Turvaudut anonyymiin, lähteettömään "faktaan" paikataksesi aukkoa omassa ymmäryksessäsi. Saathan sinä puolustaa nykyhallitusta, mutta odotapa jos tarvitset vaikka terveydenhoitoa tai muuta palvelua tulevaisuudessa, saattaa ajatus muuttua.

Vierailija
56/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata kysymykseesi. Ehkä te osaisitte, joten tässä perustiedot minusta:

Ikää pian 35

Koulutuksena kauppatieteiden maisteri

Olin yhtäjaksoisesti töissä 2007-2016 (firma lopetti toimintansa, siksi ei ollut töitä pidempään). Sitä ennen tein koko opiskeluajan osa-aikatöitä. Eli olen nyt ensimmäistä kertaa aikuisiällä kokonaan ilman työtä.

Töitä haen aina kun sopiva paikka ilmaantuu hakuun. Jätän pois vain pelkän provisiopalkan paikat sekä työt, joihin en oikeasti kykene. En esim. hae hitsaajan paikkaa, koska en ole edes ikinä nähnyt hitsauslaitetta jne. Muuten käyt työ kuin työ.

Miksi siis olen työn? 

Koska olet laiska?

Vierailija
57/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanalan työpaikka ostettiin alta pois ja muutti huitsin nevadaan ja päivääkään tehnyt töitä mihin aikanaan kouluttauduin.

Vierailija
58/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 59-vuotias, ollut työttömänä 20 vuotta. Jouduin työttömäksi sairastuttuani (halvaus). Kun palasin pitkän sairasloman jälkeen töihin, olin toipilas, enkä selviytynyt työtehtävistäni. Työnantaja painosti minua eroamaan. Sen jälkeen en ole ollut työelämässä. Eikä kukaan enää ota töihin näin vanhaa ihmistä etenkin kun työllisyystilanne on se mikä on. Työkyvyttömyyseläkkeelle olen hakenut viiden vuoden ajan yhtämittaisesti, mutta Kela katsoo, että olen työkyvytön. Minua ei kuitenkaan onneksi ole laitettu "suojatyöpaikkoihin". Työurani jäi minimaalisen lyhyeksi (vain 17 eläkkeeseen edellyttävää vuotta). Onhan tämä elämä melkoista suorittamista ja selviytymistä päivästä päivään.

Eli korjaan siis: "Kela katsoo, että olen työkykyinen",

Vierailija
59/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska merkonomeja mahtuu 13 tusinaan.

Toisaalta taas eräs vanha työtoveri aikaisemmasta työpaikasta sai vakituisen työpaikan eräästä firmasta johon itse hain ennen häntä saamatta minkäänlaista vastausta. Eivät edes siis kiittäneet mielenkiinnosta.

Erääseen toiseen firmaan menin pariksi kuukaudeksi työkokeiluun ja puljun omistaja tuli itse ihan henkilökohtaisesti viikon puurtamisen jälkeen sanomaan työpisteelleni: "Sinua minä en ainakaan palkkaa!" joo ei kyllä kiinnostanutkaan se työ, vaikka olisi paikkaa tarjonnutkin. Olen aina tehnyt moitteetta hommat enkä koskaan edes rokulipäivää pitänyt. Ilmeisesti naama ei sitten miellytä tai olen liian vanha? (45v)

T: Liiketalouden perustutkinnon omaava merkonomi

Vierailija
60/86 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, koska olen työkyvytön, 2 vuotta sitten sattuneen huolimattomasti hoidetun tapaturman jäljiltä. Kelan asiantuntijalääkärin mukaan kuitenkin "voin tehdä jotain henkistä työtä" vaikka olen aina tehnyt niitä raskaita ruumiillisia töitä, joten en ole työkyvytön. Käyn psykiatrilla ja lääkkeet on käytössä, koska muuten en saa edes nukuttua ja on jatkuva pahoinvointi, joka ilmeisesti on psyykkisperäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi