Tulin eilen vauvan kanssa synnäriltä, ja itken vaan, kun mies on niin kauhea. Mikä ihme sillä on??
Saatiin viimein pitkään toivottu ja 2 vuotta yritetty esikoinen. Vauva on terve ja ihana. Mies muuttui jotenkin jo raskausaikana poissaolevaksi, enemmän kiinnosti baareissa juoksentelu kuin olla mun kanssa kotona. Olemme kuitenkin jo 30+ molemmat, eli ei mistään teinistä kyse. Kuitenkin ajattelin sen johtuvan jostain kriisistä joka menee ohi kun vauva syntyy.
Synnytykseen mies ei halunnut tulla, se oli mulle ihan ok, siskoni oli tukena. Mutta koko sen kolmen päivän aikana joka oltiin sairaalassa, mies ei käynyt edes katsomassa meitä. Aikoi ja aikoi tulla, aina oli joku tekosyy. Ilmeisesti oli ollut juomassa, ainakin työkaverini kertoi, että hänet oli nähty paikallisessa.
Pahinta on ollut nyt, kun tultiin kotiin. Mies on sekä mua että vauvaa kohtaan tosi kylmä ja tyly.
Ihan kuin vauva olisi hänelle jonkinlainen pettymys, en voi ymmärtää miksi. Kommentit lähinnä luokkaa "onpa omituinen tuo pää", "oudon punainen" jne. Minä hoidan vauvan yksin. Tänään pyysin, josko mies voisi laittaa aamupalaa kun imetin, tokaisi "Miks kuvittelet saavas jotain prinsessakohtelua nyt kun oot vaan pukannu itestäs ulos vähän paskaa isomman tekeleen".
Ehkä se oli olevinaan vitsi, mutta itkin.
Mies ei ole kännissä, jos olisikin, tuo käytös olisi helpompi ymmärtää. Mitä mä voin tehdä? Odottaa, että tuo vaihe menee ohi? Onko kellään täällä mitään kokemusta vastaavasta?
Niin ja kerron vielä, että miehellä ei ole (ollut ainakaan) mitään päihdeongelmaa, ja ollaan seurusteltu 6v, asuttu yhdessä 5v, ja loppuraskaudesta siitä vasta tuli tuollainen mulkku.
Kommentit (300)
Veikkaisin, että miehelle on lapsen myötä konkretisoitunut se miten on pallo jalassa niin sanotusti ja alkanut ahdistaa asian lopullisuus. Varmaan epävarma omista tunteistaan ja jos on ottanut etäisyyttä sekä sinuun että vauvaan jo raskausajasta asti eikä viettänyt aikaa vauvan kanssa saatikka ollut synnytyksessä niin mies on ottanut selkeän emotionaalisen ja fyysisen pesäeron tilanteeseen eikä halua olla kanssasi taikka vanhempi. Se sitten vaan '"oireilee" tuolla tavoin, kun emotionaalisesti kypsymätön mies ei osaa kuin kiukutella.
Tätä palstaa lukeneena tuntuu, että moni mies kärsii tuollaisesta kateudesta kun naisen elämä alkaakin (luonnollisesti) pyöriä avuttoman vauvan ympärillä. Luulisin, että miehellä on joku villi ja vapaa nainen kierroksessa toisaalla joka vielä vähentää miehen kiinnostusta perhettään kohtaan.
Joka tapauksessa miehesi on mieslapsi ja loukannut sinua niin pahasti etten ainakaan itse näkisi minkäänlaista paluuta entiseen. Istuta mies alas ja kysy suoraan että minkälainen mies ei tule oman lapsensa synnytykseen ja ilmoita, että mies voi pakata tavaransa ja poistua asuinkiinteistöstänne, joka ei ole enää miehen koti. Kerro, että elatusmaksuista ja muista virallisista asioista puhutaan sitten jälkikäteen.
Jos on epäilystäkään että mies saattaisi käydä käsiksi niin pyydä jotain sukulaista tai ystävää kylään ja kerro heads upit tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on toinen. Te olette esteenä uuden onnen tiellä.
Tämä. Mieheni sentään jaksoi 1/2 vuotta. Sen jälkeen löysi kauniisti sanottuna seksiä tarjoavan naisen ja aloitti pettämisen. Kaikki miehet eivät jaksa pikkulapsiarkea.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy yhyy, yhyy, miten vastasynnyttäneelläkin_ämmällä voi olla_menkkaraivo :)))))
Kiinnostaisi aidosti tietää, millainen ihminen jättää tällaiseen ketjuun tällaista kommenttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy yhyy, yhyy, miten vastasynnyttäneelläkin_ämmällä voi olla_menkkaraivo :)))))
Kiinnostaisi aidosti tietää, millainen ihminen jättää tällaiseen ketjuun tällaista kommenttia?
Mun villi veikkaus; pillua koskaan saamaton ja koko naissukupuoleen katkeroitunut myöhäisjonne, joka deittinetissä kertoo miten kiltti ja mukava mies on, ja silti kukaan ei vastaa (Siis voi vittu!)
=)
Ei riitä ymmärrystä pettäjälle. Ei ihme jos mies vihainen.
Ohis mutta mitä tarkoittaa heads up? Erikseen sanat toki trkoittaa päät pystyyn mutta mitä se terminä meinaa? Esimies kutsuu kalenterivarauksella”heads up” palavereihin. Noloo että en ymmärrä mihin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi et osaa pitää puoliasi?? Jotenkin ihan älytöntä itkeskellä ja sääliä itseään netissä, kun "mies on kamala", mutta et kuitenkaan pidä millään tasolla puoliasi, etkä tee yhtään mitään asialle. Jos mun mieheni käyttäytyisi noin niin osaisin kyllä sanoa huomattavasti pahemmin takaisin sekä tarpeen tullen kammeta miehen myös asunnosta ulos, kunnes oppii käyttäytymään kuin aikuinen ihminen. Mutta jos olet tuollainen ovimatto niin sellaisena myös pysyt ja sitä on turha ihmetellä, koska se on oma valinta.
ilkä kommentti. jospa,tietäisit miten haavoittuva vastasynnyttänyt äiti on. Siinä ei paljon puolia pidellä, hyvä kun saa itsensä pidettyä kasassa. Siinä kohtaa tarvitaan tukea ja turvaa mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta mitä tarkoittaa heads up? Erikseen sanat toki trkoittaa päät pystyyn mutta mitä se terminä meinaa? Esimies kutsuu kalenterivarauksella”heads up” palavereihin. Noloo että en ymmärrä mihin...
Päivitys tilanteesta
Ei ottanut miesvihaprovo tulta alleen. Keksitty tarina. Ap on jätetty katkeroitunut nainen ja yrittää pönkittää heikkouttaan haukkumalla miehet lyttyyn. Älkää uskoko hyvät ihmiset! Tämä sama tarina oli täällä n. Kolme kuukautta sitten.
Joopajoo.. miten tää sama tarina on taas täällä?
Vierailija kirjoitti:
On ollut muutama kuukausi sitten. Silloinkin ap häipyi, kun ketju ei ottanut tulta alleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ottanut miesvihaprovo tulta alleen. Keksitty tarina. Ap on jätetty katkeroitunut nainen ja yrittää pönkittää heikkouttaan haukkumalla miehet lyttyyn. Älkää uskoko hyvät ihmiset! Tämä sama tarina oli täällä n. Kolme kuukautta sitten.
Laitatko linkin ko. tarinaan?
Ai niin, sellaista ei ole. On vain mammapalstalla aikaansa kuluttava nössö hylkiö, joka netissä leikkii miesasiamiestä ja haaveilee että joskus vielä saisi pillua ihan IRL.
Olen pahoillani tilanteestasi ap. Kuulostaa tosiaan siltä, että mies joko pettää tai on todella ahdistunut vauvan vuoksi. Jos keskusteleminen miehen kanssa ei onnistu, pyydä ihmeessä ystäviäsi tai perhettäsi apuun. Yhdessä varmasti keksitte jonkinlaisen ratkaisun, vaikka edes väliaikaisen kunhan se auttaa sinua ja vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut muutama kuukausi sitten. Silloinkin ap häipyi, kun ketju ei ottanut tulta alleen.
Tää mun ketjuhan on ottanut yllättävänkin paljon "tulta alleen" ? Enkä häipynyt muusta syystä kuin siitä, että joku täällä halusi niin sinnikkäästi leikkiä minua, ja toisaalta siksi, että siskon mies haki meidät heille. Eli en ehdi päivystää 24/7, myöskään siksi kun mulla on vastasyntynyt lapsi. Mutta laita ihmeessä noita linkkejä "samaan tarinaan" tosiaan, kaipaan mieluusti vertaistukea :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää mun ketjuhan on ottanut yllättävänkin paljon "tulta alleen" ? Enkä häipynyt muusta syystä kuin siitä, että joku täällä halusi niin sinnikkäästi leikkiä minua, ja toisaalta siksi, että siskon mies haki meidät heille. Eli en ehdi päivystää 24/7, myöskään siksi kun mulla on vastasyntynyt lapsi. Mutta laita ihmeessä noita linkkejä "samaan tarinaan" tosiaan, kaipaan mieluusti vertaistukea :) ap
Surkein provo ikinä. Aina sama tarina. Huvittaa, kuinka sinnikkäästi joku uskoo, että miesviha voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti :D viimeksikin siskon mies haki siinä tarinassa:D älä nyt aikuinen nainen jaksa näitä satuja!
Vierailija kirjoitti:
Muuten olisin sympatiseerannut apeeta mutta tuon pettämistunnustuksen jälkeen en ihmettele miehen käytöstä. Sitä saa mitä tilaa.
Luuletko tuhkamuna oikeasti että mammat on näin tyhmiä? Sun juttusi "ap:na" tunnistaa kilometrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti :D viimeksikin siskon mies haki siinä tarinassa:D älä nyt aikuinen nainen jaksa näitä satuja!
Kumma ettei sellaista ketjua sitten kuitenkaan mistään löydy, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma ettei sellaista ketjua sitten kuitenkaan mistään löydy, eikö?
Poistoon meni, niin vaikea löytyä?
Niin se minäkin jäin, viimeisen lapsen kanssa yksin samalla ovenavauksella kun pääsimme sairaalasta kotiin. Isä lähti 400km päähän ahdistustaan pakoon ja tuli seuraavana päivänä takaisin.
Meillä oli siis me ja 5- ja 7-vuotiaat sekä kaksi koiraa. Niin minä sitten heräsin laittamaan esikoisen kouluun.
En koskaan unohda tuota mutta juuri silloin en halunnut riitaa kun olin niin onnellinen vauvasta. Nyt erosta kolme vuotta. Miehellä on mielenterveysongelmia ollut vuosia.
Nyt saa alkuvuodesta uuden naisen kanssa vauvan eikä tämä uusi tiedä yhtään mitä odottaa..