Miten joku voi lapsen saatuaan olla niin itsekäs ja sokea, että
väittää esim. tällä palstalla ihan tosissaan, että perheellisten pitäisi saada lomansakin aina silloin kun haluavat yms! Siis mä en voi tajuta kertakaikkiaan tota logiikkaa.
Joku ihan pää punaisena selittää, miten lapsi joutuu varahoitoon tms...Mitä hittoa se työpaikan lomalistoihin kuuluu, vaikka joutuis joka lapsi eri hoitopaikkaan! Ei jumalauta mitä kuvitelmia.
Itsekin olen ollut esimiehenä hoitoalalla ja tiedän tämän riitelyn tasan tarkkaan. Ihan uskomatonta ja joka vuosi sama homma.
Se on kuulkaas ihmisellä ihan yhtä suuri oikeus toivoa loma-aikansa oli sitten sinkku tai 10 lapsen äiti. Mikäli haluatte aina valita lomanne, niin menkää sellaiseen työhön, jossa se on mahdollista tai perustakaa oma yritys tai anokaa koko kesä virkavapaata.
Yksinäinen ihminen on aivan yhtä oikeutettu toivomaan lomansa kuin perheellinenkin ja ihan yhtä lailla vaikka heinäkuussa. Jotkut kun ovat tosissaan sitä mieltä,että sinkut , lesket yms voisivat lomailla touko-ja syyskuussa. Ei jeesus sentään! Ei heidän tartte selitellä tai perustella sitä yhtään sen enempää kuin teidänkään.
T: 3 lapsen äiti, joka ei tosiaan kaipaa erivapauksia.
Kommentit (27)
kenen vastuu ja ongelma mikäkin asia on. Pitäisikö sinkkujen saada kaikki viikonloput aina vapaaksi, koska he ovat vielä ilman miestä ja viikonloppuisin on todennäköisemmin enemmän baarissa tarjontaa? Tai jos sulla on auto ja 100 m työmatka, niin annatko sä autosi sille, jolla ei ole mutta olis 30 km työmatka. Oletetaan että se auto on vielä vaikka tasan lomaltapaluurahan suuruinen, ettei tarvi alkaa vääntämään voiko näitä asioita verrata.
Valittakaa hyvät ihmiset kuntaanne tai eduskuntaan jos päivähoito ei pelaa. Tai pomollenne että työnantajalta kaivataan joustoa. Tai sanokaa kerrankin heti työhaastattelussa, että mulla ei sitten ole lapsille hoitopaikkaa juhannuksesta elokuun puoleen väliin eikä muutenkaan jos ne sairastuu että aion aina olla silloin poissa ja kesäloman pidän heinäkuussa jota jatkan omalla sairaslomallani. Että nih.
pidin lomani elokuussa ja/tai toukokuussa, vapaaehtoisesti. Ajattelin, että enemmän nuo pikkulasten vanhemmat niitä keskikesän lomia tarvitsevat, ja pian olen itse samassa asemassa, joten kannattaa nyt joustaa. No kohta olenkin työelämässä pienten lasten äitinä, ja todellakin oletan, että nyt sitten se heinäkuu on ne kriittiset pari vuotta OK minun kohdallani.
Onhan tämä tietysti ammatinvalintakysymyskin, minun hommissani heinäkuu on muutenkin hiljainen, joten suurin osa voi halutessaan olla silloin pois, kunhan joku reipas löytyy pitämään puljua pystyssä. Ennen se reipas siis olin minä, jatkossa toivottavasti joku muu.
siitä olen samaa mieltä, että kokonaan lapsettomaksi jäävien ei pidä joutua koko ikäänsä vain joustamaan.
" että mun on pakko saada loma heinäkuussa koska miehelläni on silloin"
pidin lomani elokuussa ja/tai toukokuussa, vapaaehtoisesti. Ajattelin, että enemmän nuo pikkulasten vanhemmat niitä keskikesän lomia tarvitsevat, ja pian olen itse samassa asemassa, joten kannattaa nyt joustaa. No kohta olenkin työelämässä pienten lasten äitinä, ja todellakin oletan, että nyt sitten se heinäkuu on ne kriittiset pari vuotta OK minun kohdallani.
Onhan tämä tietysti ammatinvalintakysymyskin, minun hommissani heinäkuu on muutenkin hiljainen, joten suurin osa voi halutessaan olla silloin pois, kunhan joku reipas löytyy pitämään puljua pystyssä. Ennen se reipas siis olin minä, jatkossa toivottavasti joku muu.
siitä olen samaa mieltä, että kokonaan lapsettomaksi jäävien ei pidä joutua koko ikäänsä vain joustamaan.
Mitäs sanotte tähän?
Vakiyökkönä viikko työtä- viikko vapaata systeemillä teet luultavasti esim. 7joulua perä jälkeen töitä, koska viikonpäivien kierto on hidas, koskee muitakin pyhiä. Ja so? Itse olen duunini valinnut, jos alkaa vituttaa vaihdan hommia.
ääshole=sh
näytti siltä ettei olisi lähtenyt ollenkaan :/...
Ei ole oikeutta saada lomaa milloin haluaa, tasapuolisuutta.
- 2 lapsen äiti- enkä halua eri vapauksia