Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä söitte viisaudenhampaan poiston jälkeiset päivät?

Vierailija
24.09.2018 |

Olisi erityisen kiva lukea ruoista, jotka eivät ole maitotuotteita...

Monentena päivänä uskalsitte syödä kunnolla lämmintä tai mausteista ruokaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten ihan ok, että operointipäivänä huljuttelee esim. Listerineä varovasti suussa, ei hammaslääkäri sanonut mitään siitä Corsodylistä mistä näkyy netissä olevan paljon juttua. Yläviisaudenhammas oli kyseessä.

Vierailija
2/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispipuuro maistui, mansikkakiisseli myöskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Listerineä..

Vierailija
4/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rieskaa.

Leukalukko.

Vierailija
5/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti söin, kun viisaudenhammas leikattiin alaleukaluusta irti.

Kun yläleuasta nypättiin viisuri pois, niin samana päivänä söin spagettibolognesea. Eli ihan tavallista sapuskaa silloinkin.

Vierailija
6/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin muistaakseni lähinnä jotain Rainbown hedelmäsoppaa. Sittemmin kun sitä on syönyt muistuu aina mieleen viisaudenhampaiden poisto joten älä syö lempiherkkuasi niin ei tule myöhemmin huonoja muistoja! Sen lisäksi taisin syödä haaleaa puuroa. Pari päivää meni näillä eväin, sitten pystyi jo syödä lähes normaalisti. Kyseessä oli siis molemmat alaviisaudenhampaat, vastikään poistettiin yksi ylhäältä mutta silloin ei tarvinnut oikeastaan ollenkaan varoa syömistä. Eikä tarvinut edes purskutella kuten aiemmin. Eli jos poistetaan vain ylhäältä niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia syömisen suhteen.

Vierailija
7/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä suklaata.

Vierailija
8/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten ihan ok, että operointipäivänä huljuttelee esim. Listerineä varovasti suussa, ei hammaslääkäri sanonut mitään siitä Corsodylistä mistä näkyy netissä olevan paljon juttua. Yläviisaudenhammas oli kyseessä.

Vastaan itselleni (jos joku googlen kautta eksyy tänne):

Ei pidä käyttää suuvettä, ainakaan sellaisia missä on alkoholia. Vähän niin ja näin tuon Corsodylinkin kanssa. Joka tapauksessa ensimmäiseen 48-72 tuntiin ei mielellään suuvettä.

ap

Vierailija
9/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä ihan normaalia ruokaa.

Vierailija
10/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alaviisaudenhampaani leikattiin, en pystynyt oikein syömään mitään kiinteää viikkoon, kun suu oli turvoksissa ja leuat tikattu yhteen. Kun muut viisurit vedettiin irti, söin jo seuraavana päivänä ihan tavallisesti.

Vierailija
11/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanovat, että pitää harjata hampaat illalla normaalisti, mutta varovasti.

Toisilla sivuilla lukee, ettei saa käyttää hammastahnaa ja kolmannella, että ei saa harjata laisinkaan...

Vierailija
12/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastematoja kaivoin kompostista ja pistin tehosekoittimeen sitä sitten join pillillä ja kauhoin lusikalla

Vierailija
13/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti söin (mitään kovin mausteista en syö muutenkaan), mitään en purskutellut, etten vahingossakaan purskuttaisi siihen poistokohtaan ja hammastahnan kanssa pesin hampaat varovasti.

Vierailija
14/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon, miten viisaudenhammas on poistettu ja millaisia jälkiseuraamuksia siitä on. Oireiden mukaan syömiset. Itselläni ei yhden hampaan kohdalla ollut mitään vaikeuksia ja söin jo samana päivänä normaalia ruokaa (tuliset ruuat tosin eivät kuulu koskaan ruokavaliooni, joten en tiedä olisivatko sopineet). Yksi puolestaan leikattiin, leikkaus epäonnistui, haava tulehtui jne. Silloin söin noin kaksi viikkoa pelkkää soseutettua ja minimaalisesti maustettua ruokaa. Ja PALJON jäitä!

Vierailija
15/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hammaslääkäri perustelee viisaudenhampaan/hampaiden poiston? Paitsi rahastus.

Itselleni hammaslääkärit kehottivat aikoinaan poistattamaan viisaudenhampaat, mutta en suostunut.

Ei ole ollut mitään haittavaikutuksia. Vaan poistaa olisi pitänyt 1980-luvulla.

PS. Olen kuukkeloinut kyllä!

Vierailija
16/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin kilon kananpeetä.

Vierailija
17/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele minkään suuveden käyttöä operointipäivänä. Hampaiden harjauskin varovasti.

Vierailija
18/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hammaslääkäri perustelee viisaudenhampaan/hampaiden poiston? Paitsi rahastus.

Itselleni hammaslääkärit kehottivat aikoinaan poistattamaan viisaudenhampaat, mutta en suostunut.

Minulle perustelivat sillä, että viisurit eivät olisi mahtuneet kasvamaan. Hampaat olivat jo niin ahtaasti muutenkin. Eikä se poisto maksanut minulle penniäkään. 

Vierailija
19/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle perustelivat sillä, että viisurit eivät olisi mahtuneet kasvamaan. Hampaat olivat jo niin ahtaasti muutenkin. Eikä se poisto maksanut minulle penniäkään. 

Samoin minulle. Olen siis tuo, jolle vastasit. Ja olisin itse joutunut maksamaan tuolloin.

Vierailija
20/40 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin sekä ylä- että alaviisureiden kohdalla, että missään nimessä ei saa käyttää suuvettä eikä edes vedellä purskutella pariin päivään, ettei poistokohtaa suojaava verihyytymä liukene/lähde paikaltaan.

Kaikkien poistojen jälkeen söin kylmää/haaleaa kasvissosekeittoa pari-kolme päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi