Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä söitte viisaudenhampaan poiston jälkeiset päivät?

Vierailija
24.09.2018 |

Olisi erityisen kiva lukea ruoista, jotka eivät ole maitotuotteita...

Monentena päivänä uskalsitte syödä kunnolla lämmintä tai mausteista ruokaa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
42/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniperunaa, keittoa, munakokkelia, lohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sitkeää lankkupihvi, näkkäriä, narskupottuja, raakaa porkkanaa, juustoa 🥣

Vierailija
44/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista pehmeähköä ruokaa, näkkäriä ja hapankorppua ei tietenkään. Muut hampaat on suussa joten onnistuu.

Nielurisaleikkaus nextillä levelillä, silloin söin perunavelliä, jäätelöä ja lääkkeitä 2 tunnin välein.

Vierailija
45/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannessosekeittoa. 

Muusia ja hitutonnikalaa majoneesilla, siinä ei ollut paljoa sattumia.

Vierailija
46/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla otettiin ylhäältä viisauden hammas ylhäältä ja samaan aikaan leikattiin toinen alhaalta, illalla kävin pizzalla, siitä on aikaa kulunut noin 25 vuotta vielä olen hengissä. Ei mitään tullut. 

Vierailija
47/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä ja vehnänorasmehua.

Vierailija
48/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla leikattiin molemmat ala viisurit . ne oli luun sisällä 45 asteen kulmassa.

suu oli turvonnut ja sain tulehduksen ja tikit kiristi ja suu oli kaksi viikkoa niin turvonnut ettei suuhun mahtunut pikku lusikka kunnolla. söin pelkkää saarioisen jauheliha keittoa pikku lusikalla ja perunat muussasin suussa kielellä koska pureminen ei onnistunut söin myös vanukkaita. kolme viikkoa meni ennen kuin kiinteää voi syödä.

olisin varmaan syönyt kiinteää jos olisi mahtunut suuhun haarukka tai lusikka mutten saanut suuta auki .

Vierailija
49/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hammaslääkäri perustelee viisaudenhampaan/hampaiden poiston? Paitsi rahastus.

Itselleni hammaslääkärit kehottivat aikoinaan poistattamaan viisaudenhampaat, mutta en suostunut.

Ei ole ollut mitään haittavaikutuksia. Vaan poistaa olisi pitänyt 1980-luvulla.

PS. Olen kuukkeloinut kyllä!

80-luvulla YTHS:n hammaslääkäri sanoi mulle, että sullahan on vielä viisaudenhampaat, ne pitää poistaa. Hampaat olivat ehjät ja mahtuivat leukoihin, ei lääkärikään enää myöhemmin palannut niiden poistamiseen. Edelleen ovat ehjiä. 80-luvulla poistettiin viisaudenhampaita varmuuden vuoksi vaikka niissä ei olisi ollut mitään vikaa. 60- ja 70-luvuilla kouluhammaslääkärit paikkasivat varmuuden vuoksi alkavia reikiä, sitäkään ei enää tehdä.

Vierailija
50/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan silloin lämmin kuppi keittoja. 

Vierailija
51/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa söin, en vaan käyttänyt kuin toisen puolen hampaita puremiseen.

Vierailija
52/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tunti piti muistaakseni olla kokonaan juomatta ja syömättä, jotta poistoaukko ehtii muodostamaan hyytymän. Minulla hammas poistettiin aamupäivällä. Varoajan jälkeen sitten join vettä varovaisesti. Illalla söin varovasti pientä makaronia ja lihakastiketta. Seuraavana päivänä sitten normaalisti, kun oli puudutus lakannut. Minulla ei ollut särkyä muuten kuin reippaassa kävelyssä. Syöminen oli lähinnä vaikeaa koska oli puudute ja tuntui leuka siltä kuin olisi narskuttanut koko yön eli vähän jäykän/väsyneen oloinen.

Vierailija
53/54 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Alaviisurin poiston jälkeen kaikkea sellaista, minkä sai pillillä imettyä. Koko pärstä yhtä mustelmaa ja turvoksissa, eikä suu ei auennut. Mulla leikattiin viisaudenhammas sairaalassa.

Ylhäältä saatiin onneksi helposti pois.

Nimenomaan pilliä ei suositella käytettävän...

Kiitos että jätit perustelematta...

Vierailija
54/54 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavana päivänä ihan normaalia ruokaa.

Joo