Toisenlaiset teiniäidit, jakso 5, Laura
Eli tänään taas vuorossa teiniäidit. Esittelyyn pääsee Laura, 18, joka odottaa toista lastaan. Hän tuli raskaaksi ensimmäisen lapsensa ollessa vasta 3kk. Lapsilla ilmeisesti eri isät, koska esittelyssä sanotaan, että seurustelua oli takana vasta viikko kun uusi raskaus paljastui. Itseäni ihmetyttää, miten niin nopeasti voi edes tietää olevansa raskaana. Ja se ei suinkaan ole ainut ihmetyksen aihe. Jatketaan tästä.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuossa sarjassa ei ole ketään sellaista teiniäitiä, jolla olisi lapsia vain yhden miehen kanssa ja joka olisi esimerkiksi saanut opiskeltua, hankittua työpaikan ja muutenkin olisi elämänhallinta kunnossa. Miksi nuo kaikki on tuollaisia moniongelmaisia?
No tuota. Ani harva on 17-20v iässä saanut opiskeltua ja hankittua työpaikan. Ei edes silloin, kun ei ole teiniäiti.
Edellinen tarkoitti varmaan että joka olisi saanut hoidettua asiansa "normaalisti". Opiskelisi tms. Mutta eikös yksi jakso mukana ollu joku lähes 25-vuotias "teiniäiti". Eli oli tullut äidiksi teininä mutta nyt oli jo vanhempi. Sellaisia edellinen varmaan tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten raskaus voi paljastua, kun seurustelua on ollut viikko?
Missä on sanottu että raskaus paljastui kun seurustelua oli takana viikko? :D Voi pyhä yksinkertaisuus, ihminen tulee raskaaksi ennen kuin raskaus paljastuu ja tuossa esittelytekstissä puhutaan siitä milloin tuli raskaaksi - ei siitä milloin sai tietää raskaudesta.
Esittelytekstissä sanotaan "teki positiivisen raskaustestin kun esikoinen oli 3kk ikäinen ja seurustelua vauvan isän kanssa oli takana viikko". Kyllä tuossa aikas selvästi puhutaan siitä, milloin sai tietää raskaudesta.
"Hän tuli huutamaan ja riehumaan TYKS:iin" Tämä kuulostaa ehkä pahimmalta tähän mennessä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuossa sarjassa ei ole ketään sellaista teiniäitiä, jolla olisi lapsia vain yhden miehen kanssa ja joka olisi esimerkiksi saanut opiskeltua, hankittua työpaikan ja muutenkin olisi elämänhallinta kunnossa. Miksi nuo kaikki on tuollaisia moniongelmaisia?
Koska kukaan normaali ihminen ei halua tuollaiseen ohjelmaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota. Ani harva on 17-20v iässä saanut opiskeltua ja hankittua työpaikan. Ei edes silloin, kun ei ole teiniäiti.
No tietenkin ohjelma täytyisi tehdä vasta muutaman vuoden päästä! Sellaisia tarinoita olisi paljon kivempi katsoa.
Oikeastiko jaksaisit katsoa ohjelmaa jostain tavisperheestä? "Tänään Minna ja Matti menevät ruokaostoksille Prismaan. Matilla on syntymäpäivä ja ostavat vähän herkkuja sen kunniaksi." zzzzz….
Ohis, mutta suosikkiohjelmani on Sohvaperunat. Ja arvaatko miksi? Siksi koska tavallisuudesta on tullut näköjään niin harvinaista herkkua että tuntuu tosi raikkaalta ja samalla helpottavalta katsoa ihan tavallista ja leppoisaa elämänmenoa. En näe mitään lisäarvoa sillä että revitellään tv:ssä miten on tehty lapsia vuoden välein eri miehille ja jonotellaan leipäjonossa einestä lapsille.
Tämänkertainen vaikuttaa vielä ihan lapselta itsekin. Iloista kikattelua ja ihan yllätys että tuli raskaaksi hihi
Melkomoisia....mieleen tulee se yksi kuka ei tiennyt kolmesta isäehdokkaasta lapsen isää. En ymmärrä kuka kehtaa mennä tv:seen avautumaan, saati sitten näiden neitien vanhempia, jotka esiintyvät ohjelmassa. Elämänhallinta kadoksissa jo monenessako sukupolvessa.
Ei myöskään ole o.k, jos lapsia on useammalle miehelle. Tätä ohjelmaa katsellessa tulee mieleen että pakkosterilisaatio ei välttämättä olisi huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin ohjelma täytyisi tehdä vasta muutaman vuoden päästä! Sellaisia tarinoita olisi paljon kivempi katsoa.
Oikeastiko jaksaisit katsoa ohjelmaa jostain tavisperheestä? "Tänään Minna ja Matti menevät ruokaostoksille Prismaan. Matilla on syntymäpäivä ja ostavat vähän herkkuja sen kunniaksi." zzzzz….
Ohis, mutta suosikkiohjelmani on Sohvaperunat. Ja arvaatko miksi? Siksi koska tavallisuudesta on tullut näköjään niin harvinaista herkkua että tuntuu tosi raikkaalta ja samalla helpottavalta katsoa ihan tavallista ja leppoisaa elämänmenoa. En näe mitään lisäarvoa sillä että revitellään tv:ssä miten on tehty lapsia vuoden välein eri miehille ja jonotellaan leipäjonossa einestä lapsille.
Minunkin suosikkiohjelmani on Sohvaperunat. Mutta en silti jaksaisi katsoa kuvausta Sohvisten päivittäisestä elämästä. Sohvaperunoiden viehätys kun on kommenteissa, joita ohjelmista antavat, ei henkilöiden yksityiselämässä. Se olisi ihan eri ohjelma ja väitän että juuri ketään ei sellainen kiinnostaisi.
Onkohan Eemeli suomenruotsalainen? Puhe sellaista ettei selvää saa + asuvat Paraisilla.
Koulut ei nappaa = teen liudan lapsia niin voin olla kotona. Ihan järkyttävää...
Koulut ei oikein nappaa... Mitenhän aikoi lapsensa elättää sitten?
"Mua ei oikein noi koulut nappaa" *Hihihi*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan aikuisten oikeasti tein kaikkeni, jotta osaisin tämmöisenä "parempiosaisena" ydinperheen äitinä suhtautua objektiivisesti näihin tämän ohjelman esittämiin äiteihin.
Anteeksi, mutta minä epäonnistuin. Säälin syvästi näitä tämänkin Lauran viattomia lapsia. Tuota "äitiä" kohtaan tunnen pelkkää halveksuntaa.
Ehkäisyvalistus meillä jo on; mikä siis on näiden naikkosten ongelma?? Sanaton.
Minä olen suhtautunut melko neutraalisti teiniäiteihin, mutta tämän ohjelman myötä... tuommoisiako he ovat? Vahinkoja sattuu yhä uudestaa ja uudestaan, vaikka luulisi ekan vahingon jälkeen käyttävän vähintään triplaehkäisyä.
Jos ohjelman tarkoitus oli esittää teiniäidit uudessa valossa, niin metsään meni.
Ehkä ne täysjärkiset eivät mene telkkariin esittelemään elämäänsä. Yleensä teini-ikäisenä lapsen saavat ovat huonommista lähtökohdista kuin ne, jotka eivät saa. Jos hyväosainen teini tulee raskaaksi, niin käsittääkseni silloin tyttö tekee herkemmin abortin kuin huonoimmista lähtökohdista oleva teini. Lisäksi mä ymmärrän, että mikään ehkäisy ei ole pomminvarmaa, mutta ei se kyllä voi jatkuvasti pettääkään.
Mitäs se lapsen isän poissulkeminen tarkoitti? Siis pois omasta vai lapsen elämästä?
Olen riippuvainen Eemelistä ja koulut ei kiinnosta. Ei ennusta kovin valoisaa tulevaisuutta tuollainen. Tyttö-parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan aikuisten oikeasti tein kaikkeni, jotta osaisin tämmöisenä "parempiosaisena" ydinperheen äitinä suhtautua objektiivisesti näihin tämän ohjelman esittämiin äiteihin.
Anteeksi, mutta minä epäonnistuin. Säälin syvästi näitä tämänkin Lauran viattomia lapsia. Tuota "äitiä" kohtaan tunnen pelkkää halveksuntaa.
Ehkäisyvalistus meillä jo on; mikä siis on näiden naikkosten ongelma?? Sanaton.
Minä olen suhtautunut melko neutraalisti teiniäiteihin, mutta tämän ohjelman myötä... tuommoisiako he ovat? Vahinkoja sattuu yhä uudestaa ja uudestaan, vaikka luulisi ekan vahingon jälkeen käyttävän vähintään triplaehkäisyä.
Jos ohjelman tarkoitus oli esittää teiniäidit uudessa valossa, niin metsään meni.
Ehkä ne täysjärkiset eivät mene telkkariin esittelemään elämäänsä. Yleensä teini-ikäisenä lapsen saavat ovat huonommista lähtökohdista kuin ne, jotka eivät saa. Jos hyväosainen teini tulee raskaaksi, niin käsittääkseni silloin tyttö tekee herkemmin abortin kuin huonoimmista lähtökohdista oleva teini. Lisäksi mä ymmärrän, että mikään ehkäisy ei ole pomminvarmaa, mutta ei se kyllä voi jatkuvasti pettääkään.
Minun eräs yliopistotuttuni sai vahingossa lapsen 19-vuotiaana, mutta en pysty kuvittelemaan häntä tähän ohjelmaan millään. Eikä olisi tarpeeksi draamaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se lapsen isän poissulkeminen tarkoitti? Siis pois omasta vai lapsen elämästä?
Noin pienen lapsen kohdalla ovat käytännössä sama asia. Ei tuon ikäiseen voi olla yhteydessä olematta yhteydessä myös äitiin.
Tuo Eemelihän on ihan rakastunut, mutta matami haluaa olla vaan kaveri. WHY???
Vierailija kirjoitti:
No juuri sitä poissulkemista. Isä ei ole osa heidän elämäänsä, koska on alkoholisti.
Ei liity nyt suoraan tähän ohjelmaan mutta silloin kun teiniäidit tuli ylellä niin mukana oli Sanna joka taisi olla 18 tai 19 sarjan aikana ja hänellä oli parivuotias lapsi, Sanna opiskeli ja on nykyään kolmen lapsen äiti ja palaamassa töihin piakkoin.