Yritysten pako Helsingistä on alkanut
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/helsingin-liikennefarssi-oli-liikaa-yr…
Yhä useammat yrittäjät ovat kyllästyneet Helsingin vähäjärkiseen liikennepolitiikkaan. Pako Helsingistä on alkanut. Samalla katoaa luonnollisesti verotuloja. Muistutukseksi vielä, mistä tämä johtuu:
https://www.is.fi/autot/art-2000005044698.html
Kommentit (31)
Vihreiden köyhä soija-polkupyöräkaupinki, tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, lisää työtä maakuntiin. Työpaikkojakin aukeaa, kun helsinkiläiset työntekijät eivät voi kuvitellakaan muuttavansa "maalle."
Mikä saa sut luulemaan, että yritykset tulisi maakuntiin? Eiköhän ne siirry Helsingistä naapurikaupunkeihin espooseen ja vantaalle tai muualle uudenmaan alueelle. Mutta ei maakuntiin.
Espoo on maaseutua, samoin Vantaa.
Olette väärässä molemmat. Espoo ja Vantaa on Helsingin lähiöitä täältä muualta Suomesta katsottuna. Niillä ei ole minkäänlaista omaa kaupunki-identiteettiä, ne on vaan siinä Helsingin kyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä valittava yrittäjä on tyypillinen bemari-kuski. Auto mielessä ykkösenä ja muuten laput silmillä.
Logistiikka ei hänellä ole oikein hanskassa myöskään ja voisi ajatella omilla aivoillaankin.
Yrityksen työntekijät, asiakkaat ja työkohteet ovat Espoossa. Tämä yrittäjä sitten pahentaa Helsingin ruuhkia ajattamalla näitä sitten keskustan läpi. Ei ole aiemmin käynyt mielessä, että yrityksen sijaintipaikkana Espoo olisi parempi.
Eipä yrittäjä kovin fiksua kuvaa itsestään antanut.
--
Ruuhkat Helsingissä ovat autoilijoiden itse aiheuttamia. Kaduilla kun on paljon autoja niin ruuhkautuuhan siellä.
Minkähän ratkaisun autojen palvojat liikenteeseen haluavat tarjota - tuntuu olevan tietämättömiltä periaatteellista valitusta.
Joukkoliikenne tarvitsee tilaa vai pitäisikö joukkoliikenteenkin käyttäjien lisätä ruuhkia omilla autoilla liikkumalla. Kadut ovat myös kevyelle liikenteelle - pyöräily ja jalankulku ovat kulkumuotoja myös. Bemari-Audi -kuskit haluvat päästä yksityiskaistaa ovelta ovelle - noloja....
Ja tuolla asenteella firmoja lähtee koko ajan.
Katsos kun viherpiiperryksellä ei saada kuin vahinkoa aikaan.
Ja aika moni vie rahansa sinne minne pääsee omalla autolla ovelta ovelle. Sopii kiututella mutta niin se vaan on ja tulee olemaan.
Erittäin hyvä! Työpaikkoja saa olla muuallakin.
On aina plussaa mitä vähemmän olevinaan kiireisiä autoilijoita tunkee Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
On aina plussaa mitä vähemmän olevinaan kiireisiä autoilijoita tunkee Helsinkiin.
Niitä vi tun mimäminämimä-sukkahousupyöräilijöitäkö sitten pitäisi olla kunnon veronmaksajien sijaan?
Vierailija kirjoitti:
On aina plussaa, mitä vähemmän verotuloja Helsingin vihreät saavat käytettäväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yksi yrittäjä on lähtenyt? Koska käy töissä Espoosta?
Ja 500 työpaikkaa. Eikä taatusti ole ainoa.
Sen työntekijät (vuokratyöfirma) ja työpaikat ovat Espoossa. Eivät Helsingissä - ei niillä ole mitään asiaa Helsinkiin autoilemaan.
Yrityksen verot maksetaan siihen kuntaan, johon yritys on sijoittunut.
Senpä takia minä espoolaisena toivon firmojen siirtävän pääkonttorit stadista Espooseen. Hesan vihreä valtuusto jää ilman mania.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijänä olin mielissäni kun firmani muutti toimiston Hgistä Espooseen, ja vielä mulle sopivaan suuntaan; matka ei puolittunut, mutta työmatka-aika puolittui. Kannatan tätä politiikkaa!
Olipas "älykäs" kommentti. Kukapa sitä ei kannattaisi sellaista, mikä itselle on mieluista. Sopiko tuo muutto kaikille teidän työpaikassa? Miten suhtaudut niihin, jotka valittavat asiasta? Nauratko vain räkäisesti päälle?
Vierailija kirjoitti:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/helsingin-liikennefarssi-oli-liikaa-yr…
Yhä useammat yrittäjät ovat kyllästyneet Helsingin vähäjärkiseen liikennepolitiikkaan. Pako Helsingistä on alkanut. Samalla katoaa luonnollisesti verotuloja. Muistutukseksi vielä, mistä tämä johtuu:
https://www.is.fi/autot/art-2000005044698.html
Tietöistä tässä oli kyse eikä vihreistä. Miten senkin pystyi ymmärtämään väärin?
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta matkata Vantaalle eikä Espooseen. Jos en löydä töitä Helsingistä, niin olen mieluummin ilman. Tunnin työmatka yhteen suuntaan on liikaa.
Laiskuri.Mulla on työmatka 2h yhteen suuntaan - omalla autolla.
Mielipiteet mv lehdestä niin ollaan vakaalla pohjalla!