Miehillä vääristyneet käsitykset naisten seksielämästä
Kaikista lehdistä Seiska oli julkaissut suomeksi juttua brittitutkimuksesta, jossa havaittiin nimenomaan miesten - etenkin nuorten miesten - vääristyneitä käsityksiä naisten seksielämästä. Ilmeisesti syynä harhaluuloihin on miesten kuluttama viihde, joka tarjoilee todellisuudesta poikkeavia mielikuvia naisista ja naisten elämästä.
"Miehillä ei ole tunnu olevan aavistustakaan naisten seksielämästä, ainakaan Iso-Britanniassa. Uusi kysely paljastaa, että brittimiehet luulevat 18- 29 -vuotiaiden naisten harrastavan seksiä keskimäärin 22 kertaa kuukaudessa. Tämä on melkoisen kaukana todellisesta lukemasta, viidestä kerrasta kuussa.
Kysely toteutettiin osana Ipsos-yrityksen "Perils of Perceptions"-tutkimusta, jossa tarkasteltiin "ihmisten käsitysten ja todellisuuden välistä kuilua". Miesten käsitys naisten seksuaalisesta aktiivisuudesta on erityisen virheellinen nuorten miesten keskuudessa. Alle 35-vuotiaat miehet ajattelevat, että nuoret naiset harrastavat seksiä keskimäärin 33 kertaa kuukaudessa, kun taas vanhemmat miehet arvelivat naisten puuhastelevan "vain" 14 kertaa kuussa."
"Tutkimusta johtanut Bobby Duffy uskoo, että miesten vääntyneelle käsitykselle naisten seksielämästä on olemassa kaksi mahdollista selitystä.
– Molemmat liittyvät siihen, mitä meille kerrotaan mediassa ja kulttuurissa laajemmin, hän selittää:
– Miesten massiivinen virhe johtuu todennäköisesti kieroutuneesta mielikuvasta, jonka he ovat luoneet sen perusteella, miten naiset esitetään mediassa, viihteessä, mainonnassa ja lukuisissa muissa kulttuuriviesteissä. Tämä yhdistyy miesten omaan hauraaseen egoon, jonka vuoksi he ajattelevat, että naiset harrastavat enemmän seksiä kuin he itse."
https://www.seiska.fi/Hotnow/Nuorten-miesten-harhaluulo-Naisilla-seksia…
Kommentit (32)
No eipä yllättänyt ainakaan palstamiesten osalta.
”Ihmisten käsitysten ja todellisuuden välinen kuilu”, siis kuinka hieno käsite! Tuon näkee av:llakin joka päivä, kun ihmiset yleistävät esimerkiksi omasta elämästä tai lähipiiristä omaksumiaan käsityksiä yleisinä totuuksina.
Huikein väärinkäsitys tulee varmaan just noiden sinkkunaisten kohdalla. Miehiä korventaa se mahdollisuus, että nainen saisi seksiä halutessaan - mitään väliä ei ole sillä, onko naisella reaalimaailmassa seksiä kenenkään kanssa vai ei, mutta potentia syö miestä. Tämän takia sitten kehitellään kaikkia epätieteellisiä ”teorioita” karuselleista yms.
T: sinkkunainen jo kahdeksatta vuotta, seksiä viimeksi kuusi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kai tajuat, että jokainen nainen olisi halutessaan voinut harrastaa seksiä tuon 33 kertaa kuussa. Ymmärräthän, että mikään tutkimus ei pärjää ulilogiikalle ;)
No just just :D vai jopa 33 kertaa. Kivasti vääristynyttä.
Ite koen olevani suhteessa suht aktiivinen ja kuukaudessa tulee varmaan silti jtn 10-15 kertaa seksiä.
No kyllä meillä harrastetaan ainakin joka päivä. Menkkojen aikana ehkä 3 ekaa vuotopäivää jää väliin, mutta muuten kyllä laitetaan joka päivä huljun muljun ainakin kerran päivässä.
Tämä ei koske kaikkia miehiä ja samanlaisen käsityksen omaavia naisiakin olen tavannut.
Nyt minua jäi vaivaamaan se, mikä oikea luku olisi ollut.
Nuo keskiarvot, joissa seksiä on about kerran päivässä (oli se sitten 22 tai 33 kertaa kuussa), ovat kyllä aika hurjia- siis koko kohdejoukon keskiarvoksi.
Olen joskus kirjoittanut täällä siitä että jopa monilla nuorilla kauniillakin naisilla ei ole seksielämää ollenkaan, heissä on neitsyitäkin ihan merkittävä määrä, mutta naiset tai naisena esiintyneet ovat täällä sen ehdottomasti kieltäneet. "me ei vaan kerrota seikkailuista muille!"
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei koske kaikkia miehiä ja samanlaisen käsityksen omaavia naisiakin olen tavannut.
Ikinä mikään tutkimus ei väitäkään koskevansa jokaista elävää ihmistä. Kukaan ei siis varmasti luullutkaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Luulet että palstamiesten ja muiden miesten välillä on valtava ero,hulvatonta.Tämä on maan suosituin keskustelupalsta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo keskiarvot, joissa seksiä on about kerran päivässä (oli se sitten 22 tai 33 kertaa kuussa), ovat kyllä aika hurjia- siis koko kohdejoukon keskiarvoksi.
Tuollahan se lukee, noin viisi kertaa kuussa.
Yritäpä kysyä täältä millaista seksielämää lesbot viettää, niin ketju katoaa samantien. Hyvä siinä on sitten syyttää ettei miehet tiedä naisista.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä meillä harrastetaan ainakin joka päivä. Menkkojen aikana ehkä 3 ekaa vuotopäivää jää väliin, mutta muuten kyllä laitetaan joka päivä huljun muljun ainakin kerran päivässä.
Kumman toiveesta paussi?
-ohis
Onko tuossa nyt jotain uutta?
Silloin kun mä olin koulussa seiskalla, sitä puhuttiin et ”se ja se on pannu niin ja niin monta kertaa”. Ja osa porukasta rehenteli kuinka paljon oli taas viikonloppuna pannu ja kenen kanssa. Pojat oli sonneja ja tytöt oli huorria sen mukaan kuinka monen kanssa oli ollut genitaalit vastakkain.
todellisuushan oli se, ettei kukaan ollut pannut yhtään ketään. Koskaan.
Eikä silloin ollut nettiä eikä nettipokea käytettävissä juuri kellään. Ainoa seksuaalisuuteen naisia kohtaan liittyvä mediajulkaisu oli Anttilan ja Elloksen postimyyntikuvaston alusvaateosasto, jota joka jätkä salaa rämpläsi ja itseään rakasteli.
Vierailija kirjoitti:
Noin 5 kertaa kuukaudessa on keskiarvo
Kuulostaa jo realistiselta mun mielestä,5-15 olettaisin et on sellainen väli mihin enemmistö suhteessa/liitossa olevista menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet että palstamiesten ja muiden miesten välillä on valtava ero,hulvatonta.Tämä on maan suosituin keskustelupalsta.
Kyllä se on pieni vakkareiden joukko, joka tällä palstalla öyhöttää jykeväleuoista ja karuselleista.
"Miesten massiivinen virhe johtuu todennäköisesti kieroutuneesta mielikuvasta, jonka he ovat luoneet sen perusteella, miten naiset esitetään mediassa, viihteessä, mainonnassa ja lukuisissa muissa kulttuuriviesteissä. Tämä yhdistyy miesten omaan hauraaseen egoon, jonka vuoksi he ajattelevat, että naiset harrastavat enemmän seksiä kuin he itse"
Tässä lienee motiivi tutkimukselle. Miesten kieroutunut mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
naapurista kuuluu uli uli. Ei oo noin hyvin asiat
Vierailija kirjoitti:
"Miesten massiivinen virhe johtuu todennäköisesti kieroutuneesta mielikuvasta, jonka he ovat luoneet sen perusteella, miten naiset esitetään mediassa, viihteessä, mainonnassa ja lukuisissa muissa kulttuuriviesteissä. Tämä yhdistyy miesten omaan hauraaseen egoon, jonka vuoksi he ajattelevat, että naiset harrastavat enemmän seksiä kuin he itse"
Tässä lienee motiivi tutkimukselle. Miesten kieroutunut mielikuva.
Ja sitten kun mietitään, ketkä sen median antaman kuvan oikein tuottavat, päästään jännän äärelle. Miehethän ne siellä ohjissa ovat.
Alkuperäistä juttua:
"Men in the UK think women aged between 18 and 29 have sex 22 times a month on average - a far cry from the actual five sexual encounters British women are having each month.
The research, carried out by Ipsos as part of its ‘Perils of Perceptions’ study which has been “exploring the gap between people’s perceptions and the reality since 2012”, found that this false impression of women’s sexual activity is mostly driven by younger men."
"When it comes to how often young British men are having sex, the reality is the same as women at five times a month on average. Both genders guessed that men were having more though - women thought young males had sex 14 times a month, with men guessing just one higher at 15."
https://www.independent.co.uk/life-style/love-sex/british-men-think-you…
Ja professori Bobby Duffyn kirjoitus aiheesta:
"Over the past five years, the research firm Ipsos has surveyed tens of thousands of people across up to 40 countries about our misperceptions of social realities. The results came pouring in, on everything from immigration and obesity levels to how many teenage girls give birth each year and whether murder rates are going up or down.
From all of these so-called “perils of perception” studies, one of the most unsettling findings is how skewed a picture men have about women, and particularly about women’s sex lives. "
"It’s true that everyone guesses that everyone else is having more sex than they really are. Women in Britain think men are having sex 14 times a month, when the reality is also around five times.
But the gap between perception and reality is widest when it comes to men’s views of women. Men don’t guess so incorrectly about other men, while women don’t guess as incorrectly for both men and women. This is the only part of the data that’s ridiculous. And this is not just in Britain: there is a near identical pattern in the US."
https://www.independent.co.uk/voices/men-attitudes-thoughts-women-sex-l…