Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olla katkeroitumatta ikisinkkuudesta?

Vierailija
23.09.2018 |

Olen aikuinen nainen ja haaveilin ja ajattelin aina että kumppani tulee automaattisesti vastaan, homma etenee omalla painollaan ja päädyn elämään keskiluokkaista perhe-elämää lähiöön - niinhän se tuntui tapahtuvan muillakin läheisillä ja tutuilla.

No ei se ollutkaan niin yksinkertaista. Tomerana naisena aloin itse aktiivisesti, tinderöin, nettideittailin, kävin treffeillä, ulkona, kerhoissa ja sosiaalisissa tapahtumissa. Lähestyin miehiä suoraan ja ei-niin suoraan. Loppusaldona joitain yhden illan juttuja, (tietämättäni) toisena naisena toimimista ja ghostatuksi tulemisia.

Nyt olen siinä vaiheessa elämääni jossa on pakko vaan myöntää että olen kirottu, huono-onninen tai jotenkin viallinen, sillä en ole ikinä nauttinut miesten huomiosta, vastaanottanut treffikutsuja tai ollut minkäänlaisessa parisuhteessa. Olen kokeillut vaikka ja mitä, myös passiivisuutta mutta silloin kaikki mieskontaktit putoaa nollaan.

Tämän keskustelun aiheena ei ole arvuutella syitä miehettömyydelleni, vaan tarjota jotain työkaluja siihen että miten voin päästä sen pettymyksen yli ja käsitellä sen että en ole ikinä ollut kenenkään henkilön romanttisen rakkauden kohde ja etten näillä näkymin tule todennäköisesti pariutumaan saatikka hankkimaan lapsia ainakaan ydinperheeseen. Enkä toivoisi kuulevani "keskity työhön/keskity harrastuksiin/keskity matkailuu" -tyylisiä asioita, sillä työ on jo isoin asia elämässäni, harrastan aktiivisesti ja vietän paljon aikaa ystävieni kanssa - joskin ystäväni ovat etenevissä määrin kiinni omissa perheaskareissaan. Täytän elämääni jo kaikenlaisilla aktiviteeteilla, mutta kipu siitä että toivoin joskus maagisesti löytäväni jonkun minulle sopivan ihmisen ja perustavani perheen ja saavani lapsia ei vaan korviketoiminnalla poistu.

Kuulisin toki mielelläni myös kommentteja muilta samassa tilanteessa olevilta naisilta tai miksei miehiltäkin. Normielämässä aihe on arka, eivätkä "helposti" pariutuneet ja perheellistyneet ystävät oikein ymmärrä tuskaa ja luonnollisesti vain lohduttelevat laukomalla (hyväntahtoisesti) kliseitä siitä miten kyllä se löytyy kun sitä vähiten odottaa.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet muuten täyspäinen, menet ja hankkiudu raskasksi. Nythän on käsittääkseni kumppanuusvanhemmuus myös mahdollinen.

Vierailija
2/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousta romanttisesta rakkaudesta ja ota joku täysipäinen samassa veneessä oleva mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI siitä pitäisi olla katkeroitumatta? Väärinhän se on. Olen itse mies ja koen että elämä on ollut täysin epäreilu asian suhteen, mutta lohduttaudun sillä, että aina voisi olla huonommin. Minulla on kuitenkin terveys tallella ja katto pään päällä, asioita jotka eivät ole kaikille itsestään selviä.

Vierailija
4/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo pilannut itsesi tinderöinnillä, en usko että löydät elämääsi enää ketään joka nauraisi ja rakastaisi kanssasi aidosti.

Vierailija
5/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja minulla vaan jotenkin kai päässä "naksahti". Aiemmin se huoletti ja stressaannutti kauheasti, etten tulisi löytämään ketään. Hain naista suorastaan epätoivoisesti. Mutta nyt ei haittaa enää yhtään. Tähän kai vaadittiin vielä ne muutamat viimeisimmät epäonnistuneet sähellykset, kunnes tajusin että on se vaan ainakin minulle itsekseen parempi ja helpompi olla, eikä minulla ole parisuhteessa juurikaan tarjottavaa. Olenhan jo niin kaavoihini kangistunut ja seikkailuhaluton nahjus, että kuka nainen tällastaki jaksaa katsoa :D

Vierailija
6/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jousta romanttisesta rakkaudesta ja ota joku täysipäinen samassa veneessä oleva mies

Sanotaanko näin, että mitä enemmän aikaa on kulunut, sitä enemmän olen joustanut kriteereistäni. Suhtaudun asiaan realistisesti, enkä odota akateemisen varakkaan prinssin noutavan minua kotoa. Mitään varsinaista kriteerilistaa ei ole, kunhan olisi jonkinlaista keskinäistä harmoniaa ja kemiaa ja yhteensopivat elämäntavat ja -tyylit, edes jollain tavalla.

En ole ikinä rakastunut, joten en odota sopivan miehen lyövän jalkoja altani heti kuten elokuvissa konsanaan. Toivoin vain löytäväni miehen joka saisi minut nauramaan, olisi kunnon tyyppi ja joka olisi minusta vastavuoroisesti kiinnostunut. Ei ole osunut kohdalle. Miehet eivät hakeudu seuraani, enkä ole muistaakseni ikinä käännyttänyt ketään poiskaan. Eli minkäänlaisista kriteereistä on vaikeaa enää joustaa, ellen sitten repäise kadulta jotain moniongelmaista miestä hoidettavakseni tai ala deittailla siivousmoppia jolle laitan lippiksen päähän. AP

Vierailija
7/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus (tms) oli ensin. Se estää sinulta parisuhteet. Älä usko tasoteorioihin ym. huuhaahan, sinä itse estät itseäsi. Sama pätee paskiaisiin, joiden mielestä on naisten vika, että he eivät "saa pildeä".

Jos joku niin kuvottava kuin Soini tai Hjallis tai Halla-aho kelpaa naisille, niin eivät naiset kyllä ole nirsoja.

Mieti haluatko älyä vai lihasmassaa ja etsi se. Älä näytä epätoivoasi.

Tinderissä ei ole mitään vikaa, se on pelkkä työkalu. Parempi kuin räkälä.

Vierailija
8/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI siitä pitäisi olla katkeroitumatta? Väärinhän se on. Olen itse mies ja koen että elämä on ollut täysin epäreilu asian suhteen, mutta lohduttaudun sillä, että aina voisi olla huonommin. Minulla on kuitenkin terveys tallella ja katto pään päällä, asioita jotka eivät ole kaikille itsestään selviä.

Katkeroitumisella tarkoitan sellaista naista syövää pahaa energiaa ja pohjatonta surua ja vihaa tilanteen johdosta. En ole varsinaisesti katkera esimerkiksi miehille eikä tämä katkeroitumiseni mitenkään näy ulospäin. Se näkyy ja tuntuu vain kun olen yksikseni ja mietin sitä kaikkea mitä toivoin saavuttavani mutta mikä on jäänyt omalla kohdallani välistä. Toki asia tulee aina olemaan jollain tasolla arka paikka, mutta haluaisin jotenkin käsitellä asiaa jotten jossain kohden sitten murru paineen alla kun kyseinen menetys nousee pintaan. AP.

Vierailija
9/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin todella katkera sillä en myöskään ole koskaan saanut parisuhdetta. Miehet ovat ainoastaan valehdelleet, käyttäneet hyväksi ja kohdelleet kuin pskaa. Panoksi olen kelvannut siihen asti kunnes ovat alkaneet seurustella ja kun suhde on loppunut, olettavat että olen taas haarat levällään kunnes taas samalla etsivät sitä vaimoa itselleen. Juu ei mene enää mun osalta noin. Yksin ikisinkkuna hautaan. Käyn töissä, katson leffoja, luen ja matkustan. Siinä mun loppuelämäni. Rakkausleffoja en enää viitsi katsoa, saa vaan pahan mielen.

Vierailija
10/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus (tms) oli ensin. Se estää sinulta parisuhteet. Älä usko tasoteorioihin ym. huuhaahan, sinä itse estät itseäsi. Sama pätee paskiaisiin, joiden mielestä on naisten vika, että he eivät "saa pildeä".

Jos joku niin kuvottava kuin Soini tai Hjallis tai Halla-aho kelpaa naisille, niin eivät naiset kyllä ole nirsoja.

Mieti haluatko älyä vai lihasmassaa ja etsi se. Älä näytä epätoivoasi.

Tinderissä ei ole mitään vikaa, se on pelkkä työkalu. Parempi kuin räkälä.

En ole katkera siinä mielessä ettäkö se välittyisi ulkopuolelle. Miessuhteeni ovat olleet niin kovin pinnallisia ja lyhyitä ettei mitään syviä arpia ole ikinä syntynyt. En vihaa miehiä, itseäni vaan joskus korkeintaan mutta vanhemmiten suhtautuminen omaan itseenikin on melko armollinen. Olen vain surullinen siitä ettei kukaan mies ole ikinä tykännyt minusta, pitänyt hyvänä ja etten saa olla äiti ja muodostaa perinteistä perhettä. AP

Vierailija
11/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma oloni helpottui kuvittelemalla itselle sellainen mielekkäältä tuntuva tulevaisuus, joka ei sisällä miestä tai lapsia. Vaikka epäreilulta tuntuisikin, monet ovat eläneet ja tulevat elämään niin. Monet heistä päihteettömiä, hoitavat velvollisuutensa kunniallisesti, ovat löytäneet kutsumuksensa ja kokevat elämänsä merkitykselliseksi. Joka tapauksessa se elämänvaihe on edessä ainakin jossain määrin siinä vaiheessa, kun lapset ovat lentäneet pesästä. On pakko keksiä omia harrastuksia ja olla tyytyväinen vain omaan seuraansa, muuten on rasite kaikille ympärilleen, erityisesti läheisille.

Vierailija
12/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin joskus kirjaan, joka sisälsi kuolemaa tekevän äidin kirjeitä tyttärelleen. Äiti kirjoitti että sellaiset naiset, jotka eivät saa omia lapsia, ovat kaikkien äitejä :)

Vierailija
13/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella, että kaikilla on joku/joitakin surullisia ja traagisia asioita elämässään. Ne vaan voi olla hyvin erilaisia. Myös lapsiin ja parisuhteeseen voi liittyä paljon surua ja katkeruuttakin.

Vierailija
14/73 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä ajatella, että kaikilla on joku/joitakin surullisia ja traagisia asioita elämässään. Ne vaan voi olla hyvin erilaisia. Myös lapsiin ja parisuhteeseen voi liittyä paljon surua ja katkeruuttakin.

Parisuhteella ei tee yhtään mitään, jollei se ole aitoa rakkautta molemmin puolin. Ja harvoilla se on. Yritäpä ap ajatella niin.

Vierailija
15/73 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
16/73 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin joskus kirjaan, joka sisälsi kuolemaa tekevän äidin kirjeitä tyttärelleen. Äiti kirjoitti että sellaiset naiset, jotka eivät saa omia lapsia, ovat kaikkien äitejä :)

Vela-naisen kannattaa siis äkkiä tehdä vain yksi lapsi, että on mahdollisimman vähän äiti...

Vierailija
17/73 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ikisinkku M35. Koska minussa ei ulkopuolisten silmin ilmeisesti ole suurempia vikoja, niin sukulaiset ovat ratkaisseet tämän kysymyksen sillä tavalla, että minun täytyy olla homo. En nykyään enää osallistu sukujuhliin tai oikeastaan mihinkään muihinkaan juhliin, sillä avecittomana olemiseen kyllästyy jossain vaiheessa. 

Kyllähän se välillä katkeroittaa kun vaikka minkälaiset huithappelit ja mieslapset elelevät ja pomppivat parisuhteista toiseen ja itse on aina ollut yksin. Toisaalta ei varmaan tässä iässä enää osaisikaan seurustella ns. vakavasti kenenkään kanssa. Esim samassa asunnossa jonkun kanssa asuminen olisi varmaan aivan liian ahdistavaa, kun siihen ei ole koskaan altistunut. 

Onneksi ystäviä (kaikki luonnollisesti miespuoleisia), harrastuksia ja työpaikka löytyy. Ettei kaikki kuitenkaan huonosti ole. 

Vierailija
18/73 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ikisinkku M35. Koska minussa ei ulkopuolisten silmin ilmeisesti ole suurempia vikoja, niin sukulaiset ovat ratkaisseet tämän kysymyksen sillä tavalla, että minun täytyy olla homo. En nykyään enää osallistu sukujuhliin tai oikeastaan mihinkään muihinkaan juhliin, sillä avecittomana olemiseen kyllästyy jossain vaiheessa. 

Kyllähän se välillä katkeroittaa kun vaikka minkälaiset huithappelit ja mieslapset elelevät ja pomppivat parisuhteista toiseen ja itse on aina ollut yksin. Toisaalta ei varmaan tässä iässä enää osaisikaan seurustella ns. vakavasti kenenkään kanssa. Esim samassa asunnossa jonkun kanssa asuminen olisi varmaan aivan liian ahdistavaa, kun siihen ei ole koskaan altistunut. 

Onneksi ystäviä (kaikki luonnollisesti miespuoleisia), harrastuksia ja työpaikka löytyy. Ettei kaikki kuitenkaan huonosti ole. 

Samat kokemukset täälläkin, ikisinkkuna naisena. Äitini ja jopa parhaimmat ja läheisimmät ystäväni ovat kysyneet olenko lesbo kun en ole koskaan seurustellut. Niin, he kun itse menevät kaikki suhteesta suhteeseen ja aina on riittänyt miehiä, eivät tajua sitä, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. Miksi sinkkuus=lesbous?

Vierailija
19/73 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kuvittelen, että "osaisin" olla suhteessa, vaikka sinkkuna olen ollutkin pitkään. Ehkä koska on lapsi, niin olen tottunut toisen huomioon ottamiseen ja kompromisseihin.

Vierailija
20/73 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä itsellisiä ihmisiä on paljon :) Ja kun kaikki, siis 100% avioliitot päättyy joko a) eroon b) kuolemaan, jokaisen on opeteltava viihtymään omassa seurassaan. Itsellisillä se vaihe tulee aiemmin, perheellisillä sitten kun lapset on isoja / lentää pesästä / tulee ero / kumppani kuolee.

Katkeruus on minusta sydämen jäykkyyttä ja kankeuteen auttaa jumppailu. Muistelen ihania seksi/mieskokemuksia, mietin kuinka rikasta on että sellaisenkin sain kokea! Herättelen kiitollisuutta: olen vaatimattomista oloista, mutta minulla on sentään asunto, ammatti ja yksi ystävä johon luotan kuin vuoreen.