Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Keittoa, ostan niitä keittojuures-peruna sekoituksia ja yleensä on valmiiksi paistettua jauhelihaa pakastimessa, nopeasti valmista. Nakkeja käytän joskus jauhelihan sijaan
Vierailija kirjoitti:
Salaatti ,mikä tulee tehtyä noin joka kolmas päivä :salaatti,kurkku,tomaatti ja ehkä paprika pestään ja pilkotaan.
Siihen vain lämmittää lihapullat tai pihvit niin on ruokaisampi, jos eineksiä niin palvari ei niitä halpiksia, niissä ei ole edes lihaa.
Pikanuudelit. Halvimmat Mamasit on ihan jees toisinaan. Se liemi on paras osuus. Jos jaksamista niin siihen 6 minuuttia keitetty muna. Jälkiruuaksi purkkiananasta sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee kerralla enemmän ruokaa ja pakasta annoksina. Aina on valmista oikeaa ruokaa.
"Aina on valmista oikeaa ruokaa."
Anna mä oksennan.
Ei jaksa näitä jeesustelijoita että kun kaupastahan ei saa oikeaa ruokaa vaan oikeaa ruokaa on vain se itse kasvatettu ja metsästetty ja itse alusta pitäen omalla tilalla tuotettu. Joopa joo.
Kaupasta saa oikeaa ruokaa, einekset on ruokaa esim lihaperunasoselaatikko tai makaronilaatikko on oikeaa ruokaa, jos haluaa niin kaupasta saa siihen sitten vaikka sitä vihreää ja muuta väriä sekaan
Makaroni ja jauheliha, sitä löytyy valmiiksi paistettuna pakastimessa. Tai peruna ja jauhelikastike (liemikuutio, tomaattisose, paprika, valkosipuli, ruokakerma). Kana ja nuudelit.
Joko kokkikartanon joku laatikko tai nachopelti(nachot,tonnikala, takokastike, punasipuli,cheddarkastike ja lopuksi avokaadoa)
Uunissa tehty munakas, jossa perusreseptinä munia ja tilkka vettä. Mitään jauhoja tai muuta kikkailua ei tarvita. Siihen voi pilkkoa esim. paprikaa, kesäkurpitsaa, herkkusientä tai laittaa pakastevihanneksia, pinaattia ja lisätä erilaisia mausteita, myös raastettua juustoa voi sekoittaa mukaan tai tehdä kinkkumunakkaan. Valmistuu leivinpaperilla vuoratussa uunivuoassa noin 15 minuutissa.
Mulla on joka päivä en jaksa kokata päivä. Kaikki ruuat sieltä mistä aita on kaatunut. Tänään olin koko päivän metsässä ja kotiin tultua hirveä nälkä ja väsymys. Tein sitten annoksen kaurapuuroa mikrossa. Minun puuro on tällainen: pari rkl rypsiöljyä, 2 kahvimitallista leseitä, 1dl Kaurahiutaleita, maitoa. Mikro täysteho 3min, sulatusteho 7-10min. Päälle mustikoita niin paljon kuin mahtuu, jugurttia.
Keittojen teko on nopeaa ja helppoa, kun käyttää kaupan pakastevihanneksia ja vaikka kanasuikaleita.
Uunilohi ja uuniperunat
Uunissa: Pellille pakaste peruna-keittojuurekset . Päälle kanankoivet. Ehtii käydä hiukan ulkoilemassa odottaessa.
Uuniperunat ja karjalanpaisti.
Tähteeksi jääneitä perunoita siivuina leipäviipaleiden päälle, ja sen päälle muutama kananmuna rikki sekoitettuna. Kypsyy vaikka mikrossa.
Tähteeksi jääneitä kanansuikaleita tavallisen tomaatti-kurkku-vihersalaatin seassa.
Herneet aamulla likoamaan. Illansuussa leivinuunin lämmitys. Illalla herneet uunipataan+nestettä mukaan riittävästi. Kanasuikaleita +mausteet. Uuniin yöksi. Jos meni liian sakeaksi, voi sekaan kuumentaa lisää vettä, eli tuli hernekeittoa.
Ja teen yleensä aina ruokaa pariksi päiväksi ja syön sen loppuun ennenkuin teen uutta. Joka päivä en siis edes kokkaa mitenkään. Lämmitän vain tähteet mikrossa.
En laita juuri koskaan oikeaa ruokaa, vaan tällaisia yksinkertaisia, joita ei juuri tarvitse laittaa. En ehkä jaksaisi laittaa siltikään, vaikka olisi useampi syömässä enkä minä yksin. Ymmärrän hyvin mitä tarkoittaa rakkaudella laitettu ruoka. Itse en rakasta ruuan laittamista enkä pystyisi laittamaan ruokaa rakkaudella vaikka olis mikä.
Ruokaisa salaatti tai Wolt. Asumme Helsingin keskustassa.
Lidlistä saa todella hyvää tuorepestoa. Meidän perheen yleinen "ei jaksa kokata"-ruoka on tuota tuorepestoa, tuoretta nauhapastaa, kirsikkatomaatteja ja minimozzarellapalloja. Kirsikkatomaatit joskus puolitetaan, mutta sekään ei ole pakollista. Pastan keittämiseen menee pari minuuttia ja sitten vaan loput aineet sekaan.
Keitän ohraa, kvinoaa tai perunaa. Leikkaan päälle kesäkurpitsaa ja punaista paprikaa. Lisään ehkä soijakastiketta ja pippuria.
Mulla se oli tänään juustonaksut. Tosin söin näitä ihan vaan yksin, kun olin yksin kotona.
Keitän kymmenen min. jasmiini/basmatiriisin. Lämmitän pannulla pakastekasviksia ensin kalaöljyssä, jonka kaadan chilitonnikalapurkista. Sitten lämmitän chilitonnikalan siinä joukossa.
Sitten syön ja aivastelen, kun en kauhean usein chiliruokia syö tai tätä pikaruokaa.
Roiseläppäpitsa. Mikrossa nopeasti ja juomaksi olutpurkki. Voila!
Pussi nuudeleita. Vedenkeittimessä vettä, noiden päälle pariksi minuutiksi ja naamaan.
Makaronimössö, eli makruja ja jauhelihaa, vain suola sekaan riittää. Jos haluat ja jaksat, niin voit helposti jotain sulatejuustoa, tomaattikastiketta tms. söklöttää sekaan.
Teen tätä kun en jaksa kokata.
Upp.