Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Onko tässä ketjussa halpoja ruokia? Vai onko niistä oma ketju?
No, tämä vaatii työvaiheita, mutta yleensä kun tulen kaupasta niin teen tzatzikia valmiiksi ja pilkon wokkiainekset (sieniä, paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa, porkkanaa, parsakaalia, vihreitä papuja yms) tupperwareihin.
Kun tulen töistä väsyneenä, niin on helppo kaataa yksi rasiallinen valmiiksi pilkottuja raaka-aineita pannulle, paistaa ne ja syödä tzatzikin kanssa. Saatan keittää kananmunaa tai laittaa kanaa tai tofua sekaan jos siltä tuntuu.
Yritän elää terveellisesti ja tämä mealpreppaus on helpottanut sitä todella paljon, koska joskus minulla oli tapana vain tilata pizzaa tai syödä leipää nälkääni jos en jaksanut tehdä mitään kunnollista ruokaa.
Tämä ei ole halpa, mutta teini usein pyytää tätä.
Valmiita lihapullia paketti
Marokkolainen kastike lihapullille (lasipurkissa)
Pastaa
Pannulle lihapullat, sekaan kastike. Mukaan voi heittää kasviksia.
Keitä pasta.
Tarjoile.
Kiirepäivinä tämä on se mitä tehdään.
Jos tuntuu siltä että ei jaksa kokata huomenna ja ylihuomenna, olen tehnyt ison kattilallisen keittoa. Sekaan vain perusaineksia, eli perunoita, porkkanoita ja lanttua, höysteeksi joko sipulin kanssa paistettua jauhelihaa tai kanaa, tai ihan vain nakkeja.
Ei kovin kummoinen, mutta pariin päivään ei tosiaan tarvitse kokata.
Paistinpannulle öljyä ja peruna-sipulisuikaleita + mausteita. Paistetaan välillä käännellen 5-10 min. keskilämmöllä hieman ruskistuneeksi. Heitän sekaan tonnikalaa tai kinkkurouhetta ja vägän kaurakermaa ja annan hautua 3-4 minuuttia. Valmis!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole halpa, mutta teini usein pyytää tätä.
Valmiita lihapullia paketti
Marokkolainen kastike lihapullille (lasipurkissa)
Pastaa
Pannulle lihapullat, sekaan kastike. Mukaan voi heittää kasviksia.
Keitä pasta.
Tarjoile.
Kiirepäivinä tämä on se mitä tehdään.
Mä teen tuota samaa mutta couscousin kanssa :)
Joskus hummusta, tsatsikia ja pitaleipää lisukkeeksi.
Lähipitseriasta haettu Special Opera -pitsa.
Ruokaisa salaatti siitä mitä kaapeissa on. Tänään tuli salaatinlehtiä, 1 persimoni, helmimozzarellaa, mustia oliiveja, oliiviöljykastike. Leipää pari siivua kaveriksi ja oli taas hyvä etäpäivän lounas, valmis 10 minuutissa.
Hakisin juoksupizzan, mutta en jaksa juosta. Painan 148 kg.
Kasviskastike ja riisiä, kastikkeeseen heitetään pussi wokkivihanneksia, purkki papuja, noin desi maitoa, kermaa, vettä mitä löytyykään, mausteeksi suolaa, pippuria, paprikaa ja currya. Valmis on sitten kun vihannekset on sulia ja lämpimiä. Riisin kaikki osaakin jo keittää.
Mifua ja findus wok -pakastevihannespussi pannulle jossa loraus ruokaöljyä. Maustetaan ja paistetaan.
Toinen wokki esim broilerisuikaleet ja mitä kasviksia sattuu olemaan, vaikka paprika ja porkkana. Paistetaan, vikana sekaan kourallinen suolapÄhkinöitä.
sopii hyvin vaikka pikanuudelien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaisa salaatti siitä mitä kaapeissa on. Tänään tuli salaatinlehtiä, 1 persimoni, helmimozzarellaa, mustia oliiveja, oliiviöljykastike. Leipää pari siivua kaveriksi ja oli taas hyvä etäpäivän lounas, valmis 10 minuutissa.
Ja nälkä on tunnin päästä.
Tacolaatikko: 400gr jauhelihaa johon lisätään paistaesssa 1dl vettä ja tacomauste pussi ja uunivuokaan laitetaan 2x500gr pussia perunasipulisekoitusta ja paistettu jauheliha (ensin yksi pussillinen ja jauheliha väliin ja sitten toinen pussillinen perunasipulisekoitusta) sekä 4-5dl kermaa ja 200 astetta tunti uunissa. Ihmettelen kun monet mainitsee savulohen niin omaan budjettiin se on kyllä liian kallista, hyvää kylläkin.
Jos en viitsi laittaa ruokaa, keitän teetä ja teen voileipiä. Kyllä silläkin päivän elää. Tai sitten keitän puuroa. Kolmantena vaihtoehtona ostan kaupasta tiskistä valmista lämmintä ruokaa, jonka kiirehdin kotiin syömään ennen kuin se jäähtyy. Usein annos on niin iso, että siitä riittää vielä seuraavaksikin päiväksi.
Kaupasta grillattu broileri tai vaikka KokkiKartanon keitot. Joo ja niitä päiviä, etten jaksa, on viikossa aika monta.
Haen 50 metrin päästä subista salaatin tai leivän
Pakastimessa on purkitettuna ruokaa juurikin tuota varten. Esim parsakeittoa