Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Perunamuusi, suomalaiset potut ja iso pala valion voita. Suomalaista kurkkuva, salaattiva ja tomaattiva sekä puna- ja valkosipulia. Juu ja vanhanajan käsiraastimella raastettua mehukasta porkkanaraastetta. Karhun annos.
Kermaviilikastike, jossa Herbamarea, sekä omaa tuoretta tilliä ja persiliaa.
Kefiiriä juomaksi. Sekä lähdevettä.
Jälkirruuvaksi luomumunilla ja täysmaidolla veivattua pannukakkua omilla marjoilla ja kotimainen omppu.
Syömään!
Foodora kotiinkuljetus tai makkaraperunat
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto suoraan purkista väkevällä sinapilla ja ruisleivän sekä piimän kera toimii muulloinkin kuin torstaisin.
Jalostajan purkeissa on nykyään lisättyä proteiiniakin kaiken hyvän lisäksi.
Lämpimät voileivät tai munakas-pyttipannu (eiliseltä jääneet perunat, juusto, kinkkua suikaleena, fetaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, mitä tahansa makkaraa tms. pannulle, plus munat sekaan)
Näin kesällä uudet perunat ja purkkisilli. Salaatiksi herneet syötynä suoraan paloista tai porkkana. Mahdollisesti mansikoita jälkiruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tee kerralla enemmän ruokaa ja pakasta annoksina. Aina on valmista oikeaa ruokaa.
Kuulostat ihan mun äidiltä
Munakas tai paistettu kananmuna on sellainen 'tänään en jaksa kokata' -ruoka.
Billys pan pizzapala suoraan pakasteesta mikroon. Se on laiskotuspäivien pelastus. Niitä on aina pakastimessa varalla.
Pasta ja pestokastiketta. Ei voisi helpompaa ja edullista olla, vihanneksilla ja fetapaloja lisukkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Avasin tänään hernekeittopurkin.
Rakastan hernekeittoa, mutta valitettaasti vatsani ei.
Upp, näitä voi laittaa lisää.
Näköjään kokkailu tarkoittaa ihmisille eri asioita. Joillekin jonkun lasagnen tekeminen ei ole kokkailua, ellei siihen tee itse niitä lasagnelevyjä ja toisille taas jo hernekeiton lämmittäminen menee kokkailun puolelle. Itse heitän ranut uuniin muutaman lihapullan kera tai sitten pakastepizzan. Töissä tulee syötyä terveellisemmin salaattien sun muiden kera, niin eiköhän tässä hengissä pysytä eläkkeelle asti.
Pakastepizza. Kaupan valmislasagne. Ranskalaiset ja nakit. Saunan yhteydessä voin vaikka lämmittää kiukaan päällä pari makkaraa. Tai sitten kotiin Mäkkärin kautta.
Pakasteesta lohikeitto tai pinaattikeittokuutio. Kumpikin hyvää ja kohtuullisen terveellistä pikaruokaa
Pakaste(kruunu)kasviksia iso pussi.
Proteiinipastaa.
Vegejauhista.
Jauhis paistetaan öljyssä pannulla ja maustetaan.
Kypsennetyt kasvikset ja pasta sekoitetaan joukkoon.
Iso nokare voita tai margariinia.
Annoksen päälle parmesaania/emmentalia sekä ketsuppia.
Salaatti ,mikä tulee tehtyä noin joka kolmas päivä :salaatti,kurkku,tomaatti ja ehkä paprika pestään ja pilkotaan.
Boltsit ja pikanuudelit. Keitetyt kananmunat. Lämpimät tonnarileivät.
Aika paljon jotkut jaksaa pilkkoa ja paistaa ja maustaa! Kun ei pitäisi nimenomaan jaksaa juurikaan.. jotain helppoa.
Oma lempiruoka on suhteellisen nopea tehdä!
Ainekset:
-Maustamatonta kanaa (350g)
-Tortellonipaketti (juustotäytteellä)
-Tuoretta baby- pinaattia
-Aurinkokuivatut tomaatit (öljyssä)
-Mascarpone -kastiketta (tai jotain muuta maustettua tomaattikastiketta)
-Mozzarellajuustoa (esim. 2 palaa, jotka revitään ruoan päälle lopussa)
1. Aluksi kanan paistaminen kypsäksi pienellä pannulla (maustan suolalla, pippurilla ja broilerimausteella)
2. Heitän kanan vuokaan, jossa jo tortellonit, aurinkokuivatut tomaatit (vain osa), baby pinaattia (vain osa)
3. Lopuksi sekaan mascarpone kastike ja vielä päälle mozzarella (+ JOS HALUAA, niin hiukan vettä sekaan)
4. Uuniin tasalämmölle 200C, n. 20 - 25min, kunnes juusto on ruskettunut päältä.
Aivan superhyvää! Ruuasta riittää yhdelle henkilölle useammaksi päivälle, kahdelle henkilölle kahdeksi päiväksi.