Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Kaurapuuro maistuu aina ainakin mulle. Lähtee nälkä nopsaan
Paistan kesäkurpitsaa viipaleina pannulla ja syön esim. valmiin savulohipalan kanssa.
Eilen paistoin ranskalaisia uunissa ja heitin wokkivihanneksia päälle. Söin srirachan kanssa.
Wokkivihannespussi pannulle ja valmis ,kypsä kanafilee sekaan.Mauteeksi makeaa chilikastiketta ja kyllä on ruisleivän kanssa täyttävää-Nopea,helppo ja terveellinen.
Valmiiksi paistettuja kassler pihvejä mikrosta 2 minuuttia, ja hapankaalia lautaselle oli tänään. Jotain nakki munakas juttuja, mandoliinilla raastettua salaattia/kaalia, ja kastiketta/viinietikkaa päälle ja vaikka purkki tonnikalaa.
Paistetaan/kypsennetään uunissa kanafileitä valmiiksi ja laitetaan jääkaappiin.
Sieltä sitten leivän väliin ja mikroon jos tulee nälkä yllättäen tai ei jaksa tehdä jonain päivä ruokaa (säilyvät hyvin joku 3-4pv). Salaattia ja tomaatti & kurkku oheen niin alkaa olla ruoka valmis.
Paistan pannulla puutarhurin sekoitus-pakastevihannespussin ja pari kananmunaa (sekoitan keskenään) ja mausta pippurilla ja suolalla.
Keitän tuoreraviolit kattilassa (3 min), päälle voisilmä, mustapippuria, suolaa ja juustoraastetta. Salaatin virkaa tekee tomatti tai pala kurkkua.
Kanakeitto (myös melkeimpä mikä tahansa muu perus keitto pakastekasviksista/-juureksista tehtynä).
Apetit Peruna-ja keittokasvis -pussi sekä Knorr Fond du chef -kanaliemi veteen kattilaan kiehumaan, kanajauheliha (vaikka suoraan pakastimesta) sekaan kun kasvikset lähes kypsiä. Lopuksi valkopippuria/suolaa ym. maun mukaan. Helppoa ja perheen pienimpienkin mielestä hyvää.
kylmäsavulohi pakkasesta pelastaa aina päivän
Vierailija kirjoitti:
kylmäsavulohi pakkasesta pelastaa aina päivän
Mulla sama! Piparjuurikastiketta kylkeen.
Jos olen yksin, pikanuudelit.
Jos lasten kanssa, pikanuudelit, vihannestikut ja keitetyt kananmunat.
Kerroskattilaan alas vesi, siivilään kuoriperunat. Päälle haudutusosa, missä pienessä vesimäärässä + lihaliemikuution kaverina hautuu pakasteesta otetut Lidlin lihapullat. Lopuksi lihapullien kaveriksi sekavihanneksia pussillinen niin, että ne kuumentuu (ei keitetä).
25 min liedellä ja valmista.
Nälkä lähtee. Helppo. Eikä maksa juuri mitään.
Couscous ja jotain lihaa joukkoon. Tai tonnikalaa yms. Tyttö syö jopa tuoltaan.
Nuudeli ilman mitään tai sitten jotain lihaa tai sientä joukkoon. Nuudelissa mausteet mukana. Nuudeli on muuten raakana tosi hyvää. Aivan kuin sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeitto
3 minuutin ruoka
Pippuripihvi ja lankkuperunat
Just aamulla tein nopsaan itelle lounaan valmiiksi, meni ihan hetki. Kanafileitä (oli lidlissä -30 ja parempia kuin suikaleet) leikotaan suikaleiksi paistinpannulle, paistetaan hetki, sekaan purkki kookosmaitoa, mausteeksi laitoin currya, kurkumaa ja savupaprikaa, nakkasin sekaan puoli pussia jotain pakastewokkivihanneksia ja ehkä puoli dl riisiä. Menee ihan hetki tehdä. Kun kookosmaito kiehuu voi levyn laittaa hetkeksi pienimmälle ja hetikohta sulkea. Valmistuu yhtä nopsaan kuin munakas joka sekin yksi lemppari.