Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Olen usein nyt laittanut wokkivihanneksia ja nuudeleita. Ne wokkivihannekset pakasteesta, joissa on kastikekuutioita mukana ovat hyviä. Olisiko apetit merkkinen? Hetken paistan niitä ja laitan muutaman desin vettä ja kuivat nuudelit sinne. Muutama minsa niin ovat valmiita.
Munakas ja täytteeksi mitä löytyy esim. pakastekasviksia, leikkelekinkkua jne
Perunasipulisekoitus, kinkku ja meetwurstisuikaleita sekaan, ruokakerma päälle ja uuniin.
Pannaritaikinan tekee minuutissa sauvasekoittimella. Sekaan esim juustoraastetta, pinaattia, kinkkua, jne. Jos ei jaksa uunissa laittaa niin paistaa vohveliraudalla vohveleita, sen verran kuin syö. Taikina säilyy seuraavaan päivään, niin ei tarvitse heti paistaa kaikkea.
Pöhöttimeen tulitikkuperunat , pakastimesta jauhelihapihvit,soosi.Vihanneksia. Jälkiruuaksi marjat, vaniljakastikkeella.
Pastaa ja pestoo tietysti. Rainbown pesto genovese, siis se vihreä. Sitä vaikka spagetin kanssa.
vakuumipakattu puolivalmis patonki halkaistaan ja puolikkaille sipaistaan chiliketsuppia, päälle mitä vain, esim. kinkkusuikaleita, pepperonimakkaraa, tai mitäkaapistalöytyy- makkaraa, sitten tomaattia, pestoa ym. ja päälle juustoraastetta ja uuniin.
Kaurapuuro ja kananmuna ei pidä nälkää loitolla. Illalla söis jo hyllytkin kaapeista.
En käsitä miten jotkut voi tykätä ruoan laitosta. Ottaisin ruokanapin jos sellane olis.
Mozzarellasalaatti (mozzarellaa, kirsikkatomaatteja, tuoretta basilikaa ja balsamicokastiketta)
Laita kattilaan voita. Voin sekaan ruskistumaan valmista säilykevalkosipulimurskaa ja/tai pakastesipulia. Sitten muutama tölkki paseerattua tomaattia sinne kiehumaan. Sekaan huuhdeltuja säilykelinssejä, mausteita (esim. suola, korianteri, mustapippuri, paprikajauhe, oregano, basilika, timjami, vähän sokeria, mitä nyt löytyy ja mistä pitää), Koskenlaskija cheddar ruoka -purkki (tai joku vastaava valmiste). Se on siinä.
Nuudelit jonkun höysteen kanssa (mitä kulloinkin sattuu kaapissa olemaan), munakas, munakokkeli, Italianpata, lämpimät leivät, Knorrin pasta-ateriapussit, sitruunakalaleikkeet tai nakkeja ranujen kanssa.
Avocadopasta jos vähän jaksaa tehdä. Jos ei niin Teriyaki-kastiketta, tofua ja nuudeleita. Jos ei sitäkään niin hernekeitto, thaicube tai vastaava
Kohta työnnän pari raakaa perunaa mikroon ja paistan kalapuikot pannulla. Sitten kylkeen vähän creme fraichea ja salaattia.
Tänään mkl eli mitä kaapista löytyy
Spagettia ja soijarouheesta pastakastike
Veneperunat uuniin, samaan vuokaan porkkanalohkot+makkaraa, broileria tai porsasta. Tunti 200C
Pakkasesta hernekeittoa - teen aina ison satsin ja pakastan osan
Perunat siis kuorineen lohkoiksi. Pintaan öljyä ja mausteita... Voila😏
Mun lemppari ja tosihelppo on savulohi. Sillehän ei tarvitse tehdä mitään. Lisukkeeksi mikron kautta kermaperunat tai jos oikein laiskottaa, kylmänä perunasalaattia.