Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Thai Cafen Kung Po -kana-annos.
Ranskikset ja nakit. Helppoa ja ainakin toistaiseksi aina maistunut hyvältä.
Myös halpa:
Kanan jauhelihaa tai suikaleita, maustamatonta. Paistinpaannuun ruskistumaan ja päälle vokkivihanneksi, Classic. Mausteeksi suolaa, valkopippuria, paprikajauhetta. Se oli sitten tässä ja hyvää on.
Apetit pakaste pinaattikeitto mikrossa + keitetyt munat ja joku hyvä leipä
Pakastevihanneksia ja katkarapuja tai kasviproteiinia pannulle öljyyn + mausteet, kun on kuumenneet niin nuudeleita perään, kypsennys ja valmista on.
Perunat+keittokasvikset (pakaste) on niiden päivien pelastus, jolloin lillun "tänään en jaksa seistä lieden ääressä" -mielentilassa, mutta kumminkin viitsin ponnistaa sen verran, etten nappaa eineshyllystä valmista ruokaa. Keitän veden, lisään 1,5 liemifondikuutiota, kokonaisia maustepippureita ja pari laakerinlehteä. Kun kasvikset ovat puolikypsiä (eli pian) puristan joukkoon paketillisen siskonmakkaroita. On kymmenen kertaa parempaa kuin nakkikeitto.
Aikoinaan, kun kyseinen pakastepussi tuli myyntiin, olin tyrmistynyt: kuka nyt ei viitsi edes muutamaa perunaa kuoria pakastekasvisten seuraksi. Vastaus ollut jo pitkään: minä... Samalla tavalla nopean kanakeiton saa kanaliemikuutioita käyttämällä ja ostamalla kaupan grillipisteestä pari grillattua kanankoipea. Kuutioiksi vaan ja keiton sekaan kun vihannekset ovat ihan kypsiä.
Huomena on tänpäiväset perunanloput ja pakkasesta valmiiksi kypät possunfileepihvit ja kastike, jota on myös pakkasessa.
jos haluaa jotain suht nopeaa, vaivatonta ja terveellistä niin esim. pokebowl, joku ruokaisa salaatti, wokki, munakas
Silloin jos en oikeasti jaksaa yhtään kokata niin sitten se on kyllä pakastepaizzaa tai sushia. Silloin jos en jaksa edes tiskata niin sitten joku subi, mäkki tai lähi pizzeria.
Perunaa ja karjan paistia pitkään kypsytettyä nautaa hirveä härkää vähän possua ja mausteita uunissa kannen alla ja puokukkasurvosta viiniä vähän vodkaa suolakurkkua kurpitsa pikkeisiä ja juustoja turunmaa luostari ja sinihome sekä omenoita paloina juuston kanssa. Poron lihaa on leikkeleenä ja mätitahnaa. Ulkomailta tuotua kaakaolikööriä kermavaahto päällä. On myös Espanjasta tuotua banaani likööriä. Sinfonia musiikkia ja muutama kermatäyte kakku pala.Aamulla sitten 4 minuutin munia kermakahvi ja oikeaa pehmeää hiivaleipää suomalaiseen tapaan päällä pehmeää voita.Oikein jo odotetaan että saadaan pääsiäis ruokia ja iloisia värejä kevät koittaa ja kukkia alkaa tulla.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Eilispäivän perunat paistoon ,siihen paistettu makkara ja kananmuna.
Kunnon pyttipannu saakohan niitä enää ravintoloista ennen oli auto pyttäri iso annos päällä punajuuret suolakurkkua ja ketsuppia.
Karjalan paisti uunissa pitkään kypsyy hyvät mausteet paljon nautaa hirveä possua ja kun lihat hajoaa alkaa olla kypsää seassa porkkanaa sipulia mausteita laakerin lehtiä pippureita tulee hyvä liemi siinä potuille. Sitten onkin kohta makarooni laatikon aika itse tehtyä hyvää lihaa munia mausteita maitoa aito Suomi sipulia pippuria ei meitä kukaan voita.
Quattro formaggio -pizza Lidlin pakastealtaasta tai arkisin Pirkka luomu lihaton hernekeitto.
Uunimunakas. 4munaa, suola, valkopippuri, maitoa sekoitetaan ja öljyttyyn pieneen vuokaan. Päälle mitä kaapista löytyy esim. Fetaa, raejuustoa, juuston jämiä, kirsikkatomaatteja puolikkaina, pakastepinaattia... uunissa 200 / 20min.
nyt voi lämmittää ruokaa vaikka 40.lle
Yleesä niinä päivinä syön vaa leipää ja jugurttia, tai sit äitien tekemää, jotai minkä mikroo heivasee