Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Minä teen pitsaa. Taikinan tekee viiteen minuuttiin ja päälliset säilyvät tölkissä pitkiä aikoja ja juustona sama juusto mitä laitan leivälle. Ihan hyvää tulee ja vähällä vaivalla.
Munakas tulee pannulla kahdessa minuutissa, pilkon tomaattia ja juustoa sekaan. Nam :P
Kerään kaikki nikehtyneet vihannekset kattilaan, vettä ja joku liemikuutio perään. Surautan sosekeitoksi. Jos sattuu löytymään vähän kuivahtanutta leipää, kuutioin sitä ja teen keitolle krutonkeja. Keitto, krutongit ja siinä ruoka!
Valmis ruoka tai jopa pelkkä piirakka.
Minä keitän pari pientä pakettia nuudeleita ja kuumien nuudeleiden sekaan kippaan pari kananmunaa ja sekoitan vielä niin että lämpenee. Kananmunat kypsyy siinä pikkuhiljaa. Sitten jotain pizzakinkkusuikaleita tmv. Vähän nuudelimausteita ja pippuria sekaan.
Kuullostaa ja näyttää vähän koiran oksennukselta, mutta on tosi hyvää.
Uuniin pakasteesta lohkoperunat ja jääkaapista kasvispullat.
Valmiit maustamattomat kanansiivet, tulevat uunissa helposti, dippaan maustamattomaan jogurttiin ja chilikastikkeeseen.
Hernekeitto, kasvissosekeitto, pinaattikeitto vaativat vain lämmityksen.
Pastaa/riisiä + valmista pakastevihannessekoitusta pannulla nopeasti. En käytä kastikkeita, ne pois jättämällä nopeuttaa ja helpottaa ruoanvalmistusta.
Riisinuudeleita ja pakasteesta hernemaissiporkkanasekoitusta tai vain maissia päälle (valinnaisesti nokare voita).
Täällä on kyllä monta ruokaa jotka ovat nimenomaan sitä kokkausta. Mutta ihan hyviäkin vinkkejä seassa.
Mulle paistaminen ja keittäminen on kokkaamista. Max. pari minuuttia mikrossa menee ehkä just ja just ei kokkaamisesta.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Spagetti ei täytä vaatimusta terveellisyydestä
Voisivatko alapeukuttajat perustella miksi valkoisesta vehnästä tehty spagetti on terveellistä ?
Kanaa suikaleina, samalle pannulle Findusin uuni/grillikasvispussi tai wok-kasviksia ja joskus vielä sellainen valmiiksi keitetty riisiannospussi sinne sekaan lopuksi.
Vihaan kokkaamista ja sitä ajankulua mikä siihen menee. Perunat kiehuilee vuoden ja uunikin ottaa lämmetä kauemmin kuin se ruoka sitten siellä edes on (10 min), en jaksa ymmärtää mitään kokkausta. Ei siis ihan oikeesti. Valmisruoat ja mikro on parasta mitä joku on koskaan keksinyt.
Käytän osaksi puolivalmisteita eli esim valmisfalafelit pakkasesta+ tuoreetvihannekset/hedelmä +couscous tulee pannulla aika nopeesti. Hampurilaisiin löytyy hyviä kasvispihvejä, wokkivihanneksia käytä paljon, ne ei vaadi kuin nuudelit/riisit inkivääriä, chiliä + tofua.
Olisko vielä lisää näitä? Ihan hyviäkin on jo joukossa, kiitos niistä!
Valkosipuli-chilipasta. Ei tarvitse kuin keittää haluamaansa pastaa ja kevyesti paistaa valkosipulia ja chiliä (tuoretta tai hiutaleita) voissa, sekoittaa nämä yhteen ja raastaa päälle parmesaania.
Gluteeniton penne
+
Dolmiokastike (niitä valmispastatomaattikastikkeita lasipurkissa) johon sekoitan tonnikalapurkin (lämmitän kattilassa nämä sekaisin).
Jos oikein hienostelen, raastan juustoa/aurajuustoa päälle.