Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Kinkkukiusaus! Pirkan peruna-sipulisuikaleita, pari purkkia kermaa ja pussi kinkkusuikaleita. Sekaisin vuokaan ja uuniin. Ei voi helpommaks mennä, ei oo roskaruokaa ja maistuukin kaikille. :)
Kasvismakaronilaatikko:
sikin sokin kaikki soijarouhetta myöten, munamaito ja uuniin.
Perunasipulisekoitus (pakaste) + 1-1,5 prk mustapekka ruokakermaa ja kinkkusuikaleita. Uuniin tunniksi.
Lisukkeeksi esim. punajuurisalaattia.
-Kananmunaa paistettuna/ keitettynä/ munakkaana/ kokkelina+ höyrytettyjä/mikrotettuja (pakaste)vihanneksia
-pasta/riisi/ohra keitettynä +purkista valmis papu/lihapulla/tonnikala tms. kastike
-vihannekset ovat helppoja: huuhtelet ja pilkot salaatiksi
tai Kasvissosekeitto: heität vain kaikki kasvisliemeen ja keität+ soseutat ( muista mausteet!)
-uuniruokia (patoja, laatikoita, puuroja) voi tehdä ison erän helposti ja pakastaa kerta-annoksina
Tonnikala ja nuudelit yksi nopea. Toinen sitten valmiit tofukuutiot ja vegetarian couscous -sekoitus – tarvitsee vain wokittaa!
Raejuustoa purkista ja kaurahiutaleita veden kanssa kurkusta alas.
Kuullotan sipulin ja mausteet öljyssä, lisään punaiset linssit ja vettä. Veden imeydyttyä heitän joukkoon kookosmaidon ja annan kiehua vielä tovin. Kylkeen keitän Torinon täysjyväohraa.
Keitetyt tai paistetut kananmunat. Lisukkeita saa laittaa tai sitten ei. Tää on myös matti-kukkarossa-ruoka.
Kun en jaksa kokata teen rosvopaistia.
Lihan metsästän ja teurastan itse.
Kun en jaksa tehdä ruokaa, niin sitten en myöskään tee sitä ja olen nälässä.
Makkara-liha soppa. Ei tarvitse kuin paistaa makkarat/liha, pilkkoa perunat ja heittää sekaan. Antaa kiehua jonkin aikaa ja sit heittää kasvikset. Valmistuu itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Pesetkö jauhenlihan ennen paistamista?
Mikä juttu tää on?
Pestopasta: keitän spagetin, avaan pestopurkin, ja eikun syömään. Lasten lempparia, varsinkin jos saa aurajuustoa vielä päälle..
Toinen on uunilohi ja ranskikset, ne vaan uuniin ja lohen päälle vähän suolaa ja pippuria.
Kolmas on tomaatti-riisikeitto: vaatii kyllä sipulin pilkkomista, mutta jos ne jaksaa pilkkoa, niin niiden kanssa tonaattirmurskaa purkillinen kattilaan, sitten vettä perään. Kun kiehuu, kourallinen riisiä mukaan ja vähän mausteita.
Frittata. 7 munaa, rasiallinen kirsikkatomaatteja, mozzarellapussi, paketti papuja sekaan. Juuri tein. Tekoaika n. 3min, uunissa 25 minsaa 220 asteessa. Suolaa oman maun mukaan.
Tonnikalasalaatti: purkki tonnikalaa vedessä, purkki raejuustoa, lisäksi mitä kaapista sattuu löytymään kurkkua, paprikaa, tomaattia sekaan. Usein sekaan menee myös paljon salaatinkastiketta, jota ei muuten juuri tule käytettyä..
Valmiit pastapussit, hernekeitto, kinkkukiusaus.