Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?

Vierailija
23.09.2018 |

Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.

Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.

Kertokaa!

Kommentit (1275)

Vierailija
401/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harrastettiin yhteen aikaan munakkaita. Pannulle öljyä, siihen sipulia kuullottumaan, ehkä sieniä jos sattuu olemaan, paprikaa kuutioina, pari kirsikkatomaattia pilkottuna. Joskus voi olla pekonisiivuja pilkottuna. Annetaan kuullottua koko höskän. Päälle rikotaan 3-4 kananmunaa ja annetaan pari minuuttia kypsyä. Valmis ateria kahdelle hengelle 10 minuutissa.

Vierailija
402/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein: 2 pussia vihannessuikaleita kypsensin voissa pannulla, sekaan purkki punaisia kidney-papuja, päälle Valion kolmen sipulin ruokakermapurkki, päälle persiljaa reilusti ja avot! Mausteeksi suola ja pippuri. Hyvää ja iisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kinkkikiusaus. Pakaste-perunasipulit, kinkkusuikaleet ja kerma vaan vuokaan, sekoitus ja uuniin

- tortillat. Pitää vaan paistaa jauheliha, pilkkoa sipulia ja salaattia

- jauhelijakastike ja spagetti.

Vierailija
404/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä kokkaan, meen pitkälti alla olevilla. Kaikissa mahd. vähän tiskattavaa.

Tortillat: Paistaa lihan ja pilkkoo salaatin (pannu ja leikkuulauta pestävänä)

Kanasalaatti: Paistaa kanan ja pilkkoo salaatin (pannu ja leikkuulauta)

Kanakastike ja riisi: Keittää riisin, paistaa kanan ja pilkkoo sipulin. (kattila, pannu)

Jauhelihakastike ja makaroni (pannu, kattila)

Italianpata: Paistaa lihan ja keittää  veden,kaataa pussin joukkoon (pannu, kattila)

Ja jos ei jaksa tiskata senkään vertaa, niin -> mikropuuro, rahka, leipä, valmisruoat, ranskikset ja jtn nakit/lihapullat,/kalapuikot. 

Vierailija
405/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuustopasta. Pastaa keitettynä, sekaan vuohenjuustoa, kirsikkatomaatteja ja tuoretta basilikaa, ehkä vähän pippuria. Älyttömän hyvää.

Vierailija
406/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä kerrotuista "en jaksa kokata tänään" -ruuista on työläämpiä kuin ruuat joita minä teen silloin harvoin kun jaksan kokata. Minulle kokkaamattomuus tarkoittaa, ettei ruokaa tarvitse itse edes lämmittää. Tänään syömäni lounas on hyvä esimerkki:  pala loimulohta, eines-perunasalaattia ja tomaatti jääkaapista suoraan lautaselle.

Vierailija
407/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravo 325g sipsipussi ja kokkikartanon kinkkukiusaus.

Vierailija
408/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemennäkkäriä, Pirkka-maksamakkaraa, kurkkua.

Vierailija
409/1275 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohta tai uunimuikkuja tai purkkilohta

ja

Tomaatteja tai keitettyä parsakaalia tai paistinpannulla paistettua & haudutettua kesäkurpitsaa.

Vierailija
410/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän tyyppinen https://www.ruokajakoti.fi/Broileri+ohrahelmilla on superhelppoa ja hyvää. Vuokaan ja uuniin vaan, mutta ei kuitenkaan oo mikään perus kiusaus.

Hieno ohje!

Vierailija
411/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä ja voileipä.  Ei nyt jaksa muuta.

Vierailija
412/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein enemmän ettei tarvi joka päivä vääntää.

Vierailija
413/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikylän lihapullat. Ei välttämättä edes lämmitystä 😂

Voi teitä lohella itsensä ylentäjiä.....

En itse syö kalaa, enkä ymmärrä miten lohen syöminen on itsensä ylentämistä?

Mä taas syön lohta usein, koska ilman kastikkeita ja hifistelyjä sehän on tosi mutkaton ruoka. Kala vuokaan, pinnalle sitruunapippuria, vähän suolaa ja ruokaöljyä ja uuniin.

Vierailija
414/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset uuniin, pilkon makkaran per syöjä, paistan ne pannulla ja yhdistän ne kulhoon ja vähän aromisuolaa päälle. Jokainen maustaa lautasellaan kuten tykkää.

Vierailija
415/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekuskus

Vierailija
416/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikanuudelit (keittää vettä vedenkeittimellä ja nuudeleiden päälle)

Voileipä (valmiiksi viipaloitua leipää, margariinia, valmiiksi viipaloitu juustosiivu päälle)

Jos jaksan kokata jotain, niin keitän spagettia (vettä kattilaan "tarpeeksi", kuiva spagetti puoliksi että mahtuu kattilaan ja kasvisliemikuutio paloina mukaan, levylle, levy neloselle ja nettiin surffaamaan 15-20 minuutiksi kun pasta keittyy itsestään). Sitten spagetti suoraan kuumana lautaselle, sen päälle nokare margariinia ja pussista valmista juustoraastetta. Sekoitetaan, jotta molemmat sulavat spagetin sekaan. Vähän suolaa perään. Sellainen yksinkertainen "macaroni and cheese".

Vierailija
417/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiiiii margariiniaaaaaaa!!!!!

Vierailija
418/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto on aika vaivaton ja hyvää kun sen tekee voilla ja kaurajauhoilla.

Vierailija
419/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiiiiii margariiniaaaaaaa!!!!!

Kyllääääääääää margariiniaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

Mä käytän sitä leivän päälle tai joskus pastan päälle kuten tuossa kuvailin. Paistamiseen käytän auringonkukkaöljyä. (Leivon niin harvoin, että mulla on ollut sama leivontamargariinin palanen jääkaapissa puolitoista vuotta... :D ) Mulla ei ole mitään kiinnostusta odotella tuntia, että kivikova voimöykky pehmenee levityskelpoiseksi. 

(Oikeasti, rupeaa v*tuttamaan näiden voihysteerikkojen kanssa. Margariini on hyvää, käytännöllistä eikä todellakaan sellainen Kuoleman Rasva kuin paniikissa vaahtoavat, oppinsa intter_netsistä repivät oman elämänsä dieettikokit. Mun puolestani he saavat tuhlata rahansa vaikka mihin keijujen kuunvalossa kirnuamaan vapaiden lehmien suola- ja suolivapaaseen luomu-orgaanis-eteerisöljyvoihin, mutta mulle kelpaa vallan mainiosti Lidlin 28 centin margariini.)

Vierailija
420/1275 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuorepasta aglio, olio, peperoncino. Pastaveden kiehuessa ehtii kuullottaa valkosipulin ja chilin oliiviöljyssä, tuorepasta (toki kaupasta ostettu!) kypsyy muutamassa minuutissa, ja sitten vaan valkosipuli ja chili + öljy sekaan.

Minkä olion pistät sekaan.Onko ufo-alienisi Marsista vai Venuksesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan