Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?

Vierailija
23.09.2018 |

Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.

Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.

Kertokaa!

Kommentit (1275)

Vierailija
441/1275 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun en jaksa tehdä mitään keittiössä, ostan kaupan salaattibaarista kuskusia ja sen seuraksi sitten kaikenlaista hyvää mitä siinä on tarjolla. Kun joukkoon laittaa muutaman meloninpalan, on siinä jälkiruoka samassa. Se käy muutamassa minuutissa, eikä tule hirveän kalliiksi edes. Paljon parempi pikaruoka kuin ranskikset ja kalapuikot - olo on parempi.

Vierailija
442/1275 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun en jaksa kokata, teen lasagnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1275 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laiskat ruoat on sellaisia, että en todellakaan halua pilkkoa tai maustaa tai paistaa . Tai sotkea astioita ja keittiötä. Ja ruoka pitää olla valmista 15 minuutissa.

Silloin nää on mun vakkarit:

savulohipala ja pikiaseisesti kiehautettua parsakaalia. Valmiit broilerinkoivet ja joku pakastevihannepussi mikrossa lämmitettynä. Keitettyä kukkakaalia ja nakkeja . Kaikkiin käy lisäkkeeksi myös joku tiskin valmissalaatti jos satun käymään sellaisessa kaupassa missä saatavilla. Munakas on jo siinä rajoilla, valmis kymmenessä minuutissa, mutta pitää tiskata paistinpannu :))

Vierailija
444/1275 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka päivä pitää syödä? Ilmanko olemme maailman lihavin kansakunta kun mätämme ruokaa kaksinkäsin naamaan joka päivä. Aikuinen ihminen selvää syömättä ihan hyvin muutaman päivän ja sitten kun tekee ruokaa valmistaa sen kunnolla puhtaista raaka-aineista.

Vierailija
445/1275 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei jaksa kokata niin muna kasta

Vierailija
446/1275 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty pennepasta, sekoita hyvää pestoa (ei mitään halpis), fetajuustoa ja puolikaita kirsikkatomaatteja. Mausteeksi mustapippuria.

Vierailija
447/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei jaksa kokata niin muna kasta

Tai muna kokkelia

Vierailija
448/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokkipannulle jotain proteiinia (kanaa, katkarapuja tms), jotain valmista kasvissekoitusta pakastimesta ja sellainen valmis wok-kastike joita on niissä pienissä pusseissa. Ei mene montaa minuuttia, ei tule sitä yhtä pannua enempää tiskiä ja ihan hyvää tulee. Ja joku varmasti tulee kommentoimaan että parempaa tulee kun ostaa pakastevihannesten sijasta tuoreita ja tekee kastikkeen itse - niin tuleekin, mutta tämä oli nyt niiden päivien hätävara kun ei kertakaikkiaan jaksa tai ehdi mitään ylimääräistä, edes pilkkoa niitä kasviksia :) 

Vierailija
449/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun en jaksa tehdä mitään keittiössä, ostan kaupan salaattibaarista kuskusia ja sen seuraksi sitten kaikenlaista hyvää mitä siinä on tarjolla. Kun joukkoon laittaa muutaman meloninpalan, on siinä jälkiruoka samassa. Se käy muutamassa minuutissa, eikä tule hirveän kalliiksi edes. Paljon parempi pikaruoka kuin ranskikset ja kalapuikot - olo on parempi.

Kestää veden keiton verran tehdä se cuscus.

Vierailija
450/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun laiskat ruoat on sellaisia, että en todellakaan halua pilkkoa tai maustaa tai paistaa . Tai sotkea astioita ja keittiötä. Ja ruoka pitää olla valmista 15 minuutissa.

Silloin nää on mun vakkarit:

savulohipala ja pikiaseisesti kiehautettua parsakaalia. Valmiit broilerinkoivet ja joku pakastevihannepussi mikrossa lämmitettynä. Keitettyä kukkakaalia ja nakkeja . Kaikkiin käy lisäkkeeksi myös joku tiskin valmissalaatti jos satun käymään sellaisessa kaupassa missä saatavilla. Munakas on jo siinä rajoilla, valmis kymmenessä minuutissa, mutta pitää tiskata paistinpannu :))

Miten munakkaassa kestää 10min?

Vierailija
451/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis pitaleipä paahtokoneeseen lämpiämään, väliin kinkkua , juustoa, kurkkua, paprikaa tai tonnikalaa ja sipulirenkaita. Aikaa menee 2 min.

Vierailija
452/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikylän lihapullat. Ei välttämättä edes lämmitystä 😂

Voi teitä lohella itsensä ylentäjiä.....

En itse syö kalaa, enkä ymmärrä miten lohen syöminen on itsensä ylentämistä?

Mä taas syön lohta usein, koska ilman kastikkeita ja hifistelyjä sehän on tosi mutkaton ruoka. Kala vuokaan, pinnalle sitruunapippuria, vähän suolaa ja ruokaöljyä ja uuniin.

Ruokaöljyä?!

Sitä ei lohi tarvitse todellakaan.

Vierailija
453/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiiiiii margariiniaaaaaaa!!!!!

Kyllääääääääää margariiniaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

Mä käytän sitä leivän päälle tai joskus pastan päälle kuten tuossa kuvailin. Paistamiseen käytän auringonkukkaöljyä. (Leivon niin harvoin, että mulla on ollut sama leivontamargariinin palanen jääkaapissa puolitoista vuotta... :D ) Mulla ei ole mitään kiinnostusta odotella tuntia, että kivikova voimöykky pehmenee levityskelpoiseksi. 

(Oikeasti, rupeaa v*tuttamaan näiden voihysteerikkojen kanssa. Margariini on hyvää, käytännöllistä eikä todellakaan sellainen Kuoleman Rasva kuin paniikissa vaahtoavat, oppinsa intter_netsistä repivät oman elämänsä dieettikokit. Mun puolestani he saavat tuhlata rahansa vaikka mihin keijujen kuunvalossa kirnuamaan vapaiden lehmien suola- ja suolivapaaseen luomu-orgaanis-eteerisöljyvoihin, mutta mulle kelpaa vallan mainiosti Lidlin 28 centin margariini.)

Minä kirjoitin tuon Ei margariinia -kommentin. Maku on a ja o, ja margis on PAHAA.

Älä vaahtoa terveysasioista.

Vierailija
454/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän onko mulla "en jaksa kokata"- päivä vai "en jaksa tiskata että voisin kokata"- päivä. Jos pannut on puhtaina/jaksan tiskata niin kasviswokki ja pinaattipasta on sellaset mitkä on tosi helppo ja nopea tehdä ja melkeen aina löytyy tarvikkeet valmiiksi kaapista.

Kasviswokki: Paista pannulla mitä kasviksia nyt sattuu kotoota löytymään. Esim.  wokkivihannespussi tai tuorekset sopii myös hyvin jos ei jaksa alkaa kuorimaan ja pilkkomaan

Heitä sekaan 1-2 dl maaapähinöitä tai mitä proteiinia nyt halatkaan käyttää

Keitä nuudelit

nauti 

Pinaattipasta: 

Keitä spagetti

Heitä pannulle sipulia, valkosipulia ja pakastepinaattia. 

Kun pinaatti on sulanut lisää joukkoon ruokakerma ja mausteet (suola ja pippuri) 

Voit lisätä mukaan vielä fetaa tai parmesaania 

Sit jos ei jaksa tiskata niin jotain uuniruokaa esim. se pakastepitsa :D 

Vierailija
455/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalainen munakas. Kääntökannen käyttökään ei laiskaa haittaa, menee siinä ohessa.

Vierailija
456/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet täällä kerrotuista "en jaksa kokata tänään" -ruuista on työläämpiä kuin ruuat joita minä teen silloin harvoin kun jaksan kokata. Minulle kokkaamattomuus tarkoittaa, ettei ruokaa tarvitse itse edes lämmittää. Tänään syömäni lounas on hyvä esimerkki:  pala loimulohta, eines-perunasalaattia ja tomaatti jääkaapista suoraan lautaselle.

Perunasalaatti on hyvää mutta ei eineksenä.

Vierailija
457/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka liha, ainniin syön joka päivä sitä enkä enään kokkaa.

Vierailija
458/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmis pitaleipä paahtokoneeseen lämpiämään, väliin kinkkua , juustoa, kurkkua, paprikaa tai tonnikalaa ja sipulirenkaita. Aikaa menee 2 min.

Paahtokoneeseen?? Et millään muistanut leivänpaahtimen nimeä?

Vierailija
459/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vakkarini on purkillinen säilykepapuja ruisleivän päällä. Pavut valutetaan, laitetaan sen jälkeen leivän päälle ja syödään... Jo on kumma jos seuraavana päivänä ei kokkailu maistu.

Vierailija
460/1275 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi ja parsakaali. Valmistuu 5 minuutissa.