Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Pasta katkarapuja, omenamehua, sipulia, hiukan ruokakermaa ja tilliä.
Vierailija kirjoitti:
Kivikylän lihapullat. Ei välttämättä edes lämmitystä 😂
Voi teitä lohella itsensä ylentäjiä.....
En itse syö kalaa, enkä ymmärrä miten lohen syöminen on itsensä ylentämistä?
Valion juustokeitto kattilaan, lämmitä kiehuvaksi sekoittaen. Laita sekaan 1 paketti tagliatelle tuorepastaa, keitä miedolla lämmöllä 3-4 minuuttia. Avot.
Sit vähä enemmän eforttia vaativa. Keitä mitä tahansa pastaa kattilassa kypsäksi. Kaada vesi pois melkein kokonaan. Kaada sekaan pari purkkia tonnikalaa, 1 prk ruokakermaa ja vähän juustoraastetta (suola ja pippuri) kuumenna ja syö. Joskus teen tästä gourmet version kaatamalla lopuksi purkillisen kokonaisia kirsikkatomaatteja joukkoon. Ne poksuu kivasti suussa kun on lämmenneet.
Vierailija kirjoitti:
Lämmitän hernekeittoa ja laitan siihen raejuustoa ja ketsuppia.
Hernari ilman munaa ja tiikeribalsamia ei maistu millekään.
En ikinä yleensä muuten syö valmisruokia, mutta kalapuikkoja syön silloin tällöin kun en jaksa mitään muuta. Sen kanssa salaattia, avokadoa, raejuustoa, wok-vihanneksia tms.
Lisäksi munakas / paistetut munat on mun luottoruoka kun on kiire ja muuta ei kaapista löydy.
Pussinuudelit, katkarapuja ja pakastewokkivihanneksia mikroon muutama minuutti
Tänään ei jaksa kokkailla. Teen ehkä igorin kanaa ja riisiä
Pakastesuikaleperunat, savukinkkupala tmv., kaurakermaa, emmental-juustoraaste. Vuokaaan ja uuniin. Tähän lisään bataattia/pakastevihanneksia tilanteen mukaan.
https://www.soppa365.fi/reseptit/kasvis-arjen-nopeat-salaatit/nigellan-…
Tämä! Tekeminen kestää max. vartin ja on hyvää, täyttävää ja terveellistä. Mä tykkään lisätä myös granaattiomenan siemeniä päälle.
Ei sitä jaksa syödäkkään, jos ei sitä ruokaa kehtaa edes laittaa.
Laiska hikoo syödässään, mutta ei työtä tehdessään.
Ainakin ensimmäisistä vastauksista suurin osa edellyttää ihan kunnon kokkausta. Jos itse päätän kerrankin "kunnolla kokata", niin keitän esimerkiksi pastaa ja tarjoan sitä lapsille ja vaimolle vaikkapa tonnikalakastikkeen kanssa. Kun en jaksa kokata, vien kaikki ravintolaan tai haen ravintolasta valmista ruokaa. Jos joudun käyttämään uunia vähänkin, niin se on jo kokkausta. Mikron käyttö on siinä rajoilla, pienimuotoista kokkausta sekin on.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä yleensä muuten syö valmisruokia, mutta kalapuikkoja syön silloin tällöin kun en jaksa mitään muuta. Sen kanssa salaattia, avokadoa, raejuustoa, wok-vihanneksia tms.
Lisäksi munakas / paistetut munat on mun luottoruoka kun on kiire ja muuta ei kaapista löydy.
Kalapuikot eivät ole valmisruokaa, nehän ovat raakoja ja pitää paistaa uunissa, mikro ei riitä. Munakkaan tekeminen on ihan julmettua kokkausta eikä todellakaan minkään "en jaksa kokata" - päivän ruoka.
Se, mitä tänään teen: kasvispaistos.
Porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia, valkosipulia sikinsokin vaan ruokakerman ja hyvien mausteiden ja tuoreiden yrttien kanssa uuniin 200 C, 1 h.
Kaalit pakkasesta, muut tietysti paloiteltava.
Helppoa.
Mummon ranskalaiset uuniin ja sitten jauhelihaa sen kanssa. Kyllä, jauhelihaa ja ranskalaisia. Oma köyhä versio kebab ranskalaisilla :D
Yksi hyvä on kananmuna jossain muodossa: omeletti, munakokkeli, keitetty muna esim. mätitahnan tai soijakastikkeen kassa tai paahtoleipään tehdyssä reiässä paistettu kananmuna. Siihen kasviksia ja ehkä leipää lisäksi. Tässä on se huono puoli, että käy vain mulle ja lapsille, mieheni on allerginen kananmunalle.
Pikasoosi grillibroilerista, tillistä ja kermasta, porkkanaraastetta pakkasesta ja keitetyt perunat.
Pilkottua kesäkurpitsaa ja sipulia kuullotetaan, sekaan valkosipulia ja kirsikkatomaatteja, sekoitetaan tummaan pastaan. Mausteita ja parmesania.
https://www.bertolli.com/frozen-meals/all-products/
Tarvitsee vain tyhjentaa pussi pannulle ja kuumentaa ruoka. On jopa hyvaa.
Mun "En jaksa kokata tään" -ruoka on kaupan valmiit, eli Kokkikartanon valmisateriat tai kaupan omasta grillistä lohta tai broileria ja niiden kanssa paistovalmis patonki.
Munakokkeli
Pinaattikeitto (pakaste)
Nuudeli
Kalapuikot ja ranskalaiset (pakaste)
Puuro (mikrossa)
Lihaperunasose (paistettu jauheliha ja perunamuusi jauheesta)
Makaroni ja jauheliha (paistettu jauheliha ja keitetty makaroni)
Kana ja riisi (paistettu kanasuikaleet ja keitetty riisi)
Kinkkukiusaus (perunasipuli pakaste, kinkkusuikale pussi, kerma)
Makaronilaatikko
Jauhelihakastike ja makaroni (kerma)
Kanakastike ja nuudeli (kerma)
Kalakastike ja makaroni (kerma)
Kanankoivet ja riisi (uuni)
Nuggetit (mikro) ja kirsikkatomaatit
Nakit ja kirsikkatomaatit
Lihapasteija (valmis)
Lihapiirakka (valmis)
Kananmuna (keitetty) ja leipä
Mäkki
Pizza tai kebab