Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Mun en jaksa kokata -päivänä kaivan uunivuoan kaapista, kaivan pakkasesta perunasipulisekoituspussin, jääkaapista ruokakermaa ja yleensä kanafileitä, mausteita ja sekoitan. Sitten vain uuniin about 50 minuutiksi ja valmista on :) Riittää vielä yksineläjälle seuraavaks päiväks töihin lounaaksi ja illalliseksi ^^ Helppo ja nopee valmistaa, ei tarvi nähdä paljoa vaivaa ja ton odottelun ajan voi löhöillä sohvalla telkkaria katsellen. Ja tosi edullista, ei maksa paljoa ainekset.
Tuorepasta ja tonnikala-currykastike. Tuorepasta siksi, että se on niin nopeaa ja tonnikalakastike tulee mikrossa vähällä tiskillä muutamassa minuutissa. Pilkon purjon pieniksi, lisään reilusti curryjauhetta ja yhdestä tonnikalapurkista vähän öljyä ja sekoitan ainekset mikronkestävässä lasikulhossa. Kolme minuuttia täydellä teholla kuvun alla riittää pehmittämään purjosilpun. Sitten nakkaan sekaan 2-3 prk valutettua tonnikalaa ja purkin kermaa. Takaisin mikroon, kolmen minuutin päästä on sekä pasta että kastike valmista. Hyvää!
Kalapuikkoja ja ranuja. Tänään menee uuniin. Kaveriksi joku salaatin kötöstys.
Tonnikalaa purkista, raejuustoa, kirsikkatomaatteja.
Tonnikalaa, pari keitettyä munaa, kurkkua.
Marinoidut kanasuikaleet sipulin, chilin ja valkosipulin kanssa pannulle, kypsänä tortillalättyjen kanssa huiviin.
Tein vauvalle kun väsytti. Katkarapuja ja vihanneksia. Pakkasesta kaikki kattilaan ja kiehautus. Yllättävän hyvää jopa ilman mausteita.
Toinen on Raejuusto tomaatilla, kurkulla ja spunasipulilla mutta vaatii jo hieman pilkkomista.
Koo shittari myy valmiiksi tehtyjä lihapullia. Siis jauhelihapalleroita raakana. Ne pannulle, öljyä ja ripaus suolaa. Sitten mummon muusi. Eli kuuma vesi ja jauhe. Sen lisäksi ruskea kastike, eli jauhot näyttää kuumalle pannulle. Koko shitty vie ehkä vartin ja taatusti lapset tykkää. Kylkeen "pikasalaatti", eli tomsu, kurkku ja saladson veitsellä vaan pieneksi ja lautasen reunalle. Se on siinä se!
uuni bataatti (bataatti puoliksi ja vähän öljyä, suolaa ja pippuria siihen ”leikkaus pintaan” ja uuniin noin 20-30min parisataa asteises uunissa, ei tarvi mitää kuoria. sit sen kanssa mitä milloinki tekee mieli, kasvispullii/broilerpullii, salaattii, valmis cloeslawii what ever
Hk sininen kylmänä sinapin kanssa tai ravintola
Vierailija kirjoitti:
uuni bataatti (bataatti puoliksi ja vähän öljyä, suolaa ja pippuria siihen ”leikkaus pintaan” ja uuniin noin 20-30min parisataa asteises uunissa, ei tarvi mitää kuoria. sit sen kanssa mitä milloinki tekee mieli, kasvispullii/broilerpullii, salaattii, valmis cloeslawii what ever
coleslaw
Pilkon kaikkia vihanneksia mitä kaapista löytyy ja paistan. Sillä aikaa kiehuu pasta. Sekotan keskenään ja lisään tomaattimurskaa ja/tai kermaa.
Minä paistan tosi usein, kun en jaksa kokata ja kun olen yksikseni, eli lähes aina, avokadoa, kirsikkatomaatteja ja halloumijuustoa pannulla. Aijjettä!
Jos mun tarvitsee tehdä vain itselleni ruoka, eikä huvittaisi ollenkaan, niin se on yleensä munakas. Täytteeksi paprikaa, tomaattia, juustoraastetta ja jos löytyy, niin jotain pekonia tms. Nopea ja vaihtelua saa kun jääkaapissa kuitenkin aina vähän eri aineksia, mitä lisätä.
Jos mieskin on kotona, eikä oikein jaksaisi panostaa, niin sitten makaronimössö. Keitän makaronit, paistan jauhelihan, maustan sen jauhelihamausteella, sekoitan tuotteet keskenään ja lisään joukkoon maustetun ruokakerman. Ja tämän ruuan osaa toki mieskin tehdä, jos minua ei oikeasti ollenkaan huvita.:D
Jos mies kokkaa, eikä ole halukas hirveästi kikkailemaan, niin hän tekee yleensä jonkun kiusauksen. Jauhelihaa/kinkkusuikaleita, kasvissuikaleita ja perunasuikaleita + kerma ja mausteet vuokaan ja uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Pesetkö jauhenlihan ennen paistamista?
Siis mitä xD xD
Tän tyyppinen https://www.ruokajakoti.fi/Broileri+ohrahelmilla on superhelppoa ja hyvää. Vuokaan ja uuniin vaan, mutta ei kuitenkaan oo mikään perus kiusaus.
No aika helppo vaihtoehto on paistaa jauheliha, heittää sekaan keitetyt makaronit, päälle ketsuppi ja aavistu juustoraastetta. Se on siinä.
Kaurapastaa. Ja siihen kanaa. Ei mausteita. Nopeasti.
Keitän pastaa, sekaan kaupan valmista pestoa ja paistan pannulla oliiviöljyssä muutaman vuohenjuustokiekon per ruokailija. Valmistuu siinä ajassa kun pasta kiehuu.