Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
toivon todella että tuo oli vitsi
Miten edes jaksatte syödä joka päivä ?
En halua edes ymmärtää sitä..
Ja mitä ihmeen kokkausta pizza on 🤔
Sorry but what 🙄
Minä pidän laiskoja päiviä varten pakastimessa wokkivihanneksia ja kalapihvejä. Ne saa nopeasti syömäkelpoisiksi paistinpannulla.
Pestyt perunat mikrossa 6-7 minuuttia + jäinen lohifileen pala, päällä suolaa ja sitruunapippuria, mikrossa n. 6 minuuttia. Sillä välin pilkon kurkkua, tomaattia ja salaattia tms.
Paahdettua paahtoleipää, jotain hyvää levitettä, salaattia, savutofua, tomaattia ihan ohuita siivuja ja vielä paahtista päälle. Leikkaa kolmioleiviksi.
Kivikylän lihapullat. Ei välttämättä edes lämmitystä 😂
Voi teitä lohella itsensä ylentäjiä.....
Saarioisten jauhelihapizza, se klassikko siis. Reilusti Aurajuustoa vaan päälle niin avot.
N38
Tomaattimurskaa. Joo laittaa myös sipulia tms.
Kaurapuuro mikrossa. Sekaan raejuustoa ja päälle voisilmä+sokeria.
"Mä vedän pattitilanteessa pastaa ja pestoo."
Vierailija kirjoitti:
Juups kirjoitti:
Chili con carne - Jauhelihaa jonka sekaan tomaattimurskaa, valkosipulia, kidneypapuja ja mausteita. Ruokakermaa kans jos tykkää. Kylkeen riisiä.
Kasvissosekeitto - Jos kaapissa on vaikka porkkanoita ja perunoita ni ei muuta ku kattilaan kiehumaan, sitten soseeksi ja sekaan vaikka sulatejuustoa, ruokakermaa ja muita mausteita maun mukaan.
Tonnikalasalaatti - Kasviksia, tonnikalaa ja riisiä. Tykkään maustaa basilikalla, Herbamarella, rypsiöljyllä ja etikalla.
= kokkausta
Kirjoitit jo kymmeniä kertoja saman. Etkö lukenut aloitusta
"Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa."
Tänää ei jaksa kokkailla. Teen lohikeittoa. Helppoa kuoria vain muutama peruna ja porkkana
Illalla teen itse pizzaa821
Valkosipulipasta. Kasvispohjaisiin kastikkeisiin tehdyt pastat on muutenkin helppoja. Tai nuudelit, cashewpähkinät ja soija-chilikastike.
Jos oikein laiskottaa, mennään ulos syömään. Rahaa siinä kuluu hieman enemmän, mutta silloin tällöin voin vaikka maksaa siitä, että joku muu kokkaa ja tiskaa puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juups kirjoitti:
Chili con carne - Jauhelihaa jonka sekaan tomaattimurskaa, valkosipulia, kidneypapuja ja mausteita. Ruokakermaa kans jos tykkää. Kylkeen riisiä.
Kasvissosekeitto - Jos kaapissa on vaikka porkkanoita ja perunoita ni ei muuta ku kattilaan kiehumaan, sitten soseeksi ja sekaan vaikka sulatejuustoa, ruokakermaa ja muita mausteita maun mukaan.
Tonnikalasalaatti - Kasviksia, tonnikalaa ja riisiä. Tykkään maustaa basilikalla, Herbamarella, rypsiöljyllä ja etikalla.
= kokkausta
Kirjoitit jo kymmeniä kertoja saman. Etkö lukenut aloitusta
"Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa."
Kirjoitin kerran, joku muu todennut saman. Tottahan keskustelupalstalla voi antaa palautetta otsikon mukaan ( ja miksei muutenkin). Toiselle joku ruoka on peruskokkausta, toisen pitkä ateria toiselle pikaruoka.
Älä siis puolestasi yritä rajoittaa kommentointia. Tässä KESKUSTELLAAN.
Pakastekalakeitto. Se on hyvää ja terveellistä arjen pikaruokaa.
Joskus ostan ranskiksia ja soijamakkaroita, sekä niiden seuraksi kurkkupikkelsiä. Tämä silloin kun on huutava nälkä.
Vähän tyylikkäämpi pikaruokani on täytetyt tortellinit (jokin kasvis-juustotäyte) joita keitetään vain 4 min, niiden joukkoon sitten vähän pestoa, mikrossa lämmitettyä savulohta ja valmis salaatti. On muuten herkullista.
Kananmunaa, tonnikalaa ja hernemaissipaprikapussi pannulle. Lapsi laittaa ketsuppia tämän päälle.
Kalapuikot, valmismuusi ja pakastevihannekset jotka mikroon ja suolaa päälle. Lapsi tykkää pikkuporkkanoista ja ite pitkät ohuet vihr. Pavut!
Wokvihanneksii, kanaa/mifua, pakastemaissia tai purkki, kikherneitä pannulle ja purkki kookosmaitoo perään!
Yksin kotona koko viikonlopun! Ruoka on siis pizza kotiovelle tuotuna. Illansuussa, jos jaksan, haen irtokarkkeja.
T. Perheenäiti
Jos on reilummin rahaa sillä hetkellä ja viikonloppu, rankasta päivästä selviydytty tai muuten vähän erityisempi päivä niin PITSERIA KOTIINKULJETUKSELLA, NAM! :) :)
Jos rahat on tiukemmassa niin sitten:
- Hernekeitto
- Pakastepitsa
- Kananugetit pakastimesta
- Sekoita vain vesi -pastat
- Nuudelit
Jotain noista on melkein aina kotona.
Pasta, esim. aglio e olio sillä valkosipulia on aina kotona ja sen teko kestää 10 minuuttia. Plussaa jos jääkaapista löytyy persiljaa päälle, mutta kelpaa ilmankin.
Lohenpala pannulla paistettuna voisi olla myös, ja sen kanssa höyrytettyä parsakaalia, ei kastiketta (sitruunamehua jos löytyy sitruuna). Ei kovin vaativaa kokkausta.
Ja jos oikein laiskottaa haen vietnamilaisesta ravintolasta noutoruokaa.
Salaatti tai joku valmisleipä. Siis salaatin teen itse. Ei ole iso homma.