Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?

Vierailija
23.09.2018 |

Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.

Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.

Kertokaa!

Kommentit (1275)

Vierailija
301/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä muita kuin en jaksa kokata tänään ruokia. 90 % ovat valmiita viimeistään puolessa tunnissa ja siinähän ajassa normaalisatsin ruokaa tekeekin, ellei lihaa tarvitse haudutella pidempään. Mitään laatikoita tai kiusauksia emme tee juuri koskaan.

Vierailija
302/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huvittuneena seurannut tätä keskustelua. Ap kysyi sellaisia ruokia, ettei tarvi kokkailla ja täällä on vaikka mitä kokkausohjeita :D.

Miksi ette jaa niitä ohjeitanne jossain kokkaamiseen liittyvässä keskustelussa?

Niitäkin täällä riittää vaikka kuinka paljon.

.

Kyllähän Ap itsekin kokkaili hiukan esimerkissään, aivan kuten moni muukin ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu olenko syömässä yksin vai lasten kanssa. Lapsille on jaksettava pilkkoa vihannekset jne, kaupan lihapullia mikrossa ja makaronia ketsupilla siihen kylkeen sitten. Jos syön yksin, leipä maistuvilla täytteillä riittää. Esim. tuorejuustoa tai pestoa, juustoa, paprikaa ja salaattia. Vähän suurempaan vaivaan nuudelikeittoa hemapa:lla. 

Vierailija
304/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattikeitto

Sama täällä: Kokkikartanon pinaattikeitto on hyvää keitetyn kananmunankanssa.

Lapset sanovat sitä munasopaksi.

Vierailija
305/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä jaksat valmiin lihapiirakan mikrossa lämmittää? Jos ei yx riitä, niin lämmitä kax.

Vierailija
306/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruottalaista hapansilakkaa suoraan purkista! a'vot!

Vierailija
307/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuripihvit ja pannuperunat, tarjoiltuna yleensä salaatin kera.

Vierailija
308/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pakastimessa wokkivihanneksia ja kalapuikkoja/kalapihvejä. Kun iskee laiska päivä, laitan näitä paistinpannulle runsaan rasvan kanssa.

Vierailija
309/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinaattikeitto

Sama täällä: Kokkikartanon pinaattikeitto on hyvää keitetyn kananmunankanssa.

Lapset sanovat sitä munasopaksi.

Jos huumorintaju riittää, sitä voi myös sanoa Kermit-keitoksi...

Vierailija
310/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala-kiusaus: perunasipulisekoitusta, mausteita, kippariruokakermaa ja juustoraastetta. Uuniin 45 min ja on tosi hyvää puolukkahillon kanssa.

Toinen helppo ja tosi hyvä ruoka on Teresa Välimäen lohipasta.

Varsinkin talvella tulee tehtyä myös uunipuuroa.

Vierailija
311/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattu pizza, marketin valmisruokatiski, nuudelipaketti tai mikropuuro.

Vierailija
312/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fileoitu lohi nahkapuoli alaspäin merisuolapedillä uunissa, lisukkeeksi esim. keitettyjä vihanneksia, täysjyväriisiä tai perunoita.

Vierailija
313/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fileoitu lohi nahkapuoli alaspäin merisuolapedillä uunissa, lisukkeeksi esim. keitettyjä vihanneksia, täysjyväriisiä tai perunoita.

Huoh. Tuo on kokkausta.

Vierailija
314/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina pakastimessa perunakeittokasvispussi. Siihen voi lisätä nakin paloja ja vaikka vähän mausteita ja kasvisliemikuution.

Vierailija
315/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan jauhelihaa ja heitän tölkkikikherneitä sekaan. Pelkästään suolaa ja mustapippuria mausteeksi. Tämä on totaalinen ei jaksa kokata -versio. 

Vierailija
316/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa ja raejuustoa.

Nakit ja pussimuusi tulee myös helposti ja nopeesti. Eikä tarvii olla kuin vedenkeitin, noita ei liedelle tarvii laittaa.

Vierailija
317/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelit, sekaan pakastepinaattia. Kun valmiita niin alan paistaa parsakaalia + muita kasviksia jos jaksaa pilkkoa. Nuudelit myös pannulle.

Vierailija
318/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytälenkkiä ihannerannan tapaan.

Vierailija
319/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaitoon haudutettu riisipuuro.

Vierailija
320/1275 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.

Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.

Kertokaa!

Kaksi desiä makaroonia keitetään, valutetaan, takaisin kattilaan ja sekaan yksi tai kaksi kananmunaa ja paistetaan. Kylkeen avokadoa tai tomaatteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi