Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?

Vierailija
23.09.2018 |

Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.

Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.

Kertokaa!

Kommentit (1275)

Vierailija
281/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janssoninkiusaus on helppo ruoka. Perunaa, sipulia, janssoninfileitä ja kermaa. Parempaa tulee jos ei käytä valmista peruna-sipulisekoitusta vaan kuullottaa ihan hetkisen aikaa sipuleita öljyssä tai voissa. Sipulinkin voi ostaa pakastealtaasta valmiiksi silputtuna.

Janssoninfileitä? : )

Kirjoittajan mielestä varmaan Jansson on se kala :D.

Vierailija
282/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska emäntä kirjoitti:

Meillä päivän pelastaa Paniikkiravintola-leikki:

Kaivan jääkaapista ja pakkasesta ruuan jämiä tai valmiita jämäannoksia. Kirjoitan hienoimmalla kaunolla paperille niistä kootun Menun, jossa esim.

Pasta Bolognese con salaatti

Lihakeitto ruisleivän kera

Lohta ja pernamuhennosta bearnaisekastikkeen kera

Pizza frutti di mare

Jauhelihapihvi itämaisella riisipedillä

Sitten arvotaan ravintolan ensimmäinen asiakas: esim. pitkää tilkua vetämällä,

taikka se lapsista joka teki sinä päivänä siivouksen tms.

Sitten saa valita toinen lapsi jne.

Ja sitten me vanhemmat lopuksi.

Näin on leikin varjolla saatu jääkaappia/pakastinta tyhjennettyä ja helppoa ruokaa. :-)

Toiminut leikki-ikäisestä teineihin...

Pernamuhennos. En söisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän spaghettia, jonka valmistumisen aikana pannulle laitan purkin tonnikalaa (josta olen puristanut öljyn pois) + valkosipulimurskaa + kolmen juuston kerman ja jotain mausteita, esim. pippuria ja paprikaa. Sekoitan kaikki. Valmis 10 minuutissa! Ja teen tota just yksin, koska sit saa rauhassa haista valkosipulille

Vierailija
284/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta + pesto

Vierailija
285/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot ja perunasose (perunasosejauhot lautaselle + vettä ja sekoitus, jonka jälkeen mikroon muutamaksi minuutiksi) jos haluaa vähän maukkaamman aterian, niin ottaa kaveriksi vaikka pakastekasviksia tai keitettyjä kananmunia tms. Mausteita käyttämällä tulee vielä parempaa, esim. grillimauste ja yrttisekoitus sopivat mielestäni hyvin tähän ruokaan. Halpaa ja hyvää. :P

Miksi tehdä jauhoista kun pakastealtaista löytyy perunamuusiaines, joka on vain oikeaa perunaa?! Siihen lisätään maito/vesi ja valmistuu minuuteissa mikrossa tai kattilassa. Ainakin terveellisempää ja siitä tekee nopsat perunarieskatkin, joille lisäkkeeksi munavoi.

Vierailija
286/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrokaurapuuro

Vierailija
287/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja ja salaattia

Vierailija
288/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ertui kirjoitti:

Mikrokaurapuuro

Aamupalaksi

Vierailija
289/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisit uunipannulle mausteet ja vesi pääle. Lisään vielä huuhdotut ja maustetut Broilerinkoivet siihen päälle,  uuni 100 astettaja sitten lasten kanssa ulos. Kypsyy kahdessa tunnissa voi olla kaauemminkin joskin kuivempaa. 

Perunasipulisuikaleita ja sieniä tai kalaa kerroksiksi uuniuokaan ja maustettu kermamaito tai maustettuvesi päälle. Uuni 100-150 ja lasten kans pihalle. 1-2 tuntia ulkoilua ja ruoka on kotona valmiina. 

Puolukoita vettä sokeria ruisjauhoja sekoitetaan hyvin uunivuuassa ja 1-2 tuntia 100-150 paistoa. Herkutellaan maidon kanssa. Tämä on Marjamämmin nimellä ohjeissa. Syön lasten kanssa aamiaiseksi rahojen ollessa lopullaan. 

Coucous ja lihatiskistä valmiita lihapullia kermakastikeessa.

Kuivattuja papuja liotan ja keitän kokopussin kerralla ja pakastan. Tosin niitäkin saa valmiina kastikeessa. Lisään vain mikrossa nopeasti kypsyvät pakastevihannekset sekaan ja maustan. 

Ostan erillaiset pakastevihannekset kukkakaalia ja paprikasekoitusta, herneitä sekä viherpapuja 2-3kilon pusseissa. Tässä jotain meidän keittiöstä.

Inhoan marinoituja broilerinkoipureisi ja kaikkia pakasteperunoita. Enkä koskaan osta mitään valmisrokua tiskiltä

Vuscusiin lisään salaattia, avokadoa, tonnikalaa ja mausteita. Tai jotain kastiketta esim burgurdinpataa

Vierailija
290/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesty jauhenliha

Vierailija
291/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? En mä jaksa koskaan kokata. Syödään joka päivä ulkona :0.

Vierailija
292/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jaksa kokata, niin en kokkaa enkä myöskään syö mitään.

Vierailija
293/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on jokin noutoruoka tai mennään ravintolaan syömään.

Vierailija
294/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa hädässä ihan vaan aamupala-voileivät. Kotona on aina tuhtia täysjyväleipää, juustoa, leikkeleitä ja tomaattia. Tekeminen ei vaadi paljonkaan.

Vierailija
295/1275 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huvittuneena seurannut tätä keskustelua. Ap kysyi sellaisia ruokia, ettei tarvi kokkailla ja täällä on vaikka mitä kokkausohjeita :D.

Miksi ette jaa niitä ohjeitanne jossain kokkaamiseen liittyvässä keskustelussa?

Niitäkin täällä riittää vaikka kuinka paljon.

Vierailija
296/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä tiedän useita ihmisiä joille toi ei olisi mahdollista esimerkiksi ruokarajoitteiden (esim. maito- ja/tai pähkinäallergian) takia. Lisäksi on ihmisiä jotka eivät pidä juustosta, ihmisiä joille salaatti ei ole kokonainen ateria ja muuta vastaavaa. Mä voisin hyvin itse syödä tuollaisen salaatin hyvällä ruokahalulla , mutta tiedän myös että se ei ole kaikille autuuden tuova ateria.

Vierailija
297/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sellaisia eineksiä mitä ei yleensä koskaan tuu kokattua. Maksalaatikko on ihan lemppari ja sitähän en ala itse tekemään edes jouluna.

Vierailija
298/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janssoninkiusaus on helppo ruoka. Perunaa, sipulia, janssoninfileitä ja kermaa. Parempaa tulee jos ei käytä valmista peruna-sipulisekoitusta vaan kuullottaa ihan hetkisen aikaa sipuleita öljyssä tai voissa. Sipulinkin voi ostaa pakastealtaasta valmiiksi silputtuna.

Heh. En ole tuo ohjeen laittaja, mutta Janssonin fileitä on oikeasti myynnissä. Teen itsekin niistä yleensä kiusauksen, vaikka 'oikeassa' ohjeessa onkin anjovisfileitä. Tottumiskysymys. Janssonin fileet on oikeasti sillifileetä. ;)

Vierailija
299/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. En ole tuo ohjeen laittaja, mutta Janssonin fileitä on oikeasti myynnissä. Teen itsekin niistä yleensä kiusauksen, vaikka 'oikeassa' ohjeessa onkin anjovisfileitä. Tottumiskysymys. Janssonin fileet on oikeasti sillifileetä. ;)

Se on tuotemerkki.

Vierailija
300/1275 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelia, kana/possusuikaleita, wokvihanneksia ja mausteita oman mieltymyksen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän