Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Purkki tonnikalaa (öljyssä) pannulle ja nuudelit 3 minuutiksi kiehuvaan veteen. Kun nuudelit valmiita, kaada vesi pois ja lisää nuudelit pannulle tonnikalan kanssa muutamaksi minuutiksi. Jos jaksaa, voi tonnikalan seuraksi pannulle pilkkoa jotain kasviksia; sipulia, valkosipulia tms.
Munakas
Pakasteesta wokkivihannekset ja sekaan jtn proteiinipitoista
Kylmäsavulohta ja lisuke
Pasta bolognese
Kana riisipedillä eli uunivuokaan riisiä, vettä, kasvisliemikuutioita ja kanat päälle ja koko hässäkkä uuniin
Mikro-/ valmisruoka tai take away.
Kaikessa muussa on jo sen verran tekemistä, että samalla vaivalla tekee jo ihan kunnon ruokaakin.
Usein tulee laitettua riisiä, herne maissi paprika-sekoitus ja tonnikalaa.
Työpaikan lounasravintola pelastaa; Amica tai Sodexho. Sieltä saa lounasajan loppumisen jälkeen ostaa halvalla ylijäänyttä ruokaa kotiin. Ei tarvitse turvautua mihinkään pakastepizzoihin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Mikä tahansa pakastimestani löytyvä ruoka. Toiset katsos osaavat varautua tuollaisiin päiviin ja pakastavat sinne valmiiksi jotain noita päiviä varten.
Ps. Munakas ois valmistunut nopeammin kuin tuo sun annoksesi.
Takeaway
Kinkku- tai tonnikalamunakas ja vihanneksia
Munkaspitsa (pohja valmistuu nopeasti munista, kermasta ja voista)
Juustoa ja salaattia (jääkaapista löytyy useimmiten goudaa, fetaa tai halumia)
Paasto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Pesetkö jauhenlihan ennen paistamista?
Vanha ”vitsi” usko nyt että aikansa kullakin.
Valmistettu ruoka menee kyllä niin ällöttäväksi pakasteessa! Pelkkä liha yms. pysyy jonkin aikaa hyvänä.
Äsken keitin kukkakaalia. Siihen vain tonnikalaa sitten oheen ja puolukoita.
Herkullista.
Lapsuuden herkku on käytössä helppoutensa vuoksi vielä tänä päivänäkin: makaronivelli :)
Kaalikääryleet marketin lihatiskiltä. Lämmitetään mikrossa ja syödään puolukkahillon kanssa.
Sauna päälle. Makkarat kiuaspussiin ja kiukaalle. Ruokajuomaksi pari bissee
Kuivakaapissa on varalla aina purkki salsaa ja fajitaslettuja. Pakkasessa on myös aina varalla valmiiksi paistettua jauhelihaa. Sitä lämmittää mikrossa nopeasti lisukkeeksi. Yleensä jääkaapissa on turkkilaista jogurttia tms sekä jotain kasviksia päälle. Helppoa ja hyvää.
Salaatti!
Sisältyy kolme kasvista, proteiininlähde ja salaatinkastike. Yksi suosikeista on kana-mangosalaatti: grillattu kanankoipi kaupan lihatiskiltä, mangoa, kurkkua, salaatinlehtiä, valkosipulikastiketta ja curryä. Valmistuu noin 5-10 minuutissa! Ja vieläpä todella terveellistä!
Karjalanpiirakat uunissa, päälle ranskankerma-tonnikalamössö.
Karjalanpaisti ja uuniperunat. Karjalanpaistin sekaan voi pilkkoa myös kasviksia tai heittää pakastejuurespussin sekaan. Mikään ei voisi olla helpompaa!
Lohifile mutjautetaan uunipellille suoraan pakkaksena suusta eikä tarvitse siihen kalaan koskea ollenkaan. Lohkoperunoita tai valmiita pakastesuikaleita viereen. Halutessa tähänkn voi laittaa myös juureslohkoja viereen. Vaikeustaso on sama kuin edellisessä.
Tarkemmin kun aattelen, niin kaikki mun päivät on en jaksa tänään kokata päiviä ja kaikki arkiruokani sellaisia, ettei tarvitse juuri vaivaa nähdä. Itsehän syön eikä ole ketään arvostelemassa mun illallisiani.
Kiitos aloittajalle ja kaikille omia ideoitaan jakaneille. Tästä voi katsoa uusia ideoita kun omat vanhat alkaa kyllästyttää. Kiiiiitooos!!!!