Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt säästämään.

Vierailija
23.09.2018 |

Soinähän se otsikossa tulikin. En jaksa venyttää penniä koko ajan ja joka paikassa. En kie iloa siitä että raahaisin eväitä kaupunkiretkellä/lomalla, en halua ravintolassa ostaa porukassa vain halvinta pääruokaa, en jaksaa kiertää kirppareita ja ostaa vasta viimeisessä hädässä. En jaksa leipoa leipää itse enkä syödä juuressosekeittoa tofurouheella viikkotolkulla.

Miten jotkut jaksaa pihistellä koko elämänsä vaikka olisi ok tulotkin?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ainakaan vielä edes kuvitella tilannetta että kyllästyisin säästämään ja sijoittamaan. En koe jääväni paitsi mistään. Aloittajankaan kuvaus ei kuulostanut mitenkään pahalta. Tavallista ja ekologisesti jopa kestävää elämää kuulosti olevan. Itse en joudu noin tiukasti elämään mutta jos sijoittaminen olisi siitä kiinni niin joutuisin.

Vierailija
42/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sekä asunto- että mökkilainaa ja kauhukuvat työttämyydestä (yli 45-v ei Suomessa työllisty) ja eläkeikään tarvittavista säästöistä ja pahan päivä varasta. Koen että olisi pakko säästää. ap

Pari tonnia riittää pahan päivän varalle. Eikä eläkkeellä tarvita ylimääräistä rahaa kun saa eläkettä. Lainat on maksettu ja rahaa ei jaksa enää tuhlata. Pieni asunto, pieni vastike. Ruokaa kuluu vähän, kun ei kuluta mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pienituloisena olen vetänyt kuukausimenot minimiin. Asumiseen, ruokaan ja muuhun elämiseen menee kuussa 280e. Loppu 1400e laitan arvopapereihin. En omista autoa ja kävelen joka paikkaan. Valintojen maailma, vaatii selkärankaa säästää ja elää edullisesti kun on pienet tulot. 

Selkärankainen kopissa asuva masokisti, kunniamitalin paikka.

Vierailija
44/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen noita mustavalkoisia ihmisiä. Ihan kuin säästäminen olisi joko tai hommaa - joko eletään kädestä suuhun kaikki sokeasti tuhlaten (ja tämä on sitä "elämästä nauttimista"), tai kidutetaan istuen pimeässä kylmän yksiön lattialla kynsiä syöden.

Esim itse koen että elämä ilman autoa on keskusta-asujalle loppujen lopuksi helpompaa kuin auton kanssa säätäminen. Se on vain sosiaalinen normi, että "auto pitää olla". On suuri ihmetyksen aihe, kun hyväpalkkaisilla ihmisillä ei ole autoa!

En myöskään saa mitään nautintoa Shoppailusta, en ehdi/ei kiinnosta lukea sanomalehtiä tai katsoa kaapelitvtä, enkä yhtään tykkää käydä kampaajalla tai jossain hoidoissa (kokeillut, ihan rahan hukkaa).

Sen sijaan että tuhlaisin niin kuin "kuuluu", pistän rahaa säästön lisäksi matkailuun varmasti luokkaa 700e kuussa. Nautin siitä huomattavasti enemmän kuin autosta. Silti kuussa menee säästöön luokkaa 1500e... Voisin sen varmaan tuhlata johonkin jos oikein yrittäisin, mutta en koe tarvitsevani mitään mistä oikeasti nauttisin. Usein esim halvemmat majoituksetkin ovat paljon "aidompia" kuin se että menisi viiden tähden hotelliin.

Älkää siis tuhlaajat huolehtiko - ei me säästäjät kärsitä 😉. Nautitaan elämästä JA tulevaisuudessa vielä enemmän, kun ei ole pakko käydä töissä. Itse vaihdoin jo 4-päiväiseen työviikkoon...

Vierailija
45/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista kuulla tähän jotain Martina A. -tyyppistä elämää viettävien näkökohtia. Kun nimittäin millään puolison perityllä pääomatulotasollakaan en käsitä miten tuohon elämäntyyliinnon kellään varaa. Omassa kaveripiirissä on muutama todella hyvätuloinen (> 600 000€/vuosi) eikä heilläkään eletä mitään luksusta. Varallisuus näkyy muttei ole ökyilyä

Vierailija
46/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta 22 enkä ole tehnyt elämässäni muuta kuin säästänyt. Kun olin lapsi, niin silloinkin vain säästettiin ja pihisteltiin, aina sanottiin ettei mihinkään ollut varaa kun rahat laitettiin säästöön oli sitten kyse koulutarvikkeista tai harrastuksista. Säästäminen ja niukasti eläminen on peritty tapa ja siitä on vaikea päästä irti, en ole koskaan tehnyt irtiottoja enkä pitänyt hauskaa. Vapaa-ajankin vain istun yksin sisällä kotona ja kärsin vain siksi että se on paljon halvempaa kuin yksin kaupungilla pyöriminen. Masentaa ja ahdistaa olla yksin, mutta pelkään käyttää rahaa.

Olet harvinainen nuori, elämäntavassasi ei ole mitään väärää.

Kai aika harvalla nykyään on varaa olla menopäällä kovin usein.

Säästäminen oltavakin sellaista kuten sanot.

Ajan mittaan keksit jonkin tavan pitää hauskaa.

Vierailija
47/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillittömän tuhlaamaamizen ja kaiken sileäksi pitämisen välillä on paljon eroa normaaliin rahankäyttöön verraten.

Voisiko säästäminen ihminen edes hetkeksi luopua itsekkäästä ajattelutavastaan ja ajatella asioita toisen ihmisen tavalla?

Vaikka SINÄ Simo/Sanna Sääatäväinen et nauti ravintolassa syömisestä tai vastaavasta ja voit kutsua huono-osaisemman ystävän kotiisi, niin sille huonompiosaiselle voisi olla pieni piristys JOSKUS päästä muiden ihmiset ilmoille ja syödä siellä RAVINTOLASSA?

Sinun kutsumana ja sanomalla, että tilaa ihan mitä haluat ja mistä tykkäät, minä tarjoan?

Se toinen ihminen voisi hetken aikaa tuntevansa olevansa kuin muutkin ja voisit tuottaa iloa toiselle?

Voisi olla sinullekin yllätys, että toisen ihmisen auttaminen tai piristämäminen voisi tuoda hyvän mielen sinullekin?

Vai laskevatko säästäväiset kaiken taloudellisuuden ja kannalta tai itsekkäästi siten, että kun MINÄ en kaipaa sitä tai tätä, niin ei kannata tarjota sitä asiaa muullekaan? Vaikka ystävälle tai jollekin muulle lähimmäisille?

Tämä on juuri niin totta, että nuuka ihminen on nuuka kaikesta, myös tunteistaan ja lähimmäisenrakkaudestaan.

Katsoo kaiken omalta kantilta, muiden asemaan asettuminen on tuiki tavatonta, jopa mahdotonta tietylle ihmistyypille, juuri esimerkiksi nuukaileville.

Siksi ollaan nyt tilanteessa, jossa köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat.

Palkkaa ei raaskita maksaa vaan kaikki tuotto menee yrityksen tuloksen maksimoimiseksi.

Vierailija
48/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pienituloisena olen vetänyt kuukausimenot minimiin. Asumiseen, ruokaan ja muuhun elämiseen menee kuussa 280e. Loppu 1400e laitan arvopapereihin. En omista autoa ja kävelen joka paikkaan. Valintojen maailma, vaatii selkärankaa säästää ja elää edullisesti kun on pienet tulot. 

Mitä ajattelit tehdä niillä arvopapereilla?

Oletko  sä koskaan kuullut osingoista? Ne ovat sellaista kivaa passiivista tuloa jota tulee kerran vuodessa, puolivuosittain, kerran kvartaalissa tai  kerran kuukaudessa riippuen siitä miten on rahansa sijoittanut.

Sitten kun ne sijoittaa uudelleen niin  saa lisää osinkoja. Ja kun osinkoja alkaa tulla tarpeeksi, voi vaikka vaihtaa kokoaikaisesta työstä osa-aikaiseen talouden pahemmin kärsimättä tai pitää vaikka sapattivuoden.

ohis

Pärjään noin 2000€/kk. Jos olisin sapattivuodella, olisi enemmän vapaa-aikaa ja rahaa menisi vielä enenmmän. Sanotaan nyt vaikka 2500€/kk, mikä on 30.000€/vuodessa. Jos keskimääräinen osinko on noin 3,5%, niin sijoituksia pitäisi olla 860.000€:n arvosta.

Siihen saa aika kauan säästää ja sijoittaa osingot uudelleen tai kuukausisäästön pitää olla melkoinen. Nämä vinkit saavat säästämisen ja sijoittamisen aina kuulostamaan todella helpolta, riskittömältä ja tuottavalta. Oman, 20-vuotisen kokemukseni mukaan tie on pitkä ja kivinen.

Jokainen voi korkoa korolle-laskurilla tehdä laskelmia kun vielä muistaa ottaa verot ja inflaation huomioon.

Vierailija
49/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osinkotuloilla elämiseen tarvinnee lähemmäs 1000 000€ arvoisen osakepotin. Ja sen ostaminen vaatii aika paljon ylimääräisiä tuloja

Millä matematiikalla? Riippuu täysin tavoiteltavasta elintasosta. 2000 eurolla kuussa pärjää jo kaksi henkilöä mainiosti, eikä tarvitse edes hirveemmin pihtailla. Ei se luksuselämää ole mutta siitähän tässä ei ollut kyse.  tämä tarkoittaa että osinkotuloja on tultava vuodessa  noin 35 000 euroa, jotta verottomana jäisi noin 2000 euroa elämiseen. Oletetaan osinkotuotoksi 5%, joka on suht helposti saavutettavissa. (minulla yli 6,5% viimeiset 5 vuotta). Tämä tarkoittaisi 685714 euron salkkua. Eli aika kaukana miljoonasta.

Vierailija
50/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, opettajat saavat lomansa vähän edullisemmin kuin muut, Holiday Clubin ansiosta

https://www.oaj.fi/cs/oaj/virkistys ja lomapalvelut_p

Virkistys- ja lomapalvelut

OAJ:n jäsenillä on käytössään upeat virkistys- ja lomapalvelut mm. Holiday Clubin lomakohteissa ympäri Suomea sekä OAJ:n omassa lomakohteessa Valkealassa. Lisäksi OAJ:n yhteistyökumppanit tarjoavat loma- ja majoituspalveluja edulliseen jäsenhintaan.

Holiday Club

OAJ omistaa noin 700 lomaviikkoa Holiday Clubin korkeatasoisissa lomakohteissa Suomessa ja Ruotsin Åressa. Yhä suurempi osa lomaviikoista on nyt koulujen, päiväkotien ja oppilaitosten yleisinä loma-aikoina. Joukossa on sekä kaupunkilomia Tampereen kylpylässä että hiihto- ja ulkoilulomia useassa eri paikassa. Holiday Clubin viikkovuokrat ovat alle puolet markkinahinnoista.

OAJ kustantaa jäsenilleen lomamatka vakuutuksen:

https://www.oaj.fi/cs/oaj/Vakuutusedut

Vakuutus turvaa jäsenen vapaa-ajan matkoilla ja tapaturmatilanteissa:

* matkustajavakuutus

* matkatavara- ja matkavastuuvakuutus

* tapaturmavakuutus, katso yksityiskohdat tästä

Matkavakuutustodistus tarvittaessa matkalle mukaan

OAJ:n jäsenkorttisi toimii myös matkavakuutuskorttina. Jos et ole vielä saanut OAJ:n jäsenkorttia tai se on hukkunut, voit tulostaa matkavakuutustodistuksen matkalle Jäsensivujen Vakuutusedut-sivulta (vaatii kirjautumisen).

Matkustajavakuutukseen sisältyy nyt myös turvaa kriisitilanteiden varalle. Jos matkakohde joutuu terrori-iskun kohteeksi tai luonnonkatastrofin koettelemaksi ja vakuutettu haluaa palata matkaltaan ennenaikaisesti kotiin, Turva korvaa paluumatkan kustannukset.

Surkeata, timpurina lomailen ilmaiseksi.

Ilmaiseksi voi lomailla myös pysyttelemällä vaan kotona.

Köyhien touhua.

Ei vaan fiksujen ja järkevien touhua.

Tylsien sellaisten.

Eivät kaikki ole niin pakkomielteisten elämyshakuisia kuin sinä.Tylsyys kehittää aivoja.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :D

Vierailija
51/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sekä asunto- että mökkilainaa ja kauhukuvat työttämyydestä (yli 45-v ei Suomessa työllisty) ja eläkeikään tarvittavista säästöistä ja pahan päivä varasta. Koen että olisi pakko säästää. ap

Pari tonnia riittää pahan päivän varalle. Eikä eläkkeellä tarvita ylimääräistä rahaa kun saa eläkettä. Lainat on maksettu ja rahaa ei jaksa enää tuhlata. Pieni asunto, pieni vastike. Ruokaa kuluu vähän, kun ei kuluta mihinkään.

Siis olet jo eläkkeellä? Me nelikymppiset (ja meitä nuoremmat) tuskin tulee moista luksusta ikinä saamaan.

Vierailija
52/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihmetellyt, että mihin ihmiset käyttävät rahojaan kun valittelevat köyhyyttään. Hyvä työkaverini tienaa saman verran kuin minä, verojen jälkeen jää n. 2000 euroa näppeihin. Kummallakaan ei ole lapsia eikä miestä. Hän valittaa aina rahapulaa ja elää täysin kädestä suuhun, minä taas koen eläväni ihan ok elämää ja minulla jää aina ainakin parisataa kuussa säästöön. Aloin miettimään, että mistä tuo eroa johtuu niin nämä ovat ratkeisevia tekijöitä:

Minä asun kerrostaloyksiössä, vuokra 400. Hän asuu rivitalokolmiossa, koska hänellä on kaksi iso koiraa, vuokra 700.  Hänellä on auto, minulla ei. Hän ostaa paljon kirjoja, minä lainaan kirjastosta. Hän käyttää monia suoratoistopalveluita, minä en yhtäkään. Pienistä asioista myös kasvaa isot purot, itse en osta juuri koskaan iltapäivälehtiä, hän nappaa kauppareissulla niitä mukaansa. Minulla ei ole lemmikkejä, hänellä menee koiriin todella paljon rahaa, ruuat ja eläinlääkärikulut, sillä toinen on sairastellut.

Vierailija
53/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nauratti (ja ärsytti) kun kerran istuin iltaa kahden säästäväisen ja hyvin toimeentulevan kaverini kanssa.

Olen siis vähätuloinen ja varaa pelkästään pakolliseen.

Sanoin, että haaveeni on jos joskus voitan paljon rahaa, että olisi ihanaa päästä sellaiselle loistoristeilylle jossa on kaikki palvelut ja saa vain nauttia ja ihailla hienoja maisemia ja tutustua moneen maahan.

Tämä on muuten ihan tottakin, mutta minulle mahdotonta.

He molemmat suureen äänen alkoivat sanoa, että he eivät vaan sellaisesta välitä, eivät koskaan sellaiselle menisi ja miten siellä jaksaa ollakaan viikkoa ja ja ja....miljoona syytä ettei mitenkään viihtyisi taikka haluaisi.

Teki mieleni kiusallani sanoa, että hyvä tietää, olin juuri jatkamassa juttuani, että pyydän teidät sitten mukaan ja maksan koko lystin.

Mutta nyt sitten pyydänkin jonkun toisen, jos tärppää.

Mietin, että elämä on kyllä kummallista. Se joka jotain haluaisi ja nauttisi saamastaaniin asiasta koko sydämestään ja tarjoaisi myös iloa muille ei todennäköisesti ikinä sitä tule saamaan.

Ja ne joille se olisi ihan mahdollista joutumatta luopumaan mistään eivät sitä (missään nimessä?) halua eivätkä edes nauttisi saati tarjoaisi sitä iloa myös muille.

Tätä asiaa tätäkin juttua lukiessani ihmettelen ja luultavasti ihmettelen loppuelämäni.

Vierailija
54/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osinkotuloilla elämiseen tarvinnee lähemmäs 1000 000€ arvoisen osakepotin. Ja sen ostaminen vaatii aika paljon ylimääräisiä tuloja

Eikä  tarvitse noin paljon rahaa. Taaskin on muistettava että   jokainen määrittää itse sen elintason jonka  haluaa. Kun   elää normaalia elämää ilman ylimääräistä kuluttamista niin pienempikin summa riittää. Unohdat myös sen että mitä aiemmin aloittaa, sen pitempään se sijoitettu pääoma  kasvaa.

Vierailija
55/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ihmetellyt, että mihin ihmiset käyttävät rahojaan kun valittelevat köyhyyttään. Hyvä työkaverini tienaa saman verran kuin minä, verojen jälkeen jää n. 2000 euroa näppeihin. Kummallakaan ei ole lapsia eikä miestä. Hän valittaa aina rahapulaa ja elää täysin kädestä suuhun, minä taas koen eläväni ihan ok elämää ja minulla jää aina ainakin parisataa kuussa säästöön. Aloin miettimään, että mistä tuo eroa johtuu niin nämä ovat ratkeisevia tekijöitä:

Minä asun kerrostaloyksiössä, vuokra 400. Hän asuu rivitalokolmiossa, koska hänellä on kaksi iso koiraa, vuokra 700.  Hänellä on auto, minulla ei. Hän ostaa paljon kirjoja, minä lainaan kirjastosta. Hän käyttää monia suoratoistopalveluita, minä en yhtäkään. Pienistä asioista myös kasvaa isot purot, itse en osta juuri koskaan iltapäivälehtiä, hän nappaa kauppareissulla niitä mukaansa. Minulla ei ole lemmikkejä, hänellä menee koiriin todella paljon rahaa, ruuat ja eläinlääkärikulut, sillä toinen on sairastellut.

Sinähän se tuhlari teistä kahdesta on.. asut puoli-ilmaiseksi ja et omista autoa. Silti puolitoistatonnia katoaa johonkin, taino mitä nyt välillä jää parisataa säästöön. Ainakin kaverisi tietää mihin ne rahat menee. Eli autoon, isompaan asuntoon ja lemmikeihin. Mihin ne sulla menee?

Vierailija
56/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillittömän tuhlaamaamizen ja kaiken sileäksi pitämisen välillä on paljon eroa normaaliin rahankäyttöön verraten.

Voisiko säästäminen ihminen edes hetkeksi luopua itsekkäästä ajattelutavastaan ja ajatella asioita toisen ihmisen tavalla?

Vaikka SINÄ Simo/Sanna Sääatäväinen et nauti ravintolassa syömisestä tai vastaavasta ja voit kutsua huono-osaisemman ystävän kotiisi, niin sille huonompiosaiselle voisi olla pieni piristys JOSKUS päästä muiden ihmiset ilmoille ja syödä siellä RAVINTOLASSA?

Sinun kutsumana ja sanomalla, että tilaa ihan mitä haluat ja mistä tykkäät, minä tarjoan?

Se toinen ihminen voisi hetken aikaa tuntevansa olevansa kuin muutkin ja voisit tuottaa iloa toiselle?

Voisi olla sinullekin yllätys, että toisen ihmisen auttaminen tai piristämäminen voisi tuoda hyvän mielen sinullekin?

Vai laskevatko säästäväiset kaiken taloudellisuuden ja kannalta tai itsekkäästi siten, että kun MINÄ en kaipaa sitä tai tätä, niin ei kannata tarjota sitä asiaa muullekaan? Vaikka ystävälle tai jollekin muulle lähimmäisille?

Tämä on juuri niin totta, että nuuka ihminen on nuuka kaikesta, myös tunteistaan ja lähimmäisenrakkaudestaan.

Katsoo kaiken omalta kantilta, muiden asemaan asettuminen on tuiki tavatonta, jopa mahdotonta tietylle ihmistyypille, juuri esimerkiksi nuukaileville.

Siksi ollaan nyt tilanteessa, jossa köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat.

Palkkaa ei raaskita maksaa vaan kaikki tuotto menee yrityksen tuloksen maksimoimiseksi.

Miksi hvetissä MUN pitäisi maksaa omista jo kertaalleen verotetuista omalla työllä  ansaituista tuloista muille jotain mitä en ostaisi edes itselleni? Haloo??? Miksi sen jonkun toisen pitäisi saada asia x vaivattomammin kuin minun? Eihän tuossa ole järjenhäivää.

Veronmaksajien  varoista maksetaan näille muille ihan riittävästi  kaikkea joten en näe mitään syytä miksi  vielä pitäisi syytää lisää rahaa jollekulle siksi että  sitä itseään ei kiinnosta oman tulevaisuuden suunnittelu. Köyhät köyhtyvät juuri siksi etteivät suunnittele tulevaisuuttaan. Jo 15 eurolla  kuukaudessa voi aloittaa rahastosijoittamisense 15 euroa/kk on 180 euroa vuodessa ja 20 vuodessa siitä  kasvaa korkoineen ihan kiva summa.

Mitä tulee yrityksiin: niiden tehtävä jo  lainkin mukaan on  tuottaa voittoa omistajilleen.Palkansaajalla on oikeus alkaa yrittäjäksi ja ottaa se yrittäjäriski itse jos kokee palkkansa määrän liian pieneksi.

Että sinä olet kujalla. Mä voin antaa talousneuvontaa ilmaiseksi mutta mitään en ala ostelemaan ihmisille joilla ei ole talousjärkeä.

Vierailija
57/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, opettajat saavat lomansa vähän edullisemmin kuin muut, Holiday Clubin ansiosta

https://www.oaj.fi/cs/oaj/virkistys ja lomapalvelut_p

Virkistys- ja lomapalvelut

OAJ:n jäsenillä on käytössään upeat virkistys- ja lomapalvelut mm. Holiday Clubin lomakohteissa ympäri Suomea sekä OAJ:n omassa lomakohteessa Valkealassa. Lisäksi OAJ:n yhteistyökumppanit tarjoavat loma- ja majoituspalveluja edulliseen jäsenhintaan.

Holiday Club

OAJ omistaa noin 700 lomaviikkoa Holiday Clubin korkeatasoisissa lomakohteissa Suomessa ja Ruotsin Åressa. Yhä suurempi osa lomaviikoista on nyt koulujen, päiväkotien ja oppilaitosten yleisinä loma-aikoina. Joukossa on sekä kaupunkilomia Tampereen kylpylässä että hiihto- ja ulkoilulomia useassa eri paikassa. Holiday Clubin viikkovuokrat ovat alle puolet markkinahinnoista.

OAJ kustantaa jäsenilleen lomamatka vakuutuksen:

https://www.oaj.fi/cs/oaj/Vakuutusedut

Vakuutus turvaa jäsenen vapaa-ajan matkoilla ja tapaturmatilanteissa:

* matkustajavakuutus

* matkatavara- ja matkavastuuvakuutus

* tapaturmavakuutus, katso yksityiskohdat tästä

Matkavakuutustodistus tarvittaessa matkalle mukaan

OAJ:n jäsenkorttisi toimii myös matkavakuutuskorttina. Jos et ole vielä saanut OAJ:n jäsenkorttia tai se on hukkunut, voit tulostaa matkavakuutustodistuksen matkalle Jäsensivujen Vakuutusedut-sivulta (vaatii kirjautumisen).

Matkustajavakuutukseen sisältyy nyt myös turvaa kriisitilanteiden varalle. Jos matkakohde joutuu terrori-iskun kohteeksi tai luonnonkatastrofin koettelemaksi ja vakuutettu haluaa palata matkaltaan ennenaikaisesti kotiin, Turva korvaa paluumatkan kustannukset.

Surkeata, timpurina lomailen ilmaiseksi.

Ilmaiseksi voi lomailla myös pysyttelemällä vaan kotona.

Köyhien touhua.

Ei vaan fiksujen ja järkevien touhua.

Tylsien sellaisten.

Eivät kaikki ole niin pakkomielteisten elämyshakuisia kuin sinä.Tylsyys kehittää aivoja.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :D

Ei kalahtanut, sillä nimenomaan tylsistyminen pakottaa luovuuteen ja kehittämään aivoja. Tylsistymistä ei  pidä pelätä, koska se on kehittävää.

Vierailija
58/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit tehdä niillä arvopapereilla?

Oletko  sä koskaan kuullut osingoista? Ne ovat sellaista kivaa passiivista tuloa jota tulee kerran vuodessa, puolivuosittain, kerran kvartaalissa tai  kerran kuukaudessa riippuen siitä miten on rahansa sijoittanut.

Sitten kun ne sijoittaa uudelleen niin  saa lisää osinkoja. Ja kun osinkoja alkaa tulla tarpeeksi, voi vaikka vaihtaa kokoaikaisesta työstä osa-aikaiseen talouden pahemmin kärsimättä tai pitää vaikka sapattivuoden.

ohis

Pärjään noin 2000€/kk. Jos olisin sapattivuodella, olisi enemmän vapaa-aikaa ja rahaa menisi vielä enenmmän. Sanotaan nyt vaikka 2500€/kk, mikä on 30.000€/vuodessa. Jos keskimääräinen osinko on noin 3,5%, niin sijoituksia pitäisi olla 860.000€:n arvosta.

Siihen saa aika kauan säästää ja sijoittaa osingot uudelleen tai kuukausisäästön pitää olla melkoinen. Nämä vinkit saavat säästämisen ja sijoittamisen aina kuulostamaan todella helpolta, riskittömältä ja tuottavalta. Oman, 20-vuotisen kokemukseni mukaan tie on pitkä ja kivinen.

Jokainen voi korkoa korolle-laskurilla tehdä laskelmia kun vielä muistaa ottaa verot ja inflaation huomioon.

Aika vaatimaton olet jos noin huonoon tuottoprossaan tyydyt....

Vierailija
59/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista kuulla tähän jotain Martina A. -tyyppistä elämää viettävien näkökohtia. Kun nimittäin millään puolison perityllä pääomatulotasollakaan en käsitä miten tuohon elämäntyyliinnon kellään varaa. Omassa kaveripiirissä on muutama todella hyvätuloinen (> 600 000€/vuosi) eikä heilläkään eletä mitään luksusta. Varallisuus näkyy muttei ole ökyilyä

Koska suomessa on synti näyttää menestymistään ettei kukaan vaan pahoita mieltään ja tule kateelliseksi.

Vierailija
60/82 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

57, arvasin juuri, että näin vastataan.

Ei ole järjen häivääkäån jutussani, just, mutta niinhän se on, että *järki ja järkevyys* ovat avainsanoja nuukilla ja säästäväisillä ihmisillä.

Eikö kosken tule mieleen, että raha, järki ja oma napa eivät tuo kuitenkaan sitä iloa, että olisit kuitenkaan rähän jo säästämääsi tyytyväinen ja että rahaa olisi koskaan tarpeeksi vaan aina tarvii miettiä jospa tuo ja tuo sijoitus toisi kuitenkin vielä enemmän tuottoa?

Ja mikä helvetinmoinen tilanne ja v.....tus kun sijoitus meneekin miinukselle.

Yöunet menee ja mahahaava ärtyy, vessassa saa istua kun maha reistailee, senkin ajan voisi miettiä parempia sijoituksia.

Ihminen muuttuu siitä ahneemmqksi ja itsekkäämmäksi mitä enemmän rahaa kertyy, senhän saa lukea miltei päivittäin lehdistä.

Bonukset ja järkyttävän suuret palkankorotukset eivät omaatuntoa soimaa.

Puhumattakaan nyt pienemmistä rahoistaja kansanedustajien kikkailuista.

Ei kenenkään *kuulu* mitään kenellekään tarjota tai auttaa, se on selvää, mutta joskus auttamisen tai toisen elämän hetken helpottamisen ilo on suurempi kuin omistamisen ja omaisuuden keräämisen ilo.

Varsinkin kun omaisuutta on jo niin paljon, ettei itsekään keksi miksi sitä enää kerää.

Mutta tämä on juuri se asia, jota tämäntyyppiset ihmiset eivät koskaan ymmärrä.

Kun se asia ei ole järkevää.

Voisi kokeilla joskus jotain järjetöntä, voisi olla yllättävä kokemus, ei huono, kuten sanoo Uotinen.

Kuten sanottu, käärinliinoissa ei ole taskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän