Kerro nyt ihmeessä abortin intomielinen kieltäjä, miten toisten naisten abortit vaikuttavat elämääsi?
Minua ei näet kiinnosta pätkän vertaa jonkin toisen naisen abortti.
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.
Kommentit (262)
En todellakaan kuulu Persujen tai Soinin fanikuntaan, mutta monella keskustelijalla on niin pahasti puurot ja vellit sekaisin, että on pakko reagoida.
Erotetaan aluksi toisistaan kaksi asiaa.
A) Ensimmäinen on kysymys siitä, onko suomalaisella ministeritason henkilöllä oikeus mielipiteen- ja uskonnonvapauteen? Nimittäin tuo vapaus joko on tai ei ole. Vapautta ei ole se, että vain tietyt mielipiteet tai uskonnot sallittaisiin.
B) Toinen on keskustelu siitä, miten Soinin osallistuminen Pro-Life liikkeen tapahtumaan vaikuttaa Suomen lakeihin. Vastaus on nimittäin, että ei mitenkään. Soini ei ole esittänyt minkäänlaisia muutoksia Suomen aborttilainsäädäntöön, vain puolustanut blogissaan omaa oikeuttaan itsenäiseen ajatteluun ja kertonut vakaumuksestaan.
Minusta on myös huomionarvoista, että niin moni peräänkuuluttaa oikeutta aborttiin (ja yrittää kaventaa mielipiteenvapautta niiltä, jotka toteavat kyseessä olevan monimutkainen moraalinen dilemma) vaikka se kuitenkin koskettaa vain suhteellisen harvaa ihmistä. Sen sijaan vapaan ajattelun puolesta ei juuri kukaan nouse barrikadeille, vaikka ajattelua olisi meistä jokaisen syytä harrastaa ihan joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon että äitini olisi tehnyt mun kohdalla abortin ja en tunne äitiäni kohtaan muuta kuin syvää katkeruutta ja vihaa
Aivan samat tuntemukset. Äitini on kertonut kuinka synnyttyäni olin maannut vauvasängyssä ja tuijottanut äitiäni vihaisena, joten hän oli vain kääntänyt selän minulle ja odottanut että hoitajat hakevat minut pois.
Koko lapsuus oli yhtä taistelua, koska tiesin ettei äiti halunnut minua ja hänen oma elämänsä oli kamalaa minun takiani. Oli yksin, nuori ja rahaton.
Jouduin muuttamaan 16 vuotiaana kotoa pois ja kärvistellä itsekin köyhyydessä ilman mitään tukea.
Kiitos siis äiti, kun synnytti minut ja jätit yksin 👏
No mutta abortin vastustajat ovat onnellisia kun sinä synnyit tähän maailmaan tepastelemaan pikkujalkoinesi, eikä sosiaaliset ongelmasi tai huonot lähtökohdat elämääsi ole enää heidän ongelmansa. Niin mieltä lämmittävä ja empaattista.
Sepä se :) Älytöntä.
Tässä on nyt muusta kyse, kuin aborttioikeudesta. Äitisi olisi varmaan voinut abortoida sinut. Suomessa on tehty laillisesti abortteja jo kauan. Ei ole yhteiskunnan, eikä abortinvastustajien vika, ettei äitisi tehnyt aborttia ja sinä synnyit. Kaikki äidit ei käyttäydy suinkaan noin lastaan kohtaan, vaikka lapsi ei-toivottu aluksi olisikin. En itsekään alussa ollut innostunut, kun huomasin olevani raskaana, mutta lapsi on minulle rakkaampi kuin mikään muu tässä maailmassa. Hän on saanut rakkautta ja hyvän elämän. Hän on saanut asua kotona niin kauan kuin on halunnut ja hänet on koulutettu yliopistoa myöten. Uskon, että hän on onnellinen elämästään. Ja minä olen onnellinen hänen syntymästään ja siitä, että hänet on minulle suotu.
Terve.
Tässä molempien vanhempien vihaama lapsi vakavine mielenterveysongelmineen. Olen tullut yhteiskunnalle maksamaan moninkertaisesti aborttiin verrattuna. Istun kotona yksin joulut ym. Luuletteko, että nautin tästä?
Minut on elvytetty itsemurhayritysten jälkeen ja palaan sairaalasta tyhjään kotiin.
Toissa viikolla kävin kamalassa rahapulassa kirkon diagonilta ostolapun kauppaan. Hän vielä kertoi, miten iloinen minun tulee olla elämänlahjasta.
Menin mykäksi.
Provo ei ole! Elämä ei ole todellakaan mikään lahja aina...
Vierailija kirjoitti:
Abortit maksavat yhteiskunnalle vuosittain n. 15 000 000 €. Kannattaisi subventoida ehkäisyä ja antaa abortin hakijoille kaupan päälle sterilointi. Lääkäreillä on kyllä tarpeellisiakin töitä.
THL:än sivuilta:
Lihavuus ja sen liitännäissairaudet kuormittavat terveydenhuoltoa ja aiheuttavat merkittäviä kustannuksia.
Arvioilta 1,4−7 % Suomen kaikista terveysmenoista johtuu lihavuudesta.
Lihavuudesta ja siihen liittyvistä sairauksista aiheutui yhteiskunnalle vuonna 2011 arviolta n. 330 milj. euron kokonaiskustannukset. Valtaosa kuluista muodostui vuodeosastohoitopäivistä, lääkekustannuksista ja työkyvyttömyyseläkkeistä.
Väestön lihavuudesta seuraa yhteiskunnalle myös välillisiä kustannuksia, kuten sairauksista johtuva tuottavuuden aleneminen sekä sairauslomista johtuvat kustannukset.
Miksi me ei jätettäisi vain kaikkia lihavia oman onnensa nojaan? Itse syön terveellisesti, liikun ja olen normaalipainoinen, joten tuntuu kohuuttomalta että minä joudun maksamaan itseaihetettujen elämäntapasairauksien hoidosta. Kuvittelisi, että lääkäreillä olisi parempaakin tekemistä kuin paapoa oman tilansa aiheuttaneita ihmisiä.
Lääkkeellisessä keskeytyksessä käytetään mifepristoni 200ug 1tabl ja misoprostolia 200ug4tabl.
Yliopiston apteekin sivuilla annetaan seuraavat hinnat lääkkeille:
Mifepristoni 3kpl 118,84,-
Misoprostolia 60kpl 23,29,-
Sairaalalle nämä tietenkin maksaa paljon vähemmän. Hinta on siis jokusen kympin vastaanottokulujen lisäksi. Lisäksi testataan virtsasta hcg eli raskaustesti ja klamydia-tippuritesti. Tuskin montaa euroa maksaa.
Komplisoituneesta tuleekin eri hinta (tulehdus, ei tyhjene ja päädytään kaavintaan tms).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortit maksavat yhteiskunnalle vuosittain n. 15 000 000 €. Kannattaisi subventoida ehkäisyä ja antaa abortin hakijoille kaupan päälle sterilointi. Lääkäreillä on kyllä tarpeellisiakin töitä.
Lihavuus ja sen liitännäissairaudet kuormittavat terveydenhuoltoa ja aiheuttavat merkittäviä kustannuksia.
Lihavuudesta ja siihen liittyvistä sairauksista aiheutui yhteiskunnalle vuonna 2011 arviolta n. 330 milj. euron kokonaiskustannukset. Valtaosa kuluista muodostui vuodeosastohoitopäivistä, lääkekustannuksista ja työkyvyttömyyseläkkeistä.
Väestön lihavuudesta seuraa yhteiskunnalle myös välillisiä kustannuksia, kuten sairauksista johtuva tuottavuuden aleneminen sekä sairauslomista johtuvat kustannukset.
Miksi me ei jätettäisi vain kaikkia lihavia oman onnensa nojaan? Itse syön terveellisesti, liikun ja olen normaalipainoinen, joten tuntuu kohuuttomalta että minä joudun maksamaan itseaihetettujen elämäntapasairauksien hoidosta. Kuvittelisi, että lääkäreillä olisi parempaakin tekemistä kuin paapoa oman tilansa aiheuttaneita ihmisiä.
Eikö ilmainen ehkäisy käy sulle? Vai mikä tässä edellisen ehdotuksessa mätti? Ei vaan sun piti päästä pätemään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.
Täällä on ollut muutama kommentti niiltä joille suotiin se ainutkertainen elämä niin ettei äiti heitä halunnut. Kannattaa etsiä ne kommentit ja sitten vaikka tutustua Romania lastenkoteihin.
Ihania pikkujalkoja tepastelemassa Romanian lastenkodeissa! Mene käymään, jos pääset jonon läpi ku siellä pikku vauveliinit revitään käsistä kun kaikki haluaa ne adoptoida ja antaa niille hyvän elämän.. Eiku... Mutta eihän Suomessa niin kävisi! Jos viidessä vuodessa Suomen adoptiomarkkinoille putkahtaisi 50 000 ei-toivottua vauvaa (joista vain osa FAS-lapsia), niin ihan helposti hoituisi kaikille uudet hyvät vanhemmat ja laadukas tulevaisuus... Eiku...
En puhuisi markkinoista adoption yhteydessä. Eihän noin paljon vauvoja syntyisi, koska osa aborteista tehdään vauvan vakavan vamman takia tai sen raiskauksen takia tai äidin vakavan sairauden takia. Eli ihan syistä. Mukavuusabortteja jäisi sitten joku määrä, en osaa sanoa minkä verran. Mutta kyllä niille lapsille löytyisi koti kaikille.
Milläs mutu-tutkimuksella sä tollaista väität että suurin osa johtuu raiskauksista? Ja ymmärränkö mä nyt oikein tuosta sun tekstistäsi, että keshitysvammaisen lapsen abortoiminen on ok? Eli sikiöillä on ihmisoikeudet, mutta ei kehitysvammaisilla? Aika härskiä... Ja mistä niille vauvoille löytyisi koti? Muista, että 10v kuluttua niitä on 100 000.
Miten niin raiskauksista? En toki vaan minun mielestäni kehitysvammaisilla on oikeus syntyä. Mutta lapsi, joka aivan varmasti kuolisi hetikohta synnyttyään on eri asia. Osa naisista kuitenkin abortoi kehitysvammaiseksi todetun lapsen. Eihän niitä lapsia noin paljon olisi kymmenen vuoden päästä, kun koko ajan heitä adotoitaisiin. Koko ajan sinne jonoihin tulee lisää ihmisiä odottamaan omaa vauvaa. Ja aivan varmasti yhä useampi päätyisi adoptioon biolasten sijasta, jos olisi mahdollista. Hyvin moni adoptoisi useammankin lapsen.
Jatkoa: Tärkeintä olisi huolehti ehkäisystä. Siinä on se konsti, jolla viattomien pienokaisten eliminointia saataisiin vähennettyä. Mitä vähemmän abortteja sen parempi.
Tässä olemme samaa mieltä. Tottakai minä pidän ensisijaisesti ehkäisyä tapana välttyä ei-toivotulta raskaudelta. Itselleni se on toiminut jo 15 vuotta ilman vahinkoja! Valitettavasti maailma ei ole täydellinen, ja uskon, että aborttien kieltämisen yhteiskunnalliset seuraukset olisivat haitallisia ihan kaikille ja toisi mukanaan useita vaikeita kysymyksiä ja ongelmia sekä eettisesti että käytännössä. Eli ensin ehkäisy, sitten jälkiehkäisy. Ikävässä tapauksessa abortti mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kieltävät abortin kaikkialla maailmassa, mutta sitten abortit kelpaavat oikein massatuotantona kun niillä saadaan tyttölapset pois perheistä? Raukat olette ihan miesten vetoleluja, ja luulette että seksiä myyvät naiset ovat pahoja. Itse suostutte muokkaamaan kehoanne ja raskauksianne täysin mielivaltaisesti miehen halun mukaan ja syrjitte vielä omaa sukupuoltanne. En ole koskaan nähnyt että kukaan tuomitsee vain tyttöihin kohdistuvia abortteja.
Te naiset ette osaa tehdä mitään järkipäätöksiä itse, vaan olette kaikessa aina jonkun muun alaisena. Miehen takia synnytetään, miehen käskystä synnytetään vain poikia. Raukat, kun eivät miehet teitä missään arvosta. :(((( Miksi feministit eivät aja poikalasten abortteja? :) Missä kiitos siitä että naiset kasvattavat kiittämätöntä ja väkivaltaista sukupuolta? Missä on KIITOS?
Eivät miehet kiellä abortteja "kaikkialla" maailmassa. Suomessakin miehet ovat hyväksyneet lain, missa abortti sallitaan. AV-palstalla miehet ovat liikuttavan yksimielisiä siitä, että heillä tulisi olla oikeus päättää naisen raskaus, jos mies sitä haluaa. Eli naisen tulisi heidän mielestään joutua pakkoabortoimaan sikiö, jos mies niin haluaa. Tyttöjä abortoivia valtoita kyllä paheksutaan aika paljonkin ja ei niitä poikalapsia synnytetä miesten käskystä vaan kulttuurillisista seikoista riippuen. Näissä maissa poikalapsi huolehtii vanhemmistaan ja eläkkeitä tai muuta vanhuuden turvaa ei ole joten ihmiset turvaavat oman vanhuutensa hankkimalla poikalapsen. Tämänkin takana oli vain se, että perheet saivat hankkia vain yhden lapsen. No, kiinalaisten on kyllä hyvä rajoittaakin väistön kasvuaan, ei siinä mitään. Tyttölapset abortoimalla se käy nopeasti, kun uusia synnyttäjiä ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.
Täällä on ollut muutama kommentti niiltä joille suotiin se ainutkertainen elämä niin ettei äiti heitä halunnut. Kannattaa etsiä ne kommentit ja sitten vaikka tutustua Romania lastenkoteihin.
Ihania pikkujalkoja tepastelemassa Romanian lastenkodeissa! Mene käymään, jos pääset jonon läpi ku siellä pikku vauveliinit revitään käsistä kun kaikki haluaa ne adoptoida ja antaa niille hyvän elämän.. Eiku... Mutta eihän Suomessa niin kävisi! Jos viidessä vuodessa Suomen adoptiomarkkinoille putkahtaisi 50 000 ei-toivottua vauvaa (joista vain osa FAS-lapsia), niin ihan helposti hoituisi kaikille uudet hyvät vanhemmat ja laadukas tulevaisuus... Eiku...
En puhuisi markkinoista adoption yhteydessä. Eihän noin paljon vauvoja syntyisi, koska osa aborteista tehdään vauvan vakavan vamman takia tai sen raiskauksen takia tai äidin vakavan sairauden takia. Eli ihan syistä. Mukavuusabortteja jäisi sitten joku määrä, en osaa sanoa minkä verran. Mutta kyllä niille lapsille löytyisi koti kaikille.
Milläs mutu-tutkimuksella sä tollaista väität että suurin osa johtuu raiskauksista? Ja ymmärränkö mä nyt oikein tuosta sun tekstistäsi, että keshitysvammaisen lapsen abortoiminen on ok? Eli sikiöillä on ihmisoikeudet, mutta ei kehitysvammaisilla? Aika härskiä... Ja mistä niille vauvoille löytyisi koti? Muista, että 10v kuluttua niitä on 100 000.
Miten niin raiskauksista? En toki vaan minun mielestäni kehitysvammaisilla on oikeus syntyä. Mutta lapsi, joka aivan varmasti kuolisi hetikohta synnyttyään on eri asia. Osa naisista kuitenkin abortoi kehitysvammaiseksi todetun lapsen. Eihän niitä lapsia noin paljon olisi kymmenen vuoden päästä, kun koko ajan heitä adotoitaisiin. Koko ajan sinne jonoihin tulee lisää ihmisiä odottamaan omaa vauvaa. Ja aivan varmasti yhä useampi päätyisi adoptioon biolasten sijasta, jos olisi mahdollista. Hyvin moni adoptoisi useammankin lapsen.
Jatkoa: Tärkeintä olisi huolehti ehkäisystä. Siinä on se konsti, jolla viattomien pienokaisten eliminointia saataisiin vähennettyä. Mitä vähemmän abortteja sen parempi.
Tässä olemme samaa mieltä. Tottakai minä pidän ensisijaisesti ehkäisyä tapana välttyä ei-toivotulta raskaudelta. Itselleni se on toiminut jo 15 vuotta ilman vahinkoja! Valitettavasti maailma ei ole täydellinen, ja uskon, että aborttien kieltämisen yhteiskunnalliset seuraukset olisivat haitallisia ihan kaikille ja toisi mukanaan useita vaikeita kysymyksiä ja ongelmia sekä eettisesti että käytännössä. Eli ensin ehkäisy, sitten jälkiehkäisy. Ikävässä tapauksessa abortti mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.
Juuri tätä tarkoitin. Ei ehkäisy oikeasti petä niin usein, kun aborttitilastoista voisi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ilmainen ehkäisy käy sulle? Vai mikä tässä edellisen ehdotuksessa mätti? Ei vaan sun piti päästä pätemään...
No sori, näen heti punaista kun joku jaksaa nillittää abrttien kustannuksista kun huomattavasti suurempi menoerä ei johdu itsehillinnän puutteen takia säärensä avaavista moraalittomista naisista, vaan itsehillinnän puutteen takia suunsa avaavista laiskoista ihmisistä. Ilmaiset e-pillerit etenkin nuorille olisi kyllä hyvä, sterilisaatio tuntuu olevan kiven alla jopa niille joilla lapsiluku on täynnä ja jotka todella sitä toivoisivat.
Miksi kukaan puoltaa aborttia koska se on MURHA! Ja niin kauan kuin murha sallitaan sitä käytetään ehkäisynä kun on niin helppoa olla raajat auki ja sitten mennä se lapsi poistamaan sisältä!!!
Tällä foorumilla yksi kertoi hymysuin miten hänelle on tehty viisi siis 5 kertaa abortti kun se on vaan niin hienoa kun on olemassa sitten vielä se yksi ehkäisykeino.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeellisessä keskeytyksessä käytetään mifepristoni 200ug 1tabl ja misoprostolia 200ug4tabl.
Yliopiston apteekin sivuilla annetaan seuraavat hinnat lääkkeille:
Mifepristoni 3kpl 118,84,-
Misoprostolia 60kpl 23,29,-Sairaalalle nämä tietenkin maksaa paljon vähemmän. Hinta on siis jokusen kympin vastaanottokulujen lisäksi. Lisäksi testataan virtsasta hcg eli raskaustesti ja klamydia-tippuritesti. Tuskin montaa euroa maksaa.
Komplisoituneesta tuleekin eri hinta (tulehdus, ei tyhjene ja päädytään kaavintaan tms).
Ei se saraalan ylläpitäminen mitään ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on yhtä järkevä kuin kysyä vaikkapa kuolemantuomion vastustajalta miten hänen elämäänsä haittaa sarjamurhaajien tappaminen.
Juuri näin. Mutta täällä ihmiset ajattelevat vain itseään ja omaa elämäänsä.
Eivätpä vaan raskaana olevaa naista. Hänen elämänsä on mulle paljon arvokkaampi, kuin sellainen limaklöntin elämä, jos se siihen päättyy.
Saavatko naiset siis tietää raskaudesta jo ennen kuin munasolu on kohdussa? Nimittäin siinä ensimmäisinä jakaantumispäivinä voisi puhua klöntistä, tosin ei limasellaisesta. Ymmärtääkseni nykyisinkin raskaus selviää aikaisintaankin vasta silloin, kun alkio on jo kovaa vauhtia kehittymässä ja ihan oikea elollinen ja elävä ihmisalku.
terkuin vanhamummo
Vierailija kirjoitti:
Terve.
Tässä molempien vanhempien vihaama lapsi vakavine mielenterveysongelmineen. Olen tullut yhteiskunnalle maksamaan moninkertaisesti aborttiin verrattuna. Istun kotona yksin joulut ym. Luuletteko, että nautin tästä?
Minut on elvytetty itsemurhayritysten jälkeen ja palaan sairaalasta tyhjään kotiin.Toissa viikolla kävin kamalassa rahapulassa kirkon diagonilta ostolapun kauppaan. Hän vielä kertoi, miten iloinen minun tulee olla elämänlahjasta.
Menin mykäksi.
Provo ei ole! Elämä ei ole todellakaan mikään lahja aina...
Miten tämä kuuluu aiheeseen? Kyllähän vanhemmillasi on ollut oikeus abortoida sinut. Ei ole kenenkään muun vika, ettei sitä tehty, kuin sinun vanhempiesi. Vanhempiasi voit syyttää, et ihmistä joka ei hyväksy aborttia. Kun sen kerran Suomessa kuitenkin jokainen haluava saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.Jos asia ei kuulu muille kuin naiselle itselleen, nainen voi sitten maksaa abortin ihan itse.
Kuuluuko lasten hankkiminen ja kasvattaminen ulkopuolisille? Eikö? Siinä tapauksessa lapsilisät ja muut tuet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitin. Ei ehkäisy oikeasti petä niin usein, kun aborttitilastoista voisi päätellä.
Juu, no mutta oikea lääke on valistus ja helposti saatavilla olevat ehkäisyvälineet. Ei naisten rankaiseminen ei-toivotulla lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.Ketuttaa vaan se viattomien murhaaminen. Entäs jos joka työpaikalta valittaisiin vuosittain 5 epäsuosituinta ja ammuttais torilla? Sekö olisi ihan fine? Kätevä tapa poistaa liikakansoitusta ja työttömyysongelmaa...
Ketään ei mur*ata abortissa, vaan sikiö poistetaan kohdusta. Opettele ihmisen ja sikiön ero.
Joo, ja jos tulisin raskaaksi se olikin viimeinen viikko milloin kokisin että voisin tehdä abortin.
Oletko koskaan kuullut kun vastsyntynyt itkee vierotusoireitaan? On aika pysäyttävää.