Kerro nyt ihmeessä abortin intomielinen kieltäjä, miten toisten naisten abortit vaikuttavat elämääsi?
Minua ei näet kiinnosta pätkän vertaa jonkin toisen naisen abortti.
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millö tavalla nainen muuttuu moraalittomaksi, jos hän ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi? Näin käy Suomessa tuhansille naisille vuodessa. Jokainen näistä naisista olisi toivonut, että hänen käyttämänsä ehkäisy toimisi.
Rankaisuna ehkäisyn toimimattomuudesta nainen joutuu käymään läpi henkisesti raskaan ja kivuliaan aborttiprosessin. Samalla, kun muut samaa ehkäisyä käyttäneet ja jopa naisen puoliso voivat jatkaa elämäänsä normaalisti.
Jokainen nainen osaa laskea päivät milloin on mahdollista tulla raskaaksi. Vaikka käyttää ehkäisyä ja ei halua lasta niin voi pidättäytyä yhdynnästä noina päivinä. Ei ole vaikeeta.
Ehkäisyn seurauksena minulla ei ole vieläkään mitään hajua koska ovuloin. Saatikka että sen olisi tiennyt kierukan aikana.
No sitten pitää olla ilman yhdyntää jos ei ole valmis lapseen. Tai käytät tupla ehkäisyä. Tai olet ilman yhdyntää. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus.
Mene nyt hevon v...n neuvoinesi! Puhut koko ajan jostain tuplaehkäisystä kuin mikäkin maailman kaikkien asioiden tietäjä ja hallitsija! Minä ainakin haluan sekstailla oman aviomieheni kanssa ihan niin paljon kuin haluan, jos vieläkin liki kuusikymppisenä tulisin raskaaksi, niin se olisi aivan aborttitoimenpide edessäni olisipa käytössä olleet vaikkapa triplaehkäisimet, ja ihan kuules sulta ei kysyttäisi sitäkään, että pidä vaan itse omat jalkasi ristissä tai munat pöksyissä tai vain omissa käsissäsi, jos olet mies!
No minulle on ihan sama kuinka monta aborttia teet kunhan maksat itse sen mitä se oikeesti maksaa eli n. 1500€.
Niin, mulle on ihan sama kuinka monta röökiä joku polttaa, kunhan maksaa itse sen syöpähoitoitonsa. Mulle on ihan sama kuinka paljon joku juopottelee, kunhan maksaa itse kirroosihoitonsa ja maksansiirtonsa. Mulle on aivan sama jos joku ylensyö ja hankkiutuu ylipainoiseksi, kunhan maksaa itse sydän- ja verisuonitautinsa hoidot ja vatsalaukunpienennysleikaukset. Mulle on ihan sama, jos joku ääliö teini juo itselleen alkoholimyrkytyksen, kunhan maksaa itse oman vatsahuuhtelunsa. Mulle on ihan sama jos joku ajaa moottoripyörällä, kunhan itse maksaa hoitokustannuksensa kun ajaa lätäkköön ja suistuu tieltä. Mulle on ihan sama jos joku päättää haluta lapsen, kunhan maksaa itse synnytyksensä ja lapsensa kustannukset. Mulle on ihan sama jos joku harrastaa retkeilyä, kunhan maksaa itse oman etsintänsä jos eksyy....Tätä listaa voi jatkaa niin pitkälle kuin haluaa. Listan loputtua ei vaan olisi enää jälkeäkään julkisesta terveydenhuollosta eikä hyvinvointivaltiosta.
Niin, ihmisen pitäisi ottaa enemmän vastuuta itsestään eikä vain perseillä ja odottaa että yhteiskunta maksaa kaiken.
Se näissä aborttikeskusteluissa on ongelmallista, että kyse on ihmiselämän alkamisesta, jonka absoluuttista syntypistettä ei ole olemassa tai se pitää sopimuksin sopia moraalisin ym perustein. Lääketiede ei voi yksiselitteisesti vastata missä vaiheessa ihminen on ihminen. Toisaalta ihmisarvo ei myöskään olla kiinni siitä, haluaako biologinen vanhempi ihmisyksilön olemassaoloa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.
Täällä on ollut muutama kommentti niiltä joille suotiin se ainutkertainen elämä niin ettei äiti heitä halunnut. Kannattaa etsiä ne kommentit ja sitten vaikka tutustua Romania lastenkoteihin.
Ihania pikkujalkoja tepastelemassa Romanian lastenkodeissa! Mene käymään, jos pääset jonon läpi ku siellä pikku vauveliinit revitään käsistä kun kaikki haluaa ne adoptoida ja antaa niille hyvän elämän.. Eiku... Mutta eihän Suomessa niin kävisi! Jos viidessä vuodessa Suomen adoptiomarkkinoille putkahtaisi 50 000 ei-toivottua vauvaa (joista vain osa FAS-lapsia), niin ihan helposti hoituisi kaikille uudet hyvät vanhemmat ja laadukas tulevaisuus... Eiku...
En puhuisi markkinoista adoption yhteydessä. Eihän noin paljon vauvoja syntyisi, koska osa aborteista tehdään vauvan vakavan vamman takia tai sen raiskauksen takia tai äidin vakavan sairauden takia. Eli ihan syistä. Mukavuusabortteja jäisi sitten joku määrä, en osaa sanoa minkä verran. Mutta kyllä niille lapsille löytyisi koti kaikille.
Milläs mutu-tutkimuksella sä tollaista väität että suurin osa johtuu raiskauksista? Ja ymmärränkö mä nyt oikein tuosta sun tekstistäsi, että keshitysvammaisen lapsen abortoiminen on ok? Eli sikiöillä on ihmisoikeudet, mutta ei kehitysvammaisilla? Aika härskiä... Ja mistä niille vauvoille löytyisi koti? Muista, että 10v kuluttua niitä on 100 000.
Siis miten voi perustella että abortti hyvästä syystä on ok mutta "hupiabortti" ei? Eli siis raskaus, synnytys ja lapsi olisi hyvä juttu ihmiselle, joka ei osaa edes ehkäisystä yrittää huolehtia? Eli jälleen kerran synnytys = rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.
Täällä on ollut muutama kommentti niiltä joille suotiin se ainutkertainen elämä niin ettei äiti heitä halunnut. Kannattaa etsiä ne kommentit ja sitten vaikka tutustua Romania lastenkoteihin.
Ihania pikkujalkoja tepastelemassa Romanian lastenkodeissa! Mene käymään, jos pääset jonon läpi ku siellä pikku vauveliinit revitään käsistä kun kaikki haluaa ne adoptoida ja antaa niille hyvän elämän.. Eiku... Mutta eihän Suomessa niin kävisi! Jos viidessä vuodessa Suomen adoptiomarkkinoille putkahtaisi 50 000 ei-toivottua vauvaa (joista vain osa FAS-lapsia), niin ihan helposti hoituisi kaikille uudet hyvät vanhemmat ja laadukas tulevaisuus... Eiku...
En puhuisi markkinoista adoption yhteydessä. Eihän noin paljon vauvoja syntyisi, koska osa aborteista tehdään vauvan vakavan vamman takia tai sen raiskauksen takia tai äidin vakavan sairauden takia. Eli ihan syistä. Mukavuusabortteja jäisi sitten joku määrä, en osaa sanoa minkä verran. Mutta kyllä niille lapsille löytyisi koti kaikille.
Milläs mutu-tutkimuksella sä tollaista väität että suurin osa johtuu raiskauksista? Ja ymmärränkö mä nyt oikein tuosta sun tekstistäsi, että keshitysvammaisen lapsen abortoiminen on ok? Eli sikiöillä on ihmisoikeudet, mutta ei kehitysvammaisilla? Aika härskiä... Ja mistä niille vauvoille löytyisi koti? Muista, että 10v kuluttua niitä on 100 000.
Miten niin raiskauksista? En toki vaan minun mielestäni kehitysvammaisilla on oikeus syntyä. Mutta lapsi, joka aivan varmasti kuolisi hetikohta synnyttyään on eri asia. Osa naisista kuitenkin abortoi kehitysvammaiseksi todetun lapsen. Eihän niitä lapsia noin paljon olisi kymmenen vuoden päästä, kun koko ajan heitä adotoitaisiin. Koko ajan sinne jonoihin tulee lisää ihmisiä odottamaan omaa vauvaa. Ja aivan varmasti yhä useampi päätyisi adoptioon biolasten sijasta, jos olisi mahdollista. Hyvin moni adoptoisi useammankin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin raiskauksista? En toki vaan minun mielestäni kehitysvammaisilla on oikeus syntyä. Mutta lapsi, joka aivan varmasti kuolisi hetikohta synnyttyään on eri asia. Osa naisista kuitenkin abortoi kehitysvammaiseksi todetun lapsen. Eihän niitä lapsia noin paljon olisi kymmenen vuoden päästä, kun koko ajan heitä adotoitaisiin. Koko ajan sinne jonoihin tulee lisää ihmisiä odottamaan omaa vauvaa. Ja aivan varmasti yhä useampi päätyisi adoptioon biolasten sijasta, jos olisi mahdollista. Hyvin moni adoptoisi useammankin lapsen.
Jatkoa: Tärkeintä olisi huolehti ehkäisystä. Siinä on se konsti, jolla viattomien pienokaisten eliminointia saataisiin vähennettyä. Mitä vähemmän abortteja sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Huh ei näihin ketjuihin jaksa pitkästi vastata, kohta taas poistetaan. Kiitos kun taas halutaan tehdä selväksi, ettei abortista ole mitään eettisiä kysymyksiä pohdittavaksi, on vain puolesta ja vastaan asetelma. Emme esimerkiksi saa asian yhteydessä pohtia missä vaiheessa sikiö on vauva vaikka rv 36 se on kaikkien mielestä vauva. Emme myöskään pohdi kuinka yhteiskuntana pyrkisimme entistä tehokkaammin ehkäisemään ei toivottuja raskauksia ja vähentää aborttien määrää koska aborteissa ei ole ikinä mitään moraalisesti väärää eikä yksikään nainen kärsi jälkeenpäin abortista tai jos kärsii niin oma vika, valistus ja keskustelu ei olisi ollut parempaa. Itsekin näemmä kannatan 11-vuotiaiden raiskausta, niinhän juuri sanoin....
No esimerkiksi siinä vaiheessa kun sikiö saattaisi selvitä äidin ruumiin ulkopuolella. Nuorin syntynyt ja selvinnyt yksilö on käsittääkseni ollut 20 rv:lla. Siksi suhtaudun aika nihkeästi rv 16 jälkeen tehtyihin abortteihin ja toki se olisi hyvin toivottavaa että homma hoidettaisiin viimeistään 12rv:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lakisääteinen abortointi kiellettäisiin Suomessa, niin se kyllä vaikuttaisi muihinkin, koska naiset tekisivät sen kuitenkin jollakin keinoin tai sitten nössöimmät alistuisivat vastentahtoisiin raskauksiensa jatkumisiin ja pakkosynnyttämiseen!
Lapsiperheköyhyys vain lisääntyisi, ja elämän laatu syöksyisi alamäkeen kaikella tavalla, kun torppa täyttyisi taasen näistä ei-toivotuista mukuloista.
Ei abortteja kielletä. Tämä laki on nyt saatu ja takaisinpäin ei mennä, mutta sitä moni vastustaa, että aborttioikeutta laajennettaisiin.
En kannata aborttia, mutta ei sitä voi kieltääkään. Voi kun ihmiset näkis asioita vähän kokonaisemmin.
En myöskään kannata, että aborttia käytetään ehkäisynä.
Mutta kun asian päätöksen tekee ao.
Taitaa olla niin, että täällä palstalaisille on monelle tehty abortti. REn tuomitse asiaa, mutta kun se oma kokemus ei ole totuus koko asiasta.
Samaa mieltä. Ja nämä aggressiiviset viestit kielii syyllisyydestä. Ymmärrän, eihän sitä ihminen muuten selviä tuollaisesta, pakko olla vahvat defensit.
Tsemppiä abortin tehneillekin, toivottavasti tiedätte että Jeesus antaa tämänkin synnin anteeksi <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko tuohon taas ollenkaan. Biologinen lisääntymisen tarve ja naisen halu kokea raskaus ja synnytys sekä parin halu saada omia jälkeläisiä yhdessä ei tule katoamaan mihinkään vaikka markkinat yhtäkkiä tulvisivat ei-toivottuja lapsia. En ainakaan itse haluaisi adoptiolasta, vaan nimenomaan oman lapsen rakastamani miehen kanssa. En usko, että voisin rakastaa jonkun toisen lasta tavalla jolla lapsen tulisi olla rakastettu. Enkä usko olevani ainoa laatuani.
Onko kukaan käynyt Berliinin lääketieteenmuseossa? Siellä on oikeat sikiöt purkeissa kehitysvaiheittain. Oli aika pysäyttävä.
Siksi, koska puolustuskyvyttömän ihmisen tappaminen on väärin ihan riippumatta siitä, vaikuttaako se minun elämääni vai ei.
Vierailija kirjoitti:
On tää ihmeellistä, en ymmärrä miksi joku voi vastustaa aborttia. Usein abortille on hyvät järkevät syynsä, toki harmillisia nämä tapaukset, joissa aborttia käytetään ehkäisykeinona, kun toistuvasti tahallaan jätetään kortsut ym käyttämättä.
Vanhemmilla/naisella ei välttämättä ole sellaista taloudellista tai sosiaalista tilannetta, että lapsi kannattaa pitää. Tai sitten voikin olla hyvä tilanne, mutta ihmiset eivät vaan yksinkertaisesti halua lasta, niin on ihan fine tehdä abortti. Myös perinnölliset sairaudet ja äidin terveyden vaarantuminen raskauden takia ovat tärkeitä syitä keskeyttää raskaus. Ja tietysti kaikkien raiskaustapauksien kohdalla luonnollisestikin jokaisen tulisi ymmärtää, miksi abortti on täysin hyväksyttävä ratkaisu.
Enpä oo koskaan abortin vastustajalta kuullut hyvää vastausta sille, miksi raiskatun pitäisi pitää lapsi. Sitä en kiellä, että jotkut raiskatut haluavatkin pitää lapsen, mutta jos eivät halua, niin miksi heille abortti olisi moraaliton teko? Ihan sekoporukkaa aborttien vastustajat.
Sanoit itsekin, että on myös vastuuttomia ihmisiä. He kerran toisensa jälkeen tekevät abortin, kun ovat aineissa eivätkä edes jaksa välittää ehkäisystä. Minusta pitäisi panostaa, että he saisivat elämänhallintansa kuntoon. En usko nämäkään tyttö/naisressut riemusta kiljuen aborttiin menevät. Lätökohtaisesti abortti on surullinen asia, vaikka ymmärränkin, että joskus niitä on "pakko" tehdä. Mutta se ei tee asiasta hyvää, ja siksi vastustan aborttia sinänsä, vaikka kannatankin aborttioikeutta.
Ei ole mustavalkoisia nämä asiat, vaan hyvin monikerroksisia ja vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millö tavalla nainen muuttuu moraalittomaksi, jos hän ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi? Näin käy Suomessa tuhansille naisille vuodessa. Jokainen näistä naisista olisi toivonut, että hänen käyttämänsä ehkäisy toimisi.
Rankaisuna ehkäisyn toimimattomuudesta nainen joutuu käymään läpi henkisesti raskaan ja kivuliaan aborttiprosessin. Samalla, kun muut samaa ehkäisyä käyttäneet ja jopa naisen puoliso voivat jatkaa elämäänsä normaalisti.
Jokainen nainen osaa laskea päivät milloin on mahdollista tulla raskaaksi. Vaikka käyttää ehkäisyä ja ei halua lasta niin voi pidättäytyä yhdynnästä noina päivinä. Ei ole vaikeeta.
Ehkäisyn seurauksena minulla ei ole vieläkään mitään hajua koska ovuloin. Saatikka että sen olisi tiennyt kierukan aikana.
No sitten pitää olla ilman yhdyntää jos ei ole valmis lapseen. Tai käytät tupla ehkäisyä. Tai olet ilman yhdyntää. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus.
Mene nyt hevon v...n neuvoinesi! Puhut koko ajan jostain tuplaehkäisystä kuin mikäkin maailman kaikkien asioiden tietäjä ja hallitsija! Minä ainakin haluan sekstailla oman aviomieheni kanssa ihan niin paljon kuin haluan, jos vieläkin liki kuusikymppisenä tulisin raskaaksi, niin se olisi aivan aborttitoimenpide edessäni olisipa käytössä olleet vaikkapa triplaehkäisimet, ja ihan kuules sulta ei kysyttäisi sitäkään, että pidä vaan itse omat jalkasi ristissä tai munat pöksyissä tai vain omissa käsissäsi, jos olet mies!
No minulle on ihan sama kuinka monta aborttia teet kunhan maksat itse sen mitä se oikeesti maksaa eli n. 1500€.
Niin, mulle on ihan sama kuinka monta röökiä joku polttaa, kunhan maksaa itse sen syöpähoitoitonsa. Mulle on ihan sama kuinka paljon joku juopottelee, kunhan maksaa itse kirroosihoitonsa ja maksansiirtonsa. Mulle on aivan sama jos joku ylensyö ja hankkiutuu ylipainoiseksi, kunhan maksaa itse sydän- ja verisuonitautinsa hoidot ja vatsalaukunpienennysleikaukset. Mulle on ihan sama, jos joku ääliö teini juo itselleen alkoholimyrkytyksen, kunhan maksaa itse oman vatsahuuhtelunsa. Mulle on ihan sama jos joku ajaa moottoripyörällä, kunhan itse maksaa hoitokustannuksensa kun ajaa lätäkköön ja suistuu tieltä. Mulle on ihan sama jos joku päättää haluta lapsen, kunhan maksaa itse synnytyksensä ja lapsensa kustannukset. Mulle on ihan sama jos joku harrastaa retkeilyä, kunhan maksaa itse oman etsintänsä jos eksyy....Tätä listaa voi jatkaa niin pitkälle kuin haluaa. Listan loputtua ei vaan olisi enää jälkeäkään julkisesta terveydenhuollosta eikä hyvinvointivaltiosta.
Niin, ihmisen pitäisi ottaa enemmän vastuuta itsestään eikä vain perseillä ja odottaa että yhteiskunta maksaa kaiken.
Hyvä sinun on huudella kun yhteiskunta maksoi jo vanhempiesi teoista eli sinusta.
Abortit maksavat yhteiskunnalle vuosittain n. 15 000 000 €. Kannattaisi subventoida ehkäisyä ja antaa abortin hakijoille kaupan päälle sterilointi. Lääkäreillä on kyllä tarpeellisiakin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan käynyt Berliinin lääketieteenmuseossa? Siellä on oikeat sikiöt purkeissa kehitysvaiheittain. Oli aika pysäyttävä.
Heurekassa oli muutama vuosi sitten se ihmisnäyttely, kävin katsomassa. Ei ollut kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei näet kiinnosta pätkän vertaa jonkin toisen naisen abortti.
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.Ketuttaa vaan se viattomien murhaaminen. Entäs jos joka työpaikalta valittaisiin vuosittain 5 epäsuosituinta ja ammuttais torilla? Sekö olisi ihan fine? Kätevä tapa poistaa liikakansoitusta ja työttömyysongelmaa...
No eikö ketuta viattomien hyväksikäyttö? Puolustatte ennemmin syntymätöntä klönttiä, kuin esim. 11-vuotiasta raskaaksi tullutta tyttöä. Kuvottavaa!!
11-vuotias raskaaksi tullut tyttö on aivan eri asia kuin 99% aborttitapauksista. 11-vuotiaan hyväksikäyttö kuuluu muiden raiskaustapausten kanssa marginaaliseen vähemmistöön aborteista. Heille sen voi hyvin suoda, jos psyyke ei kestä siitä seurannutta raskautta.
No yhtä lailla siinä se ”viaton murhataan” kuin 20v kännipanon seurauksena tehdyssä abortissa. Miten voit hyväksyä sen vaan tietyissä tapauksissa.
Kännipanossa raskaaksi tullut on itse vastuussa omasta virheestään. Raiskattu tai hyväksikäytetty ei ole itse syyllinen omaan raskauteensa. Siinä on vissi ero.
Eli mielestäsi seksiä haluavaa naista tulee rangaista lapsella? Siitåhån abortin vastustamisessa on kyse.
Ja etkö ymmärrå ettå kännipanija kantaa vastuunsa ja tekee abortin. Asia hoidettu eikä se kuulu sinulle mitään.
Miten muuten ei koskaan puhuta lapsen isän osuudesta huolehtia omasta lapsestaan? Eihän nainen yksin sitå seksiå harrasta ja raskaudu. Yhtä saastainen paneskelija se mieskin on ja vastuussa teostaan ja seurauksesta. Abortin tilalle ehdotetaan adoptiota. Miksi ihneessä? Miksi mies ei ota yksin huolehdittavakseen omaa lasta, ei kanna vastuuta? No kun on se opiskelu kesken ja työura on vasta lähtenyt käyntiin ja ei tunne olevansa valmis isäksi ja talousasiat ei ole kunnossa ja yhteiselämä laosen äidin kanssa on loppu ja haluan elää vapaata elämää
... niinpä.No periaatteessa kyllä jos on ei TAJUA EHKÄISYÄ KÄYTTÄÄ!!
Eli vastustat sinulle tuntemattomien naisten abortteja siksi ettå he saavat synnistään rangaistuksen. Kysymys ei ole ollenkaan ihmiselämän kunnioittanisesta. Ei tietenkään.
Ei vaan siitä kun ovat idiootteja.
Millainen idiootti luulee kitkevänsä idiotian maailmasta? Vieläpä noin kätevällä keinolla, että pakottaa nämä lisääntymään?
Haluan nimenomaan että ne käyttää sitä ehkäisyä että ne EI lisäänny!
Tiedän useamman aborttiin päätyneen naisen, eikä kenellekään heistä abortti ollut mikään jälkiehkäisy, vaan jotain oli mennyt vikaan ja lopputulos oli valitettava. Ei kukaan heistä suhtautunut hommaan välinpitämättömästi, vaan olivat pahoillaan tilanteesta. Se on kuitenkin fyysisesti ja henkisesti raskas kokemus, joten kyllä sen ehkäisyn käyttö on paljon helpompaa. Aina kaikki vaan ei mene niin kuin Strömsössä. Kukaan ei kuitenkaan päätöstään katunut.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on yhtä järkevä kuin kysyä vaikkapa kuolemantuomion vastustajalta miten hänen elämäänsä haittaa sarjamurhaajien tappaminen.
Juuri näin. Mutta täällä ihmiset ajattelevat vain itseään ja omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miltähän näytti rv 7? (= Alkio 5 viikon ikäinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on yhtä järkevä kuin kysyä vaikkapa kuolemantuomion vastustajalta miten hänen elämäänsä haittaa sarjamurhaajien tappaminen.
Juuri näin. Mutta täällä ihmiset ajattelevat vain itseään ja omaa elämäänsä.
Eivätpä vaan raskaana olevaa naista. Hänen elämänsä on mulle paljon arvokkaampi, kuin sellainen limaklöntin elämä, jos se siihen päättyy.
Abortti voi olla rangaistava teko siinä missä murhakin. Suomessa ei ole. Tällä hetkellä.