Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro nyt ihmeessä abortin intomielinen kieltäjä, miten toisten naisten abortit vaikuttavat elämääsi?

Vierailija
22.09.2018 |

Minua ei näet kiinnosta pätkän vertaa jonkin toisen naisen abortti.
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.

Kommentit (262)

Vierailija
141/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin vastustajalle tulee paha mieli jos kaikki eivät elä niinkuin hän haluaa 😖

Kyse on vain kontrollista ja vallan tunteesta.

He ovat sukua niille, jotka eivät hyväksy homoja/lihavia/sinisävyisiä/punatukkaisia/..

Vierailija
142/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.

Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma. Selibaatti ainut.

Entä spontaanit abortoitumiset? Onko nekin murhia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttipäätös lisäksi tehdään ihme tunnekuohussa, eikä lapsen pitämiseen yleensä saa terveydenhuollosta tukea.

Mä tiedän todella monta aborttia harkinnutta vanhempaa, jotka ovat vauvan saatuaan olleet iloisia siitä, etteivät tehneet sitä.

Kappas vaan totta kai he ovat iloisia. He saivat itse valita.

Eikö sun mielestä sitten jokainen aikuinen, normaalijärjellä varustettu äiti saa itse valita?

No niin. Kommentoija tiesi pari naista jotka ovat raskaaksi tultuaan pohtinut abortin ja vauvan pitämisen välillä. Päätyneet pitämään vauvan ja ovat sen synnyttyä olleet iloisia. Koska alunperin PÄÄTTIVÄT pitää vauvan. Se ei tarkoita sitä, että nainen joka haluaa abortoida, mutta joka kuitenkin pakotetaan synnyttämään, on lopulta iloinen että vauva tuli maailmaan. Itse voisin kuvitella, että saattaisin tunnekuohuissani päätyä vihaamaan sekä vauvaa että itseäni ja yhteiskuntaa joka pakotti minut siihen. Mahdollisesti se johtaisi mt-ongelmiin myös jatkossa.

Vierailija
144/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.

Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma. Selibaatti ainut.

Entä spontaanit abortoitumiset? Onko nekin murhia?

Ei kun ne on niitä joista jumala ei tykännytkään.

Vierailija
145/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes yritetty olla tulematta raskaaksi?

Eli raiskauksen uhrin pitää vaatia kondomia? Vai pitääkö kaikkien naisten syödä pillereitä teini-iästä lähtien? Ettei vaan tule raskaaksi jos vaikka sattuu tulemaan raiskatuksi?

Entä sitten toivotut, sairaat lapset, jotka eläisivät ehkä pari erittäin tuskallista tuntia syntymänsä jälkeen?

Kaveri joutui keskeyttämään raskauden, kun vauvallaan oli kaikki sisäelimet vartalon ulkopuolella. Vauva olisi selvinnyt syntymäänsä asti ja kokenut sitten tuskallisen kuoleman. Vain sadisti voisi synnyttää sellaisen vauvan.

Vierailija
146/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asia ei kuulu muille kuin naiselle itselleen, nainen voi sitten maksaa abortin ihan itse.

Hölmö kommentti. Ei se paljon mitään omakustanteisesti maksaisi, etenkään lääkkeellisesti tehtynä, mikä on yleisintä. Veikkaan että kaavinta ns. yksityisesti jäisi alle tonnin.

Ei mitään lapsen elatukseen verrattuna.

Siinä maksaa myös kahden lääkärin palkkio ja hoitajien työ.

Jos yhteiskunnan rahoista on huolissaan kannattaa vain poistaa henkilökunta yhtälöstä ja laittaa reseptivapaana apteekkiin.

a) ei se silti paljon maksa, lausuntojen kirjoittamiset, sama kuin ajokorttia varten, mitä se nyt onkaan.

b) ei se nytkään potilaalle ilmaista ole, vaan tulee lasku niin kuin kaikista muistakin toimenpiteistä.

Vierailija
147/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut muutama kommentti niiltä joille suotiin se ainutkertainen elämä niin ettei äiti heitä halunnut. Kannattaa etsiä ne kommentit ja sitten vaikka tutustua Romania lastenkoteihin.

Ihania pikkujalkoja tepastelemassa Romanian lastenkodeissa! Mene käymään, jos pääset jonon läpi ku siellä pikku vauveliinit revitään käsistä kun kaikki haluaa ne adoptoida ja antaa niille hyvän elämän.. Eiku... Mutta eihän Suomessa niin kävisi! Jos viidessä vuodessa Suomen adoptiomarkkinoille putkahtaisi 50 000 ei-toivottua vauvaa (joista vain osa FAS-lapsia), niin ihan helposti hoituisi kaikille uudet hyvät vanhemmat ja laadukas tulevaisuus... Eiku...

Vierailija
148/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin riepoo nää pyhimys eetikot täällä vinkumassa jostain alkion oikeuksista. Kyllä se on pienempi juttu laittaa alkio ulos kuin vauva, jolle ei ole luvassa ihmisarvoista elämää. Pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta, vilua ja nälkää.

Vierailija
149/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no yhtähyvin voitaisiin kieltää miesten masturbointi/laukeaminen muualle kuin naisen emättimeen, kun siittiöt ovat perimmäinen alkusyy raskaudelle! Voi mitä ihania lapsia heistä kaikista olisikaan voinut syntyä jos heille olisi annettu mahdollisuus!

-Samahan se on miten tätä asiaa katsoo. Idiootit kun ei ymmärrä että jokaisella on valta kehoonsa. (Kunnes vatsassa kasvava sikiö on tullut tiettyyn mittaansa tietenkin.)

Vierailija
150/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asia ei kuulu muille kuin naiselle itselleen, nainen voi sitten maksaa abortin ihan itse.

Hölmö kommentti. Ei se paljon mitään omakustanteisesti maksaisi, etenkään lääkkeellisesti tehtynä, mikä on yleisintä. Veikkaan että kaavinta ns. yksityisesti jäisi alle tonnin.

Jos yhteiskunnan rahoista on huolissaan kannattaa vain poistaa henkilökunta yhtälöstä ja laittaa reseptivapaana apteekkiin.

a) ei se silti paljon maksa, lausuntojen kirjoittamiset, sama kuin ajokorttia varten, mitä se nyt onkaan.

b) ei se nytkään potilaalle ilmaista ole, vaan tulee lasku niin kuin kaikista muistakin toimenpiteistä.

On siinä välissä myös ultraamista ja pissatestiä. Myönnän ettei minulla ole kattavaa tietoa. Olisiko täällä joku?

Vierailija
151/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ei näihin ketjuihin jaksa pitkästi vastata, kohta taas poistetaan. Kiitos kun taas halutaan tehdä selväksi, ettei abortista ole mitään eettisiä kysymyksiä pohdittavaksi, on vain puolesta ja vastaan asetelma. Emme esimerkiksi saa asian yhteydessä pohtia missä vaiheessa sikiö on vauva vaikka rv 36 se on kaikkien mielestä vauva. Emme myöskään pohdi kuinka yhteiskuntana pyrkisimme entistä tehokkaammin ehkäisemään ei toivottuja raskauksia ja vähentää aborttien määrää koska aborteissa ei ole ikinä mitään moraalisesti väärää eikä yksikään nainen kärsi jälkeenpäin abortista tai jos kärsii niin oma vika, valistus ja keskustelu ei olisi ollut parempaa. Itsekin näemmä kannatan 11-vuotiaiden raiskausta, niinhän juuri sanoin....

Vierailija
152/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan vain myöhäisillä viikoilla tehtyjä abortteja sekä ns. hupiabortteja, joita jotkut käyttävät ehkäisyn sijaan. Madonna on näiden kummankin edellämainitun raivokas puolustaja enkä ymmärrä häntä tässä asiassa lainkaan.

Kaikissa muissa tapauksissa hyväksyn abortin. Sen tekemiseen on yleensä painavat syyt. Ne, jotka miettivät, pitäisikö sittenkin pitää yllätysvauva, niin suosittelen pitämään. He harvoin katuvat. Sen sijaan alaikäiset, raiskatut, 10 lapsen äidit, vaikeavammaista odottavat ym. teettäköön abortin kuten tähänkin asti. Maailma ei kaipaa yhtään ei-toivottua lasta eikä myöskään hengenvaarallisia henkarilla tms. tehtyjä puoskariabortteja.

Vierailija
153/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin riepoo nää pyhimys eetikot täällä vinkumassa jostain alkion oikeuksista. Kyllä se on pienempi juttu laittaa alkio ulos kuin vauva, jolle ei ole luvassa ihmisarvoista elämää. Pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta, vilua ja nälkää.

Kermaperse suomalainen puhuu vilusta ja nälästä. Jos niille joilla asiat on tosi huonosti annettaiskin lupa aborttiin niin vielä jää ne joilla asiat ei oo huonosti. Ne jotka miettii miten sijoittaa turvaistuin autoon.

Vierailija
154/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että äitini olisi tehnyt mun kohdalla abortin ja en tunne äitiäni kohtaan muuta kuin syvää katkeruutta ja vihaa

Aivan samat tuntemukset. Äitini on kertonut kuinka synnyttyäni olin maannut vauvasängyssä ja tuijottanut äitiäni vihaisena, joten hän oli vain kääntänyt selän minulle ja odottanut että hoitajat hakevat minut pois.

Koko lapsuus oli yhtä taistelua, koska tiesin ettei äiti halunnut minua ja hänen oma elämänsä oli kamalaa minun takiani. Oli yksin, nuori ja rahaton.

Jouduin muuttamaan 16 vuotiaana kotoa pois ja kärvistellä itsekin köyhyydessä ilman mitään tukea.

Kiitos siis äiti, kun synnytti minut ja jätit yksin 👏

No mutta abortin vastustajat ovat onnellisia kun sinä synnyit tähän maailmaan tepastelemaan pikkujalkoinesi, eikä sosiaaliset ongelmasi tai huonot lähtökohdat elämääsi ole enää heidän ongelmansa. Niin mieltä lämmittävä ja empaattista.

Sepä se :) Älytöntä.

Vierailija
155/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että äitini olisi tehnyt mun kohdalla abortin ja en tunne äitiäni kohtaan muuta kuin syvää katkeruutta ja vihaa

Aivan samat tuntemukset. Äitini on kertonut kuinka synnyttyäni olin maannut vauvasängyssä ja tuijottanut äitiäni vihaisena, joten hän oli vain kääntänyt selän minulle ja odottanut että hoitajat hakevat minut pois.

Koko lapsuus oli yhtä taistelua, koska tiesin ettei äiti halunnut minua ja hänen oma elämänsä oli kamalaa minun takiani. Oli yksin, nuori ja rahaton.

Jouduin muuttamaan 16 vuotiaana kotoa pois ja kärvistellä itsekin köyhyydessä ilman mitään tukea.

Kiitos siis äiti, kun synnytti minut ja jätit yksin 👏

Ymmärrän niin. Sama kokemus. Moninkertainen hylkääminen ja raskas elämä. En soisi kenellekään. Mieluummin abortoitu.

Tämäpä tämä. En ymmärrä miksi kukaan , varsinkaan mies, ryhtyisi vastustamaan abortteja.

Mitä monelle vauvalle tapahtuisi jos ihmiset pakotettaisiin synnyttämään, ilman omaan tahtoa? Tai niille naisille? Apua. Mielenterveysongelmat ainakin räjähtäisivät 400%

Vierailija
156/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketuttaa vaan se viattomien murhaaminen. Entäs jos joka työpaikalta valittaisiin vuosittain 5 epäsuosituinta ja ammuttais torilla? Sekö olisi ihan fine? Kätevä tapa poistaa liikakansoitusta ja työttömyysongelmaa...

Älä ole lapsellinen, tuo on täysin eri asia. Abortissa vastakkain on kaksi tärkeää perustavanlaatuista ihmisoikeutta, naisen oikeus päättää omasta ruumiistaan ja sikiön oikeus jatkaa kehittymistä ihmiseksi. Kenen itsemääräämisoikeus on tuossa sinun esimerkissäsi toisessa vaakakupissa?

Parempi vertaus olisi, saisiko aikuisen ihmisen antaa kuolla jos hänen elossaolonsa vaatisi toisen ihmisen kehon vastentahtoista käyttöä. Ja minä sanoisin siihenkin kyllä. Ihmisellä on oikeus määrätä omasta ruumiistaan vaikka sen oikeuden käyttäminen johtaisi toisen yksilön kuolemaan.

Jos tämän kuolevan ihmisen tila johtuisi siitä toisen ihmisen valinnasta (kuten raskaus on lähes poikkeuksetta seurausta omasta valinnasta: seksin harrastamisesta) niin kyllä musta olis moraalisesti kohtuullista LAINATA omaa ruumistaan (mistäänhän ei tarvitse raskaudessa tai synnytyksessä edes luopua kuin ääritapauksissa) että sen toisen henki säilyisi.

Eipä tähän kukaan ole osannut argumentoida.

Vierailija
157/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millö tavalla nainen muuttuu moraalittomaksi, jos hän ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi? Näin käy Suomessa tuhansille naisille vuodessa. Jokainen näistä naisista olisi toivonut, että hänen käyttämänsä ehkäisy toimisi.

Rankaisuna ehkäisyn toimimattomuudesta nainen joutuu käymään läpi henkisesti raskaan ja kivuliaan aborttiprosessin. Samalla, kun muut samaa ehkäisyä käyttäneet ja jopa naisen puoliso voivat jatkaa elämäänsä normaalisti.

Jokainen nainen osaa laskea päivät milloin on mahdollista tulla raskaaksi. Vaikka käyttää ehkäisyä ja ei halua lasta niin voi pidättäytyä yhdynnästä noina päivinä. Ei ole vaikeeta.

Ehkäisyn seurauksena minulla ei ole vieläkään mitään hajua koska ovuloin. Saatikka että sen olisi tiennyt kierukan aikana.

No sitten pitää olla ilman yhdyntää jos ei ole valmis lapseen. Tai käytät tupla ehkäisyä. Tai olet ilman yhdyntää. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus.

Mene nyt hevon v...n neuvoinesi!  Puhut koko ajan jostain tuplaehkäisystä kuin mikäkin maailman kaikkien asioiden tietäjä ja hallitsija!  Minä ainakin haluan sekstailla oman aviomieheni kanssa ihan niin paljon kuin haluan, jos vieläkin liki kuusikymppisenä tulisin raskaaksi, niin se olisi aivan aborttitoimenpide edessäni olisipa käytössä olleet vaikkapa triplaehkäisimet, ja ihan kuules sulta ei kysyttäisi sitäkään, että pidä vaan itse omat jalkasi ristissä tai munat pöksyissä tai vain omissa käsissäsi, jos olet mies!

No minulle on ihan sama kuinka monta aborttia teet kunhan maksat itse sen mitä se oikeesti maksaa eli n. 1500€.

Niin, mulle on ihan sama kuinka monta röökiä joku polttaa, kunhan maksaa itse sen syöpähoitoitonsa. Mulle on ihan sama kuinka paljon joku juopottelee, kunhan maksaa itse kirroosihoitonsa ja maksansiirtonsa. Mulle on aivan sama jos joku ylensyö ja hankkiutuu ylipainoiseksi, kunhan maksaa itse sydän- ja verisuonitautinsa hoidot ja vatsalaukunpienennysleikaukset. Mulle on ihan sama, jos joku ääliö teini juo itselleen alkoholimyrkytyksen, kunhan maksaa itse oman vatsahuuhtelunsa. Mulle on ihan sama jos joku ajaa moottoripyörällä, kunhan itse maksaa hoitokustannuksensa kun ajaa lätäkköön ja suistuu tieltä. Mulle on ihan sama jos joku päättää haluta lapsen, kunhan maksaa itse synnytyksensä ja lapsensa kustannukset. Mulle on ihan sama jos joku harrastaa retkeilyä, kunhan maksaa itse oman etsintänsä jos eksyy....Tätä listaa voi jatkaa niin pitkälle kuin haluaa. Listan loputtua ei vaan olisi enää jälkeäkään julkisesta terveydenhuollosta eikä hyvinvointivaltiosta.

Vierailija
158/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä välissä myös ultraamista ja pissatestiä. Myönnän ettei minulla ole kattavaa tietoa. Olisiko täällä joku?

Sä olet ihan hölmö. Pissatestissä puhutaan alle kympistä, ja ultraaminen onnistuu ei-erikoislääkäriltä ja se laite on siellä hankittuna joka tapauksessa ja kun lääkäri sillä katsoo 2 minuuttia niin ei se mitään maksa. Jos lääkkeellinen tehtäisiin kokonaan yksityisesti niin että firma saa siitä voittoa, niin asiakas saisi pulittaa alle 250 eur.

Ja adoptioko sitten muka ei tuottaisi kustannuksia yhteiskunnalle? Täällä moni menee takuuseen siitä, että lapsi saa "rakastavat vanhemmat/kodin". En väitä etteikö niin usein käykin, mutta ei se että vanhemmat kovasti sitä adoptiolasta haluavat ja ovat siihen testattu ole todellakaan tae onnelliselle elämälle.

Vierailija
159/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketuttaa vaan se viattomien murhaaminen. Entäs jos joka työpaikalta valittaisiin vuosittain 5 epäsuosituinta ja ammuttais torilla? Sekö olisi ihan fine? Kätevä tapa poistaa liikakansoitusta ja työttömyysongelmaa...

No eikö ketuta viattomien hyväksikäyttö? Puolustatte ennemmin syntymätöntä klönttiä, kuin esim. 11-vuotiasta raskaaksi tullutta tyttöä. Kuvottavaa!!

11-vuotias raskaaksi tullut tyttö on aivan eri asia kuin 99% aborttitapauksista. 11-vuotiaan hyväksikäyttö kuuluu muiden raiskaustapausten kanssa marginaaliseen vähemmistöön aborteista. Heille sen voi hyvin suoda, jos psyyke ei kestä siitä seurannutta raskautta.

No yhtä lailla siinä se ”viaton murhataan” kuin 20v kännipanon seurauksena tehdyssä abortissa. Miten voit hyväksyä sen vaan tietyissä tapauksissa.

Kännipanossa raskaaksi tullut on itse vastuussa omasta virheestään. Raiskattu tai hyväksikäytetty ei ole itse syyllinen omaan raskauteensa. Siinä on vissi ero.

Eli mielestäsi seksiä haluavaa naista tulee rangaista lapsella? Siitåhån abortin vastustamisessa on kyse.

Ja etkö ymmärrå ettå kännipanija kantaa vastuunsa ja tekee abortin. Asia hoidettu eikä se kuulu sinulle mitään.

Miten muuten ei koskaan puhuta lapsen isän osuudesta huolehtia omasta lapsestaan? Eihän nainen yksin sitå seksiå harrasta ja raskaudu. Yhtä saastainen paneskelija se mieskin on ja vastuussa teostaan ja seurauksesta. Abortin tilalle ehdotetaan adoptiota. Miksi ihneessä? Miksi mies ei ota yksin huolehdittavakseen omaa lasta, ei kanna vastuuta? No kun on se opiskelu kesken ja työura on vasta lähtenyt käyntiin ja ei tunne olevansa valmis isäksi ja talousasiat ei ole kunnossa ja yhteiselämä laosen äidin kanssa on loppu ja haluan elää vapaata elämää

... niinpä.

No periaatteessa kyllä jos on ei TAJUA EHKÄISYÄ KÄYTTÄÄ!!

Eli vastustat sinulle tuntemattomien naisten abortteja siksi ettå he saavat synnistään rangaistuksen. Kysymys ei ole ollenkaan ihmiselämän kunnioittanisesta. Ei tietenkään.

Ei vaan siitä kun ovat idiootteja.

Millainen idiootti luulee kitkevänsä idiotian maailmasta? Vieläpä noin kätevällä keinolla, että pakottaa nämä lisääntymään?

Haluan nimenomaan että ne käyttää sitä ehkäisyä että ne EI lisäänny!

Vierailija
160/262 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut muutama kommentti niiltä joille suotiin se ainutkertainen elämä niin ettei äiti heitä halunnut. Kannattaa etsiä ne kommentit ja sitten vaikka tutustua Romania lastenkoteihin.

Ihania pikkujalkoja tepastelemassa Romanian lastenkodeissa! Mene käymään, jos pääset jonon läpi ku siellä pikku vauveliinit revitään käsistä kun kaikki haluaa ne adoptoida ja antaa niille hyvän elämän.. Eiku... Mutta eihän Suomessa niin kävisi! Jos viidessä vuodessa Suomen adoptiomarkkinoille putkahtaisi 50 000 ei-toivottua vauvaa (joista vain osa FAS-lapsia), niin ihan helposti hoituisi kaikille uudet hyvät vanhemmat ja laadukas tulevaisuus... Eiku...

En puhuisi markkinoista adoption yhteydessä. Eihän noin paljon vauvoja syntyisi, koska osa aborteista tehdään vauvan vakavan vamman takia tai sen raiskauksen takia tai äidin vakavan sairauden takia. Eli ihan syistä. Mukavuusabortteja jäisi sitten joku määrä, en osaa sanoa minkä verran. Mutta kyllä niille lapsille löytyisi koti kaikille.