Kerro nyt ihmeessä abortin intomielinen kieltäjä, miten toisten naisten abortit vaikuttavat elämääsi?
Minua ei näet kiinnosta pätkän vertaa jonkin toisen naisen abortti.
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Aborttipäätös lisäksi tehdään ihme tunnekuohussa, eikä lapsen pitämiseen yleensä saa terveydenhuollosta tukea.
Mä tiedän todella monta aborttia harkinnutta vanhempaa, jotka ovat vauvan saatuaan olleet iloisia siitä, etteivät tehneet sitä.
Kappas vaan totta kai he ovat iloisia. He saivat itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.Jos asia ei kuulu muille kuin naiselle itselleen, nainen voi sitten maksaa abortin ihan itse.
Hölmö kommentti. Ei se paljon mitään omakustanteisesti maksaisi, etenkään lääkkeellisesti tehtynä, mikä on yleisintä. Veikkaan että kaavinta ns. yksityisesti jäisi alle tonnin.
Ei mitään lapsen elatukseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Joo no yhtähyvin voitaisiin kieltää miesten masturbointi/laukeaminen muualle kuin naisen emättimeen, kun siittiöt ovat perimmäinen alkusyy raskaudelle! Voi mitä ihania lapsia heistä kaikista olisikaan voinut syntyä jos heille olisi annettu mahdollisuus!
-Samahan se on miten tätä asiaa katsoo. Idiootit kun ei ymmärrä että jokaisella on valta kehoonsa. (Kunnes vatsassa kasvava sikiö on tullut tiettyyn mittaansa tietenkin.)
Kukahan se tässä on idiootti? Se joka tajuaa että vasta hedelmöittynyt munasolu (toinen puoli geenejä äidiltä, toinen isältä) on ihminen, vai se joka väittää pelkkää siittiötä ihmiseksi?
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millö tavalla nainen muuttuu moraalittomaksi, jos hän ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi? Näin käy Suomessa tuhansille naisille vuodessa. Jokainen näistä naisista olisi toivonut, että hänen käyttämänsä ehkäisy toimisi.
Rankaisuna ehkäisyn toimimattomuudesta nainen joutuu käymään läpi henkisesti raskaan ja kivuliaan aborttiprosessin. Samalla, kun muut samaa ehkäisyä käyttäneet ja jopa naisen puoliso voivat jatkaa elämäänsä normaalisti.
Jokainen nainen osaa laskea päivät milloin on mahdollista tulla raskaaksi. Vaikka käyttää ehkäisyä ja ei halua lasta niin voi pidättäytyä yhdynnästä noina päivinä. Ei ole vaikeeta.
Ehkäisyn seurauksena minulla ei ole vieläkään mitään hajua koska ovuloin. Saatikka että sen olisi tiennyt kierukan aikana.
No sitten pitää olla ilman yhdyntää jos ei ole valmis lapseen. Tai käytät tupla ehkäisyä. Tai olet ilman yhdyntää. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus.
Mene nyt hevon v...n neuvoinesi! Puhut koko ajan jostain tuplaehkäisystä kuin mikäkin maailman kaikkien asioiden tietäjä ja hallitsija! Minä ainakin haluan sekstailla oman aviomieheni kanssa ihan niin paljon kuin haluan, jos vieläkin liki kuusikymppisenä tulisin raskaaksi, niin se olisi aivan aborttitoimenpide edessäni olisipa käytössä olleet vaikkapa triplaehkäisimet, ja ihan kuules sulta ei kysyttäisi sitäkään, että pidä vaan itse omat jalkasi ristissä tai munat pöksyissä tai vain omissa käsissäsi, jos olet mies!
No minulle on ihan sama kuinka monta aborttia teet kunhan maksat itse sen mitä se oikeesti maksaa eli n. 1500€.
Ja sitten jätetään lapsi kadulle kuolemaan kun ei ollut varaa edes aborttiin.
Ohiksena miten voit elää itsesi kanssa? Noin pahansuopaa ja lapsia vihaavaa ihmistä en ole koskaan tavannut.
Ihan hyvin, kiitos kysymästä.. Eikös se hetken himoissa seksiä harrastava jolla varmasti käy mielessä siinä ilman ehkäisyä hommissa ollessaan että tästä ehkä tulen raskaaksi mutta teenpä tämän silti ole hieman enemmän lapsia vihaava kuin se joka huolehtii ehkäisystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.Ketuttaa vaan se viattomien murhaaminen. Entäs jos joka työpaikalta valittaisiin vuosittain 5 epäsuosituinta ja ammuttais torilla? Sekö olisi ihan fine? Kätevä tapa poistaa liikakansoitusta ja työttömyysongelmaa...
No eikö ketuta viattomien hyväksikäyttö? Puolustatte ennemmin syntymätöntä klönttiä, kuin esim. 11-vuotiasta raskaaksi tullutta tyttöä. Kuvottavaa!!
11-vuotias raskaaksi tullut tyttö on aivan eri asia kuin 99% aborttitapauksista. 11-vuotiaan hyväksikäyttö kuuluu muiden raiskaustapausten kanssa marginaaliseen vähemmistöön aborteista. Heille sen voi hyvin suoda, jos psyyke ei kestä siitä seurannutta raskautta.
No yhtä lailla siinä se ”viaton murhataan” kuin 20v kännipanon seurauksena tehdyssä abortissa. Miten voit hyväksyä sen vaan tietyissä tapauksissa.
Kännipanossa raskaaksi tullut on itse vastuussa omasta virheestään. Raiskattu tai hyväksikäytetty ei ole itse syyllinen omaan raskauteensa. Siinä on vissi ero.
Eli mielestäsi seksiä haluavaa naista tulee rangaista lapsella? Siitåhån abortin vastustamisessa on kyse.
Ja etkö ymmärrå ettå kännipanija kantaa vastuunsa ja tekee abortin. Asia hoidettu eikä se kuulu sinulle mitään.
Miten muuten ei koskaan puhuta lapsen isän osuudesta huolehtia omasta lapsestaan? Eihän nainen yksin sitå seksiå harrasta ja raskaudu. Yhtä saastainen paneskelija se mieskin on ja vastuussa teostaan ja seurauksesta. Abortin tilalle ehdotetaan adoptiota. Miksi ihneessä? Miksi mies ei ota yksin huolehdittavakseen omaa lasta, ei kanna vastuuta? No kun on se opiskelu kesken ja työura on vasta lähtenyt käyntiin ja ei tunne olevansa valmis isäksi ja talousasiat ei ole kunnossa ja yhteiselämä laosen äidin kanssa on loppu ja haluan elää vapaata elämää
... niinpä.No periaatteessa kyllä jos on ei TAJUA EHKÄISYÄ KÄYTTÄÄ!!
Eli vastustat sinulle tuntemattomien naisten abortteja siksi ettå he saavat synnistään rangaistuksen. Kysymys ei ole ollenkaan ihmiselämän kunnioittanisesta. Ei tietenkään.
Ei vaan siitä kun ovat idiootteja.
Millainen idiootti luulee kitkevänsä idiotian maailmasta? Vieläpä noin kätevällä keinolla, että pakottaa nämä lisääntymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttipäätös lisäksi tehdään ihme tunnekuohussa, eikä lapsen pitämiseen yleensä saa terveydenhuollosta tukea.
Mä tiedän todella monta aborttia harkinnutta vanhempaa, jotka ovat vauvan saatuaan olleet iloisia siitä, etteivät tehneet sitä.
Eikö sun mielestä sitten jokainen aikuinen, normaalijärjellä varustettu äiti saa itse valita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millö tavalla nainen muuttuu moraalittomaksi, jos hän ehkäisystä huolimatta tulee raskaaksi? Näin käy Suomessa tuhansille naisille vuodessa. Jokainen näistä naisista olisi toivonut, että hänen käyttämänsä ehkäisy toimisi.
Rankaisuna ehkäisyn toimimattomuudesta nainen joutuu käymään läpi henkisesti raskaan ja kivuliaan aborttiprosessin. Samalla, kun muut samaa ehkäisyä käyttäneet ja jopa naisen puoliso voivat jatkaa elämäänsä normaalisti.
Jokainen nainen osaa laskea päivät milloin on mahdollista tulla raskaaksi. Vaikka käyttää ehkäisyä ja ei halua lasta niin voi pidättäytyä yhdynnästä noina päivinä. Ei ole vaikeeta.
Ehkäisyn seurauksena minulla ei ole vieläkään mitään hajua koska ovuloin. Saatikka että sen olisi tiennyt kierukan aikana.
No sitten pitää olla ilman yhdyntää jos ei ole valmis lapseen. Tai käytät tupla ehkäisyä. Tai olet ilman yhdyntää. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus.
Mene nyt hevon v...n neuvoinesi! Puhut koko ajan jostain tuplaehkäisystä kuin mikäkin maailman kaikkien asioiden tietäjä ja hallitsija! Minä ainakin haluan sekstailla oman aviomieheni kanssa ihan niin paljon kuin haluan, jos vieläkin liki kuusikymppisenä tulisin raskaaksi, niin se olisi aivan aborttitoimenpide edessäni olisipa käytössä olleet vaikkapa triplaehkäisimet, ja ihan kuules sulta ei kysyttäisi sitäkään, että pidä vaan itse omat jalkasi ristissä tai munat pöksyissä tai vain omissa käsissäsi, jos olet mies!
No minulle on ihan sama kuinka monta aborttia teet kunhan maksat itse sen mitä se oikeesti maksaa eli n. 1500€.
Ohiksena miten voit elää itsesi kanssa? Noin pahansuopaa ja lapsia vihaavaa ihmistä en ole koskaan tavannut.
Montako synnytettyä lasta oot nähnyt Suomessa jätettävän kadulle?
Sairaalan roskiksista niitä valitettavasti löytyy se 10 000.
Toivon että tämä viesti ei mene poistoon, koska tuo ylläkirjoittamani on totuus.
Minne ne sitten laitetaan jos ei ole varaa maksaa 1500€ ja yhteiskunta ei aio tukea? Kyllä niitä sitten kadulla alkaa näkyä.
Yhtä hyvin voisi kysyä, kuuluuko lapsenmurha muille kuin äidille, ehkä vähän isälle.
En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun mielestä sitten jokainen aikuinen, normaalijärjellä varustettu äiti saa itse valita?
Miten sinä sait tuon noin väännettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiahan ei edes kuulu muille kuin naiselle itselleen.Jos asia ei kuulu muille kuin naiselle itselleen, nainen voi sitten maksaa abortin ihan itse.
Hölmö kommentti. Ei se paljon mitään omakustanteisesti maksaisi, etenkään lääkkeellisesti tehtynä, mikä on yleisintä. Veikkaan että kaavinta ns. yksityisesti jäisi alle tonnin.
Ei mitään lapsen elatukseen verrattuna.
Siinä maksaa myös kahden lääkärin palkkio ja hoitajien työ.
Jos yhteiskunnan rahoista on huolissaan kannattaa vain poistaa henkilökunta yhtälöstä ja laittaa reseptivapaana apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin, kiitos kysymästä.. Eikös se hetken himoissa seksiä harrastava jolla varmasti käy mielessä siinä ilman ehkäisyä hommissa ollessaan että tästä ehkä tulen raskaaksi mutta teenpä tämän silti ole hieman enemmän lapsia vihaava kuin se joka huolehtii ehkäisystä?
Sinä haluat syöstä lapsia kurjiin oloihin ihmisille jotka eivät edes itsestään huolehtineet. Sinulle lapsi on joku tavara jolla rangaista muita. Ehkä se sitten ei sinun päässäsi ole vihaa kun et lasta pysty ihmisenä näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Yksi abortti maksaa 1700-2000 € ja niitä tehdään vuodessa noin 10 000 eli meille veronmaksajille näiden "toisten naisten" teettämien aborttien lasku on 17 miljoonaa euroa vuodessa, vuodesta toiseen. Kunnolla hoidettu ehkäisy tulisi meille muille halvemmaksi ja terveydenhoidon resursseja voitaisiin käyttää johonkin paljon tarpeellisempaan.
Lääkkeellinen keskeytys ei mitenkään voi olla tuota hintaluokkaa. Osa lääkkeellisistä tosin joudutaan silti tyhjentämään kaavinnalla. Epäilen silti tuota kustannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no yhtähyvin voitaisiin kieltää miesten masturbointi/laukeaminen muualle kuin naisen emättimeen, kun siittiöt ovat perimmäinen alkusyy raskaudelle! Voi mitä ihania lapsia heistä kaikista olisikaan voinut syntyä jos heille olisi annettu mahdollisuus!
-Samahan se on miten tätä asiaa katsoo. Idiootit kun ei ymmärrä että jokaisella on valta kehoonsa. (Kunnes vatsassa kasvava sikiö on tullut tiettyyn mittaansa tietenkin.)
Kukahan se tässä on idiootti? Se joka tajuaa että vasta hedelmöittynyt munasolu (toinen puoli geenejä äidiltä, toinen isältä) on ihminen, vai se joka väittää pelkkää siittiötä ihmiseksi?
😂😂😂
Hetkonen, siis väität, että vasta kohdanneet siittiösiimahäntä ja munasolu pikkuriikkinen solumälli kohdatessaan ovat heti ihminen?
Ei hyvää päivää sentään, miksi sitten ei ihmisen syntymäpäiväksi räntätä tuota suurta kohtaamisen päivää munatorven puolella, ja vallankin tämän klimpin kiinnittymispäivähän pitäisi mikron pienellä kameralla kuvata, ja asentaa jokaikisen akan kyseisiin värkkeihin, jotta tämä suuri päivämäärä voitaisiin minuutin tarkkuudella präntätä syntymätodistukseen ja sitä myötä ei mitään yleensä 9 kuukauden vauvan syntymäajankohtaa ulos naisen synnytyselimistä tarvittaisikaan; mitä turhaa moista päivää noteeraamaan, sehän on vain pelkkä ulostulopäivä synnytyskanavasta, joka kuitenkin kulkee oikeana syntymäpäivänä ihmisen mukana koko elämänsä loppuun saakka hautakiveen asti kuolinpäivän kera, eikä se "hoohetki", kun naisen sisällä pari kuitua kohtaa toisensa, ja raskausaikana voipi tulla ihan spontaanisti tapahtuva keskenmeno, josta välttämättä ei nainen edes ehdi välttämättä tiedostaa, jos ihan alussa raskautta sattuu näin tapahtuman
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on yhtä järkevä kuin kysyä vaikkapa kuolemantuomion vastustajalta miten hänen elämäänsä haittaa sarjamurhaajien tappaminen.
No, mun elämääni ei haittaa millään tavalla.
Kuitenkin siinä on aina olemassa sellainen riski, että syytön tuomitaan.
Vierailija kirjoitti:
En voi väkisin tunteitani muuttaa. Suren niitä turhaan henkensä menettäneitä lapsia. Nehän olivat jo olemassa. Ymmärrän kuitenkin, että joskus on tehtävä abortti. Äiti voi sairastua vakavasti raskausaikana, äiti on ehkä raiskattu, lapsi voi olla kuolemansairas ja kärsiä jo kohdussa. Ihan aina ikävä juttu, mutta kaikkein ikävintä tietenkin se, että ei ole edes yritetty olla tulematta raskaaksi. Ollaan kuin sikiö olisi itsestään ja ilkeyttään tullut kohtuun. Ei viitsitä ehkäistä, ei vaan huvitakaan olla raskaana. Kyllä minä suren niitä , joilta evättiin mahdollisuus elämään sitä omaa ainutkertaista elämäänsä. Sillä tavalla asia vaikuttaa minun elämääni.
Tämä nyt menee sivuraiteille, mutta mainitsit "ainutkertaisen elämän". Mistä tiedät että ihmisillä on vain yksi elämä ja että toisaalta minään muuna elämänmuotona eläminen ei olisi arvokasta(kaikki me maadumme osaksi luontoa)? Itse uskon henkimaailmoihin sekä ehkä reinkarnaatioon vaikka olenkin realisti enkä perusta elämääni kumpaankaan uskomukseen tai väitä että ne ovat totta. Samalla tapaa en voi pitää sinunkaan uskomuksiasi sellaisena faktana että alkaisin niiden perusteella arvostelemaan tai suremaan muita.
Millähän perusteella abortti maksaa 1500e? :D alkuraskaudessa lääkkeillä tehtävä abortti tuskin maksaa kymppejä enempää.
Miksi miehet kieltävät abortin kaikkialla maailmassa, mutta sitten abortit kelpaavat oikein massatuotantona kun niillä saadaan tyttölapset pois perheistä? Raukat olette ihan miesten vetoleluja, ja luulette että seksiä myyvät naiset ovat pahoja. Itse suostutte muokkaamaan kehoanne ja raskauksianne täysin mielivaltaisesti miehen halun mukaan ja syrjitte vielä omaa sukupuoltanne. En ole koskaan nähnyt että kukaan tuomitsee vain tyttöihin kohdistuvia abortteja.
Te naiset ette osaa tehdä mitään järkipäätöksiä itse, vaan olette kaikessa aina jonkun muun alaisena. Miehen takia synnytetään, miehen käskystä synnytetään vain poikia. Raukat, kun eivät miehet teitä missään arvosta. :(((( Miksi feministit eivät aja poikalasten abortteja? :) Missä kiitos siitä että naiset kasvattavat kiittämätöntä ja väkivaltaista sukupuolta? Missä on KIITOS?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut muutama kommentti niiltä joille suotiin se ainutkertainen elämä niin ettei äiti heitä halunnut. Kannattaa etsiä ne kommentit ja sitten vaikka tutustua Romania lastenkoteihin.
No samalla tavalla kuin vaikka tappo. Vaikka ei minua ei tapettaisi, vaikuttaa sen tuomitsemine/salliminen yhteiskuntaan, jossa elän. Siis välillisesti.
Vastustan vain myöhäisiä abortteja.