Mistä tietää olevansa tunne-elämältään epävakaa?
Kommentit (28)
Minulla tulee tuollaisia tyhjyyden tuntemuksia ajoittain, mutta olen laittanut ne masennuksen piikkiin. Ne eivät kestä yleensä kovin pitkään, mutta niitä on ollut lapsesta asti (ongelmia lapsuuden perhesuhteissa).
Vierailija kirjoitti:
Onko tärkeä tietää, mikä on normaali? Eikö riitä, että pyrkii vakauteen, jossa tuntuu oikealta?
Joskus sitä menettää taidon hahmottaa normaalin, jolloin ei enää voi luottaa siihen, mikä omasta mielestä tuntuu oikealta. Ehkä mikään ei tunnu oikealta, kun epäilee kaikkea vääräksi, tai ehkä ei edes osaa epäillä jotain poikkeavaksi, vaikka se olisi yleisellä mittapuulla selvästi poikkeavaa.
Säikeen kysymykseen voisi vastata näin, jos sinua mietityttää että oletko epävakaa tunne-elämältäsi niin silloin olet.
Eloonhan kuuluu tyyntä ja myrskyä, jos enimmäkseen on myrskyä niin ehkäpä kantsii pysähtyä miettimään :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellista on myös krooninen tyhjyyden tunne. Ei siis tarkoita vain ailahtelevia tunnetiloja.
Millä tavalla krooninen? Säännöllisesti päivittäin pitkiä aikoja vaivaava?
Itsellä minuutista viiteen tuntiin.
Viisi tuntia on todella pitkä aika. Kuinka tiheästi tällaisia tuntemuksia sinulle keskimäärin tulee?
Viikoittain n. 2 kertaa. En kykene siinä hetkessä tekee mitään. Oon vaan. Dissonkin puolesta tutkimukset meneillään ja väliaikaisella tk eläkkeellä
Itse olen kuin tuuliviiri. Joskus saatan herätä aamulla aikaisin ja tehdä päivän aikana kaikenlaista ja olla hyvällä tuulella koko päivän. Toisena päivänä en pääse sängystä ylös kun olen niin lamaantunut tai masentunut., Toisaalta joskus saatan olla puolet päivästä hyvällä päällä ja hetken kuluttua olenkin sängyssä itkemässä silmät päästäni kun olen niin surullinen. Tunnen joko kaikki mahdolliset tunteet tai en mitään. Saatan suuttua ihan mitättömistä asioista tai olla kuin mikäkin enkeli. Olen myös erittäin mustasukkainen ja joka toinen päivä suunnittelen eroa.
Hopeakettu kirjoitti:
Säikeen kysymykseen voisi vastata näin, jos sinua mietityttää että oletko epävakaa tunne-elämältäsi niin silloin olet.
Eloonhan kuuluu tyyntä ja myrskyä, jos enimmäkseen on myrskyä niin ehkäpä kantsii pysähtyä miettimään :)
Minulla on pahoja traumoja, joten osa voimakkaista reaktioista selittyy niillä. Eihän se tietenkään epävakautta poista, mutta auttaa jäsentämään.
Viisi tuntia on todella pitkä aika. Kuinka tiheästi tällaisia tuntemuksia sinulle keskimäärin tulee?