3-vuotta yhdessä, nainen ylipainoinen jo 2-vuotta.
Suhteessamme on ollut kaikki muut asiat hyvin suhteen alusta lähtien. Ollaan kiinnostuttu samoista asioista ja huumorintajun ansiosta ollaan jaksettu yli pimeät vuodenajat. Riidelty ei olla juuri ollenkaan näiden vuosien aikana joka on joidenkin mielestä outoa.
Olemme harrastaneet liikuntaa hyvinkin aktiivisesti noin 2-4krt viikossa normaalina viikkona mutta naisen paino on pysytellyt samoissa nyt pari vuotta eli siinä "ainakin yli 5kg" siitä kun tavattiin jolloin hän ei ollut myöskään mitään alipainoa lähentelevä vaan juuri sopivan kurvikas omaan makuuni. Hän tekee toimistotyötä.
Rakastan häntä hyvin paljon. Molemmat ollaan lähdetty tavalla tai toisella rikkinäisistä kodeista ja kuitenkin ollaan päädytty ihan töissäkäyviksi keskiluokan lampaiksi. Siitä ehkä johtuu ettei jakseta enää pahemmin riidellä kun kotona nähtiin molemmat sitä paskaa ennen niin paljon.
Nooh jargonit sikseen. Olen itse kääntymässä sen kannalle etten itse voi ihmistä muuttaa vaan kumppania on rakastettava sellaisena kun hän on tai sitten on parempi vain erota. Tässä raastavaa on juuri se kun muuten meillä menee todella hyvin mutta itse olen tällainen pinnallinen idiootti ja tiedän jo nyt että tulen katumaan jos päätän erota hänestä. Lapsia meillä ei ole ja asutaan vielä vuokralla.
Onko minulla mitään keinoa kertoa hänelle tuosta ylipainon vaikutuksesta suhteeseemme?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen pitää nähdä nälkää, vaikka kuntoilee "4-kertaa" viikossa?
No hohhoijaa, laihduttaminen ei todellakaan tarkoita samaa kuin nälkää näkeminen, ja liikunta 4 krt viikossa ei laihduta grammaakaan, jos ruokavalio on pielessä. Jos ylipainoisten ajatusmaailma on tämä, niin ei ihme että ovat läskejä.
Aika pieleen saa syödä, jos aktiivinen kuntoilu ei polta mitään. Itse kävelen noin 10 km viikossa ja paino pysyy samassa, vaikka myös herkuttelen.
Tokihan se kuluttaa, mutta jos vastaavasti syö sen verran enemmän - mikä tulee todella helposti pikku naposteluista - paino ei putoa. On väärin kuvitella, että pelkällä liikunnan lisäämisellä laihtuisi tuosta vain. T. eri
Olettaisin, ettei kyse edes ole ylipainosta vaan painon noususta normaalipainon sisällä. Moni hoikka sanoo, että pitää olla syömättä, jotta paino pysyy kurissa. Jos paino olisi naiselle ongelma, eikö hän laihduttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa, laihduttaminen ei todellakaan tarkoita samaa kuin nälkää näkeminen, ja liikunta 4 krt viikossa ei laihduta grammaakaan, jos ruokavalio on pielessä. Jos ylipainoisten ajatusmaailma on tämä, niin ei ihme että ovat läskejä.
Aika pieleen saa syödä, jos aktiivinen kuntoilu ei polta mitään. Itse kävelen noin 10 km viikossa ja paino pysyy samassa, vaikka myös herkuttelen.
Tokihan se kuluttaa, mutta jos vastaavasti syö sen verran enemmän - mikä tulee todella helposti pikku naposteluista - paino ei putoa. On väärin kuvitella, että pelkällä liikunnan lisäämisellä laihtuisi tuosta vain. T. eri
Olettaisin, ettei kyse edes ole ylipainosta vaan painon noususta normaalipainon sisällä. Moni hoikka sanoo, että pitää olla syömättä, jotta paino pysyy kurissa. Jos paino olisi naiselle ongelma, eikö hän laihduttaisi?
Ettäkö kaikki ylipainoiset tuosta vain laihduttaisivat, jos paino olisi heille ongelma? :D :D
Heivaa se sika!
Rakkauden ja läskin ero on, että läski on ikuista.
Johtuu varmaan siitä, ettet osaa suomea. Välimerkkiä ei laiteta "3 vuotta" väliin.
Valitettavasti naisen arvot saattavat tulla esiin vasta suhteen kestettyä jo jonkin aikaa. Ainoa keino on yrittää mahdollisimman tarkkaan jo tapaamisvaiheessa selvittää naisen käsitys itsekurista, itsestään huolehtimisesta ja muiden huomioon ottamisesta ulkonäköönsä panostamisen kautta.
Jos naisen henkinen kypsyys on puolitiessään, saattaa seurauksena olla myös elopainon nousua, koska mieli ei kykene hillitsemään houkutuksia.
Porvoossa ei voi olla lihomatta! Ps kuka edes huomaa, jos joku lihoo 5kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö kaikki ylipainoiset tuosta vain laihduttaisivat, jos paino olisi heille ongelma? :D :D
Niinpä... ylipainoisia tuskin olisi kuin kourallinen jos laihduttaminen tai ylipäänsä lihomisen estäminen olisi oikeasti helppoa. Teoriassa se on siis helppoa, mutta käytännössä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ps kuka edes huomaa, jos joku lihoo 5kg?
Taitaa olla kielikuva.
Mielestäni on päivänselvää, että kiihottuminen vähenee toisen plösähtäessä. Kun se tuppaa vähenemään joka tapauksessa. Sitäkin tärkeämpää olisi panostaa hyvinvointiinsa, jonka sivutuotteena on sopusuhtainen ulkomuoto.
Kun itse on valmis panostamaan itsekuriin ja toisen huomioimiseen, niin eihän se ole kivaa kun toinen yllättäen pettää.
Voi teitä nuoria. Kaikki me ruosahdetaan. Siinä vasta ongelma, jota ei voi välttää. Meistä kaikista tulee rumiluksia myös sinusta.
Olisiko kumminkin epävarma ja neuroottinen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti naisen arvot saattavat tulla esiin vasta suhteen kestettyä jo jonkin aikaa. Ainoa keino on yrittää mahdollisimman tarkkaan jo tapaamisvaiheessa selvittää naisen käsitys itsekurista, itsestään huolehtimisesta ja muiden huomioon ottamisesta ulkonäköönsä panostamisen kautta.
Jos naisen henkinen kypsyys on puolitiessään, saattaa seurauksena olla myös elopainon nousua, koska mieli ei kykene hillitsemään houkutuksia.
Sorry, mutta en lähtisi tekemään elämäntapamuutosta muiden kuin itseni takia. Miksi kenenkään tulisi pyrkiä miellyttämään muita ihmisiä ulkoisella olemuksellaan? Ei kenenkään elämäntehtävä ole näyttää hyvältä muiden silmiin, vaan jokaisen tulisi pyrkiä voimaan hyvin sekä fyysisesti että henkisesti. Minkälaisen neuvon antaisit niille ihmisille, joilla on fyysisiä ominaisuuksia, joille ei voi tehdä mitään?
Mikä hänen ylipainossaan häiritsee sinua?
Hän ei kiihota sinua?
Hänen vaatteensa kiristävät?
Häpeät, koska kaverisi naljailevat hänen ylipainostaan?
Oletko ajatellut, että moni asia sinussa ärsyttää häntä, mutta hän ei sinua rakastavana sano aiheista yhtään mitään?