Oletteko oikeasti tosi harvoin kipeänä?
Itsellä melkein koko ajan joku flunssa päällä kausiaikoina.
Kommentit (51)
Tosi harvoin olen kipeä. Tavallinen flunssa-kuume ehkä parhaimmillaan kerran vuodessa. Vatsatautia en muista milloin olisin viimeksi sairastanut, useampia vuosia siis. Päänsärystä olen kärsinyt tasan kerran elämäni aikana, ja sekin lapsuudessa.
Tiedä häntä miksi taudit iskee niin harvoin. Saattaisin ehkä olla joidenkin ihmisten mielestä "epäsiisti", kun en koskaan ulkomaanmatkoilla desinfioi käsiä (saippuapesu saa luvan riittää) ja kotona puhdistan tasot normaalisti vain vedellä kostutetulla rätillä ja käytän melko vähän pesuaineita. Oma mutu-tuntumani on että ihmiset sairastelee paljon, koska yrittävät pitää kaiken liian kliinisen puhtaana, eivätkä anna koskaan itsensä altistua millekään normibakteereille. Vastustuskyky heikkenee kun ei se saa koskaan haastetta mistään, mutta tämä siis vain oma teoriani. Totuus saattaa olla jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi 7 vuotta sitten, ja sitä ennen 10 vuotta meni ilman flunssaa.
Mulla se riippuu eläintuotteista, jos syön lihaa + maitoa joka päivä, tulen kipeäksi, olen siis sekasyöjä, mutta syön eläintuotteita aika harvoin (kalaa en laske tähän, koska en tule kipeäksi siitä).
Kiinnostavaa. Minulla ei aikaisemmin ollut ikinä flunssaa, ja olin silloin kala-kasvissyöjä. Nyt olen taas syönyt lihaa, ja minulla on ollut todella pahoja flunssia. En väitä, että näiden välillä on yhteys, mutta kieltämättä tässä herää ajatuksia.
En ole juuri koskaan kipeä, vaikka syön paljon lihaa ja karkkia, tupakoin ja käytän alkoholia.
Vaikka minulla on monta perussairautta, en mielestäni ole. Flunssa saattaa olla kerran vuodessa, joskus ei sitäkään. Vatsatauti, siis sellanen, että tulee molemmista päistä, en muista, varmaan kymmeniä vuosia sitten. Minun kai pitäisi sikälikin sairastaa paljon, kun olen takuuvarmasti liian läski. Ja vanhakin olen! En ole kova liikkumaankaan. Naispuolinen kaverini liikkuu ja on varmaan muuten hyvässä kunnossakin, vaikka on minuakin vanhempi ja hoikka. Mutta hän kyllä sairastaa flunssan useammin kuin minä.
Vatsatauti iskee harvoin, just oli parin päivän tauti ja sitä edellinen oli vuonna 2012.
Flunssanpa sitten saan joka vuosi vähintään kerran. Yleensä 2-4. Joskus on ollut sellainen tauti että on mennyt pari kuukautta toipumisessa. Tosin mulla juuri todettiin lievä astma ja nyt kun se on hoidossa, paranen jatkossa varmaan nopeammin.
Vatsatautia ei sitten lapsuusvuosien ja sairaslomaa viimeksi viime vuosituhannella. Antibiotteeja en ole vielä koskaan joutunut ottamaan enkä sairaalassa olemaan. Käsiä saippuapesen ahkerasti ja elän kyllä terveellisesti. Syön esimerkillisen terveellisesti ja monipuolisesti ja hikiurheilen päivittäin. Paljon marjoja ja vihanneksia, juureksia. Ei viinaa eikä tupakkaa eikä valvomista. Veriarvot ja verenpaine ovat erittäin hyvät. Allergiat ovat ainoa vitsaus. Ajattelen, että erinomainen terveyteni on 90% ihan omilla elämäntapavalinnoillani ansaittua ja 10% on geenejä ja kodin perimää. Urheilevat vanhempani elävät myös terveellisesti ja ovat erittäin terveitä ja hyväkuntoisia ikäisekseen.
No, joskus tosin harmittaa maksaa sitä pakollista sairausvakuutusta palkasta ihan tyhjästä kun en koskaan tarvitse edes lääkäriä! Toisaalta, mielumminhan sitä maksaa tyhjästä kuin että olisi koko ajan jota pientä kränkkää ja räkää päällä.
Flunssa oli viimeksi 2014, ja se tarttui kun olin vierailulla epähygieenisten ja jatkuvasti sairastelevan perheen luona. He eivät pese esim. käsiään. Olin ihmeissäni kun kuulin että heillä aikuisetkin sairastuvat vatsatauteihin, olin luullut että vatsataudit ovat vain lastentauteja.
Itse pesen käsiä ahkerasti. Olen myös ollut vegaani ja kasvissyöjä vuosikymmeniä. Lapsena sairastelin paljon angiinasta poskiontelontulehduksiin, mutta kasvissyöjäksi ryhtymisen jälkeen flunssat vähenivät. Muutenkin on terveet elämäntavat, liikun paljon.
Olen. Viimeksi lieväoireinen flunssa kesällä 2014, ja sekin loma-aikaan eikä kestänyt kauan. Edellistä kertaa en edes muista.
Ärsyttää, kun näin ylipainoisena työttömänä työnhakijana varmaan katsovat, että olisi lihavuuttani jatkuvasti saikulla, mikä ei tosiaankaan pidä paikkaansa. Ei ole myskään mitään niska- tai selkäkipuja, uupumuksia tms.
Kerran pari vuodessa on flunssa. Olen töissä päiväkodissa (ruokaani ja naamaani aivastellaan harva se päivä) ja sairastan työkavereistani vähiten.
Kerran vuodessa flunssa joka kestää pari päivää
Syön perusruokaa ja teen fyysistä ulkotyötä
Saikulla olen ollut koko työelämäni aikana vain keskenmenon, päänupin ja yhden vatsataudin vuoksi. Viimeisen epäilen johtuneen valmiiksi pilaantuneesta ruuasta, joka jäi pöydälle työpäivän ajaksi. Pääkin nykyään kestää stressiä ja elämää, kun ei ole epäsopivaa hormonaalista ehkäisyä käytössä. Ja ehkäpä se keski - ikäistyminenkin on auttanut. Flunssa ollut varmaan viimeksi yläasteella. Influenssaan saan rokotteen joka vuosi, koska hoidan sairaita ihmisiä.
Olen normaalipainoinen, liikunnallinen, lähinnä kasviksia syövä.
Kyllähän flunssia ja muita tauteja tulee ja menee säännöllisen epäsäännöllisesti.
Mutta virallisesti kipeä en Ole koskaan ollut, kun töihin menen aina joka tapauksessa. Kyllä työt kestää vaikka päällään seisten, toki omassa ammatissani vähän pakko.