Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko oikeasti tosi harvoin kipeänä?

Vierailija
21.09.2018 |

Itsellä melkein koko ajan joku flunssa päällä kausiaikoina.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa pikku nuha. Samoin vatsatauti noin 1-3 vuoden välein.

Vierailija
2/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautia ei ikinä. Flunssa kerran vuodessa. Yleensä vähän nuhaa ja menee ohi muutamassa päivässä.

Ehkä sulla on jokin terveydentilan häiriö, jonka takia sairastelet jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa n. kerran kahdessa vuodessa ja vatsatauti oli viimeksi keväällä 2008. 

Mutta sitten kun sairastun, niin sairastun kunnolla. Käyn läpi kaikki oireet, taudit saattaa kestää monta viikkoa, toipuminen saman verran.

Vierailija
4/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 7 vuotta sitten, ja sitä ennen 10 vuotta meni ilman flunssaa.

Mulla se riippuu eläintuotteista, jos syön lihaa + maitoa joka päivä, tulen kipeäksi, olen siis sekasyöjä, mutta syön eläintuotteita aika harvoin (kalaa en laske tähän, koska en tule kipeäksi siitä).

Vierailija
5/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta on ollut aikuisiällä armeijassa vuonna 1991 ja seuraavan kerran keväällä 2016. Ei tuo kovin yleistä siis ole. 

Vierailija
6/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Otatko influenssarokotteen? Minä en, vaikka perusrokotteet olenkin ottanut. Olen siis yleensä terve, mutta olen sairastunut kaksi kertaa influenssaan (sairastin  influessa A:n ja toisella kertaa sikainfluessan, jota vastaan en ottanut myöskään rokotetta). Vatsatauti jos tulee, niin se on mennyt kertaripuloinnilla ohitse, joten en voi oikeastaan sanoa sairastaneeni.  Sairastin lapsena vesirokon.

Syksyllä pidän kaulan paljaana. On ihanaa kun syystuuli puhaltaa kaulaan. En tunne vilua. Minulla on aina lämpimt kädet. Kurkku voi olla hetken kipeänä, mutta tuuli tuntuu vain kasvattavan tautien vastustuskykyäni. Valmistaudun näin flunssakauteen. 

Vierailija
7/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kuumetta minulla oli edellisen kerran kymmenen vuotta sitten. Muutaman kerran vuodessa on pientä nuhaa, mutta se ei vie työkykyä. Koskaan ei ole kurkku kipeä, yskä saattaa olla viiden vuoden välein. Oksennustauti oli vuonna 2007 viimeksi. Koskaan ei ole ollut influenssaa eikä keuhkokuumetta.

Vierailija
8/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehduskierre loppui, kun otin Pneumokokkirokotteen (prevenar13)

Vierailija
9/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sairastu oikeastaan koskaan flunssiin tai muihin. Vertailukohtana monta kaveria, joilla räkiminen alkaa nyt ja loppuu ensi huhtikuun paikkeilla.

Terveellisistä elämäntavoista ei voi kohdallani johtua, koska juon, tupakoin, syön mitä sattuu. Mutta se merkittävin ero on, että PESEN KÄSIÄ.  Kaupungilla liikkuessani en vahingossakaan koske käsillä kasvoihin ja siirrä bakteereja ja viruksia nenään,silmiin jne. Näin ne lääkärit kehoittaa aina flunssakausien aikaan lehdissä tekemään ja omalla kohdalla on toiminut paremmin kuin hyvin.

Vierailija
10/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti viimeksi 2007 ja nuhaa noin kerran neljässä vuodessa. Kuumeessa viimeksi 2010.

Vierailija
11/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pieni flunssa ehkä kerran vuodessa. Mahatautia toooosi harvoin, sekin lievänä.

Vierailija
12/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on harvoin, mutta olen ollut mahataudissa ja kuumeessa pari kertaa sinä aikana kun minulla on ollut lapsia eli 7v. Jotain flunssaa ja sellaista nyt on useammin (tänä vuonna ollut kerran tai kahdesti) mut sillein että pitäisi miettiä työkuntoa niin harvemmin.

Vierailija
13/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään pari kertaa talvessa osuu sellainen flunssa, että on pakko olla pois töistä. Toista niistä yleensä seuraa poskiontelotulehdus. Siitepölyaikaan viikkojen allerginen nuha, mikä pysyy kurissa lääkkeillä. Vatsatautia ei onneksi ole ollut vuosiin.

Vierailija
14/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä kerran kolmessa vuodessa minkäänlaisessa taudissa, esim. flunssassa tai mahataudissa. En muista enää milloin viimeksi olin kipeänä. Kärsin silloin tällöin migreeneistä ja niskajumeista kylläkin, mutta sairaana en ole oikeasti juuri koskaan.

Pidän itseäni tässä suhteessa hyvin onnekkaana, terveys kun ei ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
15/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatauti ollut viimeksi 10 vuotta sitten, ja sitä ennen joskus lapsena.

Flunssassa olen pari-kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
16/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa tai kerran kolmeen vuoteen flunssa. Mies saa töistä pöpön kun heillä ne flunssat kiertää lähes joka työmiehen ja se tarttuu, jos tarttuu, noin viikon viiveellä. Olin vuosia kuumeeton max.37,4C mutta nyt viime vuosina jos flunssa on iskenyt on aina yhdeksi päiväksi noussut erittäin kova kuume n.39C mutta se on sen yhden päivän ja teen kuolemaa mutta laskee heti yhden päivän jälkeen..?! Erittäin outoa.

Vierailija
17/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti ehkä 10v sitten, voi olla pitempikin aika. Flunssastakin on aikaa useita vuosia. Itsekin ihmettelen, miten tämä on mahdollista. En syö erityisen terveellisesti, käytän jonkin verran alkoholia ja poltan tupakkaa. Liikun julkisilla Helsingissä päivittäin. Toki olen tyytyväinen, että on tämä tilanne. Koputan puuta...

Nyt kyllä on selkä (taas) kipeä. Sitä en ymmärrä, tulee nykyään aika usein tuo kummallinen selkäkipu. 

Vierailija
18/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti en ole pitkään aikaan ollut kunnolla sairaana, mutta yhden päivän sairauksia kyllä on. Nytkin syksyllä yksi päivä nenä vuosi jatkuvasti ja aivastutti koko ajan, mutta siihen se flunssa jäikin.

Vierailija
19/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kipeänä ehkä kerran vuodessa ja se on sitten 1-2 päivää kestävä pieni flunssantapainen.

Kiitän tästä neuroottista ja eristäytyvää luonnettani: pesen tunnollisesti sekä käteni että puhelimen/valonkatkaisijat/ovenkahvat, välttelen kaikenlaisia ällöjä paikkoja ja asioita kuten uimahalleja ja buffetteja ja kaiteita. Olen ranteella ja rystysellä avaamisen mestari.

Vierailija
20/51 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallista, että näin monet ovat näin terveitä. Olen kateellinen. Minulla on vähintään joka toinen kuukausi flunssaa. Olen luullut, että useimmat sairastavat melko usein.