Mielenosoituksen paikka - naisten oikeuksien puolesta
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen suuttunut niin pahasti hallituksen touhuista, että olen valmis lähtemään mielenosoitukseen.
Tämä Soini-äänestys pisti kupin nurin.
Kuka lähtee mukaan?
Kommentit (29)
Mun mielestä on typerää laskea abortti naisten oikeukseksi ja se on tavallaan se metodi saada vastustajat huonoon valoon, sillä eihän kukaan halua olla naisten oikeuksien vastustaja. Sitä paitsi abortin vastustamiselle on miltei aina uskonnollinen pohja, jota ei voida rikkoa vetoamalla naisten oikeuksiin.
Lähinnä en ymmärrä mitä mielenosoitettavaa tässä on, sillä hallitus ei omalta osaltaan ole uhannut muuttaa naisten aborttilakia suuntaan eikä toiseen. Voisit mennä marssimaan jonnekin toiseen maahan, jossa naiset ovat oikeasti alistettuja ja kokevat niin suoraa fyysistä kuin henkistäkin väkivaltaa kulttuuristen tekijöiden vuoksi.
Naurettavaa.
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Soini olisi ollut nainen, olisiko ollut eri juttu?
Tietysti olisi ollut. Onhan meillä verrokkina Kristillisten entinen puheenjohtaja ja ministeri Päivi Räsänen. Hänenkin lausuntojaan paheksuttiin, muttei niissä mitään tasa-arvon vastaista nähty.
Hah, Päivi Räsänen on vielä tänä päivänäkin yksi Suomen vihatuimmista poliitikoista. Mä en käsitä mikä salattu rakkaus Suomen kansalla on näihin fundamentalistihihhuleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demokratia on todella huonolla tolalla nykyään. Ihan järkyttävää, että Sinisten, puolueen jonka riveistä ei yksikään äänestäjä ole edustajaa äänestänyt, annetaan reissata ja kiristää hallitusta. Mielestäni koko puolueen hallituksessa olo on erittäin kyseenalaista.
Joku voisi tuohon kommentoida, että sen jäsenet on eduskuntaan äänestetty, vaikkakin eri puolueen nimissä. Sepä se, Suomessa ei äänestetä puoluetta vaan henkilöä. Siksi on todellista demokratian per*erai*kausta, että nämä kansan valitsemat edustajat pakotetaan puoluejohdon marioneteiksi ja toimimaan omia arvojaan vastaan. Arvojensa perusteella heidät nimenomaan valittiin! Miten tällaisen annetaan tapahtua?Niin millä tavalla siniset ovat kiristäneet hallitusta?
Kaatavat koko hallituksen jos Soini ei saa luottamusta. Hallituspuolueet luonnollisesti pelkäävät tätä ja käskevät edustajiaan äänestämään luottamuksen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa elämässäni olen suuttunut niin pahasti hallituksen touhuista, että olen valmis lähtemään mielenosoitukseen.haittamaahanmuuttoa vastaan
Kuka lähtee mukaan?
...
Suomessa mielenosoitus naisten oikeuksien puolesta, ai v...u miten pihalla jengi oikeesti on :D
Vierailija kirjoitti:
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Soini olisi ollut nainen, olisiko ollut eri juttu?
Tietysti olisi ollut. Onhan meillä verrokkina Kristillisten entinen puheenjohtaja ja ministeri Päivi Räsänen. Hänenkin lausuntojaan paheksuttiin, muttei niissä mitään tasa-arvon vastaista nähty.
Hah, Päivi Räsänen on vielä tänä päivänäkin yksi Suomen vihatuimmista poliitikoista. Mä en käsitä mikä salattu rakkaus Suomen kansalla on näihin fundamentalistihihhuleihin.
Sekä Soinia, että Kristillisiä äänestäneet ovat varmasti olleet tietoisia heidän abortinvastaisesta mielipiteestään. Aborttia vastustaa ehkä 10-20% suomalaisista ja (valitettavasti) heilläkin on oikeus mielipiteeseensä ja oikeus asettua ehdolle ja äänestää vaaleissa.
Voisko joku tehdä tänne listan mitä oikeuksia suomalaiselta naiselta puuttuu?
Mielenkiintoinen näkemys siitä että aborttikannanotossa olisi kyse naisen oikeuksista.
Ap:n mielestä naisella on siis aina halutessaan oltava oikeus aborttiin. Miten miehen oikeudet toteutuvat raskauden sattuessa? Onko miehellä myös oikeus vaatia raskaaksi saattamaansa naista tekemään abortti?
Puhumattakaan siitä että tässä ei edes ollut kyse oikeudesta aborttiin vaan siitä kuka saa sanoa ääneen mielipiteensä abortista.
Voit ihan itse ryömiä koloosi jos et ymmärrä mitä eroa on uhriutumisella ja vihalla.