Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua pääsemään irti sokerin himosta.

Vierailija
21.09.2018 |

Inhoan nii itteäni..

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut yllätti perinpohjin se, kun vaikka oon ollut tosi pahassa sokerikoukussa ja tapasin syödä karkkia päivittäin, niin ketokarppauksen aloitettuani ei yhtäkkiä ollutkaan vaikeaa olla ilman. Nyt 2 viikkoa ketoa takana, ja oon antanut luvan itselleni syödä muutaman salmiakin päivässä tai pari palaa tummaa suklaata. Ei oo tehny kaikkina päivinä mieli syödä ees.

Kai se hiilarihimo tukahtuu sillä kun syö tarpeeksi proteiinia ja rasvoja.

Ja toisekseen, mulla tuli ns. raja vastaan, kun alko olla yli 20kg enemmän entä ennen lapsia, ei ollu enää hyvä olla itteni kans. Siis sain vaan vihdoin tarpeeksi motivaatiota aloittaa pikku rempan, imetys loppui jo jne.

Nyt -4kg kahessa viikossa!

Vierailija
42/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut yllätti perinpohjin se, kun vaikka oon ollut tosi pahassa sokerikoukussa ja tapasin syödä karkkia päivittäin, niin ketokarppauksen aloitettuani ei yhtäkkiä ollutkaan vaikeaa olla ilman. Nyt 2 viikkoa ketoa takana, ja oon antanut luvan itselleni syödä muutaman salmiakin päivässä tai pari palaa tummaa suklaata. Ei oo tehny kaikkina päivinä mieli syödä ees.

Ja toisekseen, mulla tuli ns. raja vastaan, kun alko olla yli 20kg enemmän entä ennen lapsia, ei ollu enää hyvä olla itteni kans. Siis sain vaan vihdoin tarpeeksi motivaatiota aloittaa pikku rempan, imetys loppui jo jne.

Hyvin on sulla turvotusta lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luinkin nyt vasta muiden vastauksia, ja muutkinnin maininnut tätä samaa. Ilmeisesti toimii siis muillakin!

Mulla ollut linjana ihan tiukahko +-20g hiilareita päivässä, välillä taitaa mennä allekin, enkä ees niin tarkkaan enää laske. Mutta ei sen tarvi edes noin tiukkaa olla, etenkään jos ei tavoitteena oo ensikädessä painonpudotus.

Vierailija
44/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on sulla turvotusta lähtenyt.

Joo niin on, on mistä ottaa. :D

Ihanaa kun selkämakkarat lähti.

Vierailija
45/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketokarppaus, eli saada elimistö ketoosiin? Eli silloin löytyy virtsasta ketoaineita? Onko niin? Kyselee tyhmä.

Vierailija
46/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuassa kun on tarpeeksi rasvaa ja vain vähän hiilaria (täsä joku varmasti pillastuu), niin verensokeri ei heittele ja ei tule hiilarihimoja.

Tätähän on ehdotettu joka ketjussa, missä valitetaan sokerikoukusta. Kellekään ei kuitenkaan kelpaa keino, jolla se sokerinhimo oikeasti saadaan hillittyä.

Mussuttakoon sokeria vaikka maailman tappiin ja vinkukoon.

Minä kyllä sain makeanhimon pois ilman VHHta, ja tuskin olen ainoa. Toki sekin konsti kannattaa kokeilla jos ei muut tunnu auttavan, ihmiset on erilaisia eikä mikään konsti toimi kaikille.

Vhh:ta ei mainittu, sen keksit itse.

Pahoittlen, luulin että "Ruuassa kun on tarpeeksi rasvaa ja vain vähän hiilaria (täsä joku varmasti pillastuu), niin verensokeri ei heittele ja ei tule hiilarihimoja." tarkoittaa VHHta.

Tekstissä sitä ei mainittu.  Joten älä pistä sanoja toisen suuhun, varsinkin kun ne on oman mielikuvituksesi tuotetta.

Voi Jeesus :D

Vierailija
47/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuassa kun on tarpeeksi rasvaa ja vain vähän hiilaria (täsä joku varmasti pillastuu), niin verensokeri ei heittele ja ei tule hiilarihimoja.

Tätähän on ehdotettu joka ketjussa, missä valitetaan sokerikoukusta. Kellekään ei kuitenkaan kelpaa keino, jolla se sokerinhimo oikeasti saadaan hillittyä.

Mussuttakoon sokeria vaikka maailman tappiin ja vinkukoon.

Mulle auttoi säännölliset ruoka-ajat ja kunnolliset ateriat. Ihmiset on erilaisia ja eri syistä käytetään sokeria. Hyvä jos löysit itse avun.

Vierailija
48/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on täällä kirosana, mutta kuitenkin, vhh tai lchf (kumpaa tykkää käyttää). Heivaa hiilarit lähestulkoon kokonaan ja panosta runsaaseen rasvaan, proteiinilla ei niin väliä kun se ei ole energiaravintoaine. Proteiinilla ei pidä kuitenkaan itseään täyttää, 60-100g riittää oikein mainiosti.

Hiilarit ylläpitää hiilarikierrettä, oli ne hiilarit sitten mitä hyvänsä.

Itse pääsin pahasta hiilarikoukusta tällä tavoin irti. Pelkkä herkkujen pois jättö ei auttanut, koska niin kauan teki mieli herkkuja, kun ravinnosta pääosa koostui ns. terveellisistä hiilareista. Vasta kun muutin hiilaripolttoisesta rasvapolttoiseksi, sain hiilarikoukun katkeamaan.

Ei se oo mikään kirosana, se ei vaan ole ainoa vaihtoehto kaikille ja jotkut kannattajat tuputtaa sitä vähän turhan aggressiivisesti ja epäystävällisesti. En viittaa sinuun!

Vierailija
49/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän terveellisiä hiilareita. Mä olin ihan mahdoton sokerihiiri, kun "karppasin" eli söin vähähiilarista ruokaa reippaasti, mutta sitten illalla himot kasvoi mahdottomiksi ja vedin ihan kaikkea sokerista ja epäterveellistä. Sokerinsyöntini väheni, kun lopetin "karppaamisen" ja aloin syödä enemmän täysjyvää ja hedelmiä.

Vierailija
50/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö enemmän terveellisiä hiilareita. Mä olin ihan mahdoton sokerihiiri, kun "karppasin" eli söin vähähiilarista ruokaa reippaasti, mutta sitten illalla himot kasvoi mahdottomiksi ja vedin ihan kaikkea sokerista ja epäterveellistä. Sokerinsyöntini väheni, kun lopetin "karppaamisen" ja aloin syödä enemmän täysjyvää ja hedelmiä.

Älä puhu karppaamisesta, jos se pitää vielä laittaa lainausmerkkeihin. Et ole karpannut.

Vierailija
51/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sulla ruokarytmi kunnossa, syötkö ns. "kunnolla" etkä vaan koeta elää salaatilla ja nukutko tarpeeksi?

Vierailija
52/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeutusaine vaikka stevia käyttöön sokerin tilalle kahviin yms.
Proteiinipatukat, myslipatukat ja muut dietti eväät käyvät herkkujen tilalle. Hedelmiä, myös kuivatut ovat hyviä, pähkinöitä, veteen voi laittaa makua marjoista tai siivuta vaikka sitruunaa vesikannuun.

Oletko sinä koskaan viitsinyt katsoa noiden patukoiden ainesosia? Suurimmassa osassa sokeri on siellä listan alkupäässä. Toki on niitäkin, missä on käytetty makeutusaineita.

--

Minä olen joutunut opettelemaan luopumaan sokerista, koska ihoni kärsii siitä. Minulla on aknea ja ruusufinniä ja jos syön edes vähän karkkeja tai muutakin ns. tavallista sokeria sisältävää tuotetta, niin kasvojeni iho on tämän jälkeen täynnä näppylöitä ja laikkuja, sekä on todella arka muutaman viikon.

Toisaalta ei se kauhean vaikeaa ole ollut luopua karkeista ja kun joskus olen sortunut ostamaan lempimakeisiani, niin olen vähän ollut sitä mieltä, että eipä nämä nyt mitään erikoisia olekaan. Mieluummin syön nykyään vaikkapa pähkinöitä ja niitä hedelmiä joita pystyn (jotkut hedelmätkin aiheuttavat näppyjä). Olen noin vuoden nyt vältellyt sokeria parhaani mukaan. Sokeria löytyy tosin kovin yllättävistä tuotteista, mm. leikkelekinkuista ja metvurstista...

Vierailija
53/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu karppaamisesta, jos se pitää vielä laittaa lainausmerkkeihin. Et ole karpannut.

Haista sinä pska. Saan kutsua sitä miksi haluan ja ruokailuni oli todella karppausta.

Vierailija
54/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä pska. Saan kutsua sitä miksi haluan ja ruokailuni oli todella karppausta.

Sori et meni noin tunteisiin. Suurin osa "karppaajista" ei edes tiedä mitä se on.  Terv. Vuosia karpannut.

Vierailija
55/55 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on valitettavasti mahdoton tehtävä!

Miksi tämä on saanut niin paljon alapeukkuja? Se on kuitenkin totuus. Pari viikkoa tai pari kk voi olla ilman, mutta jos on taipumus pitää sokerista niin ei se taipumus mihinkään katoa. Voit yrittää olla loppuelämän ihan herkkuja (tai vähentää) mutta mieli tekee kumminkin, tätä ei mikään mahti poista. Valitettavasti.