Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua pääsemään irti sokerin himosta.

Vierailija
21.09.2018 |

Inhoan nii itteäni..

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuassa kun on tarpeeksi rasvaa ja vain vähän hiilaria (täsä joku varmasti pillastuu), niin verensokeri ei heittele ja ei tule hiilarihimoja.

Tätähän on ehdotettu joka ketjussa, missä valitetaan sokerikoukusta. Kellekään ei kuitenkaan kelpaa keino, jolla se sokerinhimo oikeasti saadaan hillittyä.

Mussuttakoon sokeria vaikka maailman tappiin ja vinkukoon.

Vierailija
22/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeutusaine vaikka stevia käyttöön sokerin tilalle kahviin yms.

Proteiinipatukat, myslipatukat ja muut dietti eväät käyvät herkkujen tilalle. Hedelmiä, myös kuivatut ovat hyviä, pähkinöitä, veteen voi laittaa makua marjoista tai siivuta vaikka sitruunaa vesikannuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuassa kun on tarpeeksi rasvaa ja vain vähän hiilaria (täsä joku varmasti pillastuu), niin verensokeri ei heittele ja ei tule hiilarihimoja.

Tätähän on ehdotettu joka ketjussa, missä valitetaan sokerikoukusta. Kellekään ei kuitenkaan kelpaa keino, jolla se sokerinhimo oikeasti saadaan hillittyä.

Minä kyllä sain makeanhimon pois ilman VHHta, ja tuskin olen ainoa. Toki sekin konsti kannattaa kokeilla jos ei muut tunnu auttavan, ihmiset on erilaisia eikä mikään konsti toimi kaikille.

Vierailija
24/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos te ihanat, hyviä vinkkejä tullut.

Täytyy alkaa hiljalleen vähentämään, koska itseni tuntien totaali kielto houkuttaa syömään herkkuja vain enemmän.

Ap

Vierailija
25/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä sain makeanhimon pois ilman VHHta, ja tuskin olen ainoa. Toki sekin konsti kannattaa kokeilla jos ei muut tunnu auttavan, ihmiset on erilaisia eikä mikään konsti toimi kaikille.

Vhh:ta ei mainittu, sen keksit itse.

Vierailija
26/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittlen, luulin että "Ruuassa kun on tarpeeksi rasvaa ja vain vähän hiilaria (täsä joku varmasti pillastuu), niin verensokeri ei heittele ja ei tule hiilarihimoja." tarkoittaa VHHta.

Vierailija
27/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa ja auttakaa! Miten mikään ei onnistu vaikka ihan itse?!! Vellihousu 😠

Vierailija
28/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittlen, luulin että "Ruuassa kun on tarpeeksi rasvaa ja vain vähän hiilaria (täsä joku varmasti pillastuu), niin verensokeri ei heittele ja ei tule hiilarihimoja." tarkoittaa VHHta.

Tekstissä sitä ei mainittu.  Joten älä pistä sanoja toisen suuhun, varsinkin kun ne on oman mielikuvituksesi tuotetta.

Vierailija
29/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa ja auttakaa! Miten mikään ei onnistu vaikka ihan itse?!! Vellihousu 😠

Oletpas ihana ihminen. Parempaa päivänjatkoa sinulle, elä pilaa omaa elämääs muiden ongelmilla ja avunpyyntöihin suivaantumalla.😉

Ei kannate tätä palstaa aukasta jos on pahalla mielin..

Ap

Vierailija
30/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeutusaine vaikka stevia käyttöön sokerin tilalle kahviin yms.

Proteiinipatukat, myslipatukat ja muut dietti eväät käyvät herkkujen tilalle. Hedelmiä, myös kuivatut ovat hyviä, pähkinöitä, veteen voi laittaa makua marjoista tai siivuta vaikka sitruunaa vesikannuun.

Ei sokerinhimosta eroon pääse sokeria syömällä.

Vierailija
31/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstissä sitä ei mainittu.  Joten älä pistä sanoja toisen suuhun, varsinkin kun ne on oman mielikuvituksesi tuotetta.

Ehkä voisit sitten selventää, mitä tuolla "tarpeeksi rasvaa ja vähän hiilaria" käytännössä tarkoitit?

Vierailija
32/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit sitten selventää, mitä tuolla "tarpeeksi rasvaa ja vähän hiilaria" käytännössä tarkoitit?

Ihan sitä, mitä siinä luki.

Vierailija
33/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi sokerin asteittainen vähentäminen. Nyt ns. vapaan sokerin määrä on ruokavaliossani minimaalinen, herkuttelupäivinäkin pidän huolta siitä, että sokerimäärä on enintään se suositusten mukainen enimmäismäärä eli noin 50 g/vrk.

Vierailija
34/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on täällä kirosana, mutta kuitenkin, vhh tai lchf (kumpaa tykkää käyttää). Heivaa hiilarit lähestulkoon kokonaan ja panosta runsaaseen rasvaan, proteiinilla ei niin väliä kun se ei ole energiaravintoaine. Proteiinilla ei pidä kuitenkaan itseään täyttää, 60-100g riittää oikein mainiosti.

Hiilarit ylläpitää hiilarikierrettä, oli ne hiilarit sitten mitä hyvänsä.

Itse pääsin pahasta hiilarikoukusta tällä tavoin irti. Pelkkä herkkujen pois jättö ei auttanut, koska niin kauan teki mieli herkkuja, kun ravinnosta pääosa koostui ns. terveellisistä hiilareista. Vasta kun muutin hiilaripolttoisesta rasvapolttoiseksi, sain hiilarikoukun katkeamaan.

Vierailija
35/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen muu auta, kuin lopettaa ja pitää päänsä. Olin itsekin ihan koukussa sokeriin ja herkkuihin, mutta olen ollut ilman pari kuukautta. Meni yllättävän kivuttomasti, kun keksi muuta tekemistä illoille. Alkuun en voinut katsella elokuvia, koska siinä usein samalla naposteli jotakin, joten keksin tekemistä, jossa en yleensä napostellut. Pelailin erilaisia pelejä, neuloin sukkia ja tein erilaisia käsitöitä. Viikon päästä pystyin katsomaan elokuvia ja sarjoja, ilman että teki koko ajan mieli napostella. Minun ei oikeastaan tehnyt mieli naposteltavia kuin sen viikon verran, sitten unohdin koko jutun. 

Minulla oli juuri syntymäpäivä jokin aika sitten ja silloin ostin muutamia lempikarkkejani. Tuli hiukan tunkkainen olo, kun söin niitä, joten niitä on vieläkin kaapissa. Ei vain oikein tee mieli, syön sitten hiljalleen vain pois sieltä. Ennen olisin vetäissyt ne yhdessä illassa kaikki.

Jos sinun on ihan pakko saada napostella, kokeile ostaa vaikka kirsikkatomaatteja ja niitä napostelet.

Vierailija
36/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sitä, mitä siinä luki.

Kuinka paljon rasvaa on "tarpeeksi" ja kuinka vähän hiilaria olisi sopiva määrä?

Vierailija
37/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen lihava,vuosia kumminkin normaalipainoinen ja olen todennut, että sokeriherkuista en pääse eroon. Syön joka päivä n. pari pientä sokerista täysjyväkeksiä ja vaikka pienen palasen jätskiä tai pienen pullan. Yritän pitää kumminkin semmoisena herkkumäärät ettei ne ole hirveän paljon. Muuten syön terveellisesti.

Olen yrittänyt kehitellä jotain korvaavia systeemejä noille, tyyliin taatelit tai mansikat kesällä jne mutta kun ei ne vaan korvaa niitä :D Joskus kun jaksan yritän leipoa terveellisemmin, tyyliin raakakakkuja tai pistän uuniomenoita uuniin jne mutta ei niistäkään saa samaa iloa :D Joku sokerinen kermainen rahka ehkä voi antaa samat kiksit kuin vaikkapa jäätelö.

Jos yritän noista leikata, alkaa tehdä vielä enemmän mieli sokeria.

Yritän kumminkin rajoittaa sokeria kaikessa mistä pystyn. En juo limsoja, en syö sokerijugurtteja enkä käytä muutenkaan sokerisia tuotteita muuten. Vuosiin en ole syönyt pussillista karkkia tai suklaalevyjä vaan syön aina vaan pieniä määriä sokerisia herkkuja. En ole itseasiassa syönyt muuta karkkia kuin suklaata aina pari palaa kerrallaan.

En korvaa myöskään sokeria makeutusaineilla.

Jotkut sanoo hedelmiä sokerisiksi, mutta itse syön niitä hyvällä omallatunnolla. Onhan ne vähän niinkuin herkkuja. Kun syö vähemmän sokeria, ne maistuu hyvinkin sokerisilta. Tykkään itse vaikkapa ripotella kanelia omenalohkojen päälle. Raikas appelsiini vaikkapa maistuu hyvin herkulliselta. Banaania laitan smoothieen monesti.

Vierailija
39/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä hyvä tipsi:

https://www.terve.fi/artikkelit/7-keinoa-viikossa-eroon-sokerikoukusta

Ihan sontaa

Vierailija
40/55 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin melkein vuoden ilman. Himo ei ollut yhtään päivää poissa, ja lopulta totesin et mielelläni syön sitä karkkia ja olen kärsimättä.