Miten kestätte siivoamisen aiheuttamaa tuskaa ja paskaa ja hikoilua ja epämiellyttävää oloa ja suoranaista kipua?
Onko vaivan arvoista? Ei paljon siivottu kämppä ilahduta, kun on lyönyt päänsä ja kiukkusuonensa ja paiskonut lopulta imurit ja ämpärit pitkin seiniä. Hyi helvetti mitä touhua. Ei paranna elämänlaatuani tällainen touhu. Siivoojaa en palkkaa, koska en halua paskaista vessarättiä keittiön pöydälleni.
Kommentit (71)
On se sen arvoista, voittajafiilis kun homma on valmis.
Mitä sä sillä ämpärillä? Kun on välineet ja tekniikka kunnossa niin siivous voi olla jopa kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaivan arvoista? Ei paljon siivottu kämppä ilahduta, kun on lyönyt päänsä ja kiukkusuonensa ja paiskonut lopulta imurit ja ämpärit pitkin seiniä. Hyi helvetti mitä touhua. Ei paranna elämänlaatuani tällainen touhu. Siivoojaa en palkkaa, koska en halua paskaista vessarättiä keittiön pöydälleni.
Sulla voi olla verenpainetta. Varsinkin jos kumartelu rassaa.
Ei se aiheuta mulle tuskaa ja paskaa tai kipua. Siivoan suurimman osan heti kun sotkua tulee, joten "isompi siivous" on vain imurointi ja vessanpesu eikä niihin kauaa mene tai ole kovinkaan hankalaa tai vaivalloista.
En mä kestäkään. Mä delegoin tehtäviä miehelle ja lapsille. Kutsun äidin kylään ja se viimeistelee. Itse pyykkään ja laitan tiskit koneeseen, siivoan kissanhiekat ja vessan.
Itse otan muutaman oluen siivousspäivänä ja imurointikin menee paljon paremmin.
Mä taas en ole saanut siitä tuskaa, paskaa, hikoilua enkä kipuja. Töissä siitä maksetaan, kotona motivoi siisti koti. Näin ammattilaisena vinkkaisin, että älä ota sitä halvinta siivousfirmaa, niin vältyt paskaiselta vessarätiltä keittiön pöydällä.
En koskaan tee mitään suursiivousta, jossa hikisenä jynssätään. Siivous on rutiini, jota tehdään päivittäin eli pidetään keittiö ja wc järjestyksessä ja tavarat ei loju misssä sattuu. Kerran viikossa sitten joku kaapin siivous tai perusteellisempi wc:n puhdistus. Kerran vuodessa ikkunat, seinät ja katto, mutta ei kerralla paljoa.
Mene lääkäriin, jos siivoaminen tuntuu tuskalta ja kivulta. Et selvästikään ole terve, kun ei kunto kestä tuon vertaa.
Sulla on vaan huono kunto.Ei siivoaminen tuollaista aiheuta,
Oonks mä outo kun nautin siivoamisesta? Lempibiisit soimaan, varsinkin pölyjä pyyhkiessä. Oma ajatuskin puhdistuu kun imuroi ja moppaa lattioita.
Siivoamisen ajattelukin aloitetaan kaljalla tai jointilla. Ellei sitten saa delegoitua sitä hommaa jollekkin toiselle.
Ainoa pätevä sanonta onkin viisas pääsee vähemmällä. No olen suunnilleen nero.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sillä ämpärillä? Kun on välineet ja tekniikka kunnossa niin siivous voi olla jopa kivaa.
En mäkään ämpärillä mitään tee. Kostutan valmiiksi pari levymoppia vessan hanan alla.
Joka päivä kun tekee vähän, 15-30 min niin kämppä pysyy suht koht kondiksessa. Joka päivä voi ottaa yhden kohdan tarkempaa.
Esim. Yhtenä päivänä vessa, toisena lattioiden imurointi, kolmantena petivaatteiden vaihto, neljäntenä keittiön kaappien ovien pyyhintä. Ei kaikkia samana päivänä. Jaksottaa hommat eri päiville.
Minä ostan siivouspäivänä aina 16kpl siidereitä.
Seuraavana päivänä on vain tölkit vietävänä.
Vierailija kirjoitti:
Siivoushan on hyvää monipuolista liikuntaa. Ei ole pakko riehua kuin heikkopäinen.
Urheillessa en satuta itseäni, pystyn valitsemaan mitä teen ja mikä tärkeintä: ei ala v*tuttaa. Imurointi ja luuttuaminen saa minut raivon partaalle noin viidessä minuutissa. Sen takia imuroin maksimissaan yhden huoneen kerrallaan.
Asenne kysymys. Vielä -80 luvulla pesin konttaamalla lattiat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan siivouspäivänä aina 16kpl siidereitä.
Seuraavana päivänä on vain tölkit vietävänä.
Ja kolmantena päivänä niin kamala olo ja joka paikkaa kolottaa että tietää jotain tehneensä. (Krapula, jyy nou).
Samantapaiset fiilikset. Joka nurkassa jotain romua, vaatteita ja muuta metaforista p*skaa. Ahdistaa, jos joku meinaa tulla vierailulle. Siksi meille ei tule kukaan. Ei kutsuta, kun on niin kaaosmaista. Siivoaminen ahdistaa. Se ei lopu koskaan. Jossakin on aina uusi p*skakasa. Se ei lopu koskaan.
Miksi kunnon siivooja laittaisi vessarätit keittiön pöydälle? Ansaitsetko moisen kohtelun omalla käytökselläsi?
Siivoushan on hyvää monipuolista liikuntaa. Ei ole pakko riehua kuin heikkopäinen.