Miten kestätte siivoamisen aiheuttamaa tuskaa ja paskaa ja hikoilua ja epämiellyttävää oloa ja suoranaista kipua?
Onko vaivan arvoista? Ei paljon siivottu kämppä ilahduta, kun on lyönyt päänsä ja kiukkusuonensa ja paiskonut lopulta imurit ja ämpärit pitkin seiniä. Hyi helvetti mitä touhua. Ei paranna elämänlaatuani tällainen touhu. Siivoojaa en palkkaa, koska en halua paskaista vessarättiä keittiön pöydälleni.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
On se sen arvoista, voittajafiilis kun homma on valmis.
Muistan miten ihanalta tuntui kun asuin vielä yksin ja kun olin saanut siivottua koko kämpän lattiasta kattoon. Matot puisteltua. Lattiat pestyinä, koko kämppä tuoksui puhtaalta. Se tunne kun pääsi pötkähtämään sohvalle puhtaan tuoksuiseen tuuletettuun kämppään.
Sitä fiilistä en oo saavuttanu enää kymmeneen vuoteen nyt kun asun miehen ja lapsen kanssa. Ei sitä enää pysty samanlaiseen siisteystasoon kuin silloin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kunnon siivooja laittaisi vessarätit keittiön pöydälle? Ansaitsetko moisen kohtelun omalla käytökselläsi?
En luota siihen, etteikö siivooja vetäisi mutkia suoraksi hygienian ja muun huolellisuuden suhteen, kun ei ole kukaan vahtimassa. Aika ikävää piilokamerakuvaa olen nähnyt esimerkiksi hotellisiivoajien edesottamuksista. Totta kai suurin osa varmasti hoitaa hommansa suht asiallisesti mutta silti. Ei jää hyvä fiilis.
Mistä se "voittajafiilis" oikein kumpuaa? Olen hiestä märkä ja äärimmilleen ärsyyntynyt ja turhautunut siivottuani.
Ei siivoaminen aiheuta mitään tuollaista,tai ainakin pitää olla ihan totaalisessa rapakunnossa.
M54
Minäkin vihaan imurointia yli kaiken. Kömpelöä mölytoosaa pitää vetää perässään, se kaatuu ja pomppii, naarmuttaa huonekalut, letku tiputtelee kaikki tavarat ja verenpaine todellakin nousee. Mieluummin siivoan lattiat vaikka kontaten luuttuamalla. Olenkin miettinyt, pitäisikö siirtyä pelkkään pölyliinaan ja lattian pesuun. Eikö imurit alun perinkin ole suunniteltu kokolattiamattoja varten? Tiskaaminen, vessanpesu, lattianpesu, mikään ei kyrsi niin kuin imurointi. Kai voi olla Kunnon Ihminen, vaikka ei koskaan imuroi?
Itse siivoan hyvin joka päivä, siitä on vaan tullut tapa kun harrastuksia ym ei ole. Sitten kaipaakin sitä että on siistiä. Siivoan kuulokkeet korvilla aina, musiikkia tai keskusteluohjelmia. Ihan mukavaa omaa aikaa saa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vaan huono kunto.Ei siivoaminen tuollaista aiheuta,
Voin vakuuttaa, että kuntoni on reippaasti ikäryhmäni keskiarvon paremmalla puolella. Siis fyysinen kunto. Pääkoppa ei kyllä kestä turhautumista kovin hyvin, ja siivoaminen on lähestulkoon pelkkää turhautumista turhautumisen perään. Imuroinnin "tuloksia" ei edes huomaa, ellei konttaa lattioita pitkin suurennuslasin kanssa.
-ap
Miksi sä sitten imuroit, jos on jo valmiiksi niin siistiä, että eroa ennen ja jälkeen ei huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä se "voittajafiilis" oikein kumpuaa? Olen hiestä märkä ja äärimmilleen ärsyyntynyt ja turhautunut siivottuani.
No siitä, että on saanut jotain aikaan ja näkee työnsä jäljen. Puhdas koti on kärsimyksen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kunnon siivooja laittaisi vessarätit keittiön pöydälle? Ansaitsetko moisen kohtelun omalla käytökselläsi?
En luota siihen, etteikö siivooja vetäisi mutkia suoraksi hygienian ja muun huolellisuuden suhteen, kun ei ole kukaan vahtimassa. Aika ikävää piilokamerakuvaa olen nähnyt esimerkiksi hotellisiivoajien edesottamuksista. Totta kai suurin osa varmasti hoitaa hommansa suht asiallisesti mutta silti. Ei jää hyvä fiilis.
Kyllä siivooja siivoaa kunnolla jos antaa tarpeeksi aikaa. Jos aika on tiukilla, pitää suoristaa sieltä sun täältä. Hotellisiivoojillakin on varmaan vaan joku 10 min aikaa enintään saada koko hotellihuone suht siistin näköiseksi. Ei siistiksi mutta siistin näköiseksi.
Tavaramäärä vaikuttaa paljon. Jos on liikaa tavaroita eikä niille omaa paikkaa, on hankala siivota eikä koti ole siivottunakaan kaunis ja viihtyisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vakuuttaa, että kuntoni on reippaasti ikäryhmäni keskiarvon paremmalla puolella. Siis fyysinen kunto. Pääkoppa ei kyllä kestä turhautumista kovin hyvin, ja siivoaminen on lähestulkoon pelkkää turhautumista turhautumisen perään. Imuroinnin "tuloksia" ei edes huomaa, ellei konttaa lattioita pitkin suurennuslasin kanssa.
-apMiksi sä sitten imuroit, jos on jo valmiiksi niin siistiä, että eroa ennen ja jälkeen ei huomaa?
Vaimon mukaan niin kuuluu tehdä viikoittain.
Olen huomannut sen että moni nainen heiluu imurin kanssa kun heikkopäinen ilman järjestelmällisyyttä ja rauhallisuutta ,sohii sinne tänne ja tuonne,lopputulos on huono ja ovipielet naarmuilla.
Minulla on jo vuosikausia, lähes 20 v. sama luottosiivooja joka viikko, joka taatusti ei käytä samaa rättiä joka paikkaan. Olen yleensä kotona, kun hän siivoaa ja juomme pullakahvit yhdessä.
Illalla nautin hänen työnsä tuloksista ja juon lasillisen hyvää punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on liian kuuma kämppä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apMiksi sä sitten imuroit, jos on jo valmiiksi niin siistiä, että eroa ennen ja jälkeen ei huomaa?
Ai sä oot mies? Pointsit siitä että edes osallistut kotitöihin. 👍 Kaikista miehistä siihen nimittäin ei oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siivooja siivoaa kunnolla jos antaa tarpeeksi aikaa. Jos aika on tiukilla, pitää suoristaa sieltä sun täältä. Hotellisiivoojillakin on varmaan vaan joku 10 min aikaa enintään saada koko hotellihuone suht siistin näköiseksi. Ei siistiksi mutta siistin näköiseksi.
Pahimmillaanhan se on yhtä tinkimistä. Ta tinkii palkasta, ajasta, välineistä, kilometrikorvauksista, perehdytyksestä ja ammatti- ja kielitaidosta, joten tt tinkii työohjeista, -motivaatiosta ja -moraalista. Lose-lose. (Ja siksi, ei sitä halvinta.)
Vierailija kirjoitti:
Tavaramäärä vaikuttaa paljon. Jos on liikaa tavaroita eikä niille omaa paikkaa, on hankala siivota eikä koti ole siivottunakaan kaunis ja viihtyisä.
No mutta tavarathan vain lisäävät kodissa viihtymistä, enemmän kuin siisteys. Jos kotini olisi pelkkää lattiaa, seinää ja kattoa, miksi siellä aikaani edes viettäisin ja mitä siellä tekisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoushan on hyvää monipuolista liikuntaa. Ei ole pakko riehua kuin heikkopäinen.
Urheillessa en satuta itseäni, pystyn valitsemaan mitä teen ja mikä tärkeintä: ei ala v*tuttaa. Imurointi ja luuttuaminen saa minut raivon partaalle noin viidessä minuutissa. Sen takia imuroin maksimissaan yhden huoneen kerrallaan.
Mua ärsyttää imureissa niiden aneeminen teho. Saatara pitää hioa ja hinkata eikä silti näytä lähtevän kaikki möhnät. Tai ehkä mulla on liian hyvä näkö? Hitto mulla on vesipiipun perusteella parempi imu kuin useimmilla imureilla.
Nyt olen jonkin aikaa asunut uudessa asunnossa ja siitä on löytynyt jo hyvä puoli. Kovalla tuulella sinne saa ihan uskomattoman läpivedon. Lähtee ne pölyt melkein itsestään. Yksi mattokin on lentänyt ulos. Näin kevyen jätkän on viisainta pistää ikkunat kiinni kun tulee myrsky. Sentään viides kerros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä oot mies? Pointsit siitä että edes osallistut kotitöihin. 👍 Kaikista miehistä siihen nimittäin ei oo.
Mielelläni siivoaisin mielelläni (tosin imurimme ei ole Miele, hekoheko). Koska haluan tehdä osuuteni. En vain yhtään pidä siivoamisesta, en ole koskaan pitänyt enkä tule koskaan pitämään. Ei ole kiva muun perheen kuunnella sitä siivoamisen aikaista ärhentelyäni, mutta hermo menee vaikka yrittäisi siivota kuinka "lunkisti".
-ap
-ap