Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan ekaluokkalaiset, melkein järkytyin tänään!

Vierailija
20.09.2018 |

Hain lapsen koulusta, mitä en yleensä töiden takia pysty tekemään. Siinä odotellessa tein seuraavat huomiot: lähes jokainen kaivoi heti puhelimen esiin ja alkoi tuijottaa sitä kävellessään. Seilasivat täten pitkin tietä eivätkä seuranneet liikennettä ollenkaan. Paras oli eräs tyttö, joka katsoi youtubea ja veti suklaata samalla, aivan keskellä katua huomioimatta mitään muuta ympärillään. Kielenkäyttö lapsilla oli myös varsin mielenkiintoista, reippaat "mitä v*ttua" ja "voi v*ttu" vaan kaikuivat ilmoille, kun pienokaiset suuntasivat porukoissa kotia kohti.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Joskus on ihan työ ja tuska päästä edes kävellen ohi noista laidasta toiseen seilaavista lapsukaisista. Kyllä se puhelin vie lähes kaiken havainnointikyvyn. Teinipoikani on ärsyyntynyt samasta asiasta. Hän kulkee pyörällä ja vaikka miten yrittäisi tarkkailla, mihin suuntaan toinen on hoippumassa, on monta läheltä piti -tilannetta tullut. Ja siinähän on sitten selvä, kumman oli vika, jos rysähtää: ilkeän teinihuligaanin vai viattoman pikkulapsosen :(

Vierailija
22/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just just, autosta näit että oli youtube kännykässä😂

Itse olen pyytänyt lapsen ilmoittamaan heti kun pääsee koulusta että onko menossa kaverille, kerhoon, pelaamaan jalkkista yms.. Haluan tietää missä lapseni menee.

Toki lasta pitää muistuttaa liikennesäännöistä jos se tuollaista on mutta itse en ole tälläistä kyllä huomannut, reippaasti polkevat kypärät päässä kotiin..

On se kummallinen juttu miten joskus on voitu elää ilman kännykkää.

Hirveä ajatuskin, että hysteerinen mutsi kyttää non.stop missä lapsi menee.

Kai sä tekstaat sille viiden minuutin välein, että muista hengittää?

Meilläkin lapsi soittaa kännykällä koulun loputtua että on tulossa nyt kotiin. So?

Ei oo todellista! Soittaako vessasta et nyt vedän pöntön? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu on nykynuorten totanoin. Ei sitä kannata hätkähtää. Ja kehittävämpiä leluja älypuhelimet on kuin oman lapsuuteni patterin väliin kiilautuneet käpylehmät.

Miksi se on naisen v**tu jota hoetaan kokoajan eikä esimerkiksi miehen mu*kku???

Vierailija
24/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyytänyt lapsen ilmoittamaan heti kun pääsee koulusta että onko menossa kaverille, kerhoon, pelaamaan jalkkista yms.. Haluan tietää missä lapseni menee.

Toki lasta pitää muistuttaa liikennesäännöistä jos se tuollaista on mutta itse en ole tälläistä kyllä huomannut, reippaasti polkevat kypärät päässä kotiin..

Niin miksipä käyttää nykytekniikkaa siihen että asiat, niin kuin nyt vaikka kaverin luo menosta sopimisen, voi tehdä helpommin tai tehokkaammin. Muistathan ruokkia hevosesi työmatkan jälkeen?

Vierailija
25/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakoululaiset et edes tarvitsisi mitään älyluureja, mutta niitähän jengi nykyään tuijottaa heti kun näpeissä pysyy.

Lapsilla kehittyy nykyään ensimmäisenä motorisena taitona ruudun lääpintä.

1-vuotiaan pitää osata pitää älypuhelinta kädessä.

Ensimmäiset sanat on "netti" ja "laturi".

Meilläkin tutun lapsi on käyttänyt pienestä putäen tablettia. Kerran kun oltiin siellä kylässä, oli huvittavan näköistä kun taapero yritti kääntää kirjan sivua pyyhkäisemällä sitä sormella samalla tavalla kuin tabletin näyttöä pyyhkäistään. Ei kääntynyt sivu ei. 😂

Et sitten voinut opettaa sitä sille, kuvasitko vaan hauskoihin kotivideoihin?

Vierailija
26/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kävellen ja kävelimme kyseisen lapsen ohi, katseli jotain kotimaista tubettajaa, jota omakin lapseni seuraa. Ei tosin koulumatkalla, kun jättää puhelimen kotiin. 😂

Ap

Aijaa, että sun lapsi, jolla ei ole älypuhelinta koulussa, ei katso kaverien kännyköistä tubettajia koulumatkalla, eikä kiroile? 😂 Tää on taas näitä, ”ei minun lapseni ikinä”-tyyppejä.

Ei, vaan niitä "kasvatan lapseni kun olen ne hankkinut" -tyyppejä. Tämän päivän perusteella voisin vahvasti suositella samaa monille muillekin.

Ap

Ap

Menepä joku päivä vakoilemaan lasta koulusta päästyään, että hän ei tiedä, että tulet hakemaan.

Tämä oli sellainen päivä, koska niin kuin sanoin, en yleensä pääse hakemaan, eli ei tiennyt että odotan ulkona. Tuli kaverinsa kanssa ulos, juttelivat, tutkivat jotain mitä maassa oli, ei huomannut mua heti. Kiroilua en kuullut, eikä puhelin ole mukana kuten jo totesin.

Ap

Vierailija
27/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin lapsi soittaa kännykällä koulun loputtua että on tulossa nyt kotiin. So?

Meillä myös. Jos viisi viikkoa ekaluokkalaisena olleelle lapselle on tärkeää ja tuo turvaa soittaa aina "mä lähen nyt kotiin" niin mikä ongelma? Olen kyllä sanonut ettei tarvitse, mutta lapsi haluaa. Itsenäinen kulkeminen voi olla lapselle iso juttu, ja jos hän siitä hienosti selviää ja mieltä parantaa se puhelu niin mikäpä jottei.

Vierailija
28/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alakoululaiset et edes tarvitsisi mitään älyluureja, mutta niitähän jengi nykyään tuijottaa heti kun näpeissä pysyy.

Meilläkin tutun lapsi on käyttänyt pienestä putäen tablettia. Kerran kun oltiin siellä kylässä, oli huvittavan näköistä kun taapero yritti kääntää kirjan sivua pyyhkäisemällä sitä sormella samalla tavalla kuin tabletin näyttöä pyyhkäistään. Ei kääntynyt sivu ei. 😂

Et sitten voinut opettaa sitä sille, kuvasitko vaan hauskoihin kotivideoihin?

En mä niin sanonut.

Vierailija
29/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Joskus on ihan työ ja tuska päästä edes kävellen ohi noista laidasta toiseen seilaavista lapsukaisista. Kyllä se puhelin vie lähes kaiken havainnointikyvyn. Teinipoikani on ärsyyntynyt samasta asiasta. Hän kulkee pyörällä ja vaikka miten yrittäisi tarkkailla, mihin suuntaan toinen on hoippumassa, on monta läheltä piti -tilannetta tullut. Ja siinähän on sitten selvä, kumman oli vika, jos rysähtää: ilkeän teinihuligaanin vai viattoman pikkulapsosen :(

No sitten tiedät, ettei pojallesi kannata hankkia ajokorttia, jos hän jo tuosta ärsyyntyy.

Vierailija
30/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu on nykynuorten totanoin. Ei sitä kannata hätkähtää. Ja kehittävämpiä leluja älypuhelimet on kuin oman lapsuuteni patterin väliin kiilautuneet käpylehmät.

Nykynuorten? Puhutaan 6-7-vuotiaista lapsista.

Vierailija
31/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa eivät pienokaiset jäisi auton alle. Pitäisi olla hakija ekaluokkalaisilla. Ovat pieniä, eivät ymmärrä puhelimen käyttöä, moni varmaan tekstaa tai soittaa vanhemalle, isovanhemmille olevansa tulossa. Aina olen iin huolissani pienestä koululaisista.

Vierailija
32/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteestä puheen ollen:  jokaaamuinen huoleni on etten aja autolla koululaisten päälle, sillä niin arvaamatonta näiden sinänsä reippaiden pikkupyöräilijöiden liikkuminen on. Eivät sitten vahingossakaan aja oikealla puolella katua, vaan näköjään mieluummin vasemmalla eli suoraan vastaantulevan auton edessä, elleivät sitten seilaa koko kadun leveydeltä. Painottakaa hyvät vanhemmat lapsillenne, että myös sivukaduilla toimitaan liikennesääntöjen mukaan!

Olen joskus viikolla kotona ja näkemässä kun lapset koulupäivän aikana pyöräilevat aikuisten johdolla turvallisesti jonona, oikealla puolella tietä ja kypärät päässä. Niin pitää toimia myös vaikkei aikuisia olekaan valvomassa!

t. av-mamma sydänkohtauksen partaalla harvase aamu

Vierailija
33/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, jos lapsi hokee ”ätti ätti” niin eihän sitä osaa sanoa kumpaa tarkoittaa, äitiä vai nettiä.

Mun tutun yksi vuotias hokee kokoajan tuota ”ätti ätti”-sanaa.

Vierailija
34/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti. Ja ottaa vielä valokuvan toimituksesta ja lähettää äitille.

Vierailija
35/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille voi myös puhua, monesti itse teen näin. Kyllä lapselle saa sanoa liikenteen vaaroista ja pyytää pistämään puhelin taskuunsa, vaikka lapsi ei olisi oma, nii aikuinen on kuitenkin vastuussa näistä pienistä liikenteessä.

Vierailija
36/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä tässäkin keskustelussa kyseinen toiminta on hyväksyttävää ja jopa suotavaa, joten auttaako lapsille sanoa asiasta, jos omat vanhemmat ovat eri mieltä?

Vierailija
37/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-astelaiset ei tarvitse nettiä. Pääasia että pääsee soittamaan jos on tarvis. Sekin täytyy vanhemman kertoa että jää yhteen paikkaan eikä kulje kännykkä korvalla. 

Vierailija
38/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille voi myös puhua, monesti itse teen näin. Kyllä lapselle saa sanoa liikenteen vaaroista ja pyytää pistämään puhelin taskuunsa, vaikka lapsi ei olisi oma, nii aikuinen on kuitenkin vastuussa näistä pienistä liikenteessä.

Riippuu tapauksesta, mutta jotkut näistä naperoista eivät varmaan reagoi hyvin vieraan aikuisen kommentteihin... t. nimim. kokemusta on

Vierailija
39/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta, mutta jotkut näistä naperoista eivät varmaan reagoi hyvin vieraan aikuisen kommentteihin... t. nimim. kokemusta on

Ja vielä vähemmän ne vanhemmat, joiden mielestä kyseinen toiminta on täysin ok.

Vierailija
40/81 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä uutista kerrakseen, että lapsonen tulee koulusta kotiin.

🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan