Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö lastenne vanhempainilloissa?

Vierailija
20.09.2018 |

Olen vuosia käynyt ja aina yhtä turhia.
Tänä syksynä päätin, että jätän nämä väliin.
Olenko ainoa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia ovat. Lapseni ovat 17v, 15v ja 13 v. Ehkä semmoiset 8 kertaa olen käynyt siitä lähtien kun esikoinen on ollut 1. Luokalla. Ei niissä ole mitään tärkeää mitä ei koulun nettisivuilta löytyisi. Joka kerta olen päättänyt että en enää mene, mutta aina sitten tulee joku ajatus, että pakko. Viimeksi vanhemmat joutui tekeen ryhmätöitä ja esitteleen niitä toisille. No thänks.

Vierailija
2/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, ei olla käyty 3 vuoteen. Täysin turhia.

Toinen käynyt jo peruskoulun ja toinen kasilla. Kasilla ja ysillä ei edes ole vanhenpainiltoja eli ollaan sit koko porukka niitä joiden pitäisi olla paikalla.

Tajusin et ärsyynnyn niissä ja ei mitään tärkeää asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jokaisessa ja tulen varmasti käymään lopuissakin.

Se kuuluu velvollisuuksiini äitinä. 

Vaikka vanhempainillassa "varsinainen asia" olisi turha tapaan opettajan/opettajat ja muita vanhempia. Tarvittaessa yhteydenpito koululle on helpompaa ja muiden vanhempien kanssa pääsee jakamaan kokemuksia, mielipiteitä jne.

Vierailija
4/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhia ovat. Lapseni ovat 17v, 15v ja 13 v. Ehkä semmoiset 8 kertaa olen käynyt siitä lähtien kun esikoinen on ollut 1. Luokalla. Ei niissä ole mitään tärkeää mitä ei koulun nettisivuilta löytyisi. Joka kerta olen päättänyt että en enää mene, mutta aina sitten tulee joku ajatus, että pakko. Viimeksi vanhemmat joutui tekeen ryhmätöitä ja esitteleen niitä toisille. No thänks.

Lapseni ovat 12, 15 ja 17 vuotiaat ja sama juttu. Uusien koulujen vanhempainilloissa olen käynyt, mutta esimerkiksi 12 vuotiaan vanhempainiltaan en edes ajatellut meneväni, koska mikään ei ollut muuttunut.

Vierailija
5/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka vanhempainillassa "varsinainen asia" olisi turha tapaan opettajan/opettajat ja muita vanhempia. Tarvittaessa yhteydenpito koululle on helpompaa ja muiden vanhempien kanssa pääsee jakamaan kokemuksia, mielipiteitä jne.

Yksi lapsi?

Vierailija
6/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kumma kyllä kun Helmellä kysyn asiaa ja ihan helppoa on.

Yleensä kokeista kysyn kun tietoa ei saa tarpeeksi aikaisin.

Eikä ole mikään äidin velvoite.

Ihan puppua puhut.

Vierailija
7/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi?

Ei vaan 3

Vierailija
8/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi?

Ja pieni?

Vierailija
9/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kouluaikana osallistuin kaikkiin vanhempainiltoihin. Nuoremman olessa ala-asteella aloin kokemaan ne aika turhiksi. Ylä-asteen vanhempainiltoihin olen osallistunut. Aina tulee paljon uuttakin tietoa. Lisäksi mukava tavata opettajia. Kiva tavata myös vanhempia ja kuulla miten heillä teinien kanssa sujuu. Mitään ryhmätöitä ei koskaan ole ollut, onneksi.

Vierailija
10/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamissa kävin ja sitten lopetin, Wilman kautta saa samat tiedot.

Vierailija
11/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi?

Ei vaan 3

Ja iät???

Vierailija
12/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jompikumpi menee. Meillä on lapset eri kouluissa ja alakoulu, yläkoulu ja lukio kaikki aina erejä. Siksi on käyty. Samaten leirikouluilloissa.

Vierailija
13/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän lapsen yläkoulussa mitään iltoja, ainoastaan seiskalla ja hyvä niin.

Hyvä koulu on!

Vierailija
14/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi?

Ei vaan 3

Ja iät???

9, 12 ja 14

Miten lasteni ikä liittyy vanhempainilloissa käymiseen?

Vierailija
15/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt kaikissa päiväkodin ja koulun vanhempainilloissa, elleivät ole osuneet päällekäin toisen lapsen vanhempainillan kanssa (käynyt kerran), eli 2 krt / vuosi / lapsi. Lisäksi tietysti lasten kehityskeskustelut. Lapsia 3 kpl. Äidin velvollisuus? No, yhtä lailla isän, mutta hän ei ole kertaakaan suostunut menemään.

Vierailija
16/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt jokaisessa (eli vasta neljässä) ja jos mulla olisi enemmän kuin yksi lapsi, niin tuskin kaikissa kävisin. Nyt viimeisimmässä vanhempainillassa vanhempia oli paikalla mun lisäksi kuusi (luokalla 22 oppilasta), eli ei kaikki noissa käy.

Vierailija
17/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Tulee siellä usein sellaistakin tietoa, mitä ei muualta kuule.

Vierailija
18/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käydään. Olen kiinnostunut lapseni arjesta ja hänen koulunkäynnistään. Vanhempainiltoja on 1-2 kertaa vuodessa, kesto noin 1-2 h. Mitätön aika ja vaiva.

Vierailija
19/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompi kumpi meistä on aina ollut, pk ja alakoulu, 1 lapsi.

Vierailija
20/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on isän velvoite????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän