Jotta olisin täydellinen, minun pitäisi...
Teen kieli poskella listauksen. Ehkä vähän sarkastisen. Mutta sellaisen, mitä minun tulisi muuttaa itsessäni, jotta olisin yhteiskunnan ja media antaman kuvan mukaan ns. "Täydellinen" ulkonäön, uran, äitiyden, somen ja luonteen/aatteiden suhteen.
Ulkonäkö: tulisi..
-laihduttaa sellaiset 40 kg
- valkaista hampaat
- jatkuva meikki, mieluiten smoky eyes, tilanteen mukaan
- jatkuvasti tyylitellyt ja värjätyt hiukset, mieluiten pitkät.
- pitää eettisesti tuotettuja, laadukkaita vaatteita, jotka sopivat jokaiseen tilanteeseen, mieluiten korkokenkiä ja pukua töissä.
-väsymyksen ei saa antaa näkyä.
-ryhdin pitää olla suora.
Ura
-tulisi tehdä uraa ja valmistua nopeasti, päästä esimiesrooliin alle 30v.
- äitiyslomista ei saisi tulla kustannuksia työpaikalle.
-äitiyslomalta tulisi palata mahdollisimman nopeasti töihin.
- työyhteisössä tulisi olla mahdollisimman hyvä tiimipelaaja ja imeä kaikki ilkeilyt siten, ettei ne vaikuta omaan käytökseen, ettei provosoidu.
- kunnon työntekijä ei kieltäydy ylitöistä ja murehtii työasioita viikonloppunakin ja muistaa kannustaa muitakin tähän samaan henkeen.
Äitiys
-kunnon äiti ei murehdi työasioita vaan keskittyy 100% perheeseen ja antaa sille kaikkensa.
-raskausaikana kunnon työntekijä on töissä huolimatta raskauspahoinvoinnista. Kunnon ihminen käy oksentamassa työpaikan vessassa ja palaa työpisteelle muita häiritsemättä ja hymyillen, eikä anna muille tiedoksi, että voi pahoin.
-kunnon äiti muistaa syödä erittäin ja käydä lenkillä vaikka huippaa ja oksettaa.
-kunnon äiti syö terveellisesti ja kaikki mahdolliset vitamiinit sisältäviä ruokia huolimatta jatkuvasta ellotuksesta.
-käyttää harsoja vaippoina, ettei maailma tuhoudu.
- imettää lasta 1.5 vuotiaaksi vähintään.
-olla kotona lapsen ehtiessä 3 vuotiaaksi.
- käyttää kaikki parhaimmat lastenkasvatusniksit ja kasvattaa lapsistaan multitalentteja.
-kunnon äiti ei valita kotitöistä, vaan tekee ne vaikka itse ja vaan naureskelee hupsutellen miehelleen, joka ei osallistu lasten eikä kodinhoitoon.
-kunnon äiti ei eroa.
Sosiaalisessa mediassa on hyvä olla..
- matkusteleva, kuitenkin eettinen, ettei käytä lentokonetta.
- iloinen ja toisia inspiroiva.
- tykätä kaikkien tuttujen kaikista kuvista ja kommenteista.
- ei koskaan pahaa päivää, tai jos on, se osataan muotoilla siten, että sille ropisee sata tykkäystä.
-jakaa tietoa tärkeistä asioista ja mahdollisuuksista.
-ottaa täydellisiä kuvia, kuitenkin, että kuvat näyttävät huolettomilta, ikäänkuin vasta heränneenä otetuilta.
-ottaa kantaa johonkin somekohuun ja nostaa omaa statustaan oikeamielisenä.
- ei pidä päivittää liian usein, ettei tule narsistista kuvaa.
Luonne/aatteet,jotta olisin täydellinen,minun tulisi olla..
-olla tästä kaikesta täydellisyydestään huolimatta kuitenkin vaatimaton.
-kuitenkin, vaatimattomuudesta huolimatta sanavalmis ja mielipiteikäs, ei mikään pöhköblondi, vaan kunnon feministi.
-altruistinen luonne, mutta kuitenkin puoliaan pitävä.
- olla sillä tavalla hajuton ja mauton, ettei tule loukanneeksi ketään. Kuitenkin persoonassa täytyy olla luonnetta. Mielipiteitä täytyy olla, mutta niitten pitää olla oikeita.
-jne
-jne
Huh kylläpä lista uuvuttaa..