Tapasin eräässä tapahtumassa aivan ihanan oloisen miehen, mutta googletettuani hänet mielikuva muuttui täysin
Olimme eräässä tapahtumassa, jossa juttelimme jonkin aikaa. Voin myöntää, että ihastuin mieheen vähän jo niinkin lyhyessä ajassa. Hän kertoi luontoharrastuksestaan, matkailustaan, oli todella menevä tyyppi. Mutta myös fiksun oloinen. Juuri sellainen mitä olen toivonutkin... Meillä tuntui juttu luistavan.
Emme vaihtaneet yhteistietoja, mutta sain hänen kokonimensä tietooni ja tottakai kotiin päästyäni googletin sen. Miehellä oli instagram-tunnus. Siellä oli paljon kuvia matkoilta, lähinnä maisema- ja luontokuvia. Hienoja kyllä. Oli kuitenkin vielä pakko selata läpi henkilöt, joita hän seuraa. Ja voinette varmaan arvata, mitä sieltä löytyi. Tissimalleja, alusvaatekuvia, kaikkea naista esineellistävää.
Mietin hetken. Ensin ajattelin, että miesten pitäisi ehkä tarkemmin miettiä, millaista informaatiota antavat muille somessa. Tätä hetken mietittyäni kuitenkin muutin mieleni. Ehkä onkin vain hyvä, että on olemassa some, jossa ihmiset voivat ilmentää itseään. Karsiutuu ns. jyvät akanoista. Olin oikeastaan helpottunut, että löysin tuollaista informaatiota hänestä, sillä jos tämä puoli hänestä ei olisi tullut ilmi jo nyt, olisin luultavasti ottanut toiveikkain mielin yhteyttä mieheen ja kuvitellut hänen olevan jotain, mitä hän ei kuitenkaan todellisuudessa ole.
Kiitos, some. Ehkä sinulla on sittenkin hyvä tarkoitus.
Kommentit (519)
Itsellä kun ei ole facebook, instagram eikä mitään muutakaan vastaavaa niin varmaan sekin on sitten epäilyttävää kun ei oikein mitään löydy.
Vierailija kirjoitti:
Moni tässä ketjussa näyttäisi ajattelevan, että herutuskuvien seuraaminen ja niistä tykkääminen on ongelma sellaisille naisille, jotka ovat mustasukkaisia ja seksuaalisesti estoisia. Tästä ei ole kyse vaan käytöstavoista. Seksielämä kuuluu yksityiselämän piiriin, ja samoin kuin vaikka työpaikalle eivät kuulu rasvaiset jutut eikä julkisilla paikoilla ole soveliasta tuijottaa avoimesti kiinnostavia ohikulkijoita, ei somessa anna hyvää kuvaa, jos mainostaa seksuaalisia mieltymyksiään. Herutusprofiilien seuraaminen on sama, kuin jos kirjoittaisi Tietoja-kohtaan "harrastuksiini kuuluu isotissisten, vähäpukeisten naisten kuvien katseleminen". Tällainen antaa ihmisestä keskenkasvuinen kuvan. Ongelma ei siis ole se tissien katseleminen vaan käytöstapojen ja tilannetajun puute.
Entä jos tissikuvia katselee ja vaikka runkkaileekin niille ihan omassa yksityisyydessään? Onko sekin huonoa tilannetajua ja huonoa käytöstä? Kenelle silloin käyttäydytään huonosti, omalle itselleenkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tässä ketjussa näyttäisi ajattelevan, että herutuskuvien seuraaminen ja niistä tykkääminen on ongelma sellaisille naisille, jotka ovat mustasukkaisia ja seksuaalisesti estoisia. Tästä ei ole kyse vaan käytöstavoista. Seksielämä kuuluu yksityiselämän piiriin, ja samoin kuin vaikka työpaikalle eivät kuulu rasvaiset jutut eikä julkisilla paikoilla ole soveliasta tuijottaa avoimesti kiinnostavia ohikulkijoita, ei somessa anna hyvää kuvaa, jos mainostaa seksuaalisia mieltymyksiään. Herutusprofiilien seuraaminen on sama, kuin jos kirjoittaisi Tietoja-kohtaan "harrastuksiini kuuluu isotissisten, vähäpukeisten naisten kuvien katseleminen". Tällainen antaa ihmisestä keskenkasvuinen kuvan. Ongelma ei siis ole se tissien katseleminen vaan käytöstapojen ja tilannetajun puute.
Ei. Tässä on kyse siitä, että naiset joilla ei ole avuja herutuskuviin yrittävät muiden puolesta määrittää sen huonoksi käytökseksi ja syyllistää siitä toisia. Sen lisäksi kuse voi myös olla ylimustasukkaisen puolison tyypillisestä epävarmuudesta tai narsistin kontrollihalusta. Yhteistä noilla on hyvän käytöksen valkoisella ratsulla karauttelu.
Ei. Tässä on kyse siitä että vaikka itse otankin herutuskuvia miehelleni ja minulla on avuja niihin niin en koe että minun pitäisi niitä julkistaa. En tarvitse kenenkään huomiota niin kipeästi että pitäisi julkaista itsestäni herutuskuvia. Minulla on itsetuntoa ja itsearvostusta ihan tarpeeksi, enkä tarvitse rasvaisten junttimiesten kommentteja. Kyllä minusta miehestä kertoo aika paljon jos pitää sellaisia kuvia seurailla ja tykätä ja kertoo minusta aika paljon myös näistä naisista jotka niitä kuvia sinne laittaa ja VIELÄ kiittävät näistä kommenteista. KUKA kiittää tuntematonta miestä sexy perse jne kommenteista????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tässä on kyse siitä, että naiset joilla ei ole avuja herutuskuviin yrittävät muiden puolesta määrittää sen huonoksi käytökseksi ja syyllistää siitä toisia. Sen lisäksi kuse voi myös olla ylimustasukkaisen puolison tyypillisestä epävarmuudesta tai narsistin kontrollihalusta. Yhteistä noilla on hyvän käytöksen valkoisella ratsulla karauttelu.
Ei ole avuja herutuskuviin? Luuletko oikeasti, että jokainen nainen, alakoulun opettajasta toimitusjohtajaan, haaveilee herutusinstatilistä? On valtavasti naisia, joiden ulkonäkö helposti mahdollistaisi seksikkäät kuvat mutta joita ei tällainen huomio saati uravalinta kiinnosta. On myös huomioitava, että ensisijaisesti miehet pitävät yllä jakoa "hyviin" ja "huonoihin" sekä "fiksuihin" ja "tyhmiin" naisiin. Eräs Victoria's Secret -malli työskentelee mallintyönsä ohella ohjelmoijana, ja hän saa aivan valtavasti häirintäpostia nimenomaan miehiltä. Samoin jos vaikka joku poliitikko on pukeutunut johonkin tilaisuuteen tavallista seksikkäämmin, alkaa välitön spekulointi tämän kyvyistä hoitaa tehtäväänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tissikuvia katselee ja vaikka runkkaileekin niille ihan omassa yksityisyydessään? Onko sekin huonoa tilannetajua ja huonoa käytöstä? Kenelle silloin käyttäydytään huonosti, omalle itselleenkö?
Sinulla on ongelmaa joko luetunymmärtämisessä tai sosiaalisissa taidoissa, jos tällaista pitää kysyä. Ei, kuvailemasi toiminta ei ole huonoa käytöstä eikä osoitus puuttuvasta tilannetajusta. Se, että ymmärtää hoitaa nämä asiat omassa yksityisyydessään, on nimenomaan hyvää tilannetajua.
Kyllä: parhaat eivät ole somessa vaan heillä on parempaakin tekemistä.
mun mielestä instagramissa ei näe ketä muut seuraa!
Tunnen monia fiksuja, kivoja ja ennen kaikkea normaaleja miehiä. Nyt puhutaan esim. miesystäväni kavereista, työkavereista, kavereideni miehistä ja heidän eksistään (ikähaarukka 26 v-34 v). Yllättävän moni heistä seuraa juuri näitä tyrkkyjä IG:ssä ja todella monesti vielä tykkää heidän kuvistaan. Myös ne varatut miehet. Luulen, että he eivät näe tätä toimintaansa mitenkään erikoisena tms., mutta en voi sille mitään, että tuollainen on mielestäni mautonta. Itse en todellakaan tykkäisi, jos oma mies tykkäilisi tissi- ja per*ekuvista ja kaikki sen vielä näkisivät. En oikeasti voi sille mitään, että vaikka yllä mainitut tyypit on kivoja yms., niin olen alkanut pitää heistä monia vähän yksinkertaisina ja jotenkin ällöttävinä.
Jos haluaa kuolata niille tyrkyille, niin niitä ei seurata tai sitten luodaan feikkiprofiili. Mä oikeasti luulen, että moni kiva mies on pilannut mahdollisuutensa hyvään naiseen, kun nainen on huomannut, että mies seurailee ja tykkäilee noista kuvista.
Olenkohan mä outo kun en ole koskaan kokenut tarpeelliseksi käydä läpi poikaystävän seurattavia tai seuraajia somessa? Ap käyny heti ensinäkemän jälkeen tutkimassa kaiken mitä irti saa. Käyttekö te muutkin heti googlettaa ihmiset joihin törmäätte tai suurennuslasin kanssa läpi kumppaninne somet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tässä on kyse siitä että vaikka itse otankin herutuskuvia miehelleni ja minulla on avuja niihin niin en koe että minun pitäisi niitä julkistaa. En tarvitse kenenkään huomiota niin kipeästi että pitäisi julkaista itsestäni herutuskuvia. Minulla on itsetuntoa ja itsearvostusta ihan tarpeeksi, enkä tarvitse rasvaisten junttimiesten kommentteja. Kyllä minusta miehestä kertoo aika paljon jos pitää sellaisia kuvia seurailla ja tykätä ja kertoo minusta aika paljon myös näistä naisista jotka niitä kuvia sinne laittaa ja VIELÄ kiittävät näistä kommenteista. KUKA kiittää tuntematonta miestä sexy perse jne kommenteista????
Minä, minä minä. Sinä et ole minkään mitta, varsinkaan toisten ihmisten. Saat toki olla ihan mitä mieltä haluat herutuskuvia ottavista naisista, homoilevista miehistä tai selibaatissa elävistä. Toisten seksuaalisuus ei kuitenkaan ole sinun asiasi vaikka kuinka olisi sinulla minä-minä -vaihe päällä. Eikö näin ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole avuja herutuskuviin? Luuletko oikeasti, että jokainen nainen, alakoulun opettajasta toimitusjohtajaan, haaveilee herutusinstatilistä? On valtavasti naisia, joiden ulkonäkö helposti mahdollistaisi seksikkäät kuvat mutta joita ei tällainen huomio saati uravalinta kiinnosta. On myös huomioitava, että ensisijaisesti miehet pitävät yllä jakoa "hyviin" ja "huonoihin" sekä "fiksuihin" ja "tyhmiin" naisiin. Eräs Victoria's Secret -malli työskentelee mallintyönsä ohella ohjelmoijana, ja hän saa aivan valtavasti häirintäpostia nimenomaan miehiltä. Samoin jos vaikka joku poliitikko on pukeutunut johonkin tilaisuuteen tavallista seksikkäämmin, alkaa välitön spekulointi tämän kyvyistä hoitaa tehtäväänsä.
En kuvittele, mutta en myöskään vaahtoa ylemmyydessäni jos jollakin sellainen tili on. Ei kuulu minulle sen enempää kuin muutkaan toisten ihmisten seksuaalisuuden ilmentymät. Sanon tämän koska, yrität liuka aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä instagramissa ei näe ketä muut seuraa!
Näkee jos seuraa kyseistä henkilöä itsekin
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monia fiksuja, kivoja ja ennen kaikkea normaaleja miehiä. Nyt puhutaan esim. miesystäväni kavereista, työkavereista, kavereideni miehistä ja heidän eksistään (ikähaarukka 26 v-34 v). Yllättävän moni heistä seuraa juuri näitä tyrkkyjä IG:ssä ja todella monesti vielä tykkää heidän kuvistaan. Myös ne varatut miehet. Luulen, että he eivät näe tätä toimintaansa mitenkään erikoisena tms., mutta en voi sille mitään, että tuollainen on mielestäni mautonta. Itse en todellakaan tykkäisi, jos oma mies tykkäilisi tissi- ja per*ekuvista ja kaikki sen vielä näkisivät. En oikeasti voi sille mitään, että vaikka yllä mainitut tyypit on kivoja yms., niin olen alkanut pitää heistä monia vähän yksinkertaisina ja jotenkin ällöttävinä.
Jos haluaa kuolata niille tyrkyille, niin niitä ei seurata tai sitten luodaan feikkiprofiili. Mä oikeasti luulen, että moni kiva mies on pilannut mahdollisuutensa hyvään naiseen, kun nainen on huomannut, että mies seurailee ja tykkäilee noista kuvista.
Voi sinua hellanlettasta. Et voi itsellesi mitään, kun haluat tämän toiminnan tuomita, mutta sekin sopisi kyllä kaapista (feikkiprofiili) käsin tehtynä. Suhtaudutko noin homoihinkin? Pysykää kaapissa? Loppuun vielä ilmaus siitä, että heruttelijanaiset eivät ole yhtä hyviä kuin heruttelemattomat. Varmasti pidät itseäsikin heitä parempana, etkö pidäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ongelmaa joko luetunymmärtämisessä tai sosiaalisissa taidoissa, jos tällaista pitää kysyä. Ei, kuvailemasi toiminta ei ole huonoa käytöstä eikä osoitus puuttuvasta tilannetajusta. Se, että ymmärtää hoitaa nämä asiat omassa yksityisyydessään, on nimenomaan hyvää tilannetajua.
No siitenhän tässä ei ole mitään keskusteltavaa, koska ap:n tapaama mies tuskin runkkasi kuvillle ap:n nähden, joten mistä tämä älytön moraalinen närkästys tässä ketjussa johtuu? Mieshän ei edes maininnut niitä kuvia, joten hän käyttäytyi täydellisen hyvin. Ap ei olisi edes tiennyt koko asiasta mitään, ellei itse olisi murtanut miehen yksityisyyttä stalkkauksellaan. Mikset ap:tä tuomitse huonosta käytöksestä, koska koko ongelmaa ei olisi syntynyt ellei hän olisi hakemalla hakenut tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas törmäsin miheni kautta seuraavaan mikä on hieman vaikeaa minun ymmärtää. Eli suomessa on PALJON harrastelija valokuvaajia (hieno harrastus) ja PALJON naisia jotka haluaa olla malleja (siis ei ammattimalleja). Nämä vähintään 30+, yleensä vanhemmat (40-50+) harrastelija miehet hakevat eri forumeilla kuvattavaksi näitä 18+ naisia. Ei siinä mitään, mutta kun kun yhtälö on että nuori nainen haluaa otattaa itsestään puolialastonkuvia ja nämä miehet juuri näitä kuvia ottaa. SItten näistä kuvista tykkäillään ristiin rastiin kuvaajien, "mallien" ym kesken. Usein vielä nämä naiset ottavat itsestään itse paljastavia kuvia, joista nämä samat miehet tykkäilevät ja jopa kehuvat. Minusta tämä touhu on naamioitu sen taakse että ollaan "kuvaajia" jne. Ihan yhtä junttimaista sekä oksettavaa on että keski-ikäiset miehet touhuavat nuorten naisten kanssa ja vielä tykkäilevät niiden omia ottamiaan tissikuvia. EN kyllä haluaisin että oma tyttäreni (kahden vuoden päästä 18 vuotta) alkaisi tälläiseksi malliksi. Sitten olisi insta täynnä puolialastomia kuvia hänestä ja keski-ikäiset miehet näitä ottaisi ja tykkäilisi. YÖK!
Sinulla on jokin kompleksinen esto mitä tulee seksuaalisuuteen. Ei sillä väliä, jos noin haluat itse elää, mutta voisit hillitä tuota toistuvaa yökkimistä mitä tulee toisten seksuaalisuuteen. Se kun ei kuulu sinulle yhtään. Ei edes tyttäresi seksuaalisuus, vaikka hän rupeasi puumalesboksi.
Ja sinä olet vaaraksi myös tyttäresi seksuaalisuudelle - etenkin sille. Tai poikiesi tyttöystävien.
Mitähän sinä nyt yrität vauhkona pelastaa kasvojasi? Ihanko oikein selität, että tyttäresi seksualisuuden tulee asettua sinun sille asettamiin rajoihin? Hän nyt vaan ei kerta kaikkiaan saa poseerata valokuvassa, jos kuvaajana on mies? Ilmeisesti saman kuvan kuitenkin saa ottaa nainen? Olet kyllä kompleksien taakoittama mamma, ei voi muuta sanoa. Mkten sinusta tuli noin estoinen ja määräilevä?
Taidat olla itse se keski-ikäinen kuvaaja joka nyt haukuu muita kun kaikki ei hyväksy sinun likaisia touhujasi. Se että mennään jonkun "harrastuksen" taakse, ei tee hommasta yhtään sen parempaa tai hyäksyttävämpää. Mallijutut (missä oikeasti maksetaan palkkaa mallille esim alusvaatekuvista jne) ovat ok juttu, mutta se että keski-ikäiset miehet hakevat kuvattavaksi nuoria naisia (joilla ei ehkä itsellään ole vielä ymmärrystä siitä mitä se tarkoittaa että julkisuudessa on itsestään alastonkuvia) jotka ovat alasti tmv. Ei ole mielestäni ok, sitten näitä toiset keski-ikäiset ukot kommentoivat aika ällöttävillä kommenteilla. Lisäksi se että nämä "kuvaajat" tykkäilevät näiden naisten itse ottamiaan herutuskuvia on ihan sama asia kuin mitä tässä ketjussa on juuri sanottu/kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on oikeus seurata ketä tahansa siellä instagrammissa.
Ja kaikilla on oikeus muodostaa mielipide sen perusteella.
Kyllä ja naisilla se maailmankatsomus rajoittuukin instagrammiin ja seuraajalistoihin.
Mielipide yksittäisestä asiasta on eri asia kuin maailmankatsomus. On muitakin asioita, joista saatan olla niin eri mieltä jonkun kanssa, ettei parisuhde kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän miehet saisivat selville sen, käykö nainen tällä miesvihapalstalla?
Olen eri mieltä määritelmästäsi 'miesvihapalsta'. Täällä on TODELLA paljon naisvihaa. Mutta: kysymällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Mies on siis estetiikan ystävä ja sinulla on ehkä 'vähän' huono itseluottamus.
Älä pelkää; mies voi silti tykätä sinusta. Rohkaise mielesi ja jatka tutustumista, vaikka mies ei olekaan homo tms.
Ne naiset siellä somessa haluavat seuraajia ja se mies antaa heidän elämäänsä sisältöä seuraamalla heitä edes näennäisesti tai pyynnöstä. Samalla tavalla kuin raamikas mies voi piristää hiirulaisnaisen päivää kevyellä flirtillä.
Sivusta: harva nainen arvostaa tai halua seurakseen ”estetiikan ystävää” - näille on ihan omia nimityksiäkin. Ei auta minusta(kin) tykkääminen, ja tuon kaltaiset ”luontoharrastukset” ei kiinnosta.
Sinkkumieheltä nyt ei kannata ainakaan odottaa sellaista some-tiliä, joka olisi jonkun satunnaisen vieraan naisen toivomusten mukainen. On säälittävää alkaa puhua jyvien erottamisesta akanoista ja epäinhimillistää miestä, jolla on omien kiinnostuksen kohteidensa mukainen some-tili; ikään kuin miehen elämäntehtävä olisi varautua jonkun random naisen huonoon itseluottamukseen.
Nyt en oikein hahmota tätä päätelmää huonosta itsetunnosta. Jos vaatimuksiin miehen suhteen kuuluu se, että hänellä on älykkäämpää tekemistä kuin ventovieraiden daamien tissien tuijottaminen, se kertoo mielestäni pikemminkin vaatijan hyvästä itsetunnosta.
No luuletko että miehet näitä tissiblondeja koko päivän tuijottaa? Ovat lähinnä kivaa piristystä jos töissä tylsää tai haluaa lämmitellä ennen pornosivuille siirtymistä.
Newsflash: KESKIVERTONAINEN EI HALUA TIETÄÄ MIEHEN AIKUISVIIHDEMAKUA. (Tai kauniimmin ilmaistuna "naismakua", vaikka sekin on näissä yhteyksissä vain kiertoilmaus sille mille mies tumputtaa.)
Nainen ei halua tietää, millaisille instakuville
naapurin Jouni,
työpaikkaihastus Aleksi,
oma mies Marko,
tai ylipäätään KUKAAN MIES hakkaa hanskaan.Näin itsekin ajattelen. Tiedostan, että oma mies toki nauttii naiskauneudesta, mutta en todellakaan haluaisi nähdä minkälaisia naisia sitä katsellaan kun käsi käy. Liikaa infoa, ei kiitos. Ja se, että jotkut äijät ihan todella näkyvästi ns. mainostavat millaisille naisille tumputtavat esim. juuri kommentoimalla jotain todella rasvaista noiden puolialastomien naisten kuviin, niin ei anna kauhean fiksua kuvaa kyseisestä tyypistä.
Juuri näin! Oma asia toki mille tumputtaa kotonaan, mutta kertoo jotain ihmisen sivistyksen ja käyttäytymisen tasosta saattaa nämä asiat kaiken kansan tietoon, esimerkiksi seuraamalla ja kommentoimalla avoimesti omalla nimellään sosiaalisessa mediassa. Sivistynyt, aikuinen ihminen osaa pitää runkkumateriaalinsa ihan omana tietonaan, eikä ällötä näillä muita ihmisiä. Lisäksi herää ajatus vähän yksinkertaisesta ihmisestä, joka ei ymmärrä, että nuo hänen tykkäyksensä kyllä näkyvät muille. Ei mikään turn-on todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitenhän tässä ei ole mitään keskusteltavaa, koska ap:n tapaama mies tuskin runkkasi kuvillle ap:n nähden, joten mistä tämä älytön moraalinen närkästys tässä ketjussa johtuu? Mieshän ei edes maininnut niitä kuvia, joten hän käyttäytyi täydellisen hyvin. Ap ei olisi edes tiennyt koko asiasta mitään, ellei itse olisi murtanut miehen yksityisyyttä stalkkauksellaan. Mikset ap:tä tuomitse huonosta käytöksestä, koska koko ongelmaa ei olisi syntynyt ellei hän olisi hakemalla hakenut tietoa?
Miksi ap pitäisi tuomita, hänhän toimi oikein kun googlen avulla otti selville miehestä ennen kuin olisi tehnyt seuraavan siirron. Totesi ettei mies ole hänen makuunsa eikä siksi ottanut häneen yhteyttä. Esimerkillistä toimintaa.