Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin olla kaunis ja tyylikäs

Vierailija
20.09.2018 |

Jotenkin aina onnistun näyttämään kulahtaneelta. Ja aina tuntuu ettei ole hyviä vaatteita, vaikka vähän aikaa sitten muka olisin ostanut kaikkea kivaa. Tai sitten yritän liikaa enkä tunne olevani oma itseni vaan näytän enemmän tätimäiseltä. Mikä avuksi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet plösö: LAIHDUTA.

Vierailija
2/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näytät tätimäiseltä niin osta nuorekkaampia vaatteita?

Tyyli on opeteltavissa, edullisissakin vaatteitssa voi näyttää hyvältä.

Ja omanlaisensa kauneus löytyy kaikista, toki terveellinen (ja riittävä!) ruoka sekä säännöllinen liikunta auttavat siinäkin paljon.

Näin isänäkökulmasta hiukan yleistävä vinkki: Henkilökohtaisesti minun mielestäni nainen kuin nainen näyttää paremmalta kun antaa muotojensa/kurviensa hiukan näkyä. Enkä nyt tarkoita mitään paljasta pintaa, vaan ihan sitä että farkkujen tilalla sukkahousua tai vaikka sitten legginssiä jos ei edellisissä viihdy, paita/neule/mikälie-yläosa samoin mieluummin muotoja myötäilevä kuin säkki, niin johan sitä alkaa näyttää nätimmältä. Ihan kaikki.

Nauti auringosta, syö ja liiku hyvin sekä sano sille peilistä takaisin katsovalla nassulle että olet kaunis. Hymyile, niin se hymyilee takaisin ja olokin tuntuu heti freesiltä eikä kulahtaneelta.

Tämä avuksi, toivottavasti on apua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse vaatekaappiisi vain sellaisia värejä, joista oikeasti pidät ja jotka imartelevat sinua. Vältä kirkuvia kuoseja. Suosi yksinkertaisia, hieman väljiä leikkauksia. Käytä siistiä kelloa ja jalometallisia koruja. Katso että tukkasi on puhdas ja kyntesi siistit. Näillä opeilla kuka tahansa on tyylikäs.

Vierailija
4/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimenpide on hidas mutta panosta laadukkaisiin materiaaleihin. Älä osta halpiksina varsinkaan takkeja ja kenkiä.

Vierailija
5/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kulahtanut vaikutelma syntyä epäimartelevasta hiusväristä tai muutenkin väärien värien käytöstä? Minä näytän aina ihan sairaalta esimerkiksi todella kirkkaissa väreissä. Pehmeät värit sopivat paremmin. Ei kuitenkaan kannata käyttää liikaa värejä, tyylikkäät ihmiset pukeutuvat usein harmonisesti.

Katso värianalyysitestillä, oletko kylmä vai lämmin, kirkas vai pehmeä ja tumma vai vaalea. Esim. tämä on hyvä http://30somethingurbangirl.com/free-quiz-what-is-your-seasonal-color/

Vierailija
6/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliä voi opetella, mutta kannattaa ymmärtää, että kyseessä on vuosien prosessi. Vaatekaappia pitää jatkuvasti huoltaa ja päivittää.

Tekniikkana p333 on mielenkiintoinen. Siinä pointtina mun mielestä ei ole mahdollisimman vähällä pärjääminen, vaan toimivan vaatekaapin luominen. Suosittelen myös truth is beauty -nettisivuja. Googlaa!

Tutki netistä myös värianalyysijuttuja ja vartalotyyppianalyysejä. Sitten vaan kauppaan kokeilemaan, miltä eri asiat näyttävät päälläsi. Osta vaatteita suunnitelmallisesti!

Vierailija
7/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen, vaan päinvastoin, ja lyhyt. Hiusten värikin on oma. Kieltämättä olen äitiyden myötä tullut väsyneeksi enkä niin hartaasti enää jaksa miettiä mitä laitan päälleni, kun kaikki menee likaiseksi kuitenkin sekunnissa. Sitten kun saisi laittautua ulos kivasti, ei enää oikein osaa.

Vierailija
8/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vanhoja valokuviasi. Oletko aina näyttänyt "kulahtaneelta" vai onko tämä uusi tai jossakin tietyssä elämänvaiheessa alkanut tila?

Käy kampaajalla ja anna hänelle vapaat kädet. Käy meikkiopastuksessa ja hanki muutama laadukas perustuote raikkaan päivämeikin tekemiseen. 

Tyhjennä vaatekaappisi ja arvioi kriittisesti:

- mitä värejä kaapissasi on? (täysmusta kokonaisuus näyttää helposti kulahtaneelta ja halvalta, musta värinä sopii hyvin harvoille)

- löytyykö kaapista valmiita kokonaisuuksia? Näetkö, että nämä housut sopivat yhteen näiden paitojen kanssa, tätä neuletakkia käytetään tämän mekon kanssa? 

- löytyykö vaatteita joka tilanteeseen?

- Tunnetko mittasuhteesi? Ovatko vaatteesi istuvia?

- onko sinulla paljon kivannäköisiä yksittäisiä vaatekappaleita, jotka eivät sovi yhteen keskenään, eivät sovi juuri mihinkään tilaisuuteen tai näyttävät hyvältä henkarissa, mutta eivät päälläsi?

- Onko sinulla tyylikkäitä kenkiä joka tilanteeseen? Tunnistatko, minkä asun kanssa käytetään ballerinoja, entä lenkkitossuja, korkokenkiä, nilkkureita? Onko sinulla tyylikkäät kaupunkikäyttöön sopivat kumisaappaat? (kumpparit saattavat kuulostaa hassulta, mutta niitäkin Suomessa tarvitaan)

- Osaatko asustaa? Onko sinulla erilaisia huiveja, kaulakoruja, rannekoruja, korvakoruja tai vaikkapa rintakoruja? Kengät, hatut ja laukutkin tähän kuuluvat.

Hyvänä vinkkinä heitän, että panosta laadukkaisiin vaatteisiin. Ne eivät ole erityisen kalliita, jos niitä ostaa esim. second hand -liikkeistä. Kun vaatekaapin peruspilarit ovat kunnossa, vaatteita ei tarvitse myöskään olla niin paljon. Muutama laadukas vaate voi olla myös hyvä sijoitus. Kannattaa panostaa myös monikäyttöisiin vaatteisiin.

Itselläni on esim. yksi lyhythelmainen, pitkähihainen mekko, joka sopii ohuiden sukkahousujen, hopeakorujen, juhlameikin, kampauksen, pikkulaukun ja korkokenkien kanssa kesähäihin. Illalla mekossa voi lähteä ulos syömään, kun laittaa esim. Aarikkan puuhelmet ja ballerinat tai saapikkaat. Tilanteen sattuessa mekon voisi laittaa myös töihin, jos käyttäisi paksumpaa ja ehkä tummempaa sukkaa ja päiväkäyttöön sopivaa käsilaukkua. 

Toinen vastaava mekko minulla on pellavamekko, jota asustan tilanteen mukaan huivilla ja pienillä koruilla, korkokengillä ja pikkulaukulla. Arkisiin tilanteisiin mekon kanssa käyvät tennarit ja farkkutakki. 

Ei kannata kuitenkaan rynnätä kauppaan heti ostelemaan kaikkea uutta, vaan käydä nykyinen vaatekaappi kriittisesti läpi ja miettiä, mikä siinä ei toimi. Oletko tyytymätön vaatekaappiin, peilikuvaasi vai mihin?

Vierailija
9/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen, vaan päinvastoin, ja lyhyt. Hiusten värikin on oma. Kieltämättä olen äitiyden myötä tullut väsyneeksi enkä niin hartaasti enää jaksa miettiä mitä laitan päälleni, kun kaikki menee likaiseksi kuitenkin sekunnissa. Sitten kun saisi laittautua ulos kivasti, ei enää oikein osaa.

Mitä tarkoittaa "lyhyt"? Minäkin olen lyhyt, 150-senttinen nuori aikuinen. Lyhyenä on erityisen tärkeää panostaa vaatteiden oikeisiin mittasuhteisiin. Esim. puoleen sääreen katkeava hameenhelma lyhentää entisestään. Vähintään pieni korko kengässä kuin kengässä tuo ihanasti lisää pituutta. Ryhti ja se, miten kantaa itsensä, on erittäin tärkeää. 

Onko äitiyden tuoma väsymys univelkaa? Väsymys ei kaunista ketään. Kannattaa pitää myös ihostaan huolta, ulkoilla, liikkua ja syödä terveellisesti. Ehkä teetkin jo näitä, ei ole sinänsä tarkoitus ohjeistaa. Jos "kaikki menee likaiseksi sekunneissa", ei kotivaatteisiin kannatakaan panostaa ylenpalttisesti. Säästä satsaukset siihen, kun poistut kotoa tai avaat oven vieraille. Laittautuminen ei ole aina edes niin koreilua, vaan kivoja tyylikkäitä arkivaatteitakin kannattaa miettiä. Itseensä panostaminen kuitenkin on myös lapsen ja koko perheen edun mukaista. Kun sinä voit hyvin, tunnet itsesi kauniiksi ja iloiseksi, se heijastuu myös koko olemukseesi kotona ja siten perheen hyvinvointiin. 

Vierailija
10/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "lyhyt"? Minäkin olen lyhyt, 150-senttinen nuori aikuinen. Lyhyenä on erityisen tärkeää panostaa vaatteiden oikeisiin mittasuhteisiin. Esim. puoleen sääreen katkeava hameenhelma lyhentää entisestään. Vähintään pieni korko kengässä kuin kengässä tuo ihanasti lisää pituutta. Ryhti ja se, miten kantaa itsensä, on erittäin tärkeää. 

Onko äitiyden tuoma väsymys univelkaa? Väsymys ei kaunista ketään. Kannattaa pitää myös ihostaan huolta, ulkoilla, liikkua ja syödä terveellisesti. Ehkä teetkin jo näitä, ei ole sinänsä tarkoitus ohjeistaa. Jos "kaikki menee likaiseksi sekunneissa", ei kotivaatteisiin kannatakaan panostaa ylenpalttisesti. Säästä satsaukset siihen, kun poistut kotoa tai avaat oven vieraille. Laittautuminen ei ole aina edes niin koreilua, vaan kivoja tyylikkäitä arkivaatteitakin kannattaa miettiä. Itseensä panostaminen kuitenkin on myös lapsen ja koko perheen edun mukaista. Kun sinä voit hyvin, tunnet itsesi kauniiksi ja iloiseksi, se heijastuu myös koko olemukseesi kotona ja siten perheen hyvinvointiin. 

Tämä oli 8

Vierailija
11/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi valokuvista, eli joo, kun katson muutama vuosi sitten otettuja kuvia, näytän jotenkin tyylikkäämmältä ja laitetummalta. Nyt on jotenkin se homma kadonnut, ja juuri äitiyden myötä tämä muutos tullut. Lapsi on nyt vuoden. Raskausaikana en shoppaillut, vaan ajattelin, että kun olen taas normaalimitoissa niin voi taas alkaa miettiä näitä asioita. Lyhyellä tarkoitan 155, ja painan noin 40-42 kiloa.

Synnytyksen jälkeen oli tyylillisesti joku ihan sekovaihe, että halusin pukeutua värikkäästi ja tyttömäisesti, mikä ei ollenkaan ole omaa tyyliä, mutta hormonit varmaan vähän sekoittivat päätä. Yleensä tykkään asiallisemmasta tyylistä. Myönnän tykkääväni tummista väreistä, ja pitäisi varmaan asustaakin jotenkin värikkäillä huiveilla. Illanviettoihin minulla on ihan ok vaatteita, mutta enemmän tulee nyt lapsen kanssa oltua lasten paikoissa, eli ihan perus arkivaatteet on hukassa. Silloin näytän eniten kulahtaneelta.

Ehkä pointtini on siinä, että vaan äitiyden tultua kuvioihin olen jotenkin kadottanut oman tyylini.

Ap

Vierailija
12/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama, en näytä tyylikkäältä vaan tantalta. Olen kyllä hieman ylipainoinenkin, vartalo joku omena/päärynä. Kävin värianalyysissakin ja olin pehmeä syksy. Vaatekaapista ei löydy yhtään niitä värejä enkä koe niitä omikseni. Olen suomalainen vaalea punertavalla ihonsävyllä. Mulla on muutenkin joku identiteettikriisi tän lihomisen seurauksena tullut. Pitää varmaan alkaa pukeutua marimekon tunikoihin.

Vierailija
13/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse vaatekaappiisi vain sellaisia värejä, joista oikeasti pidät ja jotka imartelevat sinua. Vältä kirkuvia kuoseja. Suosi yksinkertaisia, hieman väljiä leikkauksia. Käytä siistiä kelloa ja jalometallisia koruja. Katso että tukkasi on puhdas ja kyntesi siistit. Näillä opeilla kuka tahansa on tyylikäs.

Kuulostaa niin helpolta, mutta on todella vaikea löytää vaatteita, joista oikeasti pitää. Siksi tulee niin harvoin ostettua uusia vaatteita koska ei vaan löydä "niitä oikeita". 

Vierailija
14/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin helpolta, mutta on todella vaikea löytää vaatteita, joista oikeasti pitää. Siksi tulee niin harvoin ostettua uusia vaatteita koska ei vaan löydä "niitä oikeita". 

Tämä on niin totta! Erityisesti silloin, kun on pienikokoinen, sopivien ja kivojen vaatteiden löytäminen on vaikeaa. Olen usein kuullut isokoisten ja ylipainoisten valittelevan, että pieniä vaatteita kyllä löytyy, mutta isoille tytöille ei ole mitään. Suurista kaupungeista löytyy kuitenkin jopa omia liikkeitä vain isokokoisille, ja monissa vaatekaupoissa on erikseen L/XL-kokoisten osastot. Ns. petite-osastoja ei ole Suomessa oikein missään kaupoissa, ja pienille naisille tarkoitetut erikoisvaateliikkeet ovat yksi kerrallaan kadonneet viimeisten 10-15 vuoden aikana. 

Tästä vaikeudesta huolimatta olen pitänyt tiukasti kiinni siitä, että ostan vain vaatteita, joilla on "hyvä dna". Se tarkoittaa vaatetta, joka tuntuu ja näyttää päällä niin hyvältä, ettei sitä voi jättää kauppaan. Jos vaate ei sovi tai istu jostain kohtaa, mietin, onko se mahdollista räätälöidä sopivaksi, ja mitä korjausompelu maksaisi. Jos vaatteessa on ylitsepääsemätön ongelma, joku häiritsevä juttu tai liian korkea hinta, se jää kauppaan. Jos jotain olen oppinut, se on se, ettei viallinen vaate korjaannu matkalla kotiin vaan se, mikä häiritsi sovituskopissa, häiritsee myös kotona.  Toisaalta olen oppinut senkin, ettei mitään ihanaa vaatetta pidä jättää kauppaan 20-50 euron takia.

Muistan vieläkin, kuinka opiskelija-aikoinani kuutisen vuotta sitten etsin talveksi uutta luottoneuletakkia. Stockmannin naistenvaateosastolta löytyi kaksikin hyvää. Sovitin molempia. Ensimmäinen tuntui päällä ylelliseltä, istui täydellisesti, oli laadukasta villaa ja kivan värinen. Se maksoi tarjoustuotteena 89,90 euroa. Kokeilin sitten toistakin. Se tuntui päällä kevyeltä ja hyvältä, oli villa-silkkisekoitetta, istui päällä ihan ok ja oli luonnonvalkoinen, mikä tuntui pieneltä riskiltä, mutta ei kuitenkaan mahdottomalta. Hintaa tällä oli 63,90. Opiskelija sisälläni puntaroi hintaa ja totesi sitten, että edullisempi on riittävän kiva tullakseen ostetuksi. Niin ihana kuin se toinen olikin, pidin 26 euron "säästöä" riittävän merkittävänä ostaakseni sen edullisemman. Kaduin sitä jo samana iltana, kun lähdin avomieheni kanssa leffaan. Vedin uuden neuletakin päälle, eikä siinä ollut mitään vikaa. Se toinen oli vain niin paljon ihanampi ja tuntui omemmalta. 

Vierailija
16/34 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi valokuvista, eli joo, kun katson muutama vuosi sitten otettuja kuvia, näytän jotenkin tyylikkäämmältä ja laitetummalta. Nyt on jotenkin se homma kadonnut, ja juuri äitiyden myötä tämä muutos tullut. Lapsi on nyt vuoden. Raskausaikana en shoppaillut, vaan ajattelin, että kun olen taas normaalimitoissa niin voi taas alkaa miettiä näitä asioita. Lyhyellä tarkoitan 155, ja painan noin 40-42 kiloa.

Synnytyksen jälkeen oli tyylillisesti joku ihan sekovaihe, että halusin pukeutua värikkäästi ja tyttömäisesti, mikä ei ollenkaan ole omaa tyyliä, mutta hormonit varmaan vähän sekoittivat päätä. Yleensä tykkään asiallisemmasta tyylistä. Myönnän tykkääväni tummista väreistä, ja pitäisi varmaan asustaakin jotenkin värikkäillä huiveilla. Illanviettoihin minulla on ihan ok vaatteita, mutta enemmän tulee nyt lapsen kanssa oltua lasten paikoissa, eli ihan perus arkivaatteet on hukassa. Silloin näytän eniten kulahtaneelta.

Ehkä pointtini on siinä, että vaan äitiyden tultua kuvioihin olen jotenkin kadottanut oman tyylini.

Ap

Voi ap, jos kerran näytät vanhoissa kuvissa tyylikkäämmältä ja olet osannut laittautua, mihin se olisi kadonnut? Ei kai äitiys estä sinua pukeutumasta samalla tavalla kuin aiemmin, jos olet samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Jos kaipaat päivitystä tyyliin, käy kampaajalla, meikkiopastuksessa ja pukeutumisneuvojalla, 

Vierailija
17/34 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman monet suomalaiset kulkevat ihan kaupunkien keskustoissa asioidessaan todella kulahtaneissa rytkyissä. Nuoretkin aikuiset pukeutuvat tuulitakkiin ja verkkareihin. Olalla kulkee musta, iso laukku eikä hiuksiin tai naamaan ole kiinnitetty mitään huomiota kotoa lähtiessä. 

Jotenkin uskomaton juttu, kuinka viehtyneitä suomalaiset ovat mustaan! Moni luulee, että se tekee pienemmäksi. Totuus kuitenkin on, että musta teltta ei pienennä ketään. Tosi monien vaatteet ovat aivan muodottomia. Oikein leikattu ja istuva vaate luo kantajastaan edustavannäköisen minkävärisenä tahansa!

Jos kirkkaat värit eivät miellytä, en ymmärrä, miksei voitaisi käyttää edes vaaleampia maanläheisiä sävyjä. Ne tekevät olemuksesta kummasti heti raikkaamman. Esim. siniseen taittava helmenharmaa tuo valoa kasvoille. 

Kasvoille voisi sipaista kevyesti väriä. Hiukset voi pestä ja kammata. Jos hiukset eivät ole puhtaat, ne kannattaa sutaista esim. nopealle nutturalle. Pitkät hiuksetkaan eivät aina nuorenna.  

Tämä nyt ei ollut varsinaisesti ap:lle. Kunhan päivittelen suomalaisten yleistä asennoitumista laittautumiseen julkisille paikoille lähtiessä. 

Vierailija
18/34 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä pukeutumisneuvojaa, ovat maksuttomia yleensä. Ja halpisliikkeistäkin saa joskus myyjän etsimään pari asusettiä valmiiksi.

Aina ei ostaa laatua. Olen itse tosella köyhästä rupusakkikodista ponnistanut, ja yliopisto-opintoja rahoitin työllä ja lainalla. En saanut mitään tukea kotoa. Ekat työvuodet olin rutiköyhä kun palkka meni lainan takaisinmaksuun ja asp tilille. Opin köyhäilemään mutta tyylillä.

Esim HM, only, zara jne eivät ehkä ole kärkilaatua mutta niistä ostin aina esim kotelomekon, housut tai jakun ja asustin ne laadukkaasti. Kirpparilta löyty nahkakenkää, hermes huivi, laukkuja. Halven mekon sai huijattua paremman näkoiseksi vaikka silkkihuivilla.

Toki laatutietoiset huomasivat varmaan että en ole varakas, mutta hyvällä pukeutumisella (sen hetkisen varakkuuden mukaan) pääsin uralla eteenpäin.

Nyt palkkani on siinä 7ke ja viimein on varaa ostaa Andiataa, Rilsiä jne. Mutta vielä silloin tälläin saatan ostaa kotelomekon jostain Vilasta ja asusteilla viimeistellä lookin.

Vierailija
19/34 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää vinkit on joillekin varakkaille. Ei köyhällä ole muuhun varaa kuin niihin farkkuihin ja t-paitaan tai verkkareihin.

Itse oon huomannut, että jos olisi varaa edes panostaa hyviin kenkiin ja takkiin niin pääsisi pitkälle mutta kun ei ole.

Vierailija
20/34 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää vinkit on joillekin varakkaille. Ei köyhällä ole muuhun varaa kuin niihin farkkuihin ja t-paitaan tai verkkareihin.

Itse oon huomannut, että jos olisi varaa edes panostaa hyviin kenkiin ja takkiin niin pääsisi pitkälle mutta kun ei ole.

Olet väärässä. Esim:

HM bleiseri 29e

HM liituraitahousut 19e

Zara kotelomekko 29e

Vila paitapusero 24,90e

Eivät ne huippulaatua ole mutta siistimpää kuin farkut kuitenkin.