Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme pääse lapsettomuushoitoihin

Vierailija
20.09.2018 |

Olemme yrittäneet lasta nyt useamman vuoden, ja nyt päätimme hakeutua lapsettomuushoitoihin. Selkeää syytä lapsettomuuteen ei tutkimuksissa löytynyt, joten hoitoihin päätettiin edetä.

Hoidot kuitenkin tökäsivät sitten varastorautaan. Ferritiini on minulla 30, mutta hoitojen aloittamiseen vaaditaan 50. No sitten lääkäriin, että anemia hoidettaisiin, mutta tk-lääkäripä ei suostunut ohjaamaan hoitoihin. Sanoi, että 15 on viiteraja, joten 30 arvo ei aiheuta toimenpiteitä.

Ruokavaliolla olen saanut tuon ferritiinin nousemaan kahdenvuoden takaisesta 10 nykyiseen 30, mutta ylemmäs ei nouse. Melkoinen umpikuja, enkä tiedä miten tästä etenisi. Yksityisen hoitoihin ei vain ole rahaa.

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella luonto hoitaa, niin miksi kehitysvammaisia on niin paljon maailmassa?

Mulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan. Jos sinulla on, niin miksi et adoptoi heitä lapsettomuushoitojen sijaan?

Vierailija
122/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella luonto hoitaa, niin miksi kehitysvammaisia on niin paljon maailmassa?

Mulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan. Jos sinulla on, niin miksi et adoptoi heitä lapsettomuushoitojen sijaan?

Onko tuon edellisen viestin kirjoittaja siis lapsettomuushoidoissa tällä hetkellä ja neuvot häntä vaihtamaan sen adoptioon lennossa? Jännä miten paljon ylimääräistä infoa löysit viestistä, joka kuuluu näin: "Jos todella luonto hoitaa, niin miksi kehitysvammaisia on niin paljon maailmassa?".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto hoitaa lisääntymisen.

Jos ei tärppää, niin ei tärppää.

Ette ole riittävän terveitä.

Mutta mielenvikaiset, perinnöllisiä sairauksia kantavat ja heikkolahjaiset ovat riittävän terveitä?

Keskimäärin näillä ei tärppää. Luonto hoitaa asian silleen ettei serkut pane serkkujansa.

Keskimäärin juuri näillä tärppää. Missään ei ole talot niin täynnä rahantuojia (=lapsia) kuin heikkolahjaisten ja mielensairauksista kärsivien luona, jos tietyt uskonlahkot jätetään pois laskuista.

Järkyttävää. Oletpa kade.

Vierailija
124/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisikohan kukaan adoptoida 2,5v todella pahasta uhmasta kärsivää lasta? Vai onko jo liian vanha?

125/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari viikkkoa sitten infuusiossa yksityisellä ja maksoin vähän alle 400e.

Missä se voi maksaa jopa 2000euroa?

Vierailija
126/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut muita vastauksia mutta infuusio yksityisellä maksaa Helsingissä n 600 e. Lääkärinpalkkio vähän päälle satanen aja infuusio vähän päälle 500 e.

Vierailija
127/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkisella puolella alettaisiin tiputella i.v.-rautaa jokaiselle, jolla ferritiini on alle 50, niin aika kalliiksi tulisi.

Kannattaa tarkistaa raudan riittävä päivittäinen saanti vaikka Finelin-sivuilta. Kuvittelin aiemmin saavani riittävästi rautaa monipuolisesta ruokavaliostani, vaan ruokapäiväkirjan mukaan melkein joka päivä raudan saanti jää alle tavoitteestaan. Paitsi verilettulounaan jälkeen.

Nestemäisiä rautalisiä käyttöön, jos ei maha rautatabletteja ihan oikeasti kestä.

Vierailija
128/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea tätä ketjua, mutta oikeesti kuin tyhmiä te adoption ehdottajat olette. Jos ei oo varaa tehdä inssiä ees yksityisellä, ni tajuuttekko mitä adoptio maksaa..

Olen kuitannut tästä samasta asiasta ekana. Sivu 2 muistaakseni. Tämän jälkeen asiasta on kommentoinut sinun tapaasi n+1 ihmistä.

Vielä tyhmempää kuin kuvitella adoptiota halvaksi on olla lukematta kommentteja ja toistella muiden sanomisia kuin papukaija. Pätee ketjuun kuin ketjuun.

Vierailija
129/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan vastaile, että mihin niitä Kymppitonnien säästöjä tarvitsee kun kokemuksella vähemmälläkin pärjää?

Jos taas vedetty koko elämä niin lainarahaksi, että pakka kaatuu jos toisen tulot laskee vähääkään, niin siinä on kyllä turha Jeesustella kenenkään säästöistä/säästämättömyydestä.

Miksi EI säästäisi lapsen tuloa varten? Sopiva summahan riippuu sitten jokaisen omasta elämäntyylistä mitä haluaakin sitten esim. hoitovapaan ajalle. Itse en halua laittaa 10kk ikäistä päiväkotiin "pakosta", kun ei toisen tuloilla voikaan elää. Haluan palata takaisin töihin omaan tahtiini, enkä kituuttaa hoitovapaata jollain opiskelijabudjetilla.

Vierailija
130/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lihansyönnillä ja Floradix-valmisteen käytöllä rauta-arvot nousemaan reippaasti. Ihan vaan vinkkinä.

Vierailija
131/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se infuusio raudanpuutteeseen maksaa sen 2000 yksityisellä. On meillä muutamia tuhansia säästössä mahdollisen lapsen kuluja tai lapsettomuushoitoja varten. Mutta jos tämä mene anemian hoitoon, niin sitten ei ole puskuria riittävästi lasta varten.

Saamme säästöön nyt satasen kuussa, mutta emme enempää, koska mies opiskelee vielä kevääseen asti. Taloustilanne tulee helpottamaan varmasti keväällä kun mies valmistuu. Tiedän, että tilanne ei ole rahallisesti paras mahdollinen.

Rautatabletit eivät sovi vatsalleni, nestemäisellä lisäravinteella ja ruokavaliolla olen saanut nostettua ferritiinin tuohon 30. Ap

Ootko juonut sitä rautamehua, kräuterblusaft tms.

Vierailija
132/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Infuusio yksityisellä maksaa pari tonnia, sitä ei vaan löydy taskusta. Tiedän, että lapsen kanssa tulisi tiukka, mutta selviäisimme.

Lapsen kasvattamienn aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja hänen hankkimisensa kaatuu teillä 2 000 euroon?

Hertsykkel! Miten ihmeessä mä oon saanut lapseni aikuisiksi, ei niihin mennyt yhteensäkään kahtasataatuhatta. Ja ei, ne ei kärsiny puutetta, vilua eikä nälkää.

Jos laskee, että lapsesta tulee kuluja 20 euroa päivä se tekee 7300 euroa vuodessa ja kun tuon kertoo 18, on rahaa mennyt 131 400 euroa siihen mennessä kun lapsi täyttää 18 vuotta, tulopuolella on lapsilisiä reilu 20 000 euroa.

Vierailija
133/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä luonto kertoo mitkä geenit ovat lisääntymiskelpoisimmat.

Miksi keinohedelmöittyneet naiset eivät pysty synnyttämään tai imettämään?

Enkä halua olla ilkeä, mutta miksi joskus edes ei anneta luonnon sanella kuka lapsi syntyy fiksuna ja filmaattisena?

Kaikkea emme voi saada rahalla.

Aika monia syitä voi olla miehessä ja naisessa, jotka vaikuttavat siihen, että luonnollisesti ei onnistu, mutta eivät vaikuta jälkikasvun terveyteen. Kannattaa ottaa selvää syistä ennen kuin menet möläyttelemään livenä, voi ihmiset suhtautua vähän eri tavalla jos esittelet mielipiteitä kärkkäästi.

Vierailija
134/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan vastaile, että mihin niitä Kymppitonnien säästöjä tarvitsee kun kokemuksella vähemmälläkin pärjää?

Jos taas vedetty koko elämä niin lainarahaksi, että pakka kaatuu jos toisen tulot laskee vähääkään, niin siinä on kyllä turha Jeesustella kenenkään säästöistä/säästämättömyydestä.

Miksi EI säästäisi lapsen tuloa varten? Sopiva summahan riippuu sitten jokaisen omasta elämäntyylistä mitä haluaakin sitten esim. hoitovapaan ajalle. Itse en halua laittaa 10kk ikäistä päiväkotiin "pakosta", kun ei toisen tuloilla voikaan elää. Haluan palata takaisin töihin omaan tahtiini, enkä kituuttaa hoitovapaata jollain opiskelijabudjetilla.

Eli kyseessä on vain oma arvovalintasi, jonka pohjalta arvostelet niitä jotka eivät tee täsmälleen kuin sinä.

Vierailija
135/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyseessä on vain oma arvovalintasi, jonka pohjalta arvostelet niitä jotka eivät tee täsmälleen kuin sinä.

Velkaneuvonta ja Marttaliitto neuvoo myös säästämään...

Vierailija
136/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, VOI säästää. Vasn lapsen hankkiminen ei edellytä tai vaadi kymppitonnien säästöjä. Pienemmälläkin tulee toimeen, se on taas oma arvovalintakysymys jos haluaa elintason olevan sama kuin työssäkäydessä.

Vierailija
137/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen miksi valtio ei voisi maksaa? Lapset on tulevaisuuden veronmaksajia. Toinen on naurettavat lapsilisät? Valtion pitäisi maksaa lapsen kustannukset koska niistähän tulee tulevaisuuden veronmaksajia eli valtio voittaa. Yli viiden lapsen taloutta pitäisi palkita eikä nykytyylisesti riistää.

Vierailija
138/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen miksi valtio ei voisi maksaa? Lapset on tulevaisuuden veronmaksajia. Toinen on naurettavat lapsilisät? Valtion pitäisi maksaa lapsen kustannukset koska niistähän tulee tulevaisuuden veronmaksajia eli valtio voittaa. Yli viiden lapsen taloutta pitäisi palkita eikä nykytyylisesti riistää.

Toki jos sinä maksat sen. Siinä vaiheessa kun minun pitää alkaa maksaa lapsiperheiden koko kulut, se on moro johonkin älykkäämpään maahan. 

Vierailija
139/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Infuusio yksityisellä maksaa pari tonnia, sitä ei vaan löydy taskusta. Tiedän, että lapsen kanssa tulisi tiukka, mutta selviäisimme.

Lapsen kasvattamienn aikuiseksi maksaa 200 000 euroa ja hänen hankkimisensa kaatuu teillä 2 000 euroon?

Olen nähnyt paljon typeriä kommentteja elämäni aikana, mutta kyllä tämän täytyy olla niistä kaikista typerin.

Vierailija
140/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, VOI säästää. Vasn lapsen hankkiminen ei edellytä tai vaadi kymppitonnien säästöjä. Pienemmälläkin tulee toimeen, se on taas oma arvovalintakysymys jos haluaa elintason olevan sama kuin työssäkäydessä.

Ei vaan pitää säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi