Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme pääse lapsettomuushoitoihin

Vierailija
20.09.2018 |

Olemme yrittäneet lasta nyt useamman vuoden, ja nyt päätimme hakeutua lapsettomuushoitoihin. Selkeää syytä lapsettomuuteen ei tutkimuksissa löytynyt, joten hoitoihin päätettiin edetä.

Hoidot kuitenkin tökäsivät sitten varastorautaan. Ferritiini on minulla 30, mutta hoitojen aloittamiseen vaaditaan 50. No sitten lääkäriin, että anemia hoidettaisiin, mutta tk-lääkäripä ei suostunut ohjaamaan hoitoihin. Sanoi, että 15 on viiteraja, joten 30 arvo ei aiheuta toimenpiteitä.

Ruokavaliolla olen saanut tuon ferritiinin nousemaan kahdenvuoden takaisesta 10 nykyiseen 30, mutta ylemmäs ei nouse. Melkoinen umpikuja, enkä tiedä miten tästä etenisi. Yksityisen hoitoihin ei vain ole rahaa.

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautabletteja saa apteekista ilman reseptiä. 50 eurolla saa jo kokeiluun useamman merkkistä, jos vaikka eka merkki ei sovi. IV-rauta on viimeinen vaihtoehto, jos suun kautta atettavat rautavalmisteet eivät tehoa ja annemia näkyy varastorauta-arvojen lisäksi jo hemoglobiinissa ja/tai punasoluindekseissä.

Vierailija
142/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan vastaile, että mihin niitä Kymppitonnien säästöjä tarvitsee kun kokemuksella vähemmälläkin pärjää?

Jos taas vedetty koko elämä niin lainarahaksi, että pakka kaatuu jos toisen tulot laskee vähääkään, niin siinä on kyllä turha Jeesustella kenenkään säästöistä/säästämättömyydestä.

No vaikka siksi että voi antaa sillä lapselle rauhalliset ja mukavat ensimmäiset 2 vuotta kotona, eikä tarvitse sännätä töihin lapsen ollessa 10kk ja jotain voi tehdäkkin muuta kuin istua kotona ja köyhäillä? Käy niin sääliksi köyhien lapsia, mitään ei ole ennakoitu tai ajateltu muutakuin omaa napaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ristus mitä tämä ferritiini hömpötys nyt on ? Miten kehitysmaiden naiset jotka syövät pari riisinjyvää päivässä lisääntyvät, mikä mahtaa olla heidän ferritiinitasonsa. Miten luulette että meidän esi-äidit sotien jälkeen lisääntyivt (suuret ikäluokat), ei silloin syöty ghiamarjoja eikä käyty mittaamassa "ferritiinejä", ei kärsitty sisäilmaongelmista eikä homekouluista. Tämä ferritini höpötys on osa medikalisaatiota, kaikkeen epäonnistumiseen pitää löytyä joku diagnoosi, privaatti firmat  nettoaa tällä, sitä paitsi rauta infuusio iv on todella riskialtis, voi aiheuttaa vakavia sivuoireita. kukaan lääkärikoulutuksen saanut ettisesti toimiva lääkäri ei todellakaan määrää rauta.infuusioita terveille ihmiselle. kerätkää nyt maalaisjärjen rippeenne hyvät ihmiset!

Vierailija
144/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan vastaile, että mihin niitä Kymppitonnien säästöjä tarvitsee kun kokemuksella vähemmälläkin pärjää?

Jos taas vedetty koko elämä niin lainarahaksi, että pakka kaatuu jos toisen tulot laskee vähääkään, niin siinä on kyllä turha Jeesustella kenenkään säästöistä/säästämättömyydestä.

No kaikki ei pärjää vähemmällä, kas kun elintasoja on erilaisia ja perheitä erilaisia.

Olen yksi niistä joka säästi vuoden kotonaoloa varten 30 ke. Olen perheen päätienaaja. 6-henkinen perheemme tarvii 5000e nettotulot joka kuussa. Se on normaali elintaso ja palkkaa tulee töissäollessa tuon verran käteen.

Hoitovapaalla ollessa haluan saman elintason, vähän tingittynä koska rahaa säästyy työmatkoista, työvaatteista ja lounaista. Vuoden kotonaoloon tarvitsen sen 30000.

Sinä ehkä pärjäät 3000 e vuodessa rahalla. Minä en. Siksi säästin ennakkoon, käytän ja tarvin sen 5000e kuussa enivei.

Vierailija
145/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki ei pärjää vähemmällä, kas kun elintasoja on erilaisia ja perheitä erilaisia.

Olen yksi niistä joka säästi vuoden kotonaoloa varten 30 ke. Olen perheen päätienaaja. 6-henkinen perheemme tarvii 5000e nettotulot joka kuussa. Se on normaali elintaso ja palkkaa tulee töissäollessa tuon verran käteen.

Hoitovapaalla ollessa haluan saman elintason, vähän tingittynä koska rahaa säästyy työmatkoista, työvaatteista ja lounaista. Vuoden kotonaoloon tarvitsen sen 30000.

Sinä ehkä pärjäät 3000 e vuodessa rahalla. Minä en. Siksi säästin ennakkoon, käytän ja tarvin sen 5000e kuussa enivei.

Suomennettuna: kaikki ei suostu köyhäilemään, ja silloin tosiaan pitää olla etukäteen säästettynä hoitovapaan rahoitus.

Vierailija
146/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Infuusio yksityisellä maksaa pari tonnia, sitä ei vaan löydy taskusta. Tiedän, että lapsen kanssa tulisi tiukka, mutta selviäisimme.

Pari tonnia on pikkuraha. Ette selviäis jos se jo tekee tiukkaa. Miten ostaisitte vaunut, vaatteet, tarvikkeet, harrastukset, isomman kodin?

Vierailija
147/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulla lapsi tuli lapsettomuushoidoilla maksamaan kymppitonnin, pikkuraha. Siis siihen nähden miten tärkeä lapsi on. Olisin maksanut vaikka 100 ke tai miljoonan jos olis ollut tarvis.

Vierailija
148/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
149/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hoitoja kannata tehdä ja maksaa edes yksityisellä ennen kuin rautaferritiinit on kohdillaan.

Yksityisillä lapsettomuusklinikoilla ainakin joillakin on ihan palveluna rauta-arvon mittaus ja suoraan suoneen tiputus jos arvo liian matala. Olen itse ollut enkä todellakaan kadu, heti pääsi kun vain löi rahaa tiskiin. Lääkärikäynti noin alle 100e ja raudantiputus 400-500e.

Vierailija
150/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautavalmisteita saa apteekista ilman reseptiä. Senkun alat itse napsimaan, ei siihen lääkäriä tarvita. Pari kk menee ferritiinin nousemiseen normaalitasolle ja sitten pääset hoitoon.

Vierailija
151/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että kehitysvammaisten ei saisi lisääntyä missään tapauksessa. Yhteiskunnalle hoidettavaa ja maksettavaa, kun eivät itse pysty jälkikasvustaan huolehtimaan ja jälkikasvu yleensä vielä vammaisempaa settiä.

T. Kehitysvammaisten hoitaja

Täällä toinen keh.vam.hoitsu. Olen niin samaa mieltä. Joka on eri mieltä tässä asiassa, niin tervetuloa vain hoitamaan heitä. Osa on ihan mukavia, osa taas... huh huh.

Nimim. Äärettömän väsynyt

Vierailija
152/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä olisi rahaa siihen lapseen jos ei ole varaa edes yksityislääkärikäyntiin?

Tästä syystä lapsettomuushoitoja ei saisi tukea julkisinverovaroin. Lapsi ei ole mikään perustarve vaan korkeampia arvoja, joista jokaisen tulisi vastata itse.

Sama abortin kanssa.Kyllä sen voi maksaa itse, jos syynä on sosiaalinen tilanne. Jos ei ole varaa maksaa noin 800 euroa, niin lapsen voi antaa adoptioon.

Vierailija
153/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin kallista ole kuin luullaan. Kävin itse 5 vuotta hoidoissa yksityisellä. Halvimmillaan se oli 40e kuussa (vain lääkkeet), keskihintana 150e kussa (lääkkeet, ultra ja irroituspiikki) ja kalleimmillaan 600e kuussa inssi. Aina ei tarvita ivfää joka on sitten jo 1200-1600e.

Yksityisellä saa lostopalvelua, lääkäriaika saadaan aina heti, ultraa on tultu tekemään illalla ja viikonloppuna jos kierto on vaatinut jne jne.

Ja mulla sit lopuksi onnistu tavallisesta clomifemkierrosta.

Ei yksityinenlään hoida, jos ferritiini ei ole kunnossa.

Yksityinen laittaa ferritiinin tunnissa kuntoon rautatipalla. Yksityisellä homma hoituu heti eikä puolen vuoden päästä.

Eikä maksa paria tonnia, itse kävin juuri keväällä yksityisellä infuusiossa 1050 €

Vierailija
154/173 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se infuusiohan ei sitten läheskään heti auta, näytä todellista tilannetta. Ja ferritiinin yhteydessä myös serppi, sillä muutoin ei saada faktatietoa.

Tulehdus, pienikin, nostaa ferritiiniarvoa....

Vierailija
155/173 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne on Porvoossa.

Lapsettomuuden tutkimiseen vaadittavat labrat löytyy netistä, ferritiini ei todellakaan ole yksi niistä.

Vierailija
156/173 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että kehitysvammaisten ei saisi lisääntyä missään tapauksessa. Yhteiskunnalle hoidettavaa ja maksettavaa, kun eivät itse pysty jälkikasvustaan huolehtimaan ja jälkikasvu yleensä vielä vammaisempaa settiä.

Täällä toinen keh.vam.hoitsu. Olen niin samaa mieltä. Joka on eri mieltä tässä asiassa, niin tervetuloa vain hoitamaan heitä. Osa on ihan mukavia, osa taas... huh huh.

No niin alapeukuttajat. Koska olette valmiita aloittamaan työnne?

Vierailija
157/173 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle. Meidän juniorille tuli hintaa kaikkineen noin 5000 Euroa ja ei se loppujen lopuksi ole paha lapsesta. Yksi vähän etelänmatka perheelle, ei edes kaukomatka. ICSI maksoi periaatteessa vaan sen reilun 2000, mutta sitten kaksi pakastealkiosiirtoa melkein tonnin kappale, muut tutkimukset ja lääkkeet. Se viitisen tonnia meni, vaikka hoidot kesti vain marraskuulta-maaliskuulle ennen kuin tärppäsi.

Vierailija
158/173 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka siksi että voi antaa sillä lapselle rauhalliset ja mukavat ensimmäiset 2 vuotta kotona, eikä tarvitse sännätä töihin lapsen ollessa 10kk ja jotain voi tehdäkkin muuta kuin istua kotona ja köyhäillä? Käy niin sääliksi köyhien lapsia, mitään ei ole ennakoitu tai ajateltu muutakuin omaa napaa.

No minä esimerkiksi pidän lapsen kolmevuotiaaksi asti kotona, vaikkei säästöjä ollut penniäkään.

Nytkin juuri teen lähtöä töihin, teen työtä aamupäivän, töiden jälkeen pikainen vaihto ja mies lähtee töihin illaksi 👌

Miehen vapaapäivinä taas voin ottaa kokopäivävuoroja.

Tämä on sitä asioiden järjestelyä.

Vierailija
159/173 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hassua, kuinka kehitysvammaisten kanssa työskentelevät ja heidän vanhempansa vastustavat lasten tekoa, mutta mistään mitään tietämättömät lässyttäjät vaatii, että kehitysvammaisella on oikeus vanhemmuuteen. Omat vanhemmatkin on valmiita estämään sen... eikö se kerro kaiken? Vanhemmat yleensä ajattelee lastensa parasta joka tavalla.

Vierailija
160/173 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suö rautatabletteja myös. Mistä vaan saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan