Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveys palasina huumeiden jälkeen

Vierailija
20.09.2018 |

14 - 26 v enimmäkseen alkoa ja pilveä, lopuksi kasoittain kaikkea vahvempaakin. Eli lähti ihan käsistä.

Nyt sit kun elelee selvinpäin, niin todellisuudentaju ja luotto ihmisiin on aika lailla mennyttä. Eikä ole oikein kontaktia ja suhdetta siihen tärkeimpään, eli omaan itseenikään.

Kaikista kamalinta on se, että tulkitsen mielessäni ihmisten sanomistet ja vitsit todella helpiosti hyökkykseksi minua vastaan ja se tuntuu 100 % todelliselta vttuilulta, kunnes esim. Seuraavana päivänä tää ihminen onkin mukava mulle.
En ymmärrä, miten en oikeastaan luota siihen, että minusta voidaan myös pitää ja ihmiset ovat usein hyväntahtoisia.

Ehkä se, että olen elänyt omissa maailmoissani ja ollut yhteiskunnan syöpää, on tuhonnut salakavalasti käsityksen itsestäni ja muista.

Olen joka päivä erittäin ahdistunut, koska en oikein enää tiedä mikä on totta ja mikä ei.

Onneks on sentään joitain ihmisiä, kuten puoliso, kenen kanssa pystyn jokseenkin nykyään olemaan vapautuneesti.

Onkohan tästä paluuta enään terveeseen mieleen? Pahin pelkoni, että olen tuhonnut pohjan elämältäni.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat itsekkäältä ja raskaalta ihmiseltä eli tyypilliseltä narkomaanilta.

No joo, olet oikeassa, toisaalta nyt aloittajalla kuuluukin olla tietynlaista itsekkyyttä, että voi jatkaa itsensä parantamista, mutta ehkä vähän on vielä hätähousu ja entiseen tapaan syyllistää muita.

Parantuminen on hidas prosessi, anna suosiolla edes vuosi aikaa, ja palaa sitten asiaan.

On ihan normaalia, että olo ei ole vielä hyvä, olet ollut raittiina niin lyhyen aikaa. Rohkeutta eteenpäin.

En mä tätä ulospäin kehtaakaan näyttää ja on pakko päästä puhumaan tästä jonnekin. :D

Oonko mä nyt muita tästä syyllistänyt vai?

Helppo ja hyvä tänne tulla tuomitsemaan ja huutelemaan kunnon kansalaisena.

Helppohan sieltä maalta on huudella, kun merellä on hätä. Ja tarkotan nyt sinua edeltävää postaajaa.

Vierailija
22/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne harhat on sinun päässäsi ja kannattaa käydä vaikka terapiassa juttelemassa. Sinä vaan luulet että muut näkee sen sinun huumeidenkäytön tai tunnet ja koet syyllisyyttä huumeiden käytöstä ja siihen liittyvistä asioista ja siirrät nuo omat tuntemukset peilautuvaksi muista ihmisistä. Toki jotakin aivokemiallista on voinut tapahtuakin mutta ne on ne sinun omat tuntemukset jotka voi olla piilossakin. Syyllisyys, häpeä jne. Kannattaa kaivaa ne tunteet esiin ja työstää ne pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Vierailija
24/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne harhat on sinun päässäsi ja kannattaa käydä vaikka terapiassa juttelemassa. Sinä vaan luulet että muut näkee sen sinun huumeidenkäytön tai tunnet ja koet syyllisyyttä huumeiden käytöstä ja siihen liittyvistä asioista ja siirrät nuo omat tuntemukset peilautuvaksi muista ihmisistä. Toki jotakin aivokemiallista on voinut tapahtuakin mutta ne on ne sinun omat tuntemukset jotka voi olla piilossakin. Syyllisyys, häpeä jne. Kannattaa kaivaa ne tunteet esiin ja työstää ne pois.

En tiedä, kai tää ahdistus loppupeleissä johtuu siitä, että en tähän päivään asti ole osannut elää elämääni.

Ei toiminu yhtään mikään, paitsi töissä olin ja olen erinomainen, mut vapaa-ajalla aina sit ihan jossain muualla, niin ei niistä ihmissuhteistakaan tullu yhtään mitään.

Tosin olin niin unessa, että en sitä edes tajunnut sillon. Nyt onneksi ihana vaimo ja hänen kanssaan juttu luistaa, mutta eipä se täyttymys ja onnellisuus lopulta ulkoa tule.

Mun todellakin täytyy löytää syvä yhteys itseeni, jonka kautta koen elämääni; sisältä ulos.

Eikä enää niin, että välttelen vihaisena pysähtymistä ja haen "onnen rippeitä" jostain toiminnasta.

Vierailija
25/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä minä minä minä jne.

Vierailija
26/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huumeet ja alko muokkaa persoonaa ja tuo ikä, joilloin käytit aineita, on vielä aika merkittävää aikaa aivojen kehityksen kannalta. Voi olla ettet palaudu ikinä erityisen terveeksi, mutta nyt kun tiedostat asian niin voit kuitenkin ehkä olla projisoimatta omia epävarmuuksia ja negatiivisuutta muihin ihmisiin.

Aivothan muokkautuu ja myös "korjaa itseään" koko elämän ajan,kuolemaan saakka. Jatkuvasti joitakin hermoyhteyksiä kuolee pois kun niitä ei käytetä,uusia luodaan ja toiset vahvistuvat,toiset heikentyvät. Muuttamalla ajatuksiasi,voit muokata myös aivojasi. Käytännössä jos esim.vainoharhaisten ajatusten tullessa kerrot itsellesi että ne eivät ole totta,tiedät mistä ne johtuvat ja alat ajatella eri tavoin ts.korvaat ne terveemmillä ajatuksilla,kyllä se vainoharhaisuus myös hälvenee.

Mutta toisaalta mielenterveysongelmaisena se nyt vain on fakta että ihmiset kohtelevat huonommin. Minäkin olen usein jäänyt ihan hoidonkin ulkopuolelle kun en ole ollut tarpeeksi aggressiivinen vaatimaan hoitoa. Kokemukset vaikuttaa tunteisiin ja ajatuksiin joten itselleen päinvastaisen vakuuttaminen on vaikeaa elleipä järjetöntä. Pitäisi saada niitä hyviä kokemuksia vastapainoksi ja niitähän ei noin vain voi hankkia tai ostaa.

Vierailija
27/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän varmasti jonkun muun kuin itsesi hyväksi elämääsi elätkin?

Vierailija
28/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huumeet ja alko muokkaa persoonaa ja tuo ikä, joilloin käytit aineita, on vielä aika merkittävää aikaa aivojen kehityksen kannalta. Voi olla ettet palaudu ikinä erityisen terveeksi, mutta nyt kun tiedostat asian niin voit kuitenkin ehkä olla projisoimatta omia epävarmuuksia ja negatiivisuutta muihin ihmisiin.

Aivothan muokkautuu ja myös "korjaa itseään" koko elämän ajan,kuolemaan saakka. Jatkuvasti joitakin hermoyhteyksiä kuolee pois kun niitä ei käytetä,uusia luodaan ja toiset vahvistuvat,toiset heikentyvät. Muuttamalla ajatuksiasi,voit muokata myös aivojasi. Käytännössä jos esim.vainoharhaisten ajatusten tullessa kerrot itsellesi että ne eivät ole totta,tiedät mistä ne johtuvat ja alat ajatella eri tavoin ts.korvaat ne terveemmillä ajatuksilla,kyllä se vainoharhaisuus myös hälvenee.

Mutta toisaalta mielenterveysongelmaisena se nyt vain on fakta että ihmiset kohtelevat huonommin. Minäkin olen usein jäänyt ihan hoidonkin ulkopuolelle kun en ole ollut tarpeeksi aggressiivinen vaatimaan hoitoa. Kokemukset vaikuttaa tunteisiin ja ajatuksiin joten itselleen päinvastaisen vakuuttaminen on vaikeaa elleipä järjetöntä. Pitäisi saada niitä hyviä kokemuksia vastapainoksi ja niitähän ei noin vain voi hankkia tai ostaa.

Tunteisiin ei aina voi täysin luottaa, etenkään MT ongelmaisna. Mistä ne muut ihmiset sen tietää ja näkee ja sit kohtelee sen perusteella huonosti?

Vierailija
29/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yllätys! Onneksi olet kuivilla. Hakeudu hoitoon?

Vierailija
30/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin 10v sekakäytön 27v ja ensimmäiset 3v oli aika haastavaa. Nyt nelikymppisenä elämä hymyilee, perhe ja vakiduuni ja oppinut tulemaan toimeen kuupan kanssa. Vaikka identiteettinsä on aineilla tuhonnut sen voi rakentaa uudelleen lähes nollasta.

Vierailija
31/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholi ei tuhoa aivoja, niin mistä johtuu alkoholidementia, jossa aivot ovat tuhoutuneet peruuttamattomasti? Ja jopa siinä määrin, että monelle loppuelämän mittainen laitoshoito on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
32/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes tajua miten käpertynyt olet itseesi. Valitat koko ajan ja peilaat omat tunteesi muihin kuin pieni lapsi. Mitä jos vaikka keskittyisit tekemään jotain hyvää. Koska olet viimeksi tehnyt jotain äitisi/mummosi/naapurisi puolesta ilman että tiesit hyötyväsi siitä jotenkin? Niinpä.

Vierailija
33/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes tajua miten käpertynyt olet itseesi. Valitat koko ajan ja peilaat omat tunteesi muihin kuin pieni lapsi. Mitä jos vaikka keskittyisit tekemään jotain hyvää. Koska olet viimeksi tehnyt jotain äitisi/mummosi/naapurisi puolesta ilman että tiesit hyötyväsi siitä jotenkin? Niinpä.

Mene sinä nettitrolli muualle leikkimään ja huutelemaan sieltä "ylempää". :D

Vierailija
34/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mene sinä hoitoon. Olet ollut kuivilla vasta 5 vkoa eli et yhtään mitään. Tolla asenteella repsahdat viimeistään kuukauden kuluttua. ":D"

Vierailija
35/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin 10v sekakäytön 27v ja ensimmäiset 3v oli aika haastavaa. Nyt nelikymppisenä elämä hymyilee, perhe ja vakiduuni ja oppinut tulemaan toimeen kuupan kanssa. Vaikka identiteettinsä on aineilla tuhonnut sen voi rakentaa uudelleen lähes nollasta.

Kiitos, kuulostaa erittäin hyvältä!

Vierailija
36/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiehtovaa.

Vierailija
37/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mene sinä hoitoon. Olet ollut kuivilla vasta 5 vkoa eli et yhtään mitään. Tolla asenteella repsahdat viimeistään kuukauden kuluttua. ":D"

No ei mene sullakaan kovin vahvasti juttujen perusteella... :D

Vierailija
38/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kuulostaa erittäin hyvältä!

Ei identiteettiä voi rakentaa nollasta. Mitä amiskasvatteja täällä oikein pyörii?

Vierailija
39/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, tänki ketjun pilasi joku toisten kärsimyksestä nauttiva reppana. Kiitos hei! T. Ap

Vierailija
40/90 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mene sullakaan kovin vahvasti juttujen perusteella... :D

Mikä naurattaa? Sulla on mielenterveys mennyttä omien valintojen vuoksi etkä kykene ottamaan rakentavaa kritiikkiä ha realismia vastaan.