Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätys, miesten sukupuolirooli ahtaampi kuin naisilla

Vierailija
19.09.2018 |

Näin ainakin kertoo uusin poikatutkimus, jonka mukaan tulisi lähteä purkamaan ahtaita sukupuoli rooleja.

https://yle.fi/uutiset/3-10391891

Kommentit (529)

Vierailija
241/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju sen osoittaa, naiset ovat kovimpia miesten muotteihin ahtaajia ja miehuuden määrittelijöitä.

Ylläpidätte omilla päättömillä stereotypioillanne ja "totuuksillanne" sitä kuvitteellista toksista maskuliinisuutta.

Vierailija
242/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua erityisesti huolestuttaa tuo mitä joku poikakin oli tutkimuksessa kommentoinut, eli "lukeminen on homojen hommaa". Tämä on aika tuore kulttuurinen muutos jossa on turha vedota biologisiin eroihin, ei ennen ajateltu että lukeminen on jotain akkoin hommaa, päinvastoin. On ongelmallista mikäli yhteiskunnassa lukeminen on yhä enemmän naisten hommaa, ja miehen vain murahtelee että yhtään kirjaa en ole lukenut, enkä lue. Mitä tälle voi tehdä on vaikea sanoa. Naiset eivät kuitenkaan voi määritellä miesten tai poikien sisäistä kulttuuria, vaan muutoksen tähän on tultava miehiltä.

Lukevaa poikaa pidetään nörttinä tai aspergerina. Tunnen yhden asperger-miehen, joka on monia ns. normaaleja älykkäämpi, opiskelee teknillisessä yliopistossa eikä kukaan nainen tällaista huoli. Joku rikosrekisterin omaava mies sitten kelpaa. Jotain sympatiaa mulla riittää niitä "huonompia" miehiä kohtaan, jotka ei kelpaa tavisnaisille ja sitten menevät ulkomailta etsimään.

Tuommoista se juuri on.

Naiset eivät todellakaan usein ymmärrä, minkä valinnan edessä monet pojat teini-iässä ovat: lukeminen ja muut nörttiharrastukset vs. porukan suosio ja sitä kautta myös tyttöjen romanttis-seksuaalinen kiinnostus. Yleensä vain toisen voi valita. Ei liene mikään ihme, että panosten ollessa tällaiset jää lukeminen kyllä monella teinipojalla paitsioon.

Tiedän, että kiistätte tämän joukolla ja annatte nyt paljon alapeukkuja kommentille. Mutta tällaista se on oikeassa maailmassa nuoren miehen näkökulmasta - tuo valinta oli oikeasti hyvin binäärinen.

Voi hyvänen aika, niinhän se on naisillakin!! Ei ne pojat meitä kilttejä tai ujoja tyttöjä huomanneet. Nyt aikuisena olen oppinut ymmärtämään, että nuorina sekä tytöt että pojat ovat keskenkasvuisia ja typeriä, ja aika tuo näihin asioihin muutoksen.

Minä, ja moni muu aikuinen nainen - arvostamme nimenomaan älykkyyttä ja lukeneisuutta, ne mesoavat kiiltokuvapojat näyttävät vuosi vuodelta typerämmiltä. Heillä on toki oma ihailijakaartinsa, mutta ei se minulta ole pois.

Yksi aikuistumisen tärkeitä elementtejä on nimenomaan oppia elämään omaa elämää riippumatta suosiosta jota muilta saa tai ei saa.

Itsenäisyys, kyky huolehtia itse itsestään ja terveellinen itsearvostus, ne ovat hot!!! Samoin tunneäly ja kyky kohdata toinen.

Mistä löytyy naisia, jotka arvostavat parisuhdemielessä älykkäitä, koulutettuja ja lukeneita byggmax-miehiä?

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua erityisesti huolestuttaa tuo mitä joku poikakin oli tutkimuksessa kommentoinut, eli "lukeminen on homojen hommaa". Tämä on aika tuore kulttuurinen muutos jossa on turha vedota biologisiin eroihin, ei ennen ajateltu että lukeminen on jotain akkoin hommaa, päinvastoin. On ongelmallista mikäli yhteiskunnassa lukeminen on yhä enemmän naisten hommaa, ja miehen vain murahtelee että yhtään kirjaa en ole lukenut, enkä lue. Mitä tälle voi tehdä on vaikea sanoa. Naiset eivät kuitenkaan voi määritellä miesten tai poikien sisäistä kulttuuria, vaan muutoksen tähän on tultava miehiltä.

Lukevaa poikaa pidetään nörttinä tai aspergerina. Tunnen yhden asperger-miehen, joka on monia ns. normaaleja älykkäämpi, opiskelee teknillisessä yliopistossa eikä kukaan nainen tällaista huoli. Joku rikosrekisterin omaava mies sitten kelpaa. Jotain sympatiaa mulla riittää niitä "huonompia" miehiä kohtaan, jotka ei kelpaa tavisnaisille ja sitten menevät ulkomailta etsimään.

Tuommoista se juuri on.

Naiset eivät todellakaan usein ymmärrä, minkä valinnan edessä monet pojat teini-iässä ovat: lukeminen ja muut nörttiharrastukset vs. porukan suosio ja sitä kautta myös tyttöjen romanttis-seksuaalinen kiinnostus. Yleensä vain toisen voi valita. Ei liene mikään ihme, että panosten ollessa tällaiset jää lukeminen kyllä monella teinipojalla paitsioon.

Tiedän, että kiistätte tämän joukolla ja annatte nyt paljon alapeukkuja kommentille. Mutta tällaista se on oikeassa maailmassa nuoren miehen näkökulmasta - tuo valinta oli oikeasti hyvin binäärinen.

Tiedätkös, alle sata vuotta sitten naisen elämä oli vielä binäärisempi. Vaihtoehdot naiselle oli lapset+mies tai työura ja vapaus. Molempia ei saanut ottaa, ei nimittäin ollut suotavaa. Mutta katsos me naiset tehtiin asialle jotain ja päästiin eroon tuosta typeryydestä - mikseivät siis miehet kampanjoi kadulla ja äänekkäästi vaadi pojille oikeutta olla lukutoukkia ilman että muut kiusaa? Mikseivät lukevat miehet tule julkisuuteen toimiakseen roolimalleina näille pojille? Miksei oikeasti tehdä tälle asialle jotain, miksi miehet vaan valittaa turhia ja uhriutuvat eivätkä ajattele tai tarjoa mahdollisia ratkaisuja?

Ei me naiset kaikkea voida teidän miesten puolesta tehdä. Ilolla kyllä tuen poikien lukemista, mutta aloitteen tulee kyllä tulla miehiltä. Ei se muuten muutu.

Voi sitä paskamyrskyä jos miehet alkavat vaatimaan oloihinsa muutosta. Heidät teilataan joka suunnasta maanrakoon. Ihan vain koska lähtökohta on "teillä on jo kaikki, nyt on meidän vuoro"

Tämä johtuu siitä, että ainakin tällä pastalla miehet vaativat oloihinsa muutosta niin, että joku muu sen heille tekee. Itse ei tarvitse kuin uhriutua. Varmaan äiti teille onkin kaiken aina laittanut valmiiksi. Sori vaan samaa et voi odottaa muilta naisilta.

Äiti ei laittanut oikeastaan ikinä mitään kovin valmiiksi siitä eteenpäin kun pystyimme veljeni kanssa olemaan omatoimisia. Meitä ei kuskattu harrastuksiin, koulusta kun pääsi kotiin sai itse tehdä välipalaa. Autoimme kokkaamisessa, siivosiimme kämpän jne. Yh-äippä joka kävi töissä, ja osasi pitää kuria.

Ja ihan vain selvennykseksi: puhun yleisellä tasolla kuinka kävisi jos miehet alkaisivat vaatimaan/tekemään muutosta. Tuo teilaus joka puolelta pitää sisällään myös mies- ja naisryhmät jotka ovat muutosta vastaan, kuten myös ryhmät jotka ymmärtävät tarkoituksen miesvihassaan väärin.

Itselleni lukeminen, heikot sosiaaliset taidot ja muu ei ole ollut suurempi ongelma. Toki olen saanut niistä aikoinaan paskaa niskaani naisilta (tytöiltä) ja miehiltä (pojilta). Se ei helpota varsinaisesti sosiaalisten taitojen kehittymistä ja luottoa muihin ihmisiin, mutta jäin henkiin. Pyrin pitämään oman pesäni kunnossa, muihin vaikuttaminen isossa mittakaavassa ei ole minun juttuni.

Ahtaita sukupuolirooleja ylläpitävät pääasiassa uskovaiset sekä muut vanhoilliset /konservatiiviset ihmiset. Ei tässä ole kyseessä mikään "miehet vastaan naiset" -asettelu, vaikka tämän ketjun perusteella niin voisi kuvitellakin. Perinteisiä sukupuolirooleja kannattavia löytyy kyllä naisistakin aivan kuten miehistäkin löytyy niitä, jotka eivät kannata perinteisiä sukupuolirooleja. Naiset ja miehet voivat aivan hyvin olla samalla puolella (eivätkä toisiaan vastaan), jos ajattelevat sukupuolirooleista samalla tavalla. 

Minusta taas rooleista pitävät kiinni epävarmat ihmiset ja ne, jotka eivät ole tutustuneet riittävästi itseensä. Uskovaisetkaan eivät roiku rooleissa mitenkään epätoivoisesti. 

Olet varmasti oikeassa. Edellä tarkoitin uskovaisilla niitä, joiden asenne ja mielipiteet perustuvat vahvasti siihen, mitä Raamatussa on sanottu. Ehkä heidänkin kohdallaan on kyse epävarmuudesta ja on helpompaa ottaa ajatus suoraan Raamatusta kuin muodostaa mielipiteensä ihan itse. 

Vierailija
244/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pehmentää kovaa yhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pehmentää kovaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminiinisiä? Pitt ja Depp?

https://bodywhat.com/uploads/media/report/0001/08/thumb_7611_report_ext…

https://pbs.twimg.com/media/B9gmCNbCQAEOGDp.jpg

O-kei.

Lähinnä se hottifaktori onkin joku pieni feminiinen piirre kasvoissa, pitkä tukka tms. joka pehmentää alfauroksen ulkomuotoa ja tekee hänestä supersexyn. Lisäksi näillä Pitteillä ja muilla on älytön seksuaalinen karisma, joka on osin varmaan luonnollista ja osin kehittyy julkkisaseman (ja sen suoman naishuomion myötä). Sellainen tyylipuhdas bodarin mallinen sänkitukkaäijä jostain 80-luvun toimintarainasta tosiaan ei ole yleensä naisten mieleen.

No niin naiset, alkakaahan miinustella taas...

Kuinka moni nainen katukuvassa on hottis? Jotain seksisymboleja on pieni vähemmistö molemmissa sukupuolissa. Jos et ole sitä, hyväksy asia tai ala muokata itseäsi rankemman kautta. 

Minun elämäni ei ole mennyt pilalle siitä, että miehet eivät lakoa edessäni eivätkä piiritä minua hulluna. Eikä minun itsetuntoni tarvitse sellaista pönkitystä pysyäkseen kasassa. 

Kystmys koski pohjimmiltaan sitä, että naiset pitäisivät feminiinisistä miehistä, joista joku heitti esimerkiksi pari filmistaraa ja piti ilmeisesti näitä jotenkin ulkomuodoltaan feminiinisinä.

No eivät miehetkään pohjimmiltaan pidä maskuliinisista miehistä ja silti naiset ajavat autoa, ovat vartijoita ja poliiseja, tienaavat hyvin, eivät jaksa siivota sen enempää kuin mieskään, haluavat osallistua päätöksentekoon ja tehdä itse itseään koskevia päätöksiä jne. 

Jos mies haluaa olla feminiinisempi, pitää vaan uskaltaa ja katsoa, miten käy. Yleensä itsevarma ihminen, joka on oma itsensä ja reilu muita kohtaan, on pidetty. 

Tuossa piti lukea naisista. 

Vierailija
245/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoista se juuri on.

Voi hyvänen aika, niinhän se on naisillakin!! Ei ne pojat meitä kilttejä tai ujoja tyttöjä huomanneet. Nyt aikuisena olen oppinut ymmärtämään, että nuorina sekä tytöt että pojat ovat keskenkasvuisia ja typeriä, ja aika tuo näihin asioihin muutoksen.

Minä, ja moni muu aikuinen nainen - arvostamme nimenomaan älykkyyttä ja lukeneisuutta, ne mesoavat kiiltokuvapojat näyttävät vuosi vuodelta typerämmiltä. Heillä on toki oma ihailijakaartinsa, mutta ei se minulta ole pois.

Yksi aikuistumisen tärkeitä elementtejä on nimenomaan oppia elämään omaa elämää riippumatta suosiosta jota muilta saa tai ei saa.

Itsenäisyys, kyky huolehtia itse itsestään ja terveellinen itsearvostus, ne ovat hot!!! Samoin tunneäly ja kyky kohdata toinen.

Mistä löytyy naisia, jotka arvostavat parisuhdemielessä älykkäitä, koulutettuja ja lukeneita byggmax-miehiä?

ohis

Mikä on byggmax-mies?

Vierailija
246/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoista se juuri on.

ohis

Mikä on byggmax-mies?

Tuollainen mainoksen mies https://www.youtube.com/watch?v=OjuY_ynJQOE

Vierailija
247/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten sukupuoliroolien varsinainen ahtaumatauti ja altistumispaikka Suomessa on nimeltään pakollinen asevelvollisuus.

Ennen kuin se on saatu poistettua, on kaikki tasa-arvosta puhuminen täällä vain pelkkää pinnan rapsuttelua ja kuin  lahon, kaatumaisillaan olevan  talon maalailua .

Niin kauan kuin tämä juttu ei sukupuolirooleista ,-odotuksista, -malleista yms. sukupuoleen liityvistä asioista keskusteltaessa ei herätä minkäänlaista  mielenkiintoa (tai vain nopeasti sivuutetaan irrelevanttina) tai ehkä jopa  suorastaan torjutaan keskustelunaiheenakin, ei ole mitään toivoa mistään syvällisemmästä muutoksesta.

Niin kauan jokainen uusi miessukupolvi ja ikäluokka on ja pysyy kahlittuna siihen menneisyyden taakkaan, josta jo lähes kaikkialla muualla on päästy irti. .

Vierailija
248/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten sukupuoliroolien varsinainen ahtaumatauti ja altistumispaikka Suomessa on nimeltään pakollinen asevelvollisuus.

Ennen kuin se on saatu poistettua, on kaikki tasa-arvosta puhuminen täällä vain pelkkää pinnan rapsuttelua ja kuin  lahon, kaatumaisillaan olevan  talon maalailua .

Onko sivarina kirjastossa palvelu sukupuolirooleja voimistava asia?

Vierailija
249/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin tämä juttu ei sukupuolirooleista ,-odotuksista, -malleista yms. sukupuoleen liityvistä asioista keskusteltaessa ei herätä minkäänlaista  mielenkiintoa (tai vain nopeasti sivuutetaan irrelevanttina) tai ehkä jopa  suorastaan torjutaan keskustelunaiheenakin, ei ole mitään toivoa mistään syvällisemmästä muutoksesta.

Niin kauan jokainen uusi miessukupolvi ja ikäluokka on ja pysyy kahlittuna siihen menneisyyden taakkaan, josta jo lähes kaikkialla muualla on päästy irti. .

Haluatko asevelvollisuuden pois näin Venäjän naapurina?

Vierailija
250/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissa, erityisesti amerikkalaisessa kulttuurissa on mielestäni ahtaampi rooli miehille kuin muissa kulttuureissa, joissa miehet voivat tehdä asioita, joita pidetään täällä vain naisten tai homojen juttuna. Ja homouden pelko on hyvin amerikkalainen ilmiö.

Muualla miehet voivat tervehtiessään kosketella enemmän, suukotella poskille, pukeutua värikkäämmin ja täkäläisesti ajateltuna "naisellisesti", jopa hameen kaltaisiin; monet kutovat vaikka mattoja ammatikseen, täällä kaikki käsityöhön liittyvä on naisten hommaa.

Ehkä amerikkalaisten elokuvien massaleviäminen on eräs syy tähän: ollaan niin herkkiä, että mikä on homoa ja mikä ei. Ja täälläkin kulttuuri on sellainen, että jos poikkeaa normista pitää olla homo tai transsukupuolinen. Ei voida olla "feminiinisiä" ja heteromiehiä.

Ahtaimmat roolit sekä miehille että naisille on islamilaisissa maissa. Yhdysvalloissa varmaan vaihtelee paljon osavaltioittain, koska liberaalit ovat ylpeästi neitejä.

Vierailija
251/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi sitten naistenkin aika alkaa hyväksymään muita miehiä kuin niitä kovimpia testoalfoja.

Avaapa silmäsi ja katso, millaisten "testoalfojen" kanssa äitisi, mummosi, siskosi ja naapurin täti kulkevat. Käsityksesi on pelkkää harhaa ja idiotiaa.

Nuo "testoalfat" kansoittavat vankiloita ja hautausmaita, ei niistä isiksi ja puolisoiksi ole. Ja mitä tulee sinun ongelmiisi parisuhdeasioissa, ihan itse niitä luot korviesi väliin vihaamalla naisia, jotka mielestäsi "valitsevat väärin", kun vika on vain ja ainoastaan sinussa. Hoidata nuppisi ja ryhdy ihmiseksi, pöljä.

eli ensin pidetään hauskaa, ja kun on aika vakiintua etsitään jostain se nörtti. Ne joilla vakiintuminen tulee myöhässä, tai erehtyvät naimisiin testoalfan kanssa (ja eroaa myöhemmin) ihmettelevät sitten täälläkin missä kaikki "kunnolliset" miehet ovat.

Näin muuten kävi itselleni, nörttinä. Tosin vaimoni joka joutui tekemään aloitteen hoiti homman tarpeeksi ajoissa. Nyt "markkina-arvoni" olisi paljon parempi kuin 20-vuotiaana.

Eli edes oma elämäsi ei ole noudattanut tuota kaavaa, jolla ei ole mitään tekemistä tavallisten naisten elämän kanssa :D. Ja koko jutun pointti on se että olet vain niin helvetin kateellinen niille miehille, jotka saavat tai joiden kuvittelet saavan tuosta vaan kaikki fitnesspimut sänkyyn. Naiset ei ole enää vuosiin jaksaneet lukea mitään harlekin-romaaneja. Oisko aika teidän miestenkin yrittää pysyä todellisuuden ilmiöiden parissa?

Sovitaan sitten että olen kateellinen miehille jotka pettävät ja hylkäävät vaimonsa ja kaksi lastaan. 

Harlekiini-romaanit... eihän niitä tosiaan taideta enää painaa, koko genre on loppunut. 50-shades sarjakin todisti väitteesi paikkansapitävyyden, ei vain ole tilausta.

Vierailija
252/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Jos edes lakikirjan tekstiä ei saada muutettua, niin miten ihmeessä voitaisiin vaikuttaa ihmisten syvempiin arvoihin ja asenteisiin? Muutenkin tulee tosi ristiriitainen olo, kun toisaalta hehkutetaan tasa-arvoa, mutta laissa on näin räikeä tasa-arvorikkomus, johon ei puututa

Vierailija
253/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Jos artikkelin väite palkkojen määräytymisestä osittain sukupuolen mukaan (napin painaminen vs. elävän ihminen hoitaminen) on totta, niin sitten lääkärien palkkojen pitäisi nyt lähteä mysteeriseen laskuun, kun lääkärikunta on naisvaltaistumassa. Sama juttu myös lakialalla, jossa on myös aika korkeat palkat eikä hoideta eläviä ihmisiä, vaan askarrellaan pykälien ja paperien kanssa.

Tietysti kokonaisansioiden osalta se kääntyykin ehkä laskuun siinä mielessä, että naiset ovat vähemmän kunnianhimoisia, tähtäävät enemmän osa-aikatöihin ja lopulta tulee vastaan itseä varakkaampi mies ja äitiys. Mies ei voi mennä 'hyviin naimisiin' eikä yleensä hyödy naisen tuloista. Sama dynamiikka on myös matalapalkkaisemmissa luokissa.

Etkö sä daiju tajua edes miten palkat saati lääkärien palkat muodostuvat?

Tajuaa varmaan paremmin kuin sinä.

Jos naisille maksettaisiin vähemmän (1€ vs 80snt) toimialan sisällä, miksi miehiä palkattaisiin?

Jos lastenhoitajat saavat pienempää palkkaa kuin insinöörit, menkää naiset insinööreiksi. Se on teistä itsestänne kiinni.

Vitsipalsta on toisaalla.

Sinusta ei ole insinööriksi? Ei se mitään.

Etkö löytänyt edes vitsipalstaa? Ei se tarkoita sitä, että pitää tulla takaisin.

toisin kuin ukkosi, en ikinä jättäisi sinua.

Vierailija
254/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Naisilla ei ole samanlaista toksisen feminiinisyyden purkamista, koska aina on suosittuja ja asiat tiedostavia miehiä ja poikia, jotka tuovat validaatiota kotiovelle ja fiiliksen siitä, että on hienoa olla nainen.

Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Keitä nämä suositut ja asiat tiedostavat miehet ja pojat ovat, jotka tuovat validaatiota naisten kotioville? Mitkä asiat he tiedostavat ja mitä se validaatio käytännössä on? Miten ja keille naisille he tuovat fiiliksen siitä, että on hienoa olla nainen? Yleensä kai naisille tunne naisena olemisen hienoudesta muodostuu muiden naisten antaman esimerkin kautta, ei niinkään kotiovella vierailevien mysteerimiesten kautta.

Tiedän että sinulla ei ole tapana vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin saati perustella ja selventää väitteitäsi millään tavalla. Tämä on todella turhauttavaa, sillä sinun kanssasi keskustelu ei juuri tästä syystä yleensä onnistu. Kuitenkin, arvostaisin todella, jos vaikka tämän ainoan kerran viitsisit selittää, mitä ihmettä oikein tarkoitat? Viesteissäsi toistuu todella usein tämä väite, että naisilla on helpompaa, koska he saavat jatkuvasti vastikkeetonta ihailua, huomiota ja "validitaatiota" miehiltä. Naisena minä en todellakaan ymmärrä, mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Voisitko yhtään yrittää selittää? Vai olenko minä vain unohtanut jättää osoitteeni jonnekin "sosiaalisesti taitavien miesten naistenhuomioimiskeskukseen", jota kautta miehiä lähetetään jakamaan validaatiota naisten kotioville? Mitä ylipäätään tarkoitat termillä validaatio tässä asiayhteydessä?

Vierailija
255/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pojat on suomalaisten äitien lapsia.

Vierailija
256/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoista se juuri on.

Tiedätkös, alle sata vuotta sitten naisen elämä oli vielä binäärisempi. Vaihtoehdot naiselle oli lapset+mies tai työura ja vapaus. Molempia ei saanut ottaa, ei nimittäin ollut suotavaa. Mutta katsos me naiset tehtiin asialle jotain ja päästiin eroon tuosta typeryydestä - mikseivät siis miehet kampanjoi kadulla ja äänekkäästi vaadi pojille oikeutta olla lukutoukkia ilman että muut kiusaa? Mikseivät lukevat miehet tule julkisuuteen toimiakseen roolimalleina näille pojille? Miksei oikeasti tehdä tälle asialle jotain, miksi miehet vaan valittaa turhia ja uhriutuvat eivätkä ajattele tai tarjoa mahdollisia ratkaisuja?

Ei me naiset kaikkea voida teidän miesten puolesta tehdä. Ilolla kyllä tuen poikien lukemista, mutta aloitteen tulee kyllä tulla miehiltä. Ei se muuten muutu.

Voi sitä paskamyrskyä jos miehet alkavat vaatimaan oloihinsa muutosta. Heidät teilataan joka suunnasta maanrakoon. Ihan vain koska lähtökohta on "teillä on jo kaikki, nyt on meidän vuoro"

Tämä johtuu siitä, että ainakin tällä pastalla miehet vaativat oloihinsa muutosta niin, että joku muu sen heille tekee. Itse ei tarvitse kuin uhriutua. Varmaan äiti teille onkin kaiken aina laittanut valmiiksi. Sori vaan samaa et voi odottaa muilta naisilta.

Äiti ei laittanut oikeastaan ikinä mitään kovin valmiiksi siitä eteenpäin kun pystyimme veljeni kanssa olemaan omatoimisia. Meitä ei kuskattu harrastuksiin, koulusta kun pääsi kotiin sai itse tehdä välipalaa. Autoimme kokkaamisessa, siivosiimme kämpän jne. Yh-äippä joka kävi töissä, ja osasi pitää kuria.

Ja ihan vain selvennykseksi: puhun yleisellä tasolla kuinka kävisi jos miehet alkaisivat vaatimaan/tekemään muutosta. Tuo teilaus joka puolelta pitää sisällään myös mies- ja naisryhmät jotka ovat muutosta vastaan, kuten myös ryhmät jotka ymmärtävät tarkoituksen miesvihassaan väärin.

Itselleni lukeminen, heikot sosiaaliset taidot ja muu ei ole ollut suurempi ongelma. Toki olen saanut niistä aikoinaan paskaa niskaani naisilta (tytöiltä) ja miehiltä (pojilta). Se ei helpota varsinaisesti sosiaalisten taitojen kehittymistä ja luottoa muihin ihmisiin, mutta jäin henkiin. Pyrin pitämään oman pesäni kunnossa, muihin vaikuttaminen isossa mittakaavassa ei ole minun juttuni.

Ahtaita sukupuolirooleja ylläpitävät pääasiassa uskovaiset sekä muut vanhoilliset /konservatiiviset ihmiset. Ei tässä ole kyseessä mikään "miehet vastaan naiset" -asettelu, vaikka tämän ketjun perusteella niin voisi kuvitellakin. Perinteisiä sukupuolirooleja kannattavia löytyy kyllä naisistakin aivan kuten miehistäkin löytyy niitä, jotka eivät kannata perinteisiä sukupuolirooleja. Naiset ja miehet voivat aivan hyvin olla samalla puolella (eivätkä toisiaan vastaan), jos ajattelevat sukupuolirooleista samalla tavalla. 

Silti vaaditaan miehiä pistämään asia kuntoon? Niitä miehiä joille lukeminen ei ole mikään ongelma (haha, ne nörtit).

Koska ei se kiinnosta pätkääkään niitä muita.

no mutta, kuten aikaisemmin kirjoitin jo: jospa ne pojat kasvatettaisiin paremmin?

Vierailija
257/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo yli 20 vuotta ihmetellyt, miksi tämä muinaisjäänne on edelleen olemassa. Mutta ilmeisesti kyseessä on asia, joka ei kiinnosta sen paremmin miehiä itseään kuin naisiakaan. Ei ainakaan näy millään tavalla minkään puolueen eikä edes yksittäisen ehdokkaan vaalikampanjoinnissa. 

Vierailija
258/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä olen huomannut esim sellaisen että osa miehistä pitää mielenterveyden ongelmiin avun hakemista asiana jolle on syytä naisissa irvailla. Samalla kun itse selvästi tarvitsisivat apua. Tuosta voisi aloittaa talkoot. Pahaan oloon saa ja kannattaa miehenkin hakea apua.

Ei nyt ihan tuostakaan ole kyse. Onpa vaan muistutettu kuinka paljon niitä erityisesti naisilla on ja kuinka juuri esim. some näyttää stressaavan ja luovan paineita erityisesti naisille. Tämä saittikin kuulemma.

Ei ole mitään sen kummempia sukupuolirooleja, on vaan biologian ohjaamaa käytöstä. Mieshormoneja syövät transut tulevat visuaalisemmiksi (sillä tavalla kuin miesten sanotaan olevan) ja naishormonia saavat taas alkavat pillittää entistä useammin.  Naisten pornokin on enemmän luettua- Harlekiinit, Fifty shades, Handmaid's tale ja miehen katsottua. Naisen seksuaalisuuus on häilyväisempää sellaisella Saara Aalto-MInna Haapkylä akselilla kun taas mies on suoraan homo tai hetero. Ei ole rooleista silloin kysymys.

Vierailija
259/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoista se juuri on.

Silti vaaditaan miehiä pistämään asia kuntoon? Niitä miehiä joille lukeminen ei ole mikään ongelma (haha, ne nörtit).

Koska ei se kiinnosta pätkääkään niitä muita.

no mutta, kuten aikaisemmin kirjoitin jo: jospa ne pojat kasvatettaisiin paremmin?

No onko tässä nyt loppujen lopuksi kyse siitä, että miesten ahtaat sukupuoliroolit eivät kiinnosta oikeastaan ketään muuta kuin niitä miehiä, jotka eivät niihin rooleihin oikein tunne mahtuvansa, mutta eivät uskalla elää roolinsa ulkopuolellakaan? Niitä, jotka rooliin mahtuvat, ja niitä, joilla on rohkeutta elää roolin ulkopuolella, asia ei kiinnosta? 

Ja sukupuolineutraali kasvatus varhaiskasvatuksessa ja koulumaailmassa on muuten nimenomaan naisten idea, ei miesten. Minä kasvatin omat lapseni sukupuolineutraalisti jo aikana, jolloin moista sanaa ei edes tunnettu. Sekä äitien että isien tehtävä on kasvattaa lapsilleen niin hyvä itsetunto, että heillä on aikuisena rohkeutta elää omannäköistä elämäänsä välittämättä palaneen puupennin vertaa jostain sukupuolirooleista. Eikä kasvatus ole pelkästään vanhempien tehtävä vaan voi ne naapurit, sukulaiset ja muutkin ihmiset välillä miettiä, mitä suustaan päästävät, jos poika tai tyttö ei toimikaan perinteisten sukupuoliroolien mukaisesti. Päänsä voi pitää ihan kiinnikin eikä ainakaan tarvitse alkaa nälvimään. 

Vierailija
260/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten sukupuolirooli tulee olemaan aina ahtaampi, jos miehet kuvittelevat, että kaikkien miesten ainoa tavoite elämässään on päästä pukille mahdollisimman monen naisen kanssa. Jos tämä on oma tavoitteesi, älä kuitenkaan oleta, että se olisi kaikkien muidenkin miesten elämän ainoa tavoite. Poikia pitääkin osata kannustaa elämään omanlaistaan elämää, tekemään asioita, joita haluaa tehdä. On aivan hyväksyttävää elää ilman kukasta kukkaan lentämistä, seurustelua,  parisuhdetta ja lapsia. On aivan hyväksyttävää keskittyä elämässään ihan muihin asioihin, jotka tuottavat iloa ja tyytyväisyyttä. On aivan hyväksyttävää, että parisuhteen aika tulee miehen elämässä joskus myöhemmin, jos on koskaan tullakseen. On aivan hyväksyttävää elää elämäänsä itseään varten eikä naisia miellyttääkseen. On aivan hyväksyttävää olla ajattelematta 24/7 piparia. 

Olkiukkoilua ei välttämättä kannata harrastaa liikaa.

Tuskin tuo pukille pääseminen on kenenkään ainoa tavoite. Mutta kyllä se keskimääräisen miehen tavoitteissa joka tapauksessa aika korkealla on.

Miesten kannattaa lopettaa oman elämänsä kohdalla miettimästä, mikä on miehille keskimääräistä ja alkaa elää omaa elämäänsä, sellaista kuin itse haluavat. On oikeasti aika hankalaa muuttaa asenteita, jos  miesten omakin asenne on se, että pitäisi tehdä ja olla kuten keskimääräinen mies on. Siitähän ahtaissa sukupuolirooleissa juuri on kyse, että keskimääräinen mies on ainoa oikea mies ja muut ovat sitten jotain muuta. Tästä kankeasta ajattelutavasta pitäisi päästä eroon ja antaa jokaisen miehen olla ihan oma itsensä sellaisena kuin on. Jos jollekin teinille tietokonepelit ovat kiinnostavampia kuin tytöt, niin so what?

Nytkö siis palstalla vuosia parjattu MGTOW onkin mielestänne siis hyvä ja kannatettava juttu?

Palstalla on parjattu MGTOW-miehiä, jotka poistuvat kovaäänisesti pöydästä ja sitten jäävät odottamaan avonaisen ulko-oven ääreen ja huutelevat sieltä: "Ettekö tosiaankaan aio pyytää minua jäämään? Minä ihan oikeasti lähden nyt! Tauatteko nyt että minä lähden! Ihan juuri olen astumassa ulos, katsokaa vaikka! Jos ei kukaan tee mitään niin voi himpskatti minä kyllä nyt himputti vieköön lähden!"

Kuulostaa kohtaukselta romanttisesta elokuvasta, sukupuoli on vain väärin.

Oletko sinä se joka kirjoitti siitä whataboutismista :DDD.

en...?

Siis joku perus Hollywood romanttinen leffa. Loppupuolella elokuvaa nainen lähtee, elekieli kertoo että harmittelee kun mies ei lähde perään, mies tulee järkiinsä, hakee hänet jostain lentokentältä, he saavat toisensa.

No tässä tarinassa ei kyllä ole onnellista loppua. Kun mgrow-miehen kone nousee ilmaan, naiset hurraa ja tuulettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän